Viikon ruokalista, kauppaan meni 62?.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Maanantaina jauhelihakeittoa ja tuoreita sämpylöitä

Tiistaina perunamuussia ja lohipihvejä, salaattia

Keskiviikkona kanakastiketta, riisiä+ohraa ja kasviksia, perunarieskoja edellisen päivän muussin jämistä.

Torstaina spagettia ja ja jauhelihakastiketta, salaattia, kiisseliä

Perjantaina kasvissosekeittoa ja karjalanpiirakkaa

Lauantaina ranskalaisia, makkaraa ja broilerpyöryköitä

Sunnuntaina broilerikasvisvuokaa

Ja tuo 62? sisälsi myös paljon muuta, esim.hammastahnaa, hammasharjoja 2kpl, kissan ruokaa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja kade:
Menipä vähän rahaa, montako teitä on ja pärjäättekö te tosiaan yhdellä aterialla per päivä?

Me ainakin syödään lasten kanssa usein lounaalla edellisen päivällisen jämät !
Eli teen sen verran isomman satsin, että siitä riittää!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kade:
Menipä vähän rahaa, montako teitä on ja pärjäättekö te tosiaan yhdellä aterialla per päivä?

Me ainakin syödään lasten kanssa usein lounaalla edellisen päivällisen jämät !
Eli teen sen verran isomman satsin, että siitä riittää!

Näin mekin tehdään, meitä 2aik. ja 3 lasta :)

Mäkin oon kade, kun joku suunnittelee ruokalistan koko viikolle..ite en ikinä oo onnistunut, parille seuraavalle päivälle yleensä mietin ruuat....inhoon miettiä aina, että mitäs ruokaa huomenna...argrh:) Niin, aikas vähällä rahalla tosiaan pääsitte...

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Niin mäkin mietin, etteikö päivään kuulu kuin yksi ruoka. Mites aamu-, ilta- ja välipala, toinen lämmin ruoka? Montako ihmistä ruokkii tuolla rahamäärällä?

Välipalaksi on juurikin noita sämpylöitä, perunarieskoja, kiisseliä, karjalanpiirakkaa, jugurttia yms. Ja kaksi lämmintä ruokaa syödään, ehdottomasti! :)

Kadehdittavaa. Multa ei onnistu noin pitkä suunnitelmallisuus ja sorrun muutenkin liian kalliisiin ruokiin ja välipaloihin. Kaikkea uutuuksia pitää aina ostaa ja kokeilla. Ja mäkin saan ruuan töissä, iltaruuasta saa mies seuraavan päivän eväät, muttei siitä koko porukalle yleensä riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Oiko tuossa kauppalaskussa siis myös maidot, levitteet, leikkeleet, jogurtit, puurohiutaleet yms mitä viikon aikana käytetään, jos käytetään?

Maitoa oli 3*1½l, levitteitä oli isot boxit oivariinia ja minilättaa, kaurapuuroa oli myös. Leikkeleitä meillä ei kukaan syö. Jugurtteja oli valion pikkupurkkeja 6kpl.
Maitoa pitää viikon aikana hakea varmasti lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Leivät? Leikkeleet? Hedelmät? Maidot? Muut juomat?

Hedelmiä oli valmiina, niitä ei ostettu. Leipää ostettiin yksi pussi ruispaloja, ja yksi pussi fazerin runsaskuituista paahtoleipää. Maitoa oli, muita juomia ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hedelmiä oli valmiina, niitä ei ostettu. Leipää ostettiin yksi pussi ruispaloja, ja yksi pussi fazerin runsaskuituista paahtoleipää. Maitoa oli, muita juomia ei.

Ja viikon aikana ei tarvii täydentää?

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ja viikon aikana ei tarvii täydentää?

Ei leipää, sitä on pakastimessakin, ja lisäksi leivon tänään sämpylöitä. Hedelmiä tarvitsee varmaan hakea jossain vaiheessa lisää. Maitoa myös, kuten jo aiemmin kirjoitinkin.

Meillä on 2 aikuista + 4 laste (joista yksi aivan vauva) niin mulla meni 65eur viimeksi kaupassa. Viikon ruoat ostin. Maitoa ja leipää joutu täydentämään tässä välissä mutta muuta ei tarvi ostaa. Se on kyllä hämmästyttävää miten paljon säästää rahaa kun jaksaa suunnitella tarkasti! Vielä jos hyödyntää kaikki jämät kuten ap esim. perunamuusin kans tekee niin todellakin pärjää vähällä.

Mä käytän aina noita päiväkotien ruokalistoja niin ei tarvi yhtään pähkäillä itse mitä tekis. Enkä noudata niitä mitenkään orjallisesti vaan jos edelliseltä päivältä jää vaikkapa porkkanaraastetta ja tälle päivälle ois merkattu salaatti niin en ala sitä salaattia värkkäämään :D Ja jos on joku ruoka listalla josta ei tykätä niin teen jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on 2 aikuista + 4 laste (joista yksi aivan vauva) niin mulla meni 65eur viimeksi kaupassa. Viikon ruoat ostin. Maitoa ja leipää joutu täydentämään tässä välissä mutta muuta ei tarvi ostaa. Se on kyllä hämmästyttävää miten paljon säästää rahaa kun jaksaa suunnitella tarkasti! Vielä jos hyödyntää kaikki jämät kuten ap esim. perunamuusin kans tekee niin todellakin pärjää vähällä.

Mä käytän aina noita päiväkotien ruokalistoja niin ei tarvi yhtään pähkäillä itse mitä tekis. Enkä noudata niitä mitenkään orjallisesti vaan jos edelliseltä päivältä jää vaikkapa porkkanaraastetta ja tälle päivälle ois merkattu salaatti niin en ala sitä salaattia värkkäämään :D Ja jos on joku ruoka listalla josta ei tykätä niin teen jotain muuta.

Niinpä. Pakko suunnitella kun on tiukkaa, mutta kyllä tätä kannattaa jatkaa kun töihin palaan :) Mä katson usein koulun ruokalistaa ja miehen työpaikan. Enkä minäkään niin pilkun päälle noissa ole, jos sattuu vaikka salaattiaineet olemaan lopussa niin teen raastetta jne.

Yhteistyössä