viikon 7 plussaajat-pino

No enpä kerkeä tänäänkään synnyttään. Tuli yllättäviä menoja entisten lisäksi. Aloin laittaan hepalle päiväheiniä, niin huomasin että paali on alkanukki homehtua. Eipä auta, ku lähteä hakemaan uusia. Ottaa päähän, ku oli jo se eläinlääkäriki, ja pitää vielä ostaa sille lisärehuja, niin nyt vielä nuo heinät.
YÖKKKK!!!Koira yrjös just mun kädelle!!Huomasin että se alkaa oksentaa, ja työnsin paperin alle, niin elukka kääns päätä.
Kohta lähen niitten renkaitten hakuun.
Limatulppaa tiputtelee..
 
haippasta!

valotzki: täälläkin kokemusta koiran menetyksestä. :( silloin kun vielä asuin kotona, siis lapsuuden kotona, niin kolme sellaista koiraa, mitkä oli olleet nk.mun koiria, eli mun huollettavia ja lenkkikavereita, vaikkakin isäni omistuksessa, on jouduttu lopettaan, kun koira on alkanu sairasteleen liikaa ja kärsiny siis niin, ettei mikään oo enää auttanu. meillä isä on vielä antanu koirat aina yhdelle ja samalle miehelle lopetettavaksi ja vaikka ite on kuinka tienny, että se on koiran kannalta paras ratkaisu, niin aina oon ollu sille lopettavalle miehelle vihainen. niinku se nyt sen syy ois ollu, mut johonkihan se oma tuska on täytyny purkaa. :( voimahaleja sulle sinne sekä masun että koiran takia :hug:

mulla alkanu melkei tosissaan "pelottaan" / jännittään se tiistai. :eek: onkohan ne supparit palijo kipeempiä kuin itekseen käynnistyessä?! tai pitääköhän mun koko päivä ootella, jossai pikkukopperossa, et käynnistyykö se, vai pääseekö sitä kulkemaan johonki, esim.kattoon sitä tyttöä viereiselle osastolle. saankohan mä syödä normaalisti ennen käynnistystä? ku ei kukaan oo maininnu mitään. kerkiääköhän mies mukaan synnytykseen, jos vie eka munt käynnistyksen suunnitteluun ja sit pojat sadan kilsan päähän hoitoon ja tulee sieltä takas sit ku "jaksaa" eli kuhan on ees selvyys käynnistyykö se vai ei. kaikkea sitä miettiiki..menny koko päivä tuohon ku pohtinu noita asioita..melkei stressi päällä. :whistle: eli jännittääääää!!!!! :D ei ees siivouksesta oo oikee tullu mitään eikä oo edenny juuri lelujen järjestelyä pidemmälle, ku ei saa mitään tehtyä ku kaikki keskeytyy aina noihin mietteisiin. ;) sit toisaalta viime yönä jo olin melkei varma, että ku herään, niin tarvii lähtä synnyttään. heräsin siis sit monta kertaa ja joka kerta supisteli suht kipeesti, mut sit kuitenki nukahti aina uudestaan, ja niin sitä tässä vieläki ollaan. =)

sieppo 38+3
 
haisu, heh milloinhan sie ehdit synnyttään? :D

sieppo onhan se kuulemma kivuliaampaa kun käynnistetään, siihen mun tiedot käynnistyksestä loppuukin. :D Outoa etteivät antaneet mitään ohjeita kotiin tuosta valmistautumisesta... :/

Ite hoksasin tuossa vähän aikaa sitten, kuinka outo mie oon. Mies nimittäin jännittää sektiota niin, että unet häiriintyy. Mie taas menetän uneni kun mietin että löydänkö mekkoon sopivaa yläosaa ensi viikon lauantaina pidettäviin siskon häihin... :LOL: Ehkä se vain johtuu siitä, että mulle se muksun syntyminen on helpotus. Toki mietin että onnistuuko puudutus tällä kertaa hyvin vai ei, mutta muuten ei jännitä. Kyllä takuulla menetän uneni sektion takia 1-2 yötä ennen sektiopäivää.

