viikon 7 plussaajat-pino

mittari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2005 klo 09:21 Viblsp kirjoitti:
Heheh, sieppo sekoilee. :LOL:

Eli juu, ylihuomenna sektio. :) Varmaan siis huomenna rupeaa jännittään viimeistään.

Tänään täydentämään ostamaan pari juttua lisää sairaalakassiin. Phuuh että pitiki supistusten taas iskeä. :kieh:
onnea tulevaan! :D :wave:
 
Tervehdys! =)

Vihdoin saa tämä tuore äiti kirjoitettua, kaikenlaista härdelliä pukannut...

Kauheasti onnea Piulle ja koko perheelle!

Kotiuduttiin eilen ihanan pikkupojan kanssa. Hän syntyi perjantaiaamuna kello 10.37 ja oli mitoiltaan 3368/52. Pitkät raajat ja ihanat tihrusimmut, jotka tosin yleensä kiinni. :heart: Ei tällaista rakkautta voi olla olemassakaan! =) :heart:

Synnytys oli paljon kivuliaampi kokemus kuin olin ajatellut, mutta sen tekisi vaikka saman tien uudestaan... No ehkä pienen toipumisen jälkeen tosin. Kovin aktiivista synnyttäjää ei musta tullut, vaikka olin etukäteen kuvitellut liikkuvani, käyttäväni jakkaraa jne. Itse tilanteessa kipujen lievitys oli kuitenkin päällimmäisenä mielessä. Synnytyksen kestoksi laskettiin 7 tuntia 50 minuuttia, josta ensimmäiset 1 1/2 tuntia kotona aamiaisen nauttimista ja viimeiset 13 minuuttia jälkeisvaihetta. Ponnistusvaihe kesti muistaakseni jotain 30 minuuttia tai sitten vähän yli tai alle.

Saatiin perhehuone, jossa päästiin kaikki tutustumaan toisiimme. Hyvinkään sairaalasta on minulla pelkästään positiivista sanottavaa.

Vielä on paljon oppimista: imetys ei oikein aina suju, vaikka (tai koska?) rinnat ovat aivan valtavat pallot (ostamani G-kupin imetysliivit näyttävät ja tuntuvat ahtailta!). On myös tosi vaikea tietää, mikä pienellä milloinkin on, kun parkuu. Yöt ovat jonkin verran rikkonaisia ja minä myös... :\| Kuitenkin Tirppa on kaiken vaivan arvoinen, yksikin katse korvaa monta tuntia menetettyä nukkuma-aikaa. :)

Synnytyskertomukset sitten vähän myöhemmin, lykkyö tykö muille synnytykseen ja voimia lapsenhoitoon! =)

T. Kalenteri
 
Lämpimät onnittelut äidille ja isälle :hug: :heart: :heart:

Olipa mukavan lyhyt synnytys ensikertalaiseksi, vaikka tiedän, ettei taatusti siinä vaiheessa tunnu lyhyeltä... Vauvakin oli oikein 'mallimitoissa'.

Tahtois jo nuuskia vauvan tuoksua.

toivoo Ametisti 33+0
 
Kalenteri onnea. =) =) =) =) =) =) Siis onko rinnat niin kovat maidon pakkautumisen takia vai miten ne "pallot" on? Isojen rintojen kanssa imettäminen on juu vähän vaikeaa ehkä aluksi. Pitää painaa sormilla rintaa ettei tukehduta lasta jne. :kieh: :whistle: Ja mulla ainakin täytty hirveän nopeasti, piti etenkin alkuviikkoina tyhjennellä usein niin, että pahin pingotus lähti pois. Miten eka yö pojan kanssa meni? Ja olikos sulla muuten tehty sukupuoliarviota? Jos, niin menikö nappiin? :) Ei voi muistaa, eikä jaksa selata taaksepäin näitä viestejä.

