viikon 7 plussaajat-pino

Kanttis tervetuloa klubiin pukamaiseen. :D Hassua, yleensä pukamat tulee ummetuksen sivuoireena. :whistle: Mulla Scheriproct käytössä, mutta ei kyllä oikein auta, vaikka siinä onkin paikallisesti puuduttavaa ainetta. :/

Phuuh, kaks kertaa oon tänään tiskannu, mutta sitä ei kyllä huomaa. :eek: Selkä tulee niin hemmetin nopeasti kipeäksi että ei oo tosikaan. :/ Joudun seisomaan kauempana tiskialtaasta mahan takia ja yläselkä on sitten huonosti kun joutuu pinnisteleen että yltää tiskeihin. :kieh:

Pyykkiä olen pessy, imuroinu ja pyyhkiny pölyjä... Vielä pitäs jaksaa laittaa koneellinen kuivumaan ja sitte onkin kyllä tarpeeksi tehty tälle päivälle.

Hoksasinpa että Aleksille on tullut kaikki maitohampaat, jiihaa! Eli varmaan jatkossaki yöt rauhallisia. On nyt nimittäin taas ihan hyvin nukkunut. Ei tuonut ikä älliä päähän, 2-vuotiaan raivolla kiukuttelee nyt. :kieh: Hirveän itsepäinen poika, raivostuu helposti. En myönnä että olisi multa periny temperamenttiaan. :whistle: ;)

Rv 35+2
 
Kalenteri, niin juu siis mitäs sappitestit paljasti? Oliko ok? :)

Ei prkl että voi olla ihminen väsynyt. :headwall: Tänään pitäisi lähteä katteleen uutta imuria (saiskohan sellasia imuroijan kanssa... ;) ) ja muksulle lahja ostamatta vielä. Selvis että äiti pääseekin vasta sunnuntaina, eli yritän keskittää vieraiden tulon sunnuntaille, enkä lauantaille. Olen kattonu gluteenittoman kakkupohjan ja kääretortun ohjeen. Nyt kun vielä pääsis sinne kauppaan tosiaan. En kyllä taida jaksaa. :ashamed: Lähtisköhän mies tänään tai huomenna ostamaan keksit yms...

Heräsin vasta klo 9 ja Aleksi klo 9.20 suunnilleen. Nyt olen jo ihan poikki. Ja kun niin myöhään poitsu heräs, ei varmasti nuku päikkäreitä. :/

Hoh, heräsin yöllä liian myöhään vessareissulle. Eli vahinko ehti tapahtua, ei onneksi suurta sotkua, mutta silti. On tämä raskaus vain ihanaa aikaa. :kieh: Pyykkikone kohta pyörimään. ;)

Rv 35+3
 
Hei! :)

Joo, näköjään joka kerta kirjoittaessaan joutuu ohittamaan tuon ilmoituksen, että käyttäjätunnus vaihtuu. No, tuskin muistan kuitenkaan sitten kun ajankohtaista...

V, kiitokset kysymästä, sappitulokset olivat suunnilleen niin hyvät kuin olla voivat eli 1 (kuulinkohan oikein puhelimessa?)! :) Ei siis murhetta noista. Oma terkkarini on sairaslomalla, puhelimeen eilen ja toissapäivänä vastannut terkkari ollut mitä huolehtivin ja todella jäänyt miettimään vinkkiä kutinoiden lievittämiseen. Neuvotteli jopa lääkärin kanssa ja soitti sitten takaisin mulle, uskomatonta palvelua. :flower:

Viime yö taas vähän hankala. Olin eilen ystävän luona Espoossa koko päivän ja siellä ollessani vedin puoli litraa kevyttoffeejäätelöä. Pukamaongelmaiset, älkää missään nimessä syökö puolta litraa vehnämaltitolisiirapilla makeutettua jäätelöä! =) Tosiaan tuli laksatiiviset vaikutukset esiin hetipaikalla kotiin päästyäni, jolloin juuri ja juuri ehdin vessaan sotkien vain vähän, ja sitten yöllä heräilin ilmapallomaiseen mahan tunteeseen ja valvoin sitten pöntöllä raaviskellen samalla jälleen sormiani vesikelloille. Kutinasta paraneminen mennyt vähän takapakkia, mutta annoin mahdollisuuden ihan perusvoiteelle, jospa se kuitenkin auttaisi. :\| Tuossa vessamaratonin aikana pukamaongelma äityi taas minullakin, joten Kanttis ja muut :wave: huhuu, täällä myös yksi kohtalotoveri. Pukama tuntuu vähintään kirsikan kokoiselta, jos näinkin yksityiskohtaisen kuvauksen kestätte. Ei niin kivaa!

