Viiniä synnärille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Inkivääri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Inkivääri"

Vieras
JOS synnärillä juo esim puoli desiä viiniä, jota on ihan hirrrrveesti himoinnut koko raskauden ajan, mutta ei ole voinut raskausdiabeteksen takia juoda, niin pitääköhän ne kätilöt ihan alkkiksena? Siellä osastolla, ei tietenkään synnytyssalissa! Ihan kauhea himo on piave-juustoon (ulkomainen, en ole sitten syönyt sitäkään) ja siihen tilkka punkkua, ja ajattelin että voinkohan hemmotella sitten itseäni sen verran?

Ja asiallisia vastauksia kiitos.

Hei, järki hoi, missä oletkaan! kait sä voit sitten kotona sen puoli desiä viiniä kun pääset toukan kanssa kotiin. Ei varmaan vaikuta imetykseen. Et kai siellä sairaalassa viikko tolkulla olemaan. Joten odota ihan rauhassa sinne kotiin. Ps. ei kyllä mulla tullut kertaakaan synnärillä mieleen tulla ottaa viiniä mukaan ihan rentoutumista varten. Siellä on kuule ihan eri asiat mielessä, ainakin mulla ollut!

Paremmin minä voisin kuvitella minisamppanjan poksautuksen sinne salin puolelle kuin punaviini- ja juustoillallisen osastolle.

Mutta jos minulta kysytään, tunnelmallisinta on varmasti jos odottaa kotiin saakka.

Paremmin minä voisin kuvitella minisamppanjan poksautuksen sinne salin puolelle kuin punaviini- ja juustoillallisen osastolle.

Mutta jos minulta kysytään, tunnelmallisinta on varmasti jos odottaa kotiin saakka.

Niinhän se olis, ja jos päivässä parissa kotiin pääsen niin toki kotona aionkin sitten herkutella. Salissa ei ole koskaan tehnyt mieli shampanjaa. Mutta jos joudun olemaan sairaalassa kauemmin, ja jos olen kuitenkin suht ok kunnossa niin kamala kitua edelleen "terveysruualla" kun sillä oon kitunu jo puoli vuotta.

[QUOTE="hmmm";26038064]Hei, järki hoi, missä oletkaan! kait sä voit sitten kotona sen puoli desiä viiniä kun pääset toukan kanssa kotiin. Ei varmaan vaikuta imetykseen. Et kai siellä sairaalassa viikko tolkulla olemaan. Joten odota ihan rauhassa sinne kotiin. Ps. ei kyllä mulla tullut kertaakaan synnärillä mieleen tulla ottaa viiniä mukaan ihan rentoutumista varten. Siellä on kuule ihan eri asiat mielessä, ainakin mulla ollut![/QUOTE]

Puoli desiä ei vielä rentouta...

[QUOTE="Inkivääri";26038102]Puoli desiä ei vielä rentouta...[/QUOTE]

Minä varmaan sinun sijassasi ottaisin sen puoli desiä jo ennen synnytystä, ja seuraksi jotakin kotimaista voimakasta pitkään kypsytettyä juustoa, jos noin kovasti herkuttelusta haaveilisin.

Mutta jokainen toimii totta kai niin kuin parhaaksi katsoo.

Mä aattelin jo odotusaikana, että jos kahden pojan jälkeen saankin tytön, niin juon vaaleanpunaista kuohuvaa sen kunniaksi, sairaalassa! Typy syntyi ja mies toi kuohuvan kylmänä sairaalaan, mutta höh, ei mun tehnytkään mieli, kun olin NIIN onnellinen siitä vauvasta! Mutta ei kait siinä mitään..juo vaikka salassa, ettei kukaan hokaa..

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;26038300:
jo on tuska, jos ei jaksa odottaa kunnes pääsee kotiin

Niinpä. Kun on raskausajan saanut lähinna haaveilla kaikesta jossa on sokeria, hiilareita tms. niin kyllä tässä alkaa jo vähän tuska olla. :) Karkkia, nakkikastiketta mahan täydeltä, juustoja, viinitilkkaa, banaaneja, viinirypäleitä ihan urakalla, vaaleaa leipää ja tuorejuustoa, katkarapusalaattia, maksapihvejä ja muusia, mediumpihviä ja valkosipuliperunoita... Nam!