Täällä käytiin vähän shoppailemassa. Pari joululahjaakin tuli ostettua... Vaikea miettiä sitä, että ylihuomisesta lähtien ei voikaan lähteä niin helposti ulos kun on kaksi lasta ja sektiohaava. :/
 
Onnea kalenteri!Mulla kans eka kerralla turpos rinnat jalkapallon kokosiksi ja vauvan oli vaikea saada niistä otetta, eikä oikeen hyvää asentoakaan meinannu löytyä. Lypsä vähän ennen imetystä, että vauvan on helpompi tarttua kiinni. Se pallomaisuus tasottuu muutamassa viikossa.
Supistelee, jokohan se olis oikeasti synnytystä?Epäilyttää kyllä rankasti, mutta ajattelin lähteä illalla näytille(siis jos vieläki särkee), jos kätilön ronkkiminen sais synnytyksen kunnolla käyntiin. Suolisto on ainaki tyhjentyny tehokkaasti.Selkään sattuu kokoajan, mahapuolella tuntuu vain ajoittaista kipua. Voisko oikean synnytyksen supistukset olla näin erillaisia ku käynnistetyn?
Yritin soittaa sille neuvolatädille, mutta eipä se vastannu. Nyt se tietty luulee, että oon jo synnyttäny,koska en eilen tullukkaan.
 
Kiitokset onnitteluista! =)

Saas nähdä, olisko Haisulla kuitenkin pian edessä tositoimet!

Joo, nimenomaan pingottuneet ovat nuo rinnat. Täytyy kokeilla tuota lypsämistä ennen imetystä, jos vaikka auttaisi sen otteen löytymiseen. Aluksi Tirppa saikin jo jonkinlaisen otteen, mutta se on nyt ollutta ja mennyttä. Lisäksi tosiaan olisi kolmannellekin kädelle käyttöä, kun pitää painaa "ilmanvaihtoaukkoa" lapsen nenän kohdalle. Rintakumien kanssa on onnistunut välillä jotenkuten, mutta helpointa näyttää olevan lypsäminen ja hörppyyttäminen. Vaan ehkäpä tämä tästä. :/

V: Eka yö taisi mennä siinä sumussa, muistaakseni nukuttiin aika hyvin, vaikkakin siitä ovat yöt vähän hankaloituneet. Ja sukupuoliarviosta: nappiin meni, eli poikaahan meille veikattiin.

Jäipäs nyt lyhyeksi, nyt kutsuu ruokailu, tällä kertaa oma. :) Illalle jatkoja!

T: Kalenteri ja Tirppa, nyt 4 pv
 
oikeen paljon onnea kalenteri!!! :flower: mä muistan saman ku meijän esikko syntyi, että rinnat turpos sellasiksi kivikoviksi palloiksi, vaik muutoin mulla ei mitkään järin suuret ookkaa. ;) mut silloin ne oli kuin kaks sellasta pyöreetä limppua. ja kipeet. :/ tasottu kuitenki onneksi parissa viikossa maidon tulo ja lypsäminen tosiaan auttoi siihen et vauva pystyi syömään helpommin. mut se mikä silloin tympäs eniten, oli se, kun oikeen oli oottanu, et pääsee taas mahalleen nukkumaan..niin sit oli rinnat niin täynnä maitoa, että ku mahalleen erehty nukkuun, niin heräs sit siihen, että puoli petiä oli kastunu maidosta. :whistle: no, onneks toiki on tasottunu näiden kahden muun jälkeen ja toivottavasti tän tulevankaan kans ei tuu samaa vaivaa limppujen suhteen. :whistle:


täällä ollu suht helppo päivä. sitä menkkamaista kipua kesti aamun ja päivällä vähä aikaa, mut sit on tilanne rauhottunu. silloin tuntui liikkeetikin vaavilla jotenki kulmikkailta, mutta nyt sit kaikki niin normaalin tuntosta, että ei täältäkään vielä ainakaan mihinkään olla lähössä. vaavi siis potkii vain kipeesti, kuten sillä on tapana tähän aikaan vuorokaudesta. kävin kuitenki varalta kaupasta hakemas täydennystä itelle sairaalakassiin, (viimeviikkoset karkit jo syöty :p ) ja sit jääkaappiin ja pakasteeseen, et jos lähtö tuleekin, niin miehen ei heti tartte olla kauppaan säntäämässä. =) jotenki toivon, että kestäis nyt ainaki tuonne loppuviikkoon tuol mahassa ja se mitä oon alkanu "pelkäämään" et jos lähteeki syntyyn vesien menolla. :eek: en tykkää yleensäkkää kiireestä ja kiireellisistä lähdöistä mihinkää, niin sit jos viel synnyttään pitäs lähtä kiireellä, niin mieluummin kiitos ei. =)