Mietin, että joskohan haravoisin tänään pihalla! =) Ei taka-ajatuksia, ei... Ihme kun on niin kärsimätön, että kaikki ne kivat jutut, joita piti äitiyslomalla saada aikaiseksi, tuntuvat vaikeasti tartuttavilta.

Kivaa päivää! :)
T. Kalenteri
 
Kalenteri, hienoa että sappikoekin ok. :)

Ite päätin juuri että väsymystä taikka ei, pesen tänään ainaki yhen ikkunan. :LOL: Huimaa. Kauppaan en jaksa, sen tiiän nyt. Kohta rautatabu, c-vitamiini, magnesium ja d-vitamiini. Jospa niitä hoksaisi ottaa säännöllisesti, voisi vaikuttaa vähän paremmin. :whistle:
 
Hei ikkunat, totta, pitäisi munkin käydä niiden kimppuun! Jos vaikka sitten haravoinnin jälkeen! :LOL: Ja mä kyllä meinaan käydä kaupassakin, etten nälkään näänny! :) Kurja sää vain ulkotöille ja ikkunanpesulle, kun meikäläinen on (V:sta poiketen) auringonpaisteen ystävä... B)
 
Kalenteri, alkaa juu olla viimeiset hetket ikkunoiden pesemistä ajatellen, kun säät pian kylmenee entisestään. Ei ois kiva katella likasia ikkunoita talvella ja miettiä että miksei tullu pestyä. Nimim. kokemusta on. :whistle:

Ja juu, minä en auringosta välitä (noin niin ku vähätellen sanottuna ;) ), joten sää on juuri ihanteellinen harmaana ja kylmänä. Tai no valkoinen ja kylmä ois parempi toki. :D
 
Juu-u... Makkarin ikkunaa pesin, sain jopa jotain mielestäni tehtyä. Sitten kun ulointa ikkunaa rupesin aukasemaan, meni hermot. En saanu aukastua! Sitte huomasinki että ne pinnat jotka pesin, olivat täynnä harmaita raitoja ja kaiken lisäksi unohdin täysin sen, että siinä on ne kaksi lasia lisää, en vain hoksannut aukasta sitä. Joo-o, ei oo mun homma, perrrrkele. Pakko kai oikeasti palkata joku siivousfirma siihen hommaan. :kieh:
 
Mää pesin tän huushollin ikkunat sillon ku muutettiin tähän (ei oo varmaan ku 2 kk) ja nyt ne on jo ihan likaset. Kai mä pesin ne sitte jotenki huonosti..

Tänään kävi kylässä täällä kaverini jolla on LA samana päivänä kuin mulla =) Saatiin oikein kunnolla päivitellä kaikkia vaivoja, ihailla vauvan vaatteita ja vertailla mahojamme.. :D Ihanaa jutella välillä livenäkin samassa tilassa olevan kanssa -niin korvaamattomia kuin te nettisisarenikin olette! =)

Kalenteri: Jos nuo sun vesirakkulat on samanlaisia ku mulla, niin kaikki muut rasvat ku Elocon vaan pahentaa kutinaa ja edesauttaa uusien rakkuloiden muodostumista. Rasvaamattomuus ja raapimattomuus (älä ainakaan poksuttele niitä rakkuloita -huomasin, että kun yhden puhkoo, niin neljä tulee heti lisää..) on Eloconin jälkeen paras vaihtoehto. Hirveimpään kutinaan auttoi vähän se, että laitoin astiaan tulista vettä (niin kuumaa, kuin kädet vain mitenkään kesti) ja suolaa ja liotin käsiäni siinä.