Mutta kiitos kaikille vastaajille! Jos siellä salissa on "tapana" lasillinen kuohuvaa juoda, niin tuskinpa murto-osa siitä punkkua sen suurempaa skandaalia aiheuttaa. :)

Painun nyt oikean elämän pariin tältä illalta!

[QUOTE="Inkivääri";26038372]Niinpä. Kun on raskausajan saanut lähinna haaveilla kaikesta jossa on sokeria, hiilareita tms. niin kyllä tässä alkaa jo vähän tuska olla. :) Karkkia, nakkikastiketta mahan täydeltä, juustoja, viinitilkkaa, banaaneja, viinirypäleitä ihan urakalla, vaaleaa leipää ja tuorejuustoa, katkarapusalaattia, maksapihvejä ja muusia, mediumpihviä ja valkosipuliperunoita... Nam!
[/QUOTE]
Mun raskausdiabetes ja sen hoito-ohjeet lienee ihan eri planeetalta.

Ei puoli desiä punkkua varmaan vielä rentouta yhtään. Ota mieluummin oma aamutakki ja taskumatillinen kirkasta mukaan. Oman aamutakin sisäpuolelle olet tietenkin jo valmiiksi ommellut salataskun taskumatille. Sitten voit käydä veskissä naukkailemassa taskumatista vaikkapa parin tunnin välein ja aina kun hoitajia tulee paikalle teeskentelet nukkuvaa..

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26038916:
Ei puoli desiä punkkua varmaan vielä rentouta yhtään. Ota mieluummin oma aamutakki ja taskumatillinen kirkasta mukaan. Oman aamutakin sisäpuolelle olet tietenkin jo valmiiksi ommellut salataskun taskumatille. Sitten voit käydä veskissä naukkailemassa taskumatista vaikkapa parin tunnin välein ja aina kun hoitajia tulee paikalle teeskentelet nukkuvaa..

Eihän ap puhu rentoutumisesta mitään, vaan mieliteon täyttämisestä. Puolivuotta himoinnut punkkua ja nyt miettii, et saako sitä tipan hörpätä synnärillä. :D Valitettavasti en osaa tähän mitään sanoo, mutta ota ap ihmeessä sellanen Alkossa myytävä pikku pullo kasiin ja juo vaikka salaa, jos et kotio asti malta. :D Mitään voimakkaasti tuoksuvaa juustoo ei varmaan kannata mukaan ottaa, jos on jaettu huone. :D

[QUOTE="haha";26039457]Mitään voimakkaasti tuoksuvaa juustoo ei varmaan kannata mukaan ottaa, jos on jaettu huone. :D[/QUOTE]

Eikö haisevuus päinvastoin ole hyvä asia, koska alkoholin tuoksu peittyy silloin paremmin? Kotiväkeä voi pyytää tuomaan tuliaisiksi mahdollisimman haisevia makupaloja... Varmuuden vuoksi voi lisäksi yrittää päästellä oikein haisevia paukkuja.. Jos sairaala ei kovin täynnä ole, huonekaverit varmaankin sijoitetaan muihin huoneisiin, kunhan he vaan uskaltautuvat kertomaan yhteishuoneen haisevuusongelmasta hoitajille..

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26039497:
Eikö haisevuus päinvastoin ole hyvä asia, koska alkoholin tuoksu peittyy silloin paremmin? Kotiväkeä voi pyytää tuomaan tuliaisiksi mahdollisimman haisevia makupaloja... Varmuuden vuoksi voi lisäksi yrittää päästellä oikein haisevia paukkuja.. Jos sairaala ei kovin täynnä ole, huonekaverit varmaankin sijoitetaan muihin huoneisiin, kunhan he vaan uskaltautuvat kertomaan yhteishuoneen haisevuusongelmasta hoitajille..

Kaikki missä on valkosipulia, luultavasti toimii myös tossa hommassa. Punaviiniä, haisevia juustoja ja valkosipulileipää. Toimisko? :D

Yhteistyössä