viikon 7 plussaajat-pino

Meilläki oli pitkästä aikaa seksiä, ootin että saisin mukavat supparit, mutta ei sitten mitään. Nyt aamulla vähän kipristelly, mutta ei kovin kummosesti. Ja taas riita. Hulluksi tässä tulee, enkä saa koulutehtäviä tehtyä, ku kokoajan tuo tuossa valittaa ja huutaa.
 
Hei!

Meillä ei seksiä, kuten ei koskaan muutenkaan, saunassa sen sijaan käytiin ja viiden minuutin pikasiivouksia on tehty, vaan vielä yhtenä kappaleena ollaan. :) Jännään yhden taiteilijajärjestön jäsenhakemusta, pitäisi kai jo olla selvillä, ketkä ottavat ja ketkä jättävät. Odottelen siksi kuumeisesti postia, joka toivottavasti tuo tiedon ja huonossa lykyssä portfolioni takaisin... Jos ei tule postia, niin soitan sinne tänään, vaikka pelottaa soittaa.

Neuvolaan kans pitäis siitä proteiinista kilautella tuossa puolenpäivän aikaan, vaikka olen kyllä ihan varma, ettei näytteessä mitään kummempaa ole.

Kyllä täytyy sanoa, ettei voi olla hikkaa tuntematta. Meilläkin on mies sitä tunnustellut ja tuntenut. Hassusti mulla ainakin tuntuu ihan lantion luissa se, taitaa parka nytkähdellä ihan päätä myöten... :heart: Nyt viime päivinä on ollut taas enemmän hikkaa ja selkeämmin niinä hetkinä, kun olen jokin aika sitten "viimeistellyt" pussillisen karkkia. Veikkaan, että siellä nieleskellään ahnaasti ja vielä vähän kömpelösti verensokerin makeuttamaa litkua ja sitten hikkaillaan.

Nautitaanpas taas lokakuisesta päivästä, ei niin kauan enää odottamistakaan edessä,
t. Kalenteri =)
 
valotzki
Minä täällä piiitkästä aikaa, hei :wave:

Onnea kanttikselle vaavista! :hug: Kun menisi tämä aika nopeasti, tahtoo nyytin syliin!

Ei ole mulla menny loppuraskaus niin hyvin, kun olis toivonu.. Aiemmin tuolla jo kirjoitin Sf-mitasta joka ei kasva.ollut 3.10 lähtien 31.5 :( Maanantaina mulla oli se neuvolalääkäri. Tunnusteli masua ja totes vaavin olevan alhaalla. Totes myös että lapsivettä tuntuu olevan normaalia vähemmän.. Verenpaineetkin huitelee missä sattuu, viimeksi oli 136/86. Normaalisti tuo alapaine on 70 minulla.. Eli siis paljon tällaisia selittämättömiä kummallisia "oireita", pelottaa :'( Tarpeeks kauan kun taistelin, sain lähetteen äitipolille ens maanantaiks. Ultraavat, niin näkee että onko se nyytti kasvanut ja miten se lapsivesi..Niin ja toimiiko istukka kunnolla jne. Arvatkaa olenko paniikissa.. *itkuaa*

Lääkäri totes myös että paikat mulla on tiiviisti kiinni ja kiinteät. Ei siis pelkoa että lapsi nyt pariin viikkoon syntyisi. Eikä tarviikkaan vielä näillä viikoilla :) Vaavi kuulema tulee painamaan syntymähetkellä n.3kg. Pieni piipero syntyy..

Kohtahan se on isänpäiväkin! Olettekos ostaneet mitään lahjoja miehillenne? Minä tilasin "isä kulta"-kirjan, jossa on ajatuksia isyydestä. Sitten tilasin mukin, jossa on teksti "isä" :) Kortti pitää ostaa ja sitten hemmotella miestä, aamiainen sänkyyn jne :p Saa nähä jos tää vaavi vaikka syntys sillon, isänpäivä kun on 13.11 ja mulla on laskettu aika 15.11 :D

No mutta juu.. Jos sitä vaikka kupillisen sumppia ryystäis.. Tekis mieli karkkiakin :eek: Mukavaa päivänjatkoa mamit! :wave:

-Valotzki & Nyytti 36+2-
 
Kalenteri, miten valkuaiset?