Ihanaa -tänään on saunavuoro! =)

-kanttis 36+6
 
Kävinpähän sittenkin kaupassa, satasella ruokaa, riittää taas vähäksi aikaa. Ja Aleksille ekat pikkuautot. :) Ihan pikkuisen hikisenä tässä istun. Kohta suihkuun varmaan ja sitten tiskausta jne. taas. Ennen kauppaan lähtemistä olin jo suht nukahtamispisteessä, ihme että jaksoin kauppaan sittenkin. Ihana poika meillä. Makaa lattialla ja leikkii uusilla autoillaan ja hokee "hii-o" eli "hieno", aww... :heart: =)

Katoitteko muuten eilen sitä ykkösen keskosleffaa? Minä erehdyin katsomaan osan, alun missasin. No, itkuhan siinä tuli kun se vauva kuoli. :'( Ei pitäs katella sellasia leffoja.

 
piu84

Semmoista minä rupesin kyselemään että miten teillä esiintyy supistukset??
Joskus kun olen kävelyllä niin maha kovettuu. eli olen käsittänyt että ne on supistuksia.

Mutta viime yönä oli sitten ihan outoja tuntemuksia pari tuntia.
Oikealla alavatsassa tuli inhottavia viiltoja.. jotka kesti välillä pitkäänkin ja saatto heti perään tulla toinen ilkeän tuntuinen viilto.. Et onko ne sitten supistuksia vai pitäiskö olla huolissaan että mitä ne on. Eli olin selälleen niin tuntu pahalta ja oikealla kyljellä jos makaa niin tuntuu kaikista pahimmalta!! Vasemmalla kyljellä maatessa tuntui kaikista vähiten.

Ois kiva tietää et mitä ne on..

Muuten en ole supistellut tai sitten en vain tunnista supistusta supistukseksi.


Olo on täällä aivan älytön. Kamala flunssa iski tiistaina. Eilen oli kuumettakin mutta sain sen laskettua kun otin särkylääkettä.
Nenä on ihan tukossa ja kuitenkin vuotaa kuin vesihana. Onneksi kurkkukipu meni kans ohi..

Nyt jos pitäis lähtee synnyttää niin ei tulis mitään.. on niin voimaton olo!!

Piu84 37+4
 
Piu, ei varmaan supistuksia ne viiltokivut. Luulen että kohdussa nyt niin ahdasta ja vauva alhaalla, että aiheuttaa ne kivut painamalla. Varmahan tuosta ei voi olla, mutta itelläki ollut vihlaisuja ja viiltäviä kipuja, eikä ne kyllä supistuksia ole mulla ollut. :) Mulla supistukset useimmiten tuntuvat selässä. On siis ollut niitä kuukautiskipuja muistuttavia supistuksia, astetta mensukipuja tujumpia vain. Toki on ollut vatsan kovettumisiakin, mutta niitä harvemmin.
 
iltaa!

edelleen lasten kans mummulassa. :) vaik eipä täs kyl oikeestaan muuten palijo hymyilytä. viimeyönä en saanut juuri ollenkaan nukuttua, ku maha oli niin kipee ja supisteli välistä ja oli hiki ja kaikki maholliset vaivat. sit aamusta piti pakata noi lapset taas autoon ja viijä pojat siskon tykö hoitoon ja tytön kans sinne oysiin ja kyl totesin, et ihana olla kotiäiti, en jaksais joka aamu tuollaista rumbaa, jos hoitoon pitäs lapsia olla viemässä. :eek: nyt sit vaikuttaa, että ihan yhtä hankala yö tästäkin tulossa. laitoin poikia ysiltä nukkuun ja nuoremman vieressä piti makoilla vähä aikaa ja tuntu jo silloin, että ei vaan voi makuulla olla. sit alkoi taas supisteleen ja tunnin ajan supisteli kolmen minsan välein. siis ei kauheen kipeesti, mut niin säännöllisesti kovettu maha ja oli menkkamaisia kipuja, tosin vähä ärtsympiä, että säikähin jo, että ei kait tästä lähtö vielä tuu. rauhottu kuitenki jo vähä tilanne ja enää ei supistele ku 6-10 minsan välein samalalailla lievän kipeesti. miehelle kuitenki pistin tuos "kotia" töihin yötuuriin viestiä, että ilimotan, jos yllätyslähtö tulee. inhottaa ajatus lähtä nukkumaan, siis ei yhtää kiinnosta mennä makaamaan tuonne petin pohjalle ja ootella millon taas tulee supistus, tai millon pitää vaihtaa asentoa, joka on ylivaikeaa ku mahaan niin käy. äiti jo tuos huolehti, että pitäskö käydä tarkistuttaan tilannetta, mut aattelin, et seuraan täs vielä yön yli ja jos aamulla viel jatkuu tällasena, ni pakko kait sitä sitte on josaki käydä. *menis vaan ohi* vaik toisaalta, eipä tarvis enää "kärsiä" näitä inhottavuuksia pidempään. mut eipä täs auta, ku lähtä kokeileen josko sitä sais kuitenki ees vähä nukuttua. aamulla taas seittemän jälkeen kuitenki ylöski noustava. :)

