viisaudenhampaan poisto

• Viestiketjun aloittaja -.-.-
  • Ensimmäinen viesti
-.-.-
Kaunako teillä, joilta poistettu (leikkaamalla), on ollut kipeä operaation jälkeen?
Keskiviikkona poistettiin ja nyt tuntuu, että kokoajan koskee vaan enemmän ja lämpö on nousussa..

vieras
hei kysyn tässä samalla että millanen operaatio se oli? itsellä se on kipeä ja menen torstaina lääkäriin, mietin että poistavatko samalla vai pitääkö varata joku muu kuin kipuaika?

kippuravarvastus
mulla poistettiin vetämällä ja oli kipeä vain saman illan. ohjeissahan luki että jos 3 päivän päästä kipuilee tai tulee kuumetta täytyy ottaa yhteys hammaslääkäriin (siis leikkaamalla poistetun)

jep jep
riippuu millainen operaatio on ollut...

mulla joutuvat jyrsimään leukaluuta niin voin kertoa että oli pitkään kipiä -jääpussi auttoi ja jyräkät särkylääkkeet...

-.-.-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hei kysyn tässä samalla että millanen operaatio se oli? itsellä se on kipeä ja menen torstaina lääkäriin, mietin että poistavatko samalla vai pitääkö varata joku muu kuin kipuaika?
mulle ainakin antoivat eriaajan leikkaukselle, kipuaika sen takia oli syyskuussa ja nyt siis viimeviikolla poistivat. Mulla oli kuulema jotenkin hankalasti se hammas ja poisto kesti 2 tuntia, mutta puudutus oli sen verran hyvä, että ei tuntunut miltään.

-.-.-
Alkuperäinen kirjoittaja kippuravarvastus:
mulla poistettiin vetämällä ja oli kipeä vain saman illan. ohjeissahan luki että jos 3 päivän päästä kipuilee tai tulee kuumetta täytyy ottaa yhteys hammaslääkäriin (siis leikkaamalla poistetun)
mulla luki ohjeissa vaan, että jos kipu käy sietämättömäks, niin yhteys hammashoitolaan. Kun mietiskelen tässä, että soittaisinko sinne aamulla.

vieras
miten päätetään leikataanko vai vedetäänkö? mulla sitä hammasta näkyy tosi vähän mutta vähänväliä kipeä :/ nyt menossa ekaa kertaa näyttään sitä hammaslääkärille, mitähän lie sille tekevät??

-.-.-
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja -.-.-:
Alkuperäinen kirjoittaja Wii:
Mulla kesti kipu tasan niin kauan kunnes tikit poistettiin, eli viikon. Ota buranaa vaan.
poistettiin? eipäs tuo lääkäri mitään tikkien poistosta puhunut...
Mun mies ainakin kävi poistattamassa tikit.
Oisko sulla sitten laitettu sulavat?
pitääpäs huomenna sitten kuitenkin soittaa ja kysästä. ja varmaan tuosta kivustakin sitten samalla, suuta ei saa kunnolla auki ja poski tuntuu turvonneelta..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten päätetään leikataanko vai vedetäänkö? mulla sitä hammasta näkyy tosi vähän mutta vähänväliä kipeä :/ nyt menossa ekaa kertaa näyttään sitä hammaslääkärille, mitähän lie sille tekevät??
Otataan röntgenkuvat ja niiden perusteella päätetään. Jos ovat suorassa ja juuret eivät aiheuta ongelmia, voidaan ottaa vetämällä ja se on hetkessä tehty, puudutus vie varmaan pisimmän ajan. Huonossa asennossa olevia voidaan kammeta tai paloitella, että saadaan ulos. Ne vähän näkyvät hampaat saattavat kasvaa esim. kyljellään ja kaikki eivät edes ikinä tule esille.

pop
Multa vedettiin viime perjantaina (nyt on keskiviikkoilta) viisaudenhammas ylhäältä. Ja sitten tuli flunssa, hurraa. Nyt pää tuntuu vesi-ilmapallolta, ja välillä juimii tuota suussa olevaa reikää. Arvelin, että pitäisikö vielä soittaa hammaslääkärille, että saako siihen edelleen sattua - se kun sanoi ettei mitään särkyä välttämättä ole edes tiedossa. Eikä mullakaan ole mitään jatkuvaa, mutta välillä ikään kuin vihlasee, etenkin kun joutuu niistämään paljon ym.

Onko jollain muulla ollut nuha samaan aikaan? Saako tässä mitään tolkkua mikä johtuu nuhasta ja mikä siitä, että paranemisessa on ongelmia?

Aiempiin viesteihin vielä kommentti. Minun ohjepaperissani on, että pienen kuumeen nouseminen poiston jälkeen on tavallista, eikä siitä tarvitse huolehtia kunhan se laskee nopeasti eikä nouse kovin korkealle.

Tsemppiä muille suurammoille! :D

pop
Ainiin, ja unohdin tietysti toisen asian, mistä aioin kirjoittaa.

Eli onko teille selitetty tuota antibioottien käyttöä hampaiden poistossa? Minulta on poistettu kaksi viisuria leikkaamalla (lähtivät tosin nätisti ja pilkkomatta), ja yksi vetämällä, ja kumpikaan poistoja tehnyt hammaslääkäri ei ole sanonut halaistua sanaa antibiooteista. Olen kuitenkin kuullut, että monille niitä annetaan. Eli liittyyköhän se tuohon, että jos hammasta joudutaan poraamaan?

Yhteistyössä