Viikonloppuna talkoisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
jollaisissa en ole ikinä ollut. Teemme anoppilassa vastoja aivan mielettömän paljon. Osa kuivataan, osa pakastetaan isoon arkkupakastimeen. :D
Tai no, anoppi tekee vihtoja, minä teen vastoja. B)

Sitä en vaan käsitä, että miksi niitä pitää niin paljon tehdä/säilöä vain anoppilan käyttöön mutta tehdään nyt sitten.

:xmas:

sukulaisissa vanhapari teki männäviikolla 100 paria vastoja talveksi. Sata paria, siis. Eli 200 vastaa!

Mutta jos "talvi" eli koivuton aika kestää 7 kuukautta eli noin (pyöristetty et on helpompi laskea) 30 viikkoa ja kylpevät kaksi kertaa viikossa niin siinähän meneekin jo 120 vastaa. Sitten joulusaunat ja talvenajan vieraat vielä päälle, niin eihän tuo enää niin oudolta kuulostanutkaan.

*ja meillä vihdalla saa selkäsaunan, vastalla puhdasta jälkeä*

Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
sukulaisissa vanhapari teki männäviikolla 100 paria vastoja talveksi. Sata paria, siis. Eli 200 vastaa!

Mutta jos "talvi" eli koivuton aika kestää 7 kuukautta eli noin (pyöristetty et on helpompi laskea) 30 viikkoa ja kylpevät kaksi kertaa viikossa niin siinähän meneekin jo 120 vastaa. Sitten joulusaunat ja talvenajan vieraat vielä päälle, niin eihän tuo enää niin oudolta kuulostanutkaan.

*ja meillä vihdalla saa selkäsaunan, vastalla puhdasta jälkeä*

Jaa juu tietty. :D
Anoppilasta kaadetaan kolme isoa koivua ja saan kuulema minäkin pari vastaa jos kelpaa. :D

Onko teillä kuin tarkkoja noiden vastojen ulkonäön suhteen?

Meillä mies ja anoppi on niin tarkkoja sen vastan ulkomuodosta että pysyn hyvin kaukana niistä talkoista,se pitää olla tietyn tuuheinen,pyöreis just sopiva ja kehvel sopiva kätteen.Enkä minä ossaa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Äitee2:
Onko teillä kuin tarkkoja noiden vastojen ulkonäön suhteen?

Meillä mies ja anoppi on niin tarkkoja sen vastan ulkomuodosta että pysyn hyvin kaukana niistä talkoista,se pitää olla tietyn tuuheinen,pyöreis just sopiva ja kehvel sopiva kätteen.Enkä minä ossaa :ashamed:

Ollaan tarkkoja, tai siis minä olen ainakin. Anopista en tiedä, kun se ei ole ennen tehnyt noin paljoa niitä, että saattaa mennä aikamoiseksi liukuhihnaksi meidän talkoo. :D
Anoppi meinaa laittaa kuminauhalla kiinni ne, minä aattelin kyllä tehdä perinteisiä ainakin muutaman.

Yhteistyössä