pää vähä kipee... :/

sieppo 39+6
 
Pah. Oon totaalisen kyllästyny. Ei tämä synny. Kuinka helkkarin paljon pitää supistella, ennenku synnytys oikeesti alkaa?Mulla muuten kans on huomisesta eteenpäin raskautta kestäny pitempään, ku aiemmilla kerroilla. Nuohan on syntyny 38+1, olis nyt tämäki saanu syntyä tänään.No, elämä jatkuu, ruuan jälkeen lähen heppailemaan, ku mies tulee koulusta niin lähen uudessa kauppakeskuksessa käymään ja jos en jumitu sinne, menen vielä illaksi kouluun. Saadaan nimittäin tänään palautteet yhestä tehtävästä, ja olen erittäin kiinnostunu siitä, miten se meni.Virallisestihan mulla ei enää koulua oliskaan, opintoni on keskeytyneenä tästä päivästä lukien.Harmi vaan, muut lähtee työssäoppimiseen, joten ei enää oo tuntejakaan, vaikka voisinki vielä koulussa käydä. Paino muuten putoaa uhkaavasti, tänäaamuna enää 51,5kg. Vaikka mitenpä tässä lihoaa, ku tavaraa tulee molemmista päistä ulos.
Vastaiskohan se neuvola lopultaki tänään?Hyvä homma, tuskin se tälleviikolle enää aikaa antaa, ku maanantaina meen sinne äitipolillekki pyörähtään, se mehmetti vain on kuulema ihan kuuluisa siitä ettei käynnistä synnytyksiä, alkaa vähän pelottaa, kun tuo vauva on niin pieniki, että onkohan sillä ees kaikki hyvin, jos istukka on rupsahtanu tai jotain.
 
Täällä vihdoin ja viimein saatu pinnasänky kasaan, mutta sitten hoksasin että pari osaa puuttuu, siis ruuvia ja niitä mötiköitä jotka menee ruuvien kanssa. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Pitää siis ilmeisesti rautakaupassa käydä tänään.

Onneksi kohta pääsee päikkäreille. Kipeä ja väsynyt olo. \|O Anoppi miehensä kanssa tulee klo 17-18, ehtiiköhän silloin vielä rautakauppaan, pitääpä tarkistaa. Jos ei, niin onpahan porukalle tekemistä ku minä makaan sairaalassa ja tuijottelen vauvaa. :whistle:
 
neuvolasta terveisiä! kaikki ok. verenpainekki 110/80 joten ei synny vielä pariin päivään ainkaan tää beibe, mikäli siihen on luottamista, että muilta noussu paria päivää ennen synnytystä noi paineet 140/85 hujakoille. painoki oli taas noussu, niin että nyt on sit yhteensä tän raskauden aikana tullu 9kiloa. enempi kuin missään aijemmassa raskaudessa, tosin täähän onki pisimpään kestäny. =) meinas terkka, että jos ei maanantaihin mennessä oo syntyny, niin soittaa hälle, niin pistää sit ens torstaiksi lähetteen käynnistykseen. päästävät nääs max.10 päivää yli tän ja se kymmenes päivä sattuu oleen lauantai, jolloin ei käynnistetä, eikä sit perjantainakaan, joten se on sit torstai viimestään ku käynnistävät. jotenki musta tuntuuki, että tää nyt "venyy" sinne asti, ku ei mitään oireita enää oo, et tulis ulos tuolta. :/ muutoin kait tuo alkaa olla ihan sama, milloin sieltä ulos tullaan, mutta ei jaksas enää tätä väsymystä, siis väsyttäähän se synnytyksenki jälkeen, mutta ei ainakaan tän takia, että ku ei saa yöllä nukuttua, ku pitää veskissä rampata tunnin välein tippa lirauttamassa. *huoh* ihana rauha talossa, ku kaikki lapset päikkäreillä..vois itekki ottaa sohvalla pikku tirsat, jospa se vähä piristäs tätä muutoin niin tylsää päivää. mieski iltavuorossa töissä, niin tosi tylsä iltaki tiedossa. :/

jokos vispilällä jännittää? ;) ja haisu, kerros sitte, mitä siel kauppakeskuksessa oli?! :D ei jaksa ite vaivautua sinne ihmispaljouteen... :kieh:

sieppo 40+0 :whistle:
 
Onnea siepolle lasketun ajan johdosta. ;) :flower:

Päikkäreiltä juuri heräsin. Anoppi on jo miehensä kanssa matkalla tänne. Hitto, unohtu kokonaan siskon suloisen tyttären synttärijuhlat, täytti sunnuntaina vuoden. =) :heart: No, sisko heittää meijät sairaalaan huomenna, joten annan lahjan automatkalla sitten. Hitto ku koko ajan väsyttää ja kipeä olo. :/

sieppo, ei vielä jännitä. Innoissani odotan kyllä! =) Varmaan yöunet jää aika vähäisiksi. ;) Ja huomenna aamulla varmaan auto ajaa ojaan ku tärisen liikaa. :LOL:
 
