viikon 7 plussaajat-pino

valotzki
Yötä!

Täällä taas yksi uneton kirjoittelee. Mulla menny vuorokausirytmi ihan pyllylleen, tulee kukuttua kauhian myöhään :eek: Noh, aamulla saa nukkua!

Kauhee kun turvottaa! Sormuksista jää jäljet sormiin ja koipiin sattuu kun kävelee :\| Pyörin markkinoilla tänään muutaman tunnin ja nyt olo on kuin rekka-auton alle jääneellä :kieh:

Mites teillä muilla seksiasiat sujuu? Mulla palaa hihat, kun ite haluais kovastikin petipuuhia touhuta mutta mies on nysvä :headwall: Kertojen väliin ja VÄHINTÄÄN viikko aina. *sniisk* Ei oo helppoo. Tosin, mies pelkää aiheuttavansa supistuksia.. Ja niin on käynyt aiemmin. Well, harrastettas ihan vaan nätisti! :saint:

Hemmottelin tänään itseäni ostamalla nauhalakua markkinoilta. Kaikkia erilaisia makuja, nam nam :p

Juuh, jos sitä vielä muutamat jutut lueskelis ja painuis unten maille.. Hyvää yötä ja huomenta!

-Valotzki & nyytti 33+5-
 
Näin viimeyönä unia että synnytys alko.Siis useamman kerran yön aikana. Olipa kiva aina herätä ja lähteä vessaan kattomaan, ettei oikeasti tule verta, ku niissä unissa tuli aina limatulppa, ja sen jälkeen alko tippaseen verta.Supisteli aika muhevasti, ja maha on muutenki kipeä, mutta se eilinen lurahtelu on onneksi loppunu.
Vauva potkii aivan raivona, mahasta kuuluu rusahuksia, kun se oikeen innostuu.
Joo, silmälaseja ei kannata uusia raskaus eikä imetysaikana, kun näkö on sillon normaalia huonompi. Menin nimitäin viimevuonna joulun aikoihin optikolle, että tarkistaa näön, kun en näe enää mitään. No, näkö vaihteli, ja optikko sano että se johtuu imetyksestä, tulla uudestaan pari kuukautta imetyksen lopetuksen jälkeen(mikä ei sitten tietty onnistunukkaan, kun tulin jo uudestaan raskaaksi)
 
huomenta!

piti alkaa "lohduttaan" valotzkia, että ihan yhtä harvassa ne meilläki kerrat on ja johtuen kans miehestä. meillä se tosin ei liity tohon supistus-juttuun, ainakaa kauheesti, :kieh: korkeintaan sen verran että on "työlästä" alkaa ettiin ja sovitteleen asentoja ja keinoja miten onnistuis.. :whistle: ..siinäpä se paras latinki menee, ku ettii mahollisia asentoja. :kieh: ja sit toisekseen mies sano täs yks päivä, ku "valitin" taas seksin vähyydestä, että ei kait hällä oo jatkuvasti se ees mielessä, sillä on nyt niin monta projektia muutoin kesken, talon kattomisesta, moottorikelkan vaihtoon ja auton vaihtoon jne.jne. että empä mää ihmettele, ettei se kerkiä ajatella asiaa. toista se itellä on ku maha rajottaa osan tekemisistä ja menemisistä ja sit jää enempi aikaa itellä laskea päiviä, että montakos niitä nyt tällä kertaa onkaan sekstailujen väliin jäänyt. =) mutta toivossa on hyvä elää, että jospa se tästä taas vilkastus talven tullen. :p

kyllä muuten säälitti viimeyönä ihan älytömästi, ku heräsin kahen aikaan kolahukseen ja nuorempi pojista oli ollu tulossa meijän viereen nukkumaan ja oli mattoon kompastunu ja löi huulensa suoraa meijän sängyn laitaan, niin että alahuulessa oli pikkunen reikä ku hampaat oli menny läpi..reppanalla tyly herätys, ku suu täynnä verta ja ois kauheesti väsyttäny, mutta kävi niin kipiää, ettei päässy suoraa jatkaan unia. :( nyt sit aamun ollu tuo alahuuli aivan turvoksissa ja mustelmalla..eikä oikee kunnolla pysty syömään, raukka.