ÄÄÄÄÄHHHH, miksei toi lapsi osaa olla helpompi ja kiltimpi?! Menee hermot! Tässä kirjoittelussa oli tauko, kävin vessassa ja keittiössä ja sillä välin poika oli taas tietokoneen kimpussa. Joka helevetin päivä joudun kieltään sitä mutta ei auta! Jos on esim. näppäimistön kimpussa, alkaa hakata sitä vain pahemmin kun kiellän! AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH!

- Viblsp hermorauniona rv 37+5 -
 
Tää on ihan hassua, mutta välistä toivon, että saisin tuon toukan takaisin tuonne mahaan edes hetkeksi.. Voisin lähteä ulos kävelylle ilman huolta vauvasta.. Mutta tämä on nyt tätä -totuttelua uuteen elämään! Toki se on aluksi raskastakin.. Varmaan jotain hiton baby bluesta pukkaa päälle..

Mutta ihanaa lauantaita kaikille ja lämmin :hug: valotzkille,

-kanttis
 
Sieppo: mulla on kaks käynnistettyä synnytystä takana, enkä tietenkään voi tietää,onko "oikea" synnytys helpompi, mutta jos on, niin mihin niitä puudutuksia oikeen tarvitaan? :) Siellä saa käveleskellä ihan rauhassa,käydä kanttiinissa yms. tosin en ole varma, saako toisille osastoille mennä, käyrää otetaan aina puoli tuntia tabletin jälkeen(jos cytotecillä käynnistetään, niinko tuolla yleensä tehdään) ja saat ihan normaalisti syödä ja juoda.useinmiten käynnistetty synnytys etenee niin, että ensin vain vähän velloo, ja tuntuu, ettei mitään tapahdu. Sitten menee vesi, tai puhkastaan kalvot ja vauva onki hetkessä sylissä.
Mie en taia ikinä keretä sinne synnyttään, huomennaki on menoa. Limatulppaa tulee, ja ku oltiin kaupassa, jotain märkää valahti yhtäkkiä lahetta pitkin..Noo, maanantaina on se ultra ja päätetään että tarviiko käynnistää vai ei.
 
Kanttis mulla oli ainaki Aleksin synnyttyä ikävä vauvamahaa, vaikken muistaakseni halunnutkaan muksua takaisin kohtuun. :D Onhan se suuri muutos elämässä kun yhtäkkiä tuleekin valtava vastuu toisesta ihmisestä. Mulla tuli jossain vaiheessa aivan käsittämättömät pelot että jotain pahaa tapahtuu. :eek: Ulkona ajattelin että joku ajaa päälle tahallaan yms. Siis jos vauva oli mukana. Onneksi meni suht nopeasti ohi.
 
noista peloista tuli mieleen, et mulla oli samoin varsinki esikon jälkeen tosi pitkään pelko, että sille sattuis jotain pahaa, liekkö sit vaikuttanu se, kun syntyi puoltoista viikkoa ennen niitä 2001 olleita wtc.n iskuja ja jotenki tuntui silloin hirveeltä, että näin pahaan maailmaanko tää lapsi polonen on syntynyt. no, kakkosen kohalla ei ollu enää läheskää niin voimakkaana toi pelko..kaippa siihenki turtuu. :(

haisu, saas nähä ollaankohan me yhtäaikaa sairaalassa?! :whistle: vai kerkiätkö vielä ensviikollakaan jäämään synnyttään? :D hei, ja sinähän se osaat kertoa siitäki, onko länskässä niitä sairaalan ihania läpysköitä jalkaan, vai pitääkö ottaa omat mukaan? mietin vaan ku eilen vihdoin sain vietyä kesän jäliltä kaikki sandaalit ja läpyskät varastoon talveksi, että tarviiko mun lähtä kaivaan sieltä jotku mukaan. =) pikkuasioista iiiiisooo ongelma. :whistle:

kanttis "kaipailee" vaavia takas mahaan..ja mää oon aina ollu vaan mielissään ku on mahasta vihdoin eroon päässy. nytki äsken aattelin, että kenties enää muutama hullu päivä tän mahan kans kyykkimistä ja ähinää ja muita hankaluuksia. ja sii on taas kaaaaauheeen hoikka viikon verran, kunnes arki astuu peiliinki ja toteaa, että ompas sitä mahaa vaan vieläki. :kieh: lähinnä se kait sulla kuitenki oli sitä vauvan "turvaa" ajatellen kaipuuta. :hug:

kukahan meistä muuten mahtaa olla seuraava, joka ilmottaa saaneensa nyytin kainaloon?! :D

tällasia pohtii taas sieppo
 
Voipi hyvinki olla, että sairaalassa törmätään, ens viikolla saattaa löytyä kalenterista tilaa yhdelle synnytykselle :)Siellä on niitä ihania sairaalan läpysköitä, ja sukat on niitä ihania lörppänöitä...
 
Mites täällä olikaan nyt lasketut ajat? Piu varmaan vetelee viimeisiä aikoja raskaana kun lokakuinen on..? Täällä taas 3.11. se sektio rv 39+3.

Eilen oli melkeinpä koko päivän kivuliaita supistuksia selässä ja mahassa. Huomenna Aleksin neuvola, viimeksi ollut puoli vuotta sitten. :) Keskiviikkona viimeinen neuvolakäynti itelläni ja lauantaina ne siskon häät. Eli onneksi on jotain tekemistä että aika kuluu nopeasti.

Eilen otettiin patja Aleksin huoneesta pois. Siis kun ollaan A nukutettu niin, että toinen on aina ollut huoneessa odottamassa että poika nukahtaa. Päätettiin että unikoulu pidetään ennen vauvan syntymää. Varauduttiin hirveään huutoon ja vastarintaan. No, pari kertaa tuli sängystään pois ja sitten jäi sinne ja nukahti itse sänkyynsä kiltisti. :eek: :eek: :eek: Nukkui katkotta vieläpä! Aivan mahtavaa, vaikkakin kokemuksesta tiiän ettei vielä pitäisi hehkua ja hihkua, sama homma ei välttämättä jatku seuraavina öinä. Noh, toivottavasti jatkuu, ei voi muuta sanoa...

- Rv 37+6 -
 
Yhtenä kappaleena. Supparit on kadonneet kokonaan. Höh. No, eipä mulla nyt oo aikaakaan synnyttää.Huomenna sinne ultraan. Saa nähä, millon tää sitten synnytetään..varmaan seuraavalla viikolla, hui!
Limaa tulee ja tulee, yäk.
Poika aamuvirkkuilee. Illalla ei millään meinaa nukahtaa, huutaa vain ja lopulta nukahtaa lattialle. Kärsiiköhän tyttö siitä, kun sekään ei tietenkään saa nukuttua ku tuo huutaa. Ollaan nyt annettu sen mennä mejän sänkyyn siksi aikaa, että poika nukahtaa.
Mandariinit on hyviä.Täällä on kylmä.
 
haisu miten musta tuntuu että ei sul enää kauaa voi mennä... Millois sul olikaan laskettu aika? Marraskuun puolivälissä tms? Ei saa kiilata ohi! \|O :whistle: ;) No ei sentään, etköhän sie vauvan saa ensi viikolla..? :)

Vaihdoinpa profiilikuvan. :LOL:
 
Piu84 harmaana

Tänään on laskettuaika!!!
Eikä mitään synnytykseen viittaavaa ole.. Mutta ajatellaan positiivisesti ja kyl se viimeistään kahden viikon päästä on sylissä!

Ja sitten alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää kun kaikki on joko joko joko joko..

mutta toivotaan että tässä jotain pian tapahtuisi.
 
Aamupäivää!

Tsempitys :hug: valotzkille!

Niin, niistä lasketuista ajoista taisi Vispilä kysellä! Tähän voi sanoa, että aargh, 23.10. Katsokaapa kalenterista, kuinka pitkä aika tuohon. :\| Muistelen, että Piulla olis sama la kuin mulla, mutta varma en ole. Mahtaneeko jo olla nyytin kera?

Tuntuu siltä, että mulla ja Haisulla täysin päinvastainen tilanne, oon kertakaikkiaan jo valmis pääsemään masusta eroon, se ois ainoa kiire tässä vaiheessa... Sen sijaan ei limatulppaa eikä muutakaan merkkiä, josta voisi odottaa lapsen syntymän olevan seuraavana tapahtumalistalla.

Meillä vähän kylpyhuoneremonttia, mutta niin pientä, että voisi odottaa ihan hyvin. En enää luota siihen, että masun nippailut yms. merkitsisivät mitään, vaikka niitä tuntuukin nyt olevan enemmän. Sitten vasta riemastun, jos tulee kunnolla limaa tai lapsivettä. Olin NIIN varma, että syntyisi ennen laskettua aikaa. :/ Kauan on odotettu...

Täytyypi tänään käydä pitkällä kävelyllä lonkkajuileista huolimatta ja touhuta muutenkin kaikkea kivaa. Jospa vaikka Tirppa ymmärtäisi olevansa erittäin tervetullut.

Vointeja ja kärsivällisyyttä (joka multa loppunut viikkoja sitten)! Toivottavat Kalenteri ja Tirppa, rv 40 :eek:
 
Oho, niin kauan tuota viestiä kirjoittelin, että Piu ehtikin tuohon väliin... Niinpä muistelinkin, että kohtalotoveri mukana! :) Yritetään kestää jokottelut, joita mullekin tullut kyllä muutamia - ja jo pari viikkoa sitten! Jaksamista! :hug:
 
Ja vielä, tajusin käydä katsomassa Viblsp:n profiilikuvan! :LOL:

Kun meillä kerran on eräpäivä tänään, rupean vielä huomisesta alkaen keräämään myöhästymismaksua: joka päivä yksi valmiiksi hankittu lelu tai vaate kierrätykseen! :LOL: Hähhää!
 
viblsp: kiva rohviili sulla. :D

täällä taas ois eräpäivä 2.11, mutta toivon että tiistaina käynnistäisivät. =) mikshän tuon vauvan liikkumisen tuolla mahassa pitää käydä sit mulle niin sairaan kipeetä. :/ siis kramppaa nivuset tai pakarat joka liikkeestä, niin että jalat lähtee alta. ja tuskasena ei pysty sit ku jähmettyyn paikalleen. :eek: ja mitähän vaavi lienee puuhannu tuolla masussa viimeyönä, ku kaks kertaa tuntu, kuin ois kädellä pukannu reittiä maailmaan auki. siis sellanen ihmeellinen muljahdus tuntu tuolla ihan tuloaukon suulla, että olin jo melkei varma, että kalvot se ainaki saa puhkastua tuolla menolla. siis niin ku tosissaan ois jollai pukattu tuolta sisältä ulospäin. :eek: alamahaa nippailee, mut ei puhettakaan kunnon suppareista.

kylymää on, mut lumet melkei sulaneet. *plääh*

sieppo 38+4
 
Marraskuun puolivälissähän se aika mulla vasta olis, mutta alusta asti on ollu tiedossa(itseasiassa esikon syntymästä asti) ettei voi mahassa olla loppuun asti, vaan jos ei omin avuin ulos tule, niin 38+viikolla pitää käynnistää, että mahtuupi ulos tulemaan. Aiemmista en oo edes oottanu, että saattais ilman käynnistystä syntyä, mutta nyt ku on koko raskaus ollu niin supistelevainen, ja nyt on tuo limariki alkanu tulemaan, niin toivossa on hyvä elää. Nyt oliski loppupäivä aikaa, vois tästä vaikka lähteä. Mutta eipä vaan vedet menneet, vaikka kiipeilin tikkailla ja raahasin heinäpaaleja tallin vintille.
Höh!Ukko toi mulle muovailuvahasta muotoillun kikkelin :)Mikähän silläki nyt taas on?Jatkuvasti on hiplailemassa ja vihjailemassa, enkä oo kyllä puutteessa sitä pitäny.
 
mittari harmaana
Moikka!

Kysyisin teiltä jo loppusuoralla olevilta, että oliko teillä rv vkoilla 20-> vihlontaa ja kivistyksiä alapäässä tai alamahalla..? multa otettiin virtsatientulehdus näytekkin ja se oli puhdas. on alkanu aika kovasti villoilemaan tuonne nivusiin ja pikku ja iso-hätä aukkojen välille :/ ja alaselkäkipuja joka päivä...
nyt siis rv 21+1 muistatteko miten teillä oli??
:ashamed:

 
Iltaa Mittari !
Vaikka en tähän ketjuun kuuluu, vastaan silti koska aika tuoreessa muistissa on vielä tuo raskaus, tyttö on nyt 3½kk...
Asiaan siis. Vihloi ja kovasti vihloikin, oiskohan ollut vk 19-24, ja ihan kohdun "kasvukipuina" ja liitoskipuina niitä itse pidin. Tokihan on vaikea näin kirjoituksen peusteella sanoa ovatko vihlomiset samanlaisia, mutta jos kerran olet virtsatietulehduksen sulkenut pois, niin eiköhän se ole "vaan" näitä raskauteen liittyviä kipuja....
Onnellista loppuodotusta vaivoista huolimatta...ja sunnuntai-illan jatkoja kaikille tämän ketjun odottajille :wave:
---Annastiina69---
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2005 klo 22:34 Viblsp kirjoitti:
Niin ja Kanttis; tuntuuko se vihlominen luissa? Mulla alapäätä vihlonut jo kauan ja liitoskipujahan ne. Pahimmillaan kävelyn, seksin ja siivouksen jälkeen. :/

Vaunut annettiin esikoisen jälkeen pois. Varmaan kaksosrattaat ostetaan kun Aleksi on vielä niin pieni kävelläkseen pitempiä matkoja.
Olipas pakko sitten kattoa että onko ollu noilla viikoilla kipuja alapäässä. Tossa siis parikymmentä viikkoa täynnä ja vihlonut jo.
 
alkaa tylsistyttään tää ootus!!! :whistle: tuntuu että aika vain matelee hirrrveen hitaasti, ja en tiiä miks oon niin pöhölö, että koko ajan ootan, että tää käynnistys itestään ennen sitä tiistaita. :attn: joka pikkusenki nippasun ja supparin kohalla aattelen, että jokohan se nyt kohta alkas kunnolla suppaileen ja mitään ei kuitenkaan tapahdu. miksiköhän sitä ihminen käy malttamattomaksi kun jotain todella oottelee! =) *tahtoo synnyttään*

sieppo 38+4
 
Täälläkin mahaan kyllästynyt, mutta helpottaa kyllä tieto siitä, että enää muutama päivä. :) Tunti ja risat ja voin sanoa että vauva syntyy ensi viikolla. :D

Tulipas siivottua tänään. On kiva mennä nukkumaan kun tietää ettei aamulla odota kaaos. ;) Klo 10.10 Aleksin neuvola. Pitää laittaa vaatteet valmiiksi. Ja kahvinkeitin myös. Aleksi nukahti taas itsekseen! :)

Mittarille tsemppiä, ei ne kivut kauaa kestä. ;) Mulla tosin liitoskipujen tilalle tuli muita kipuja. :whistle:
 
piu84
huomenta!

tänään aamulla tuli sitten limatulppa pihalle.Edes jotain merkkejä et siellä jotain tapahtuuu :D

Et nyt odotellaan jatkoa... Mitenköhän kauan vielä pitää odotella :/


Piu84 40+1
 
valotzki
Kumpa olis itekin jo tossa vaiheessa, että sais alkaa toden teolla toivomaan synnytyksen alkamista.. :) Vielä taitaa olla liian aikaista, huomenna tulee 37 viikkoa täyteen..

Jännittää ihan sikana. Puol yheltä on se kontrollikäynti siellä äippäpolilla.. Kohta onneks ei tarvii enää jännittää, saa tietää mikä siellä masussa on tilanne ja jatkaa siitä sitten eteenpäin niillä tiedoilla mitä saa. Kumpa vaan kaikki olis hyvin! *hermoheikko* :headwall:

Kiitokset teille kaikille hengessä mukana olijoille :heart: *halaa kaikkia niin vimmatusti* Tulen ilmottelemaan kuulumisia kunhan kotiudun. Kohta pitää lähteä, iiiik.. \|O

-Valotzki & Nyytti (36+6)-
 

Yhteistyössä