viimeinen yritys päästä narsistisesta puolisosta eroon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt kynnysmatto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt kynnysmatto

Vieras
olin 2 lapsen yh-äiti kun tapasin tämän jumalaisen miehen. hän oli kaikkea sitä mitä mieheltä vain saattoi toivoa, ja aluksi epäilinkin voiko se edes olla totta. uskallauduin pienen harkinnan ja tutustumisen jälkeen antaa itseni ihastua ja rakastua,ja aloittelimme yhteistä taivalta. kaikki sujui ja pian asustelimme saman katon alla (näin jälkiviisaana totean että: luojan kiitos pidin silti myös oman asuntoni) pian tulinkin raskaaksi (puhdas vahinko, mutta mieluisa sellainen) ja silloin kaikki muuttui. mies alkoi juoda lähes päivittäin, saattoi olla päiviä puhumatta sanaakaan,istui yksin autotallissa ja joi. kaikki hänen puheensa muuttuivat hyvin arvosteleviksi ja asenne kaikkeen oli negatiivinen. myös huomasin hänen enemmän ja enemmän elelevän minun rahoilla, ja usein pyysikin rahaa lainaksi (mutta takaisin maksu unohtui). kun yritin hänelle tunteistani puhua ja kysellä että mikä hänet on muuttanut, vastaus oli että tällänen olen ja mun kanssa ei ole pakko olla. siitä "viisastuneena" pakkasin lapset ja tavarat ja muutimme takaisin asuntooni vatsaani kasvattelemaan. pian tuli tuo vanha ihana mies ja pyyteli käytöstään anteeksi ja selitteli käytöstään ja lupasi ettei tuo ole hänen tapansa.tällä kertaa asetuimme minun asuntooni ja sanoi oman asuntonsa irti (myöhemmin selvisi että vuokrat oli maksamatta ja siksi hän niin kilttinä luokseni tuli).pari kuukautta meni ihanasti, mutta sitten taas tapahtui jotain... ollessani jo 7:llä kuulla tuleva isä otti ja hävisi syytä sanomatta viikoksi. hän ei vastannut puheluihini tai viesteihini, ja kun vihdoin sain varmuuden että hän on edes hengissä sain raivosta voimaa ja kannoin kaikki hänen tavaransa pihavarastoomme. viikko lähtönsä jälkeen hän palasi kuin mitään ei olisi tapahtunut. kovin hölmistynyt hän oli kun etsi hammasharjaansa ja kerroin sen olevan varastossa. hullu kun olin annoin anteeksi ja elämä jatkui muutaman viikon "onnellisena". taas hän jostain kaljapäissään saapui ja änkesi väkisin suihkuun kanssani. siellä hän alkoi minua huoritella ja kertoa kuinka vastenmielisen näköinen olen ( vatsahan alkoi jo olla ihan reilun kokoinen)... no tuli päivä kun tyttäremme syntyi, synnytys oli nopea ja helppo. isä kyllä oli mukana, mutta ei tainnut edes kädestä minua pitää... mietti vain että noinkohan tuosta värkistä on enää iloa, kun kolme lasta jo tehnyt... noin tunnin hän malttoi kanssamme sairaalassa olla ja sitten lähti. seuraavan iltana kävi ilmi että joudumme useamman päivän sairaalassa olemaan ja itkien pyysi isää seuraksemme, ei tullut kun oli jo päivällä puolituntia ollut...no nyt on 1,5 vuotta tuosta päivästä, hoidan lapsia kotona (pikkiriikkisellä kotihoidontuella) ja tuona aikana olen saanut kuulla olevani mm.heikko ihminen ( kun joskus itkien häntä pyysin poistumaan), persaukinen muiden verorahoilla elävä (kun minulla ei ollut lainata hänelle rahaa), huora (kun tulin mustikka metsästä ja paitani helmassa oli roskia-olin toki jonkun lenkkeilijän kanssa mättäällä peuhannut) ja ties mitä muuta... kun olen tahtoni erosta kertonut, on minua uhattu lasten viemisellä, elämäni muutettavan helvetiksi, epämääräisillä "kavereilla" jotka maksusta raiskaavat tai tappavat, olen kuullut kuinka minut voisi tuosta vain yhdellä käden liikkeellä tappaa... tässä vain murto-osa kaikista kauniista sanoista. eilen mittani kuitenkin täyttyi lopullisesti, kun hän tuli taas kännissä kotiin ja aloitti rähinän. tällä kertaa uhreina oli koirani ja isompi tyttöni...en tiedä mistä sain voimaa vietyä häneltä avaimen, ja työnnettyä hänet ulos... yöllä hän yritti metelistä päätellen tulla ovesta läpi, mutta tajusi poistua ennen kun poliisit tulivat. tänään yritti ängetä takaisin väkisin, mutta taas raivolla hänet ulos sain. nyt kuitenkin omatunto soimaa ja mietin olenko liian julma, kun en häntä kotiin laske (taitaa nyt autossa nukkua) ja kuitenkin suurempi huoli on;mitä laillisia keinoja minulla olisi hänen pois pitämisekseen ?