mahassa taas kaivellaan reittiä ulos sieltä. :eek: *auts*

haisu:miten sen sun vuodon kans kävi?! selviskö se mitä se oli? ja vieläkö sitä on tullu? vai joko nää lähit synnyttään?! :whistle:

sieppo 35+4
 
haisu olit näköjään käynykki kirjottelemassa ku mä rustasin tota stooriani puolen tunnin ajan, välillä keskeyttäen, ku piti ettei tuolle esikolle ulos vaatteita päälle. :D et siis ainakaa vielä lähteny synnyttään. =)
 
valotzki, vähissä on seksi... Haluja kyllä on, mutta kun ilta sitten tulee, väsymys painaa jo. Ja sitten se, että joudun ramppaamaan vessassa kesken hommailun, se ei oikein ole kivaa. :D Ja kivut, maha edessä ja ja... Väli saattaa venähtää 1-2 viikon pituiseksi helpostikin.

sieppo, kuinka iso poika kaatu? Meillä tuo pian 2 vuotta täyttävä kolhii itseensä milloin mihinki. Hirvee riehuminen välillä käynnissä kun oikein innostuu ja sitten kolahtaa. Nyt ylähuulessa vielä näkyy ruhjetta kun kaatui jokunen aika sitten ulkona. Pahin oli se, kun juoksi, liukastui muistaakseni säkkituoliin (sellanen todella huonosti täytetty) ja kolautti sohvaan pään. Otsaan nousi uskomattoman nopeasti TODELLA valtava kuhmu. Sellanen, joita yleensä näkee vain piirretyissä. :whistle:

haisu, pysypä kiltisti täällä muitten seurana juu. :) Hassua, että voi tosiaan miettiä, että pari viikkoa kun pysyisi vielä... Tosin toivon että menisi mahdollisimman pitkälle, että kasvaa ja kehittyy kunnolla. Vaikkakin toivon että tää raskaus loppuisi pian. :D Ristiriitaistako. Eilen mullakin jotain lirahteli, mutta vaikea sanoa oliko pissaa vaiko mitä. Ei paljoa tullut kyllä. Eilen supisteli ja tänään myös supistellut, ei kiva. Jee, enää 12 vrk synnytystapa-arvioon. =)

Pukamat on kyllä olleet kiusana. Raivostuttavaa ja turhauttavaa kun persukseen sattuu niin, ettei pääse kunnolla tuolilta ylös ja kyykistyminen on tuskaa. Vielä kun emätinkin kipeänä jostain syystä, argh!

Tänään tulee kulta kotiin. :heart:

Rv 34+6
 
Sunnuntaita!

Täälläkin petipuuhastelut jääneet vähemmälle, mutta kyllä vielä viikottain (joskus parikin kertaa) innostutaan yhtä aikaa. :D Sitten on päiviä, jolloin mies ei halua ja päiviä, jolloin minä en jaksa.. Tai tunnen itseni vain niin kömpelöksi ja valkovuotoiseksi ja ja ja.. Mutta kohtahan tämä norsukausi jo loppuukin.. :whistle: Vaikka omalla tavallaan tämä onkin ollut niin ihanaa aikaa. Toivon vain, että syntyis kohtuu pian, kun jos mies saa sen työpaikan, niin ehdittäis oleen hetki kotona yhdessä..

Pari päivää taas närästänyt oikein kunnolla. Tuntuu, ettei oikein tee mieli syödäkään, kun tietää, mitä siitä seuraa.. Nälkä vain tulee niin pirun äkkiä! ;) Ja maha on edelleen sekaisin. Ei ihan ripulilla, mutta ei paljoa jääkään. Sitten kun tuolla vessassa saa ravata aika tiuhaan, niin kyllähän on peppu aika kovilla! :( Pitää varmaan pyyhkimisen sijasta rueta pesemään peppu puhtaaksi, ettei ihan mene iho rikki. *huokaa* No, mutta onneksi ei mitään sen kummempaa sentään! Eikä tarvi pelätä ummetusta.. ;)

-kanttis 36+2

 
Hei!

