Viikottainen euromääränne ruokaan?

Paljonko teillä menee ruokasotoksiin (sisältäen pesuaineet ym vaipat) viikossa? Kertokaa vielä montako teitä on?

Meitä on 5 hlöä, joista lasta käyttää yövaippaa.
Viikottain ostoksiin menee n. 120-140?. Tuntuu niin paljolta, vaikka ihan perusruokaa syödään ja aina tarjousten perässä liikun. :attn:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2005 klo 13:46 NeitiNäpsä kirjoitti:
Paljonko teillä menee ruokasotoksiin (sisältäen pesuaineet ym vaipat) viikossa? Kertokaa vielä montako teitä on?

Meitä on 5 hlöä, joista lasta käyttää yövaippaa.
Viikottain ostoksiin menee n. 120-140?. Tuntuu niin paljolta, vaikka ihan perusruokaa syödään ja aina tarjousten perässä liikun. :attn:
Siis 2 lasta käyttää yövaippaa

peikkomuori
meillä neljä ihmistä suunnilleen saman verran menee ja vain yksilapsi käyttää yövaippaa, mutta meillä kyllä ylimääräisenä menoeränä soijamaitovalmisteet...

irmi
Meillä viisi henkeä ja yksi lapsi käyttää yövaipaa ja yksi on vielä kokonaan vaipoissa. Laskun lisänä meilläkin soijamaitovalmisteet. Viikossa menee 125-140 euroa. Joskus tuntuu, että vähemmänkin voisi mennä, mutta syötäväkin on =) .

Orm Onneton
Meitä on kolme. Minä ja kaksi lasta, joista kumpikaan ei enää tarvitse vaippoja. Kauppaan menee todella vähän, 25-50 euroa viikossa siitä riippuen paljonko ylimääräistä (vessapaperit, shampoot, pesuaineet jne) tarvitsee ostaa. Teen kaikki leivät pääosin itse eikä meillä juoda juuri ollenkaan maitoa, joten joskus voi mennä viikko vaan parilla kympillä. Asiaan auttaa luonnollisesti se, että kotona ei arkisin tarvitse tehdä kuin yksi lämmin ateria ja iltapala, koska lapset syövät päiväkodissa ja koulussa. Herkkujakin ostan, mutta en joka viikonloppu. Ehkä kerran tai pari kuukaudessa.

karhuemo
heips!

Meitä 5 henkilöä, kolmesta lapsesta kahdella vielä koko ajan vaipat ja kauppaan menee keskimäärin 100 e viikossa johon sisältyy äidinmaidon korvike ja vaipat yms... mut kyllä tää on melkoisia valinnan tekoja että se kauppalasku pysyy siellä 100 euron kieppeillä...

MistyN
Heips!
Meillä menee kauppaan viikossa 200-300 euroo.
Yksi vielä kokonaan vaipoissa. Meillä arkisin minä ja mies+3 lasta ja koira. Viikonloppuisin ja lomilla 2 murkkuikäistä lisäksi.
Ihan normaalia kotiruokaa joka päivä ja todellakin tarjousten perusteella. Kerran kuussa käydään lasten kanssa hampparilla, harvemmin ostellaan herkkuja. Itse leivotaan lasten kanssa herkut.
Välillä hirvittää noi kauppalaskut, mut pakko se on syödä ja pestä pyykit ym... =) :whistle:

Kahden äiti
Meillä menee n. 100 ?, jos ei tarvitse ostaa vaippapakettia. Syömme paljon marjoja ja sieniä. Mehut omista pensaista keitettyjä ja perunoita mummolasta. Kalastamme ympäri vuoden ja mies metsästää. Leipää ja leivonnaisia teen itse, mutta ostan kaupastakin.

Meitä on neljä, pojat 4 ja 2 v.

äippäjapojat
meitä on se 4 . 2lasta (2v ja 1kk) 2 aikuista!
ruokaan + kummankin pojan vaippoihin, pesuaineisiin ja muihin VIIKOTTAISIIN TAVAROIHIN MENEE JOKUNEN EURO, mitäköhän nyt tulisi hmm...Noin 150-250e? ostamme silloin tällöin nann korviketta lisämaidoksi ja lasten pillti ruokia! paljon menee rahaa, vaikka tarjoksia mekin katsellaan. toki väillä herkutellaankin!

meillä menee n.100euroa viikossa. 3 lasta ja mies. joskus saattaa mennä enemmän jos innostuu osteleen herkkuja ja erikoisia ruokia. :) tarjouksia pakko kattoa ja aina halvinta..muuten ei rahat riitä. yks kokonaan vaipoilla ja toisella vaan yöllä- =)

lazy
Meillä 3:lla hengellä(2 aikuista+1 lapsi) menee noin 70-80 e ainaki.
Välillä tuntuu että kun kaikki on kaapista loppu ja rahaa vähän,niin...
Mä kun en oo kaikista taloudellisinta tyyppiä ollenkaa. En osaa suunnitella monen päivän ruokalistaa,juosta joka tarjouksen perässä tai hamstrata pakastinta täyteen ruokaa. :(
Jotain kyllä pitäis tehdä,kun välillä tuntuu et mopo meinaa karata...

Pidin tammikuun kirjaa menoista ja ruokaan ja päivittäistavaroihin meni neljässä viikossa 170 euroa. Tästä ajasta tosin oltiin reissussa yhteensä viikko. Tavallisen viikon menot oli 40 . 70 euroa.Tästä puuttuvat kaikki herkut ja muut ylimääräiset, jopa pakastepizzat kirjasin herkkuosastolle. Tarkoitus oli selvittää, minkä verran todella tarvitsemme, ja mihin rahat oikeasti menevät.Suosittelen kaikille, meillä ainakin herkku- ja huvituslistan pituus yllätti!
Meitä on siis kaksi aikuista ja vauva (pääasiassa kestovaippaileva), joka juo korviketta.

suurperheellinen
Meillä 7 henkeä(2 aikuista,2 murkkua,3 pientä)plus 3 koiraa.Mahd.paljon tehdään ite,meniskö ruokaan joku 150-200 per viikko.Siihen tulee vaipat päälle noin 30 e kk.

Aika kamalan paljon menee ja 4 meillä asuu, 1 tosin rintaruokinnalla. Joku 150 ?/viikossa noin niinku suurinpiirtein. Mä itse syön tosi paljon, ehkä eniten meistä, semmonen possu olen et syön kaikkien jämätkin hih...

en osaa leipoa
meitä 2+1 (aupair) aikuista ja 2 vaippaikästä ja n.200-225 menee viikossa. yritän ehtiä tekemään ruokaa itse mutta paljon tulee ostettua vielä 11 kk ikäiselle maitovastiketta ja purkkiruokaa (hävettävää) sekä pakastepizzaa (sekin paha).
omatekoisissa säästäis mutta aikakin on kortilla.

Yhteistyössä