Nea
Meille syntyi tyttö 28.10. klo 6.22 :) Pituutta neidillä oli syntyessään 50 cm ja painoa 3360 g, pisteitä neiti sai 10/10.
Tänään vasta kotiuduttiin kun mulle nousi sunnuntaina 40 asteen kuume, meinasi kyllä pää hajota sairaalassa maatessa.
Ihanaa olla kotona pikkuneidin kanssa :heart: Hän on kyllä kaiken sen odotuksen ja 'kärsimyksen' arvoinen, aivan ihana :)

Kalenterille onnea :flower:

Ja Viblsp:lle vielä kerran myöskin tsemppaukset ja jaksamista! :)

-nea ja tyttö 5 vrk
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 15:29 sieppo kirjoitti:
niin ja viblsp, kiitti vain onnitteluista! =) onneksi se ei oo kuitenkaan viimenen käyttöpäivä, eikä edes parasta ennen-päiväys! :kieh:
Heheh, juu ei. Meillä poika ois pilalla; muistaakseni rv 40+6 synty. ;) Tosin uppiniskainen on, josko se ois sittenki menny pilalle ku ei eräpäivänä syntyny. :D

Täällä alkaa hiljalleen olla kaikki valmiina, mies vähän imuroi tuossa ja laitan anopille ja sen miehelle petivaatteet valmiiksi. Sisko hakee aamulla klo 6.45, lainaa digikameran yms. ja heittää sairaalalle. Pitää vielä musiikkia polttaa mukaan, mikäs sen parempaa kuin kuunnella metallimusiikkia synnyttäneiden osastolla ja tuijotella vauvaa, ehh... :D Niin ja pattereita pitää muistaa kannettavaan cd-soittimeen ottaa mukaan. Hmhmhmmmmmmm... Nyt alkaa olla TODELLA into päällä, milloinhan se jännitys iskee..? :D

Hitto, pitää kai pikaisesti syödä jotain, klo 16 jälkeen ei enää sais syödä kuin nestemäistä ruokaa (kertokaa mulle mitä sellanen on?!) ja klo 24 lähtien ei saa syödä eikä juoda mitään. Mut ei kai se niin minuutilleen ole, kun eihän tuossa ole mitään tarkkaa sektioaikaakaan merkattu, vaan sairaalaan menoaika. Eli eiköhän tässä vielä uskalla jotain syödä, vaikkei tällä hetkellä nälkä olekaan, mutta mun onnella iskee sit ku aivan liian myöhäistä.
 
V: Mie ainaki lasken sopat ja vetelät vellit nestemäiseksi ravinnoksi (oi ku onki jo nälkä..) =)

Suuret onnittelut nealle, piulle ja Kalenterille!!! :D Ja muista Kalenteri ne kaalinlehdet! Minull ainakin auttoi herumista ja pehmitteli vähän sitä rintaa..

En oo kahteen päivään konetta avannutkaan (viimeksi jäänyt aamulla kone käynnistämättä varmaan joskus keväällä.. :whistle: ) kun oon vaan lukenut Hietamiestä. Nyt oon siirtynyt siihen kirjasarjaan, josta on tehty se TV-versiokin (Hylätyt talot, autiot pihat) ja nyt olen neljännessä osassa menossa =)

Nännit on edelleen arat, ja mietinkin, onko vauvan imuote jotenkin poskellaan.. Mutta ku en minä sen huulia näe, kun se imee -sillähän on liki puoli päätä hautautunut niin tiiviisti mun tissiin.. :D Pitää vaan toivoa, että kohta helpottaa.

Tsemppiä vielä kovasti siepolle, haisulla ja visbllle! Kohta on teilläki rähmäset nyytit sylissä ja limput rintsikoissa.. :D No ei, ihanaahan tämä.. ;)

-kanttis (jokos meillä on uusi pino tuolla vauvapuolella?)
 
ja piti ihan käydä sivutolkulla taaksepäin selaamassa, kunnes takas tullessa hoksasin, että onhan se ametistiki eilen käyny "täällä". =)

tää masukki alotti nyt sit normaalia aijemmin ton riehumisen tuolla mahassa..yleensä ku alottaa vasta kasilta. miten tässä nyt yrittää siivota, ku jalat ei kanna. :eek: =) tuskallista!!!
 

Yhteistyössä