viisauden hammas tosi kipee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wiivi84

Aktiivinen jäsen
06.06.2005
5 035
0
36
eli siitä lohkes pala pois ja nyt on tosi kipee, muutenki piti mennä poistaa koko hammas kun ei tonne mahu.

nyt vaan mietin kun en tätä kipua kestä että poistaako ne hammaslääkärissä edes tuota hammasta niin kauan ku on raskaana???

ja tietty toinen ongelma on se etten pysty ollenkaa olemaan selällään, joten pitääkö mun vaan kärsiä ja koittaa jotenki kestää siihen asti että oon synnyttäny vai oisko joku keino...

Tarkoitatko ettet raskauden takia pysty olla selällään? Sun pitää kysyä tota lääkärissä. Mut kyllä sen voi poistaa, multa on otettu tulehtunut viisuri pois raskaana ollessani. Puudutteita voi käyttää raskausaikana. Parempi ottaa pois kuin että jää suuhun ja saa jotain pahempaa aikaan.

Jos et pysty olemaan selällään, kyllä ne sen voi poistaa kyljelläänkin jos se on tosiaan poistettava. Itselläni tehdään neuvolassa sydänäänten kuuntelukin kyljellään koska en pysty olemaan selällään.

juu siis raskauden takia en pysty olee selällää kuin maks puol minuuttia.

mutta hyvä tietää että raskaus ei ole este siihen poistamiseen, joskus vaan oon kuullu puhuttavan siitä tulehdus vaarasta mikä siihen voi tulla.

täytyy huomenna sit koittaa soittaa tonne hampilääkäriin ja kysyy mitä mieltä ovat.

koskaan ei oo hammasta särkeny vaikka ollu reikä, nyt kipu tuntuu koko suussa kun eilisestä asti sattunu.

kaks peräkkäistä raskautta ja kummassaki kärsiny 24/7 olevasta närästyksestä ni tehny oikein kunnolla hallaa hampaille

Ei sekään ole hyvä jos joudut vetämään hirveesti särkylääkettä siihen kipuun. Ennemmin ottaisin pois, ainakin jos hampaan juuret näyttää suorilta, eli lähtee siististi pois. Minun ei poiston jälkeen tarvinut ottaa yhtäkään särkylääkettä.

Joo tuo röntgenkuvajuttu tosiaan. Mulla oli vanhat kuvat hammaslääkärillä, niistä näki ne juuret.
Soita heti aamulla lääkäriin, päivystykeen. Pääset samana päivänä. Ei kannata alkaa kärsiä siitä kivusta.

Moikka mamma, mulla revittiin maanantaina 2 viisaudenhammasta, vieläki sattuu.. =) Ne antaa antibiootit jos on tulehtunu, panadol helpottaa särkyyn.. Ens torstaina lähtee vika viisuri :D Meillä on kaikilla peukut pystyssä et pääsisit pian synnyttää, mä oon vieläi aika katkera kun meet sinne kuuseen asti enkä pääse näkee :/

Alkuperäinen kirjoittaja Piin harmaana:
Moikka mamma, mulla revittiin maanantaina 2 viisaudenhammasta, vieläki sattuu.. =) Ne antaa antibiootit jos on tulehtunu, panadol helpottaa särkyyn.. Ens torstaina lähtee vika viisuri :D Meillä on kaikilla peukut pystyssä et pääsisit pian synnyttää, mä oon vieläi aika katkera kun meet sinne kuuseen asti enkä pääse näkee :/

sulle koitinki soittaa että oisko ne ottanu ne pois jo raskaus aikana? ja tekikö kuinka kutaa?

pelottaa kamalasti koska multa yks hammas on otettu aikanaan pois ja siinä ei ollu mitään kipua vaikka oli tulehtunu ja nyt on jo niin pirun kipee ni mitä se on sit ku otetaan pois

Mulla oli tosi kipee ennen poistoa. En saanut kivulta nukuttua edellisenä yönä. Kuitenkaan poiston jälkeen en tarvinut edes särkylääkettä, eikä mulle mitään antibiottikuuriakaan annettu.

Sen oon kans kuullut, että yläviisurihampaat on helpompia poistettavia.