Hae lähestymiskieltoa. Siitä lähdet liikkeelle. Ja jos haluat tietää miten jatkossa, rekisteröidy ja laita y-viestiä. Minulla on hyvin paljon sanottavaa tilanteeseesi. Olen kokenut tuon kaiken. Pahin juttu on se, että kun suomut putoavat vihdoin silmiltä ja tajuat tilanteesi, huomaat että kukaan ei usko sinua. Mies on niin ihana ja mukava kaikille aina. ja itse olet osallistunut huomaamattasi asioiden peittelyyn. Olet valehdellut, että ei se nyt niin paljon juo, ja ei se nyt oikeasti lyö ja ei se nyt missään kateissa ole ollut ja eihän se nyt sellaista tekisi. On paha mennä sanomaan sitten myöhemmin, että uskokaa, se kaikki olikin totta.

Mutta ei täällä enempää.

Omatunto soimaa?? Älä nyt herranjumala niin ajattele. Ajattele itseäsi ja lapsiasi ja hanki vaikka lähestymiskielto. Soita aina heti poliisit jos yrittää ängetä sisälle jne. Kauhea tilanne. Voimia.

Kiitos neuvoista ja vinkeistä ! Kai sitä itse jo aika romu on, kun järkeänsä epäilee... takaisin en aio ottaa enkä itse lasten kanssa muuttaa. asunto on minun (ja niin unelma paikalla lasten kannalta) etten missään nimessä hänen anna sitäkin vielä "viedä"...

Sori mutta ei tolle oikein sovi narsisti-diagnoosi vaan luuseripummijuoppo-diagnoosi. Mutta hyvä että heitit pihalle ja pidä toi linja, älä anna sen tehdä sun elämästäs turhaa.

Jos asunto on sinun, hae miehelle lähestymiskielto ja häätö (ulosottoviranomaisten kautta). Nopeiten saat itsellesi suojaa muuttamalla ensi- tai turvakotiin. Sinuna tekisin niin mahdollisimman pian. Heti kun mies lähtee pois kotoa, pakkaat passit, rahat ja tärkeät paperit + vähän vaatteita yms ja ajat/otat taksin lähimpään turvakotiin. Selitä tilanne siellä ja sano, että et voi mennä kotiin, koska pelkäät lastesi turvallisuutta. He ohjaavat sinut oikeusaputoimistoon tai asinajajalle, joka tietää miten sinun tulee toimia, jotta saat lähestymiskiellon ja häädön hoidettua.

Älä enää mieti. Toimi heti.

Ihmettelen kovasti noita kommentteja, että ei tuo mies narsisti ole - sitähän se NIMENOMAAN tuon tekstin perusteella on! Ei voisi selvempi tapaus olla. Narsisti JA juoppo. Yrittää hallita kaikkea, yrittää sitouttaa toisen itseenäs kiinni ja lytätä täysin maanrakoon.

