Viiltelin juuri vasempaan käsivarteeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 20 viiltelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

20 viiltelijä

Vieras
Viimeksi viiltelin 2 vuotta sitten ja minulla on siitä arvet edelleen selvästi näkyvillä. Tuolloin tutustuin ensimmäiseen poikaystävääni ja lupasin etten viiltele enää..Vuoden alussa olin joutunut ambulanssilla psykiatriseen osastoon hoitoon muutamaksi kuukaudeksi itsetuhoisuuden ja jatkuvien paniikkikohtauksien takia..Nyt taas vain iski sellainen olo että kaikilla olisi parempi olla ilman minua ja halu vahingoittaa itseään ja kuolla..Poikaystäväni on nyt iltavuorossa, en tiedä miten puhun tästä hänelle..

Viimeksi viiltelin 2 vuotta sitten ja minulla on siitä arvet edelleen selvästi näkyvillä. Tuolloin tutustuin ensimmäiseen poikaystävääni ja lupasin etten viiltele enää..Vuoden alussa olin joutunut ambulanssilla psykiatriseen osastoon hoitoon muutamaksi kuukaudeksi itsetuhoisuuden ja jatkuvien paniikkikohtauksien takia..Nyt taas vain iski sellainen olo että kaikilla olisi parempi olla ilman minua ja halu vahingoittaa itseään ja kuolla..Poikaystäväni on nyt iltavuorossa, en tiedä miten puhun tästä hänelle..

tässä sulle kriisipäivystyksen puhelinnumero 09 2525 0111 ota se ylös ja soita sinne heti. Jos et vaikka tiedä, mitä sanoa, niin lue toi sun teksti sinne. Tsemppiä, oot arvokas ihminen <3

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Oletko koittanut helpottaa pahaa oloasi muilla tavoin? Esim. puhuminen auttaa. Olisi tärkeää, että avaudut tuntemuksistasi ja voisitte yhdessä, ehkä ammattilaisen kanssa, pohtia eri keinoja tilanteeseen. Älä jää yksin ajatuksinesi.

Oletko lukenut kirjallisuutta/selviytymistarinoita aihetta koskien?

Voi kun ymmärtäisit miten arvokas oletkaan - juuri tuollaisena kuin olet!❤
Sydämelliset tsempit sinulle!❤

en tiedä miten puhun tästä hänelle..
Riippuu paljon kuinka paljon tietää historiastasi. Jos haluat vain turruttaa sisäistä kipua tuntemalla fyysistä kipua, mutta et vakavissaan haudo itsemurhaa tms niin se ainakin kannattaa mainita. Myös jos haudot oikeasti itsaria, siitäkin kannattaa kertoa. Ja riippuu myös onko poikaystävällä itsellä ongelmia vai e, miten paljon osaa samaistua. Omasta kokemuksesta voin sanoa että ihmiset joilla ei ole omaa kokemusta ei pysty täysin samaistumaan oloosi, joten sitä ei kannata odottaa. Voi myös olla että reagoi tuohon isommin kuin sinä kokisit tarpeelliseksi, sitä ei tiedä. Monesti viiltely tulkitaan avunpyyntönä, ja läheiset toivovat että pääsee johonkin avun piiriin. Jos se on toiveesi, ota apu vastaan. Jos ei niin varaudu ainakin siihen että sitä yritetään tarjota.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä