viisaudenhampaan poisto ennen raskautta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taukikis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taukikis

Vieras
Moi!
Suunnitelmissa on lapsi, en ole kuitenkaan vielä raskaana. Viisaudenhampaani ovat osittain puhjenneet ja yksi hampaista on välillä turvonnut ja ärtynyt, mutta ainakin vielä on ajan kanssa itsestään rauhoittunut. Nyt mietin mikä olisi järkevintä. Kannattaako minun poistattaa ainakin tuo yksi viisuri ennenkuin olen raskaana, voiko olla jotain ongelmaa hampaasta tai sen poistamisesta raskausaikana? Vai onko asialla mitään merkitystä? Kiitos jos joku voi vastata

Kannattaa poistattaa se ennen. Nimittäin hampaiston tulehdukset voivat aiheuttaa ennenaikaisen syntymän. Samoin hampaan poistamisessa raskauden aikana on tulehduksen riski. Joten on merkitystä.

Musta tuntuu, että raskaana ollessa kaikkien viisaudenhampaat rupeaa kenkkuilemaan, mulla poistettiin raskausaikana 2, vaikka mitään ongelmaa niistä ei ollut ennen raskautta. Eli kannattaa käydä poistattamassa ne nyt jo.

Mä olen jo tilannut ajan viisureiden poistoon ja elokuussa menen poistattamaan ne. Ja uutta raskautta alan yrittämään vuoden vaihteessa. Eli suosittelen kyllä poistattamaan ne. Itse en älynnyt poistattaa ennen edellistä raskautta, mutta onneksi viisurit eivät vihoitetelleet. Mullakin ovat sillain osittain puhjenneet, joten sinne helposti jää ruokaa yms. jolloin tulehdusvaara on suurempi.

Yhteistyössä