Kamalaa, Ap, että joudut tuollaista kokemaan. Tuo mies ei tule muuttumaan, pelasta oma ja ennenkaikkea lastesi elämä, äläkä vaan anna enää anteeksi. Ei ole mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoa, ei kertakaikkiaan mitään! Voimia ja zemppiä, hae apua mahdollisimman pian!!

[QUOTE="Cara";23609378]Ihmettelen kovasti noita kommentteja, että ei tuo mies narsisti ole - sitähän se NIMENOMAAN tuon tekstin perusteella on! Ei voisi selvempi tapaus olla. Narsisti JA juoppo. Yrittää hallita kaikkea, yrittää sitouttaa toisen itseenäs kiinni ja lytätä täysin maanrakoon.

Kamalaa, Ap, että joudut tuollaista kokemaan. Tuo mies ei tule muuttumaan, pelasta oma ja ennenkaikkea lastesi elämä, äläkä vaan anna enää anteeksi. Ei ole mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoa, ei kertakaikkiaan mitään! Voimia ja zemppiä, hae apua mahdollisimman pian!![/QUOTE]

Narsismi on persoonallisuushäiriö, jonka voi diagnosoida vain ammatilainen. Narsisteille on muun muassa ominaista se että heillä on ylivoimaisia käsityksiä omasta itsestä, he hakevat jatkuvasti ihailua, he ovat menestyneitä työelämässä, heillä on hyvät sosiaaliset taidot, he osaavat manipuloida ihmisiä, he luulevat muiden olevan kateellisia heille. Ap:n kertomus ei kerro onko miehellä mitään näistä ominaisuuksista. Jokainen kusipää ei ole narsisti. Ap:n mies on selvä kusipää.

Kannattaa varmaan toimia siten että kirjaat kaikki noi uhkaukset ym. solvaukset ylös, ja otat yhteyden poliisin, tällöin jää tieto miehesi "hulluudesta", joka auttaa sua varmasti myöhemmin. Sittenkun olet ollut poliisin kanssa jutuissa, haet lähestymiskieltoa, käsket miehen muuttamaan, jollei onnistu, poliisi auttaa sinua.

Tsemppiä paljon, älä missään nimessä ole niin sinisilmäinen että tuo tosta muuttuisi, sun pitää ajatella lapsia myös, minkälaisessa ympäristössä ja ihmisten keskellä he asuvat. Varmasti tiedätkin sen jo, mutta älä anna sen unohtua!

Hei!

Itse elänyt tuollaista elämää 6 vuotta ja sen teille sanon,olette vahvoja jos lähdette! toivon todella paljon voimia teille,myös lähdön jälkeen,mies ei jätä rauhaan pariin vuoteen,mutta se on sen arvoista,hkakeaa apa lastensuojelusta ymm...minä viimein soitin kriisipalveluun ja pääsin turvakotiin ja sit kautta vapaus tuli!

Itsesyytöksiä ymm muuta oli paljon mutta kun tajusin miten mies oli saanut mua manipuloitua ja olin täysin muuttunut ihminen sen narsisitin takia,menettänyt ystäviä ja melkein omat sisarukseni ja vanhempanikin,olin vain kiitollinen että pääsin pois!

Olet arvokas ja jos koet että sinua kohdellaan väärin niin silloin asialle PITÄÄ tehdä jotain,mies ei ole minkään arvoinen siinä tilanteessa,oli kuinka monta lasta tahansa synyttänyt sinulle! meillä alkoi lapset oirehtimaan myös ja se oli mun herätys. Onneksi.