niin ja ikkunan pesusta ei meikäläinen ees haaveile.. :whistle:

sieppo 36+1
 
huomenia!!!

jälleen uneton yö takana. en oikee ymmärrä mikä tässä mahassa voi nyt olla..siis maata ei pysty ollenkaa, seistä ei pysy ku hetken ja istuminenkin on hankalaa. käy vaan niin julumetun kipiää mahaan ja sit supistelee kipeesti jatkuvasti. ja tuossa ku yöllä haahuilin pystyssä helpottaakseni ees vähä oloa, niin huomasin ku katoin tuota mahaa peilistä ja ihmettelin mikä siin on niin kipee, et navan yläosa ja yläpuoli on punanen. siis iho on punanen siitä kohti ja ku painelin sitä, niin käy kipeetä. nyt sit ootan, että mies tulis tänne mummulaan, ni voisin soittaa oysiin ja kysyä kattosko ne tuota mahaa, ettei oo mistää vakavammasta kyse. kotiakkaa ei viitti / pysty lähtä ajamaan ku reilu sata kilsaa autossa ei varmaa tekis ainakaan hyvää tälle mahalle. sen verran kipee on. supistuksia tulee siten, että ku jalkeilla on niin n.10-15minsan välein supistaa niin että maha kovettuu ja vain alamahassa tuntuu kunnon kipu, sit jos erehtyy makaamaan niin supistuksia tulee 3-5 minsan välein ja ne taas tuntuu koko mahassa. ihmetyttää, mikä on vialla, ku selvästi liittyy tuohon toisenlaiseen mahakipuun mikä vallitsee sit suppareiden välissä. pelottaa vähä... :/

sieppo 36+2
 
Joo, nyt sieppo vaan kipin kapin OYS:iin tarkistuttamaan tilanne! :hug: Eihän sitä tiedä, jos sulla vain piankin on nyytti sylissä.. =)

Tämän pinon ensimmäinen toukkakin on jo muuten maailmassa -May (auli) on näet saanut neljännen prinsessan! Onnea vain sinne suuntaan! :flower: Aulilla taisikin viikkoja olla pari enempi ku meillä muilla.

Mie oon heränny kukonlaulun aikaan pissalle ja uni ei enää tullut ku aloin miettimään tulevaa (parin tunnin päästä) lääkärineuvolaa. Vaikka toki ne vain sanoo, että paikat kiinni ku pankkiholvi ja yli menee, mutta tietääpä edes sen sitten. =) Ja voihan se toki yli mennä vaikka ois jo senttejä aukikin, eipä sillä..

-kanttis 37+0
 
Moi!

Ooh, ihanaa, onnea Aulille/Maylle! :flower: Niin mäkin muistelen, että viikkoja oli hänellä kadehdittavasti enemmän kuin meillä muilla, että perässä tullaan...

Toivottavasti Sieppo masuvaivat selviävät. :hug: Kerrohan sitten, miten sairaalakeikka meni!

V, enpä katsonut ko. leffaa, mikähän se oli kun ihan ohi meni. Hyvä varmaan, jos kerran oli surullinen loppu... Jostain syystä olen koko raskauden ajan ollut älyttömän kiinnostunut keskosista ja lukenut niistä eri puolilta, kaipa jotenkin ajattelin, että jos omalle kohdalle sattuu. Minkähän takia olen koko ajan ihan varma, ettei tarttis odottaa lähellekään laskettua aikaa? No, parin viikon päästä sitten voin luopua noista ajatuksista, jos olen yhä "2 in 1".

Emmä sit tosiaan mitään ikkunoita saanutkaan pestyä. Milloinhan noita on viimeksi pestykään? Ollaan kolme ja puoli vuotta tässä asuttu, aina on jäänyt miehen huoleksi eli en tiedä, montako kertaa on yleensäkään pesty. :ashamed: No jos vaikka tänään?

Sen sijaan yllätin miehen eilen haravoimalla suurimman osan pihaa (ei supistuksia), keräämällä pihalta yrttisadon ja maahan varisseet omenat (ei myöskään supistuksia), tekemällä omenahilloa ja leipomalla ranskalaista omenatorttua (ei puhettakaan supistuksista) ja käymällä kaupassa (vähän supistuksia). Illalla autossa rauhallisesti noin tunnin istuessani sitten tuli aika napakoitakin supistuksia ja suhteellisen säännöllisesti. Ne jäivät kyllä autoon.

Yöllä taas heräilty raapimaan. Kanttis, tosi on, että eivät kyllä auta mitkään voiteet, Eloconista paha mennä sanomaan, kun en tuota ole kokeillut. Perusvoide vain tekee ärsyttävän vetisen tunteen iholle. Nyt on kellot lähes poissa, mutta kutina kiusaa sormia, varpaita ja jalkapohjia edelleen etenkin öisin. Kai sitä kuitenkin tottuu, kun viime yönäkään en jäänyt tuntikausiksi valveille rapsuttelemaan. :/

Malttamaton! Eihän tässä viikkoja vielä niin loputtomasti ole, kun on 37+5, mutta itse oisin tästä tajunnut syntyä jo kahden päivän kuluttua. :) Niinpä sitä koko ajan vähän miettii, milloin lähtö tulee.

Hienoa lokakuun päivää, toivottelee Kalenteri
 
Lääkärineuvolassa käyty ja sekava on olo..

Ensinnäkin vähän petyin siitä, että tuolla alhaalla ei ollut tapahtunut minkään sortin edistystä. Kohdunsuu napakasti kiinni ja kaulaakin jäljellä yli kaksi senttiä. Eli hyvinkin tässä vielä 5 viikkoa odotellaan! =) Mutta eipä se mitään loppujen lopuksi. No, hyviä uutisiakin oli -> vauva asettunut "tukevanoloisesti" raivotarjontaan, toivottavasti nyt pysyykin noin.. Painoa oli myös tullut vain 262g/viikko ja verenpaineet oli hyvät. Vauvan syke vahva ja hyvä. MUTTA sitten ilmeni, että virtsassa oli valkuaista kahdelle plussalle ja mua pyydettiin tuomaan kolmeen mennessä uusi näyte (pistin kyllä miehen kuriiriksi). Jostain syystä tämä uusi näyte oli melkein puhdas. Sain tikkuja, joilla nyt mittaan aamulla itse tuota protskua ja soitan äippäpolille jos vielä nousee kahdelle plussalle. Ottavat sinne sitten tarkkailuun..

Toivottavasti pissa nyt kuitenkin pysyy suht puhtaana.

Kavereita tulossa saunomaan ja katsomaan "Million dollar babyn".

Mukavaa perjantaita kaikille! :wave:

-kanttis 37+0 (ai niin, se lääkäri vielä sanoi, että mun paikat on semmosta mallia, että pitäis normikokoisen vauvan hyvin mahtua ulos. hieno homma! =) )
 
Kanttis, kohdunsuu saattaa aueta yllättävän nopeasti ja kohdunkaulakin hupenee nopsaan joskus. Eli ei välttämättä tarkoita sitä, että menisi vielä ikuisuus. :) Hassua että itelläni on sellanen tunne, että ei varmasti ole kiinni ja kiinteä yms. kun on päivittäin kipuja ja supistuksia. Mutta toisaalta minun mäihällä kohdunkaula on tuplannu kokonsa ja kohdunsuu on kova kuin teräs. :LOL: Varmaan jostain ilmestyny munalukkokin vielä sinne. ;)

Ihana rauha, ukot päikkäreillä. =) Mies eilen sanoi ettei malttaisi odottaa että pääsee pukemaan vauvalle vaaleanpunaisia vaatteita. :heart: Jotenkin suloista että mies puhuu tuollaista. Aleksia odottaessa kun ei vielä sukupuolta tiedetty, totesi että jos tulee tyttö, niin voi kehaista puhelimessa vaikkapa että "tuolla ne elämäni naiset nukkuvat" tms. =) :heart: Miehen takia melkeinpä jo toivon että lääkäri oli sukupuolen suhteen oikeassa. ;)

Nyt on ollut ihmeen hyvä fiilis. Ehkä se johtuu siitä, että laskettu aika hupenee. Aleksikin ollut entistä suloisempana ja koti näyttää jotenkin kodikkaammalta ja miehenkin kanssa useimmiten sovussa ja naurua riittää. :) Mikähän ihmeen seesteisyyskohtaus nyt on tullut, ei sillä että valittaisin. :whistle:

Rv 35+4

Ps. Mites Sieppo? :)
 
Ihanaa, kävin isovanhempieni tykönä, ja nyt on pakastimessa pussillilen hirvenlihaa, voipii olla että meillä herkutellaan piakkoin hirvenjauhelihapitsalla...Sain myös hilloja ja mustikoita.
Ja nyt iloinen uutinen:Mies pääsi kouluun!!!Sinne otettiin vain kaks, ja oltiin ihan varmoja ettei se pääse, kun sinne oli yhtenä pääsyvaatimuksena 3-5vuoden työkokemus, mitä miehellä ei ole. Hakijoita oli parisenkymmentä. Viikon päästä alkaa sitten koulu. Siitä tulee siis muurari.
Maha on selkeästi laskeutunu, kaikki ketä tänään näin, olivat samaa mieltä. Sais nyt pysyä vielä vähän aikaa, kun oli niin olemattoman pieni sillon maanantaina.
Liekkö sieppo synnyttämässä?
 
Onnea haisun miehelle! =) :flower:

Täällä iltasiivousta ja kohta iltapala. Mies innostunut tiskaamisesta. :eek: Säästää kyllä mun selkää, ihana ihana mies. :heart: Pitää palkita muksun nukahdettua. ;) :p :whistle:

Sieeeeeppooooo, ootko sie synnyttämässä niin ku haisu mietiskelee tossa yhdessä viestissä? :whistle: (Juu, fiksu kysymys kun ottaa huomioon että tuskin heti tulee vastausta, jos se vastaus on KYLLÄ. :LOL: )
 
Mie kyllä luulen, että sieppo on nyt tosi touhuissa.. On kerta tavallisesti käyny illalla kirjottamassa, ja nyt ei kuulu mitään! Niin että jos olet sieppo synnyttämässä, niin hirveästi TSEMPPIÄ!! =) =)

Kiitos V lohduttavista sanoista.. Eiköhän tämä täältä ennemmin tai myöhemmin putkahda. Ja toisaalta ihan hyvä nyt asennoitua, että tulee vasta n. kuukauden päästä, niin ei ala suotta ketuttaan. =) Sitten jos tuleekin aiemmin, niin se on vaan ekstraa.. ;)

Olenpas minä hyvällä tuulella, vaikka mies on baarissa.. No oikeesti sille on vaan hyvä käydä välillä vähä tuulettumassa. Nyt alko supistaa ja tuntuu että tulee lasti pöksyyn! Apuva!

-kanttis
 
Juu sieppo on iltaisin kirjotellu, nyt ei sitte. Tai ottivat sairaalaan tarkkailuun jostain syystä? Huh kun sitä jännittää toisen puolesta. :)

Kanttis, onnea vessaan ehtimisen johdosta. :LOL: Mulla ei ole isomman asian kanssa ollut vaikeuksia kun on ollut ummetusta, mutta pienemmälle asialle ehtiminen on joskus haastavaa. :whistle:

Ihanan pimeää tähän aikaan vuorokaudesta vielä. :heart: Kahvi just valmiina ja ukot nukkuu vielä. Ah tätä rauhaa ja hiljaisuutta. ;)

Rv 35+5
 

Yhteistyössä