Valotzki :hug: :hug: :hug: Hyvä että sait poliajan noinkin nopeasti, toivottavasti kaikki hyvin. Onko vauva kovasti vaihdellu asentoa/paikkaa? Laskeutuminenkin vaikuttaa SF-mittaan... Kaikkiallahan ei mitata sitä edes kun on niin epäluotettavaa, siis muualla maailmalla.

haisu joko selvis mitä lirahteli? :eek:

Mulla oli neuvola; SF-mitta oli kasvanu 3 viikossa 30 sentistä 37 senttiin. :eek: Aikas varmasti siihen vaikuttaa se, että vauva oli kuin olikin vaihtanut paikkaa, eli nyt on keskellä vatsaa jos niin voi sanoa. Aiemmin siis oli kauan aikaa kyljessä... Painoa on yhteensä tullut 6,6-7,6 kg, eli ei yhtään paha. Hb vain 117. :/ Mielettömät kivut tuli kävellessä. Näin kovia kipuja ei kyllä koskaan ole ollut liikkumisen takia. Sänkyyn lepäämään kohta...
 
mikäs haisulla lurahteli? joko pääsit tosi-toimiin?!

täällä käytiin siis siellä neuvolassa taas tänään ja vihdoinki laitettiin se lähete äitipolille käynnistystä varten. sit ku pääsin kotia, ni samantien jo soittivat polilta, että tulla tiistaiaamuna klo.10 ni lääkäri kattoo tilanteen kandeeko käynnistää, mut varautua myös jäämään sit sinne. *kääk nyt mulla alkoi sit jännittään :eek: * muutoin oli kaikki ok. hemppa 122 ja verenpaine 120/80, toi alapaine mulle vähä koholla, mut toivoin,et jospa se enteilis lähestyvää synnytystä, ku aina muutamaa päivää ennen synnytystä noussu paineet. :whistle: sf mitta oli laskenu viimeviikkosesta 34 -> 32senttiin, mut oliki se viimeviikon mitta mun mahalle niin huikee, et ois pompannu ala ja keskikäyrän puolestavälistä melkei yläkäyrälle. =) todettiin sit yksissätuumin,et liekkö sit johtunu viimeviikkonen korkee mitta siitä, et lääkäri ku mittas, ni vauva oli selkä kaarella tuos mahan päällä, siis eri asennossa ku normaalisti. tänään sanovat tuolla sairaalassa ku olin tytön tykönä, että nyt huomaa että maha on tosissaan laskeutunu..(oi ku oiski ja syntys ilman sitä käynnistystä viikonlopun aikana :D ) jotenki mulla on alkanu pelottaan nyt toi käynnistys, et käykö se kui kauhian palijo kipeempää ne supparit, ku jos itekseen käynnistys.

nyt sit alko repiin jalkaväliä, pakko nousta ja lopettaa kirjottaminen, ku ei pysty oleen.. :eek: *auuuuuttttssss*

sieppo 38+1
 
sieppo, toivottavasti käynnistys onnistuu! =) =) =) Vauvan laskeutumisesta... Kävin kioskilla hakemassa limupullon ennen neuvolaa. Se myyjä totes että ei ilmeisesti kauaa enää mee, kun mahakin jo selvästi laskeutunu. :D No, neuvolas selvis että eipä oo laskeutunu. On tää maha muuttanu kyllä muotoaan ja yhdellä neuvolakäynnillä sanottiinkin, että ois laskeutunu ja polilla ja tän päivän neuvolassa taas että ei... Ottaa siitäkin sitten selvää.