VOIMIA ja mulle voi laittaa viestiä esim sähköpostilla jos haluaa vaihtaa kokemuksia..:heart:
Annan kaiken apuni tälläisille uhreille!
eebuska@gmail.com

Mitään narsisteja ei ole olemassakaan, se on vaan lääketehtaiden ovela manipulaatio.
Muistatteko vanhan kunnon paniikkihäiriön (mihis se katosi yhtäkkiä?) ,johon sitten keksittiin lääkkeet,joillekkin beta salpaajat ja joillekkin hiukan vahvemmat....paniikkihäiriössä oli vaan se pikku ongelma lääketehtaille että potilas parani...ja lakkasi ostanasta kalliita lääkkeitä.

Sitten lanseerattiinkin masennus ja siihen keksittiin tietysti lääkkeet.Vaikka masennuksessa on jo hiukan perääkin niin ei niitä masentuneita nyt vaan oikeesti ole niin paljon kuin masennuslääkkeiden syöjiä=)=) Oireethan on niin ympäripyöreet että ne sopii kehen hyvänsä jos potilas itse niin haluaa ja monihan haluaa=) Ja taas käy kalliiden lääkkeiden kauppa.Masennuksessakin on vaan se vika että potilas parantuu...piti taas kehoittää uusi.

Keksittiin narsismi!!!! Melkein kuka vaan voi keksiä että hänen kumppani ystävä esimies puoliso ja ties mikä on narsisti""" Kun tätäkin palstaa lukee niin kyllä sen huomaakin kuinka narsistien määrä on yhtäkkiä kasvanut räjähdysmäisesti. Siis aivan uskomattoman taitavasti tehty manipulaatio. Kenessäkään itsessään ei ole enään mitään vikaa vaan kaikki asiat selitetään sillä että TOINEN on narsisti.
Ja mitäs tästä seuraa? Narsistihan ei itse myönnä olevansa narsisti joten ei voi siitä parantuakkaan,mutta kärsijä onkin joku toinen joka sitten alkaa lääkitykselle kun niin kärsii tästä narsistista...ja lääkityshän jatkuu hamaan tappiin asti kun varsinainen ongelma ei koskaan parane.........
Lääketehtaat voi hyvin ja kasvu helpompi budjetoida kun tietää että suurin osa uusista ostajista on ikikäyttäjiä....

Hohhoijaa ...taas kerran.

Minusta sinun olisi pitänyt unohtaa toi mies jo ennen lapsen syntymää. Nyt olet aiheuttanut sen tapaisin ottamisella itsesi ja lasten henkiseen hyvinvointiin. Minä en ymmärrä (varmaan koskaan) miksi te naiset ette nää noita tilanteita yhtään vaarallisena ja unohdatte ne samointein kun toinen tulee anteeksi anelemaan?

Minusta tossa on kyse enemminkin alkoholismista, kuin narsismista.

Minusta sinun olisi pitänyt unohtaa toi mies jo ennen lapsen syntymää. Nyt olet aiheuttanut sen taKaisin ottamisella ongelmia itsesi ja lasten henkiseen hyvinvointiin. Minä en ymmärrä (varmaan koskaan) miksi te naiset ette nää noita tilanteita yhtään vaarallisena ja unohdatte ne samointein kun toinen tulee anteeksi anelemaan?

Minusta tossa on kyse enemminkin alkoholismista, kuin narsismista.

FIXaus

Narsismi on persoonallisuushäiriö, jonka voi diagnosoida vain ammatilainen. Narsisteille on muun muassa ominaista se että heillä on ylivoimaisia käsityksiä omasta itsestä, he hakevat jatkuvasti ihailua, he ovat menestyneitä työelämässä, heillä on hyvät sosiaaliset taidot, he osaavat manipuloida ihmisiä, he luulevat muiden olevan kateellisia heille. Ap:n kertomus ei kerro onko miehellä mitään näistä ominaisuuksista. Jokainen kusipää ei ole narsisti. Ap:n mies on selvä kusipää.

Kaikki narsistithan on samanlaisia. Narsistejakin on erilaisia, toisilla on vähemmän niitä piirteitä ja toisilla enemmän, ei ne kaikki ole just sellaisia kuin kuvaillaan.

[QUOTE="Tiinuliinu";23609611]Mitään narsisteja ei ole olemassakaan, se on vaan lääketehtaiden ovela manipulaatio.
Muistatteko vanhan kunnon paniikkihäiriön (mihis se katosi yhtäkkiä?) ,johon sitten keksittiin lääkkeet,joillekkin beta salpaajat ja joillekkin hiukan vahvemmat....paniikkihäiriössä oli vaan se pikku ongelma lääketehtaille että potilas parani...ja lakkasi ostanasta kalliita lääkkeitä.

Sitten lanseerattiinkin masennus ja siihen keksittiin tietysti lääkkeet.Vaikka masennuksessa on jo hiukan perääkin niin ei niitä masentuneita nyt vaan oikeesti ole niin paljon kuin masennuslääkkeiden syöjiä=)=) Oireethan on niin ympäripyöreet että ne sopii kehen hyvänsä jos potilas itse niin haluaa ja monihan haluaa=) Ja taas käy kalliiden lääkkeiden kauppa.Masennuksessakin on vaan se vika että potilas parantuu...piti taas kehoittää uusi.

Keksittiin narsismi!!!! Melkein kuka vaan voi keksiä että hänen kumppani ystävä esimies puoliso ja ties mikä on narsisti""" Kun tätäkin palstaa lukee niin kyllä sen huomaakin kuinka narsistien määrä on yhtäkkiä kasvanut räjähdysmäisesti. Siis aivan uskomattoman taitavasti tehty manipulaatio. Kenessäkään itsessään ei ole enään mitään vikaa vaan kaikki asiat selitetään sillä että TOINEN on narsisti.
Ja mitäs tästä seuraa? Narsistihan ei itse myönnä olevansa narsisti joten ei voi siitä parantuakkaan,mutta kärsijä onkin joku toinen joka sitten alkaa lääkitykselle kun niin kärsii tästä narsistista...ja lääkityshän jatkuu hamaan tappiin asti kun varsinainen ongelma ei koskaan parane.........
Lääketehtaat voi hyvin ja kasvu helpompi budjetoida kun tietää että suurin osa uusista ostajista on ikikäyttäjiä....

Hohhoijaa ...taas kerran.[/QUOTE]

Sekä paniikkihäiriöstä että masennuksesta kärsineenä huomaan, ettet tiedä asiasta mitään. Sillä ei ole mitään tekemistä lääketehtaan kanssa, jos olen ollut niin paniikissa että pyörryin, kun en saanut henkeä. Tai jos vain makasin sängyssä kolme kuukautta PYSTYMÄTTÄ tekemään mitään! Olen kyllä molemmista toipunut ilman lääkkeitä, mutta turha tulla sanomaan, että se olisi mitään keksittyä!

[QUOTE="shihtzu";23609701]Kaikki narsistithan on samanlaisia. Narsistejakin on erilaisia, toisilla on vähemmän niitä piirteitä ja toisilla enemmän, ei ne kaikki ole just sellaisia kuin kuvaillaan.[/QUOTE]

Tiesithän, että kaikikka ihmisillä on narsistisia piirteitä? Samoin kuin jokaisella ihmisellä on masennuksen oireita jossain vaiheessa elämää. Alkoholisimi on sellainen vaiva, että se aiheuttaa myös narsismin oireita. Alkoholisti peittelee usein juomistaan sekä siitä aiheutuvia ongelmia ja yrittää tuoda esille toisen ongelmia tyyliin "Jos minä nyt otan muutaman oluen niin ei se mitään haittaa, mut sähän oot ihan hullu ja sekopää kun vauhkoot muutamasta eurosta koko päivän."

Ensimmäiseksi ilmoitat miehestä poliisille! Jos saat uhkaavia viestejä/sähköposteja niin talleta ne. Jos yrittää tulla kotiisi niin menette turvakotiin, sieltä saat kaiken mahdollisen avun miehen selättämiseen. Hommaat lähestymiskiellon äijälle ihan ehdottomasti.

