Viisaudenhammas poistetaan alhaalta... APUVA :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apuva"

Vieras
Inhoan hammaslääkäri käyntejä ja nyt ihan itse tilasin ajan hampaan poistoon..
Miten se puudutus oikein tehoaa, meneekö koko kieli ihan turraksi? vai vain se puoli mistä poistetaan? Voiko kieltä liikuttaa ollenkaan ennenkuin teho häviää?
Muistan kun ylhäältä poistettin viisuri, niin se puudutus tuntui siltä kuin kitalaki turpoaisi ja kuvittelin ettei henki kulje (vaikka kulkihan se ihan normaalisti) Säikähdin sitä tunnetta.

Joten kertokaa kaikki kokemukset siitä alaviisurin puurutuksesta. Minun kohdalla tieto helpottaa pelkoa!

Ei ollu paha. Kieli liikkuu ihan normaalisti vaikka ei siltä tunnu =) Kyllä kieli jonkin aikaa on tunnoton, mutta melko nopsaan häviää se tunnottomuus.

Tsemppiä!

Multa kaikki 4 viisuria poistettu leikkamaalla :)

Kieleen ei puudutus juuri vaikuta, lähinnä vain puudutettavaan ikeneen. Poski voi tuntua puutuneelta. Sinulla on tuuria, jos selviät pelkällä hammaslääkärikäynnillä. Hammaskirurgi poisti minulta vastakkaiset viisurit, eikä se ollut kivaa.

[QUOTE="vieras";24515999]muista pyytää lääkäriltä resepti kunnon kipulääkkeisiin! nimimerkillä 800 buranaa meni viikko, kun poistettiin alhaalta viisauden hammas...[/QUOTE]

Tai sitten, ei tartte ollenkaan kipulääkkeitä kuten mulla. Hirvittävin osuus hampaanpoistosta on puudutus. Tosin se on aika sama asia kun paikatessakin hammasta.

[QUOTE="vieras";24515999]muista pyytää lääkäriltä resepti kunnon kipulääkkeisiin! nimimerkillä 800 buranaa meni viikko, kun poistettiin alhaalta viisauden hammas...[/QUOTE]

En voi syödä Buranaa, astman vuoksi...

mulla poistettii alhaalta ja pahinta oli toipuminen sen kammottavan kivun kanssa... yli viikko meni just 800 puranaa ja lisäksi panadolia kun ei auttanu toi burana mitään yksin.. muista kylmähaude HETI poiston jälkeen (vähentää turvotusta)!!! siis ekalla en tajunnu ja oli tosi kipeä ja viikon naama turvoksissa mutta tokalla ei niin paha vaikka pahan näkönen pärstäkerroin oliki

Mul on viety alhaalta ja leikkasi ikenen saadakseen hampaat palasina ulos. Puudutuksessa puutui puolinaamaa ja se puoli kielestäkin. Toisilla hammas lähtee kiskomalla eikä oo paha ollenkaan. Ite söin buranaa muutamanpäivän pahimpaan särkyyn. Ulospäin mul ei näkyny kun poskessa hienoista turvotusta, ei mitään suurempia eikä mustelmia tms. Turvotus laski operaatiopäivinä.

Monenlaisia kokemuksia viisureista...mulla poistettiin 2+2 eri kerroilla suukirurgin vastaanotolla ja molemmilla kerroilla kaikki meni hyvin: ei juurikaan vuotoa, ei huonovointisuutta, ei särkyä eikä mitään myöhempiäkään ongelmia. Ennen leikkausta sain kipulääkkeen, jälkeen ei tarvinnut ottaa. Toki turvotusta oli aikansa ja meni muistaakseni muutama viikko ennen kuin suu aukesi kokonaan ammolleen normaalisti eli hampurilaisista ei kannattanut haaveilla hetkeen :)

Yhteistyössä