Yksi viestilaiskottelija täällä, päiväkausia olen taas pysytellyt kaukana koneesta... Kanttis siellä huhuilikin, ihana kun lämmittää mieltä, että kaivataan! =)

Tuntuu siltä, että kaikenlaisten supistelujen määrä on tässä ketjussa kasvanut, ja sama täällä. Kun vaan kävelemään lähtee, tulee piankin sellainen olo, että menkat ovat muutaman tunnin päässä. Nippailua mahaan niiden "normaalien" supistusten päälle ja sellainen olo kuin olisin nurinpäin käännetty astia, josta meinaa tulppa tipahtaa minä hetkenä hyvänsä (mulla on siis normaalisti tuollainen olo paria päivää tai tuntia ennen kuukautisia). Välillä tuo menkkamainen olo tulee ihan liikkumattakin. Nyt kun on tasan 37 vk täynnä, alkaa olla toiveissa, että jotain olisi tapahtumassakin jossain vaiheessa. Olen nähnyt unta verisistä ja limaisista tuotoksista, mutta ei ole valve-elämään vielä siirtynyt.

Sama ristiriitainen aatos kuin V:llä, että olisi masussa niin kauan kuin tarvitsee kunnolla kehittyäkseen ja toisaalta PÄÄSTÄISI MUT NYT TÄSTÄ tai no ehkä oikeastaan olen vain malttamaton näkemään sen rääpäleen ja sulkemaan syliini. :heart:

Onko kellään koskaan ollut seuraavaa? Mullahan on jalkoja turvottanut ja kuumottanut kauemminkin, mutta yks yö pari yötä sitten huomasin sen johtuvan kutisevasta ja kuumottavasta jalkapohjien ihosta. Yksi varvasväli oli pehmennyt ja rikkinäinen, ja olin siinä horteessa ihan varma, että mulla on joku jalkasieni tai -silsa tai mikä lie. Siihen lykkäsin yhä horroksessa Lamisilia (aamulla vasta selvisi, ettei tuota ois saanut nyt käyttää ilman lääkärin määräystä).

Ei siinä mitään, jalkapohjien kutina ja kuumotus jatkui, välillä oon lääkinnyt hydrokortisonilla, jota terkkari on antanut luvan käyttää muutenkin ihottumaan, ja eilen sitten huomasin, että varpaat on ihan möhkyräiset. Täynnä pieniä kutiavia näppylöitä, minivesikelloja. Tänään samaa on ollut sormissakin. :\| Huomenna onneks neuvola aamulla, katsotaanpa onnistuisko Johanna siellä antamaan jonkun diagnoosin ja sopivan lääkkeen. Kurjaa herätä tuskailemaan noita räpylöitä ja niiden kutinaa öisin. Voisikohan tuo olla jokin allerginen reaktio, ehkä sille Lamisilille ensin tai sitten kortisonille? No, ehkä huomenna selviää, mutta kummallista kumminkin.

Täällä vietetty armaan kanssa "ehkä viimeistä kahdenkeskistä viikonloppua", mikä veruke saada toinen varaamaan kaikki lähivkl:t tästä lähin yksin mulle! :LOL: Ollaan osteltu lastenhoitoon liittyvää tavaraa. Kylppäriin hoitopöydän lähelle lavuaari, jossa voi huuhdella lasta, ja sellaisia pieniä juttuja haettiin eilen Bauhausista ja Ikeasta, joissa molemmissa vuosisadan supistelut. Töllöä on töllötetty myös ja käyty appivanhempien luona. Tänään käytiin Hyvinkään keskustassa katsomassa jotain rallivarikkoa, joka siellä tänään oli, ralli on mulle täysin evvk mutta olin kävelyä vailla ja lisäksi nähtiin siellä tuttavat, joista toiselle myöskin ralli evvk, joten oli oikein inhimillinen reissu. :)

Jaa-a, katsotaanpa kauanko itse kukin meistä on yhtenä kappaleena. En juurikaan muihin ketjuihin kirjoittele, mutta kurkkasin tuonne lokakuisten lähtölaskentaan, missä äitee80 oli jo työn touhussa... Ja laskettu aika kutakuinkin samaa kuin Kanttiksella, eikö vaan, eli pari päivää myöhemmin kuin mulla - että ei tiedä, miten tässä käy! :eek:

Vointeja!
T. Kalenteri ja Tirppa rv 37 tasan - täysiaikainen muksu jos nyt syntyy, merkkipaalulla ollaan siis!
 