Et kuuntele selityksiä, et anna anteeksi etkä ota takaisin vaikka miten vaikuttaisi kivalta ja ihanalta taas. Et anna miehen ylipuhua sinua millään keinolla.

OLE VAHVA! Tuollaisista loisista ja energiarosvoista ei pääse eroon jos ei ole tiukkana ja unohda niitä hyviä tunteita joita on ollut!

Jossain vaiheessa luultavasti alkaa itsemurhahöpinät jos ei ole jo alkaneet. Niihin ei kannata noteerata millään tavalla. Jos aikuinen ihminen tappaa itsensä niin se on oma valintansa, ei sinun syysi.

Läheisen kanssa olen näitä asioita hoitanut ja käynyt läpi, kaikki se kirjo mikä tuollaiseen liittyy. Tiedän kuvion, tunnistan ihmistyypin välittömästi kertomasi perusteella. Älä alistu enää vaan turvaa itsesi ja lapsesi!

Voimia ja jaksamista taisteluun! Pyydä läheisiä tueksi ja avuksi, kerro tilanteestasi perheelle ja ystäville jos et ole jo kertonut!

[QUOTE="...";23609739]Sekä paniikkihäiriöstä että masennuksesta kärsineenä huomaan, ettet tiedä asiasta mitään. Sillä ei ole mitään tekemistä lääketehtaan kanssa, jos olen ollut niin paniikissa että pyörryin, kun en saanut henkeä. Tai jos vain makasin sängyssä kolme kuukautta PYSTYMÄTTÄ tekemään mitään! Olen kyllä molemmista toipunut ilman lääkkeitä, mutta turha tulla sanomaan, että se olisi mitään keksittyä![/QUOTE]

Ai kummatkin jo ollu=)=) Oon valmis vaikka lyömään vetoa et jos et vielä ole törmännyt narsistiin niin kohta törmäät....
Aivan niinkuin juuri pääsin sanomasta...
Erittäin taitavasti tehty manipulaatia.

Aapee huhuu? Palaathan vastaamaan ja laita joku anonyymispostiosoite, mihin sulle voisi kirjoittaa! Haluaisin todellakin jakaa kokemuksia ja tarvitsisin voimia ja vertaistukea myös sekä toivoisin itse voivani niitä antaa!

[QUOTE="...";23609739]Sekä paniikkihäiriöstä että masennuksesta kärsineenä huomaan, ettet tiedä asiasta mitään. Sillä ei ole mitään tekemistä lääketehtaan kanssa, jos olen ollut niin paniikissa että pyörryin, kun en saanut henkeä. Tai jos vain makasin sängyssä kolme kuukautta PYSTYMÄTTÄ tekemään mitään! Olen kyllä molemmista toipunut ilman lääkkeitä, mutta turha tulla sanomaan, että se olisi mitään keksittyä![/QUOTE]

Tottakai voi maata 3 kuukautta sängyssä...siihen on ihan lupakin jos on masennus=)=)=)

[QUOTE="Cara";23609378]Ihmettelen kovasti noita kommentteja, että ei tuo mies narsisti ole - sitähän se NIMENOMAAN tuon tekstin perusteella on! Ei voisi selvempi tapaus olla. Narsisti JA juoppo. Yrittää hallita kaikkea, yrittää sitouttaa toisen itseenäs kiinni ja lytätä täysin maanrakoon.

Kamalaa, Ap, että joudut tuollaista kokemaan. Tuo mies ei tule muuttumaan, pelasta oma ja ennenkaikkea lastesi elämä, äläkä vaan anna enää anteeksi. Ei ole mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoa, ei kertakaikkiaan mitään! Voimia ja zemppiä, hae apua mahdollisimman pian!![/QUOTE]

Alkoholistilla on juodessaan narsistin piirteet, ihan ot.

Yhteistyössä