Viiltävä kipu aivastaessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foxeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Foxeri

Jäsen
12.02.2009
116
0
16

Eli viikkoja on minulla nyt 13+3 ja muutamana päivänä aivastaessani kovaa on tuntunut ihan äärettömän voimakas viiltävä kipu alavatsassa :/ Voiko olla edes lähes normaalia? Ja kipu ei siis aina aivastaessa tule, mutta voimakkaammin jos aivastan niin silloin, voiko johtua vain kohdun liikahtamisesta tai olla yhteydessä sen kasvuun? Ei kipu tunnu niinkään kohdusa vaan juuri nivusissa muttaon se silti aika äärettömän pelottavaa :o
Kaiken kuitenkin PITÄISI olla kunnossa kun sikiön liikkeet toissapäivänä kivun jälkeen tunsin, ja vielä ihan selvästikkin :$

ON yhteydessä kohdun liikkeeseen. Eli kohtua kannattelee ns. "Kiinnikkeet" jotka venähtävät aivastaessa, tai nopeasta liikkeestä ylipäänsä! :) Ei hätää mulla ne oli joskus siis niin kipeitä että pelkäsin jo kuolevani :D

Jotain ihan normaalia kohdun kasvuun ja kaikkien niiden juttujen venymiseen liittyvää. En lähtis huolestumaan.

Mulle tuli edellisessä raskaudessa ihan järkyt nivuskivut, alkoivat joskus 20 viikon jälkeen ja pahimmillaan oli ihan lopussa, siellä oli joku jänne tms. jumissa tai venyneenä niin paljon.

Nivustyrän mahdollisuus tietenkin on... Hmmm.. Kannattaa varmaan puhua lääkärille kuitenkin. Noin alussa toi kipu vielä..

Hitto mä oon ihan unessa vielä, en tiedä autoinko mitenkään..

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Foxeri:
:D Jos kipu ei vaivaa muuten kuin aivastaessa niin otan vasta 3.3 neuvolassa esille =)

Voi vaivata myös nopeasti ylösnoustessa, tai muissa äkillisissä liikkeissä, ei huolta! :)

Jep, ns. repäisykivut. Mulla oli näitä tässä raskaudessa paljon (jo ennen plussaa ...johtunee siitä, ettei raskauksien välillä ehtinyt olla kuin pari kuukautta). :)

Yskäisy, aivastus, sohvalta ylösnouseminen jne. niin hetkeksi joutuu pysähtymään ja pitelemään mahaansa. Mutta tosiaan vaarattomia ovat ja johtuvat vain kohdun kasvusta ja kannattimien löystymisestä. :)

Mulla oli aivan hirveitä viiltoja jos aivastin! Se oli pahimmillaa ehkä just viikot 10-15 tai jotain..pelkäsin ihan sitä aivastamista sen kivun takia vaikka se kestiki vaan sen hetken, mut jouduin mennä sillee kippuraa ku tuli aivastus ettei ois tuntunu niin pahalta, tai sit pidin nenästä kii ettei se aivastus tullu niin kovaa.. :D

Tuttu tunne... ja viimeksi toissayönä kun käännähdin äkkiseltään niin huijjuijjui, oikein pelästytin miehenkin kun valitin ääneen sitä kipua.

Mulla on ollut samantyyppistä kipua joskus aivastaessa tms tilanteissa myös kun en ole ollut raskaana. Nyt sitä vaan on enemmän. Kai se on niitä repäisykipuja =)

Viikkoja 15+0.