Viiltävä kipu alavatsassa selkeästi toisella puolella. Ei ole oviskipua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tämä on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä tämä on?

Vieras
Tulee ja kestää 5-10 s ja lähtee sitten pois, kunnes taas tulee uudestaan jne. Painelemalla ei tunnu kipeältä. Kestänyt 2 päivää ja pysynyt samanlaisena, eli ei ole pahentunut. Oviskivuista kärsin joten tiedän milaisia ne on, tämä ei ole sitä.

Voisiko kohdunulkoinen oireilla näin?

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä tämä on?;30323625:
Tulee ja kestää 5-10 s ja lähtee sitten pois, kunnes taas tulee uudestaan jne. Painelemalla ei tunnu kipeältä. Kestänyt 2 päivää ja pysynyt samanlaisena, eli ei ole pahentunut. Oviskivuista kärsin joten tiedän milaisia ne on, tämä ei ole sitä.

Voisiko kohdunulkoinen oireilla näin?

Kyllä voi, kokemuksesta voin kertoa. Kannattaa käydä lääkärissä, voi nimittäin olla kohtalokkaan seurakset jos menee liian pitkälle. Itse menin ambulanssilla viime hetkellä ja suoraan leikkaussaliin..

Oliko sinulla tällaista samanlaista kipua? Ettei ole jatkuvaa?

8 mennessä kun olin ollut tunnin hereillä oli 3 tällaista kipukohtausta jo tullut. Ei mitenkään järjetön kipu, mutta inhottava.

Minulla on mirena kierukka jonka kanssa kohdunulkoiset eivät ilmeisesti ole mitenkään kamalan harvinaisia

[QUOTE="A.p";30323716]Oliko sinulla tällaista samanlaista kipua? Ettei ole jatkuvaa?

8 mennessä kun olin ollut tunnin hereillä oli 3 tällaista kipukohtausta jo tullut. Ei mitenkään järjetön kipu, mutta inhottava.

Minulla on mirena kierukka jonka kanssa kohdunulkoiset eivät ilmeisesti ole mitenkään kamalan harvinaisia[/QUOTE]

Minulla se alkoi kipukohtauksina mutta lopulta paheni niin että ei pystynyt koskemaan mahaan ollenkaan kun sattui niin paljon. Tosin siinä vaiheessa olin jo paareilla puolitajuttomana.

Itselläni ollut kohdun ulkoinen raskaus ja kipu oli muutaman päivän ikävä, mutta ei niin kipeä, että olisin hälyttänyt itseni lääkäriin. Muistan ajatelleeni, että omituiset menkka kivut ja jäin odottelemaan niiden alkua. Pyörryttyäni hain apua ja hyvä niin, sillä pääsin myös nopeasti hoitoon.... Suositteen pikaista lääkärissä käyntiä:-)

Nostelen

Ja kipu on siis sellaista vähän supistelumaista, tulee, kestää hetken ja sitten lähtee pois. Kunnes taas tulee uudestaan. Tänään nyt ollut hieman useammin kuin eilen, mutta kipu ei ole koventunut yhtään. Mitään raskausoiretta ei ole, eikä veristä vuotoa. Kipu ei ole mitenkään "pysäyttävä", eli mistään kovasta kivusta ei ole kyse.

Aiemmin olen käynyt lääkärissä ruskean vuodon takia, joka nyt oletettavasti johtuu vain kierukasta (ns tiputteluvuotoa)

Minulla alkoi juuri tulla tavalla munasarjan tulehdus. Toispuoleinen viiltävä alavatsakipu, joka tuli kohtauksina. Tuntui kuin seivästä olisi tungettu alavatsan läpi. Menin aika nopeasti päivystykseen, jossa epäilivät joko umpisuolta tai gynekologista tulehdusta. Tähystysleikkauksella varmennettiin, ja olin sairaalassa sen jälkeen pari päivää ja sain antibioottia suoraan suoneen. Jos munasarjan tulehdus pääsee tosi pahaksi se voi aiheuttaa lapsettomuutta.

[QUOTE="pippa";30324056]Minulla alkoi juuri tulla tavalla munasarjan tulehdus. Toispuoleinen viiltävä alavatsakipu, joka tuli kohtauksina. Tuntui kuin seivästä olisi tungettu alavatsan läpi. Menin aika nopeasti päivystykseen, jossa epäilivät joko umpisuolta tai gynekologista tulehdusta. Tähystysleikkauksella varmennettiin, ja olin sairaalassa sen jälkeen pari päivää ja sain antibioottia suoraan suoneen. Jos munasarjan tulehdus pääsee tosi pahaksi se voi aiheuttaa lapsettomuutta.[/QUOTE]

Viimeksi kun olin noiden vuotojen vuoksi lääkärissä niin munasarjat ultrattiin koska painellessa toisessa tuntui kipua (erilaista kuin tämä) no siellä oli pieni kysta joka johtuu kuulemma kierukasta. Voisiko se yhtäkkiä alkaa tälleen oireilla, kun aiemmin ei ole ollut mitään oireita, paitsi lääkärin painellessa aika lujaa?
Papastakin on vain alle kuukausi ja oli normaali.

Se kysta on voinut puhjeta ja aiheuttaa nyt kipua. Sekin on kai aika yleistä.

Mutta jos kyse on tulehduksesta, niin se näkyy verikokeessa tulehdusarvoista. Minulla oli pari viikkoa ennen munasarjan tulehdusta pieni hiivatulehdus, josta ilmeisesti emättimen omat bakteerit nousivat ylöspäin ja aiheuttivat tulehduksen munasarjoihin.

[QUOTE="pippa";30324153]Se kysta on voinut puhjeta ja aiheuttaa nyt kipua. Sekin on kai aika yleistä.

Mutta jos kyse on tulehduksesta, niin se näkyy verikokeessa tulehdusarvoista. Minulla oli pari viikkoa ennen munasarjan tulehdusta pieni hiivatulehdus, josta ilmeisesti emättimen omat bakteerit nousivat ylöspäin ja aiheuttivat tulehduksen munasarjoihin.[/QUOTE]

Oliko sinulla kosketusarka? Minulla EI siis ole ollenkaan.

Todella outoa vain että kipu on tällaista aaltomaista. Seksiä harrastin eilen aivan normaalisti, oviskipu kun on niin seksi sattuu munasarjaan. Jos olisi tulehdus siellä, niin luulisi että seksi sattuisi silloinkin

Raskaustesti negatiivinen, ostin ihan apteekista jonkun evivo tms merkkisen.

Tänään tulee kipukohtauksia paljon useammin kuin eilen, noin 10 min välein :(
Mistä ihmeestä voi olla kyse, edelleenkään kipu ei ole mitenkään kovaa,

nostan jälleen. Ei mitään tietoa löydy netistä vaikka olen yrittänyt kaikki "munasarjan supistelut" sun muut :(

Onneksi on heti aamusta lääkäriaika. Voiko kohdunulkoisessa näyttää negatiivista rtesti?

No jos menisit sinne lääkäriin. Voi olla umppari, kysta, kasvain, tulehdus, eksynyt pieru tai mitä vaan. Kuitenkaan me ei voida varmaa diagnoosia täältä kertoa.

[QUOTE="a.p";30324988]nostan jälleen. Ei mitään tietoa löydy netistä vaikka olen yrittänyt kaikki "munasarjan supistelut" sun muut :(

Onneksi on heti aamusta lääkäriaika. Voiko kohdunulkoisessa näyttää negatiivista rtesti?[/QUOTE]

Selvisikö kivun syy?

Yhteistyössä