Phuuh, kahvia kaiketi pitäs keittää ja Aleksi herätellä...
 
nyt ottaa päästä!!! \|O \|O siis ei sen kummempaa, mutta kuten oon jossai vaiheessa kertonu, niin anoppi ja appi on ollu meille kovasti myymässä sitä taloaan. siitä asti ku tänne puoltoista vuotta sitte muutettiin, vähä väliä siitä on mainittu ja nyt viimesen kahen kuun aikana aina ku ollaan nähty. no, nyt kun sit suunnilleen on "varmistunu" se, että tänne tod.näk. jäähään ja ois siis oltu valmiita ostaan se talo, ooteltiin vain sitä, että anoppi ja appi ois etsineet jotain itselleen tilalle, kuten he alkuun sanoivat, niin nyt sit ne oliki alkaneet tehdä pintaremonttia talossaan, josta tulimme siihen tulokseen, että eivätpä ne sit tainneetkaan sitä myydä. :/

niin, no eihän se pakko oo myydä, mut se mikä täs ottaa päästä, niin miks sit ensin jauhamalla jauhaa asiaa siihen asti,että me oltiin valmiita ostaan se ja sit perääntyvät tuollai, etteivät ees sano mitään. mies sielä meni käymään ja tuli sit kotia ja sano, että olivat alottaneet remontin. mies oli viel maininnu, et ois hän sen voinu tehä, jos oisivat myyneet, niin eivät olleet sanoneet siihenkään mitään. appiukko sit soitteli miehelle perään, että ku hän jää seittemän vuojen päästä eläkkeelle, ni jos he sitte vasta myyvät. :eek: joo, no ei ainakaa meille! ei taideta jäähä sitä oottaan. :whistle:

ja me kun jo oltii melkei suunniteltu siitä oman näköisemme mielikuvitusremontilla, kun niin olivat sitä myymässä.. ja tuo tapa sit perääntyä jutusta.. :headwall: menee mulla yli hilseen, ku eivät ees voineet suoraa sitä sanoa. viimeviikolla viimeksi kauppasivat sitä meille... :whistle: *no, tulipas purkauduttua :whistle: *

jalkaväliki rauhottunu siitä iltapäivästä. nyt muutaman päivän ajan alkanu aina samaan aikaan klo.17 repimään välystä ja sit vauva alkaa riehuun niin, että jalat lähtee alta, ku kaivelee joko eestä tai takaa! :whistle: makoilu auttaa onneksi. pitää lähtä laittaan poikia nukkumaan.

sieppo 38+1
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa !

Meidän odotus päättyi ikävä kyllä kyyneliin :'( . Prinsessamme oli kuollut kohtuun, mutta syytä ei vielä tiedetä. Tiistaina leikattiin ja tänään illansuussa pääsin perheeni pariin kotiin.

Kirjoittelen, kunhan jaksan enemmän istuskella :'( :'( :'(
 
Kuu-ukolle: :hug: :'( :'(

yhtenä kappaleena edelleen, yöllä supisteli 4min välein puolitoista tuntia, mutta sitten ne lopahti kun en jaksanu nousta sängystä ja alkaa käveleskellä. Pah. No, tänään tulee se heppalääkäriki, joten hyvä vain ku oon kasassa. En käyny synnärillä sen lurahuksen takia, kun eivät vastanneet siellä puhelimeen. Päivällä tuli myös vähän limatulppaa ja aamulla suppaili 5min välein reilut puolituntia.
 
vai haisuki vielä kasassa. :)

huomasin täs, että munhan pitää hankkia vaikka ja mitä vielä synnärille mukaan ja kotiapääsyä varten valmiiksi. liivinsuojia, lukemista, ristikkolehti, vauvalle kypärälakki, vauvalle vaippoja, itelle siteitä jne.jne. ja kauppaan pitäs keretä jossai välissä, mies aamutuurissa ja ku tulee puol kolme kotia, niin ite saa kiiruhtaa sairaalaan tytön tykö, mut jospa sitä sieltä tullessa selviäis kauppaan, ku huomena mies sekä aamun että illan töissä, niin ei mahollisuutta päästä kauppaan ja sunnuntaina kaupat aukiaa ku mies lähtee töihin ja maanantaina sillä on taas iltavuoro, nii sitteki tulee kiirus, ku sairaalassaki pitää tytön tykönä käydä, niin ja lapset viijä jossai vaiheessa ennen tiistaita mummulaan hoidettavaksi. tulin siihen tulokseen, että helpoin viedä ne mummulaan, ku sielä viihtyvät paremmin ku kotona, ku on iso piha ja palijo tekemistä. ja jos oikein vielä sekottaa tilannetta, niin tytöstä ku ei yhtää voi sanoa, milloin pääsee sairaalasta, niin katotaan vain, niin tietysti tiistaiaamuna päästäsivät sen sit kotia, ku mun pitäs lähtä synnyttään..ja sit saa sumplia viekö mies sen ensin mummulaan vai mitä sen kans tekee..niin että vaik kuinka yrittää suunnitella, ni näköjään koskaan ei mee täysin niinku on suunnitellu. :whistle:

täällä sattaa lunta!! =) poikien kans pihalle siis.

sieppo 38+2
 
valotzki
Kuu-ukko, osaanottoni :'( :'( :hug:

Vispilä: Ei mulla masu ole kauheasti muotoaan muuttanu, tuntuu kyllä että maha olis "pudonnu" alaspäin. Ottaa selvästi kiinni jalkoihin kun istuu jne. Ei kukaan ole kyllä puhunut laskeutumisesta, että tiedä sitten.

Tuntuu että maanantaihin on ikuisuus, ja pelottaa mitä siellä selviää :( Nyt on kokoajan herkkä olo ja vahtaa liikkeitä jatkuvasti. Tuntuu ettei nyytti liikukaan niin kovasti kuin ennen. Voihan se olla että hysteerinen mielenikin tekee temppuja..

Ei se auta, kun odotella.. :snotty:

-Valotzki & Nyytti 36+3-
 
sieppo, lähetäs tännekin lunta, vaikka kyllä tuo syksyinen sadekin kelpaa.

Täällä taas vaihteeksi hermot kireällä kaksivuotiaan kanssa kun ei tottele mua enää yhtään. Isäänsä tottelee usein kerrasta. Sain aika hyvän kuvan siitä eilen, vaikkakin hiukka epäselvä kun kamera ei suostunut yhteistyöhön: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Viblsp&image_id=21221437

valotzki, peukut on pystyssä sulle. :hug:

Kuu-ukko ollut kovasti mielessä. Eilen mies huomasi ilmeestä että joku painaa ja kysyessä että mikä on, sain vaan soperrettua että "yhellä tuossa pinossa kuoli tyttö kohtuun" ja sitten meninkin vessaan itkemään. Tuntuu niin pahalta kuu-ukon puolesta. :(
 
Kuu-ukko... :hug: :'( Mitäpä tuohon sanoisi? Voimia kauheasti. Kun jaksat taas, kerrohan, miten menee ja onko jotain selvinnyt. :hug:

Tuntuu naurettavalta noin ikävien uutisten perään jatkaa malttamatonta valitusvirttä, joten en sitä tee, vaan sen sijaan lyhyesti, että V: kiitos kysymästä, ei mitään vikaa sitten ollut siinä virtsanäytteessä kuitenkaan, eli tilanne sama, täällä vain odotellaan jotain tapahtuvaksi.

Valotzki, sullekin paljon jaksamista. :hug: Maanantai tulee onneksi pian, ja sitten selviää lisää. Jaksan kuitenkin uskoa, että kaikki on ihan kunnossa, pieni vain tykkää olla alhaalla.

Vointeja! :)
 
pikakysymys! haisu, tiiätkö/onko sulla kokemusta siitä knuutin eilasta, millanen lääkäri on ja käynnistääkö helposti? ku meinasivat eilen ku soittivat sieltä polilta, että se ois mulla lääkärinä päättämässä siittä käynnistyksestä? mulla itellä on aina aijemmin ollu mehmetti, niin en yhtää ees tiijä kuka toi naislääkäri sit on. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2005 klo 12:47 sieppo kirjoitti:
pikakysymys! haisu, tiiätkö/onko sulla kokemusta siitä knuutin eilasta, millanen lääkäri on ja käynnistääkö helposti? ku meinasivat eilen ku soittivat sieltä polilta, että se ois mulla lääkärinä päättämässä siittä käynnistyksestä? mulla itellä on aina aijemmin ollu mehmetti, niin en yhtää ees tiijä kuka toi naislääkäri sit on. :)
Juu, se käynnistäis kaikki synnytykset jos vain vois. On vähän turhanki innokas siinä hommassa. Hyvä lääkäri, aika topakka, se on siis tuolla ylilääkärinä, ja ollu talossa 70-luvulta asti.
 
Mites haisu, vielä kotona ja kasassa? Kun tuossa yhdessä toisessa ketjussa sanoit synnytyksen viikonlopun suunnitelmaksi. :)

Täällä oli hurjat supistukset ja äsken vessassa käydessä tuli sitkeää limaa. Saisi kroppa lakata pelottelemasta, pitää olla kasassa kun ensi viikon lauantaina ne siskon häät. ;)
 
Kotona ja kasassa. Limatulppaa tulee, muttei vielä veristä. Eikä oo supistellu päivän aikana. Tänään ei näköjään sopinu ukon aikatauluihin, se sika päätti juoda pari lasillista viiniä!!!!!Ei sillä oikeen tuo järki leikkaa...
Ja huomenna pitää hakea auton talvirenkaatki, niin ei vielä tänäyönä.
Hepalla kävi lääkäri, ja nyt on hampaat taas kunnossa(mutta suu niin kipeä ettei ruoka maistu) ja sai vitamiinipiikin ja tujun annoksen matolääkettä. Ja suolanen lasku, 90e!!!!Olin onneksi osannu varautua, että tuommonen tulee, kun se tulee niin kaukaa, niin ne matkakulut tekee aika paljon.
 
valotzki
Pää on aivan jumalattoman kipeä, eikä särkylääkkeet auta. Itkeny monta tuntia, johtuu varmaan siitä.

Minun koiravanhus on ollut sairas jo useamman kuukauden, nyt pari viime viikkoa ollut erityisen hankalia. Ajatusta hauduttanut päässäni ja nyt tehty päätös, että viedään lopetettavaksi. En halua, että toinen joutuu kärsimään enää yhtään enempää. Rakastan tuota haukkua vaan niin kovin, tuntuu niin pahalta.. :'(

Vielä viikonloppu edessä, ennen maanantaita ja kontrollikäyntiä. Tuntuu taas että kaikki kaatuu päälle kerralla. Pelottaa masuasukin vointi, kunpa kaikki olisi kunnossa..

Kiitoksia kaikille voimien toivotuksesta, niitä todellakin tarvitaan nyt. Onneksi on tämä keskustelupalsta, jossa purkaa. Tuntuu että te välitätte :hug:

-Valotzki & Nyytti (36+3)-
 
Voi valotzki. :hug: :( Ylihuomenna jännitys purkautuu toivottavasti hyvillä uutisilla. Muistan kuinka esikoista odottaessa jouduttiin jännittämään viikonlopun yli. Perjantaina lääkäri sanoi, että sikiö ei vastaa viikkoja ja epäili tuulimunaraskautta. Maanantaina oli sitten ultra. Se viikonloppu oli todella hirveää piinaa. Tosin ei sama asia sulla nyt kun kyse jo vauvasta, eikä 11-12-viikkoisesta toukasta, mutta luulen ymmärtäväni edes vähän miltä nyt tuntuu. Eläimen menetys on itellekin tuttua. Kymmeniä eläimiä olen hyvästellyt, muutama pitänyt lopettaa, jotta kärsimykset loppuu. Pahalta tuntunut aina, enkä ole tainnut yhdenkään eläimen kuolemasta selviytynyt ilman kyyneleitä. Outoa miten siinä on ristiriitaiset ajatukset. Sitä tietää, että eläin ei elä ikuisesti, on tietty aina sen tiennyt. Ja että kuolema on parempi kuin kivulias elämä, josta ei ole enää eläimelle iloa. Mutta silti sitä ei pysty niin vain hyväksymään. :( :hug: :hug: :hug:
 

Yhteistyössä