Huh huh, tuleekin mies sitten tosi hyvässä kunnossa kotiin. ;) Vähän aikaa sitten irkissä sen kaveri kirjotteli että ukko sammu vessaan (toi on jo sisäpiirivitsi kun tapahtunut muutaman kerran) ja puol tuntia siitä ukko kirjotti että oksensi. Ei ole meijän suhteen aikana oksentanut aiemmin, eli tosi paha känni päällä. Tai krapulakänni. ;P Pitää passittaa suihkuun ja päästää se vähemmällä. Saakin sitten huomenna/ylihuomenna ottaa suuremman vastuun muksusta. ;)
 
;) V, viimeiset irti vain yhden lapsen isyydestä, kohta voikin olla vaikeampi päästä livistämään...

Meilläkin mies tuli äsken ovesta sisään p*(#%isessa kunnossa - ei kylläkään ryyppyretken jäljiltä, vaan oli terassilla astunut jonkun elukan sontaan! :LOL: Kuulin tai ymmärsin eka väärin hänen selostuksensa tapahtuneesta: "ötökkä istui torttuun" muuttui selvennyksen myötä muotoon "astuin jonkun ötökän torttuun". :LOL: Näin pienestä sitä saa riemua revittyä, naureskellen pestiin kengänpohjaa ja sen jälkeen kloriitilla lavuaaria.
 
Ötökkä istui torttuun. :LOL:

Juu, siksi nyt olikin viikonlopun ryyppäämässä, kun ei kahden lapsen isänä pääse kyllä niin helposti. ;) Katsoo sitten kun kahden lapsen äitinä oleminen menee rutiinilla, sitten ehkä pääsee taas mies viihteelle. :)
 
Mulla ei itse asiassa vieläkään tietääkseni supistele muuten kuin liikkuessa, vaikka muuten noita oireita on - tai en sit tiedä, jospa nuokin on supisteluja. Kun olin siinä vikassa neuvolalääkärissä, lääkäri sanoi, että nyt supistaa, vaikka itse en tiennyt asiasta mitään. Outoa.

Tosiaan on ristiriitainen olo. Kunpa voisi sanoa tarkan päivän jo, milloin tuo aikoisi syntyä. Tuntuu vähän itsekkäältä, kun olen niin malttamaton jo saamaan sen lapsen.

Onko muuten V sulla jo se synnytystapa-arviointi tehty, kun olen missannut, jos tuli jo puheeksi?
 
Menin jo sohvalle lepuuttaan, mutta ei ollu vielä alkanu Strong Medicine. Kohta takasi sohvalle siis. :)

Kalenteri, 14.10. on synnytystapa-arvio, odotan innolla. Joko saa sektioajan taikka sitten alatiesynnytys tulossa, kumpi tahansa tuleekin, olen tyytyväinen. :)

Eipä noita supistuksia oikein aina tunnista, nyt on kyllä ollut todella selvät supparit. Mutta kun eivät pahene, en huolestu. Jotenkin kyllä tuntuu että pakko on jotain olla tapahtunu kohdunsuulla. Joko pehmentynyt tai auennut tai tai tai... No, 12 vrk ja sen näkee sitten. :) Ei haittaisi yhtään, vaikka olisi tässä välissä sisätutkimus, mutta pakko odottaa.

Ja takaisin sohvalle. :wave:
 
päästihän tuo mies muntkin välistä taas koneelle. meillä ku meinaa näin iltasin, ku ipanat jo nukkuu, olla kinaa siitä, kumman vuoro on istua koneella. =)

v:kaks ja puol vuotias on se meijän poika, joka kompuroi yöllä, nyt illallaki sanoi vielä, että huuli on kipee. sillä kyllä on samoin tapana aina kolhia ittiä johonki ja se kumma juttu, että aina pitää mennä pää eellä, et varmasti sattuu. :(

kalenteri: onkohan sun ihottuma samalaista, mitä mulla on ollu jo kesästä asti sormessa..siis mulla vielä vasemman nimettömän ympärillä, niin ettei puhettakaan, että sormuksia pystys pitämään. välistä käy pari päivää vähä helpompana, mut sit taas alkaa nousta niitä vesikellukoita ja kutisee ihan vietävästi. itekki oon yöllä muutaman kerran heränny siihen, ku unissaan rappaa sitä, ku kutittaa ja sit on ihan turvonnu ja punanen. kortisoni mullaki sen vähän on auttanut, muttei oo harmainta hajua, mistä ne rakkulat tulee. joskus oon pohtinu, et onko ne jotai "ressi-rakkuloita", mut ei mulla nyt niin jatkuva stressi oo päällä, et selittäs ne. inhottavia kaikinpuolin kuitenki.

ja mahassa taas ollaan oltu hyvin liikkuvaisella tuulella tänää. hölmön tuntonen, ku kantapää tai joku vastaavan pieni, tökkää tuolta kylestä niin ulospäin, että selvästi erottaa ja kiinni melkein sais, mut kerkiää aina nykästä pois alta sen. :D sit toinen vähemän ihana huomio, minkä täs oon tehny, niin alkaa pikkuhiljaa voida kuvitella, miks miehet istuu yleensä jalat levällään. :whistle: siis ku painaa kait tuo vauvan pää tuonne niin alas, että itellä ei oo jalat yhessä enää luonnollista istua, vaan mitä leveempi haara, sitä helpompi olla. :D että noihin miehiin verraten, mukavampi istua jalat levällään, kun sielä jalkavälissä jotai tavaraa on. :D

vieläköhän mun oli tarkotus jotai kommentoida, ku aina unohtuu samantien ku alkaa vastaamaan, et mitä aikoi kirjottaa. :)

en muista, joten palaamisiin

sieppo 35+4
 
Kalenteri ja sieppo; Mulla tuli vesirakkuloista eka kerran joskus yläasteikäisenä, eikä niihin tehonnut mitkään rasvat.. Musta tuntu, että rasva vaan pahensi tilannetta. Sormienväleihin ne tuli, levis sitten hieman kämmenenkin puolelle. Välillä niitä ei edes muistanut, välillä (jos alkoi puhkomaan niitä..) kutisivat niin maan mielettömästi, että teki mieli hinkata koko iho irti.. :headwall: :headwall: Pikkusiskolle tuli niitä samoja, ja sille sitten lääkäri määräsi Elocon nimistä voidetta. Se tehosi. Tuo voide on edelleenkin ainoa löytämäni tuote, joka noihin tepsii. Yhä vielä joskus meinaa mulla noita rakkuloita tulla, mutta kun sipaisee pikkuisen Eloconia, niin häipyvät. Tuo Elocon on vaan niin tujua, etten raskausaikana ole oikein uskaltanut sitä käyttää, mutta onneksi ei ole rakkuloitakaan juuri tullut. Ja ne mitä on tullut, olen jättänyt rauhaan (en ole puhkonut, raapinut) ja ne on pysyneet aisoissa.

Käytiin taas kävelyllä ja sitten yhteissuihkussa. Siitä onkin aikaa, kun ollaan yhtä aikaa suihkuun änkäydytty.. Parisuhteessa alkaa ihmeesti mukavuudenhalu voittaa pitemmän päälle romantiikannälän.. :D Eksyttiin vielä makuuhuoneeseenkin ja nyt suppailee, tosin aika pienesti.

-kanttis
 
valotzki
No voi pylly! Kerkesin jo hyvän stoorin tänne kirjottaa, painoin jotain väärää nappulaa ja kaik katos \|O

Minä se taasen täällä kukun, taidan olla aika lepakko :LOL: Päiväsaikaan vietän hiljaiseloa ja isken yöllä :kieh:

Jepsan, selkää pakottaa ihan hulluna. Tuntuu ku joku kääntäs ja vääntäs tosta keskiselästä. Hankala istua suorassa.. Oikeestaan hankala istua missään asennossa :/

Huomenna ois neuvola taas, saa nähä paljonko on paino noussu tällä kertaa.. Tullu vähän makealla mässäiltyä :ashamed: Noo, ei mulle ole painoa tullut vielä kuin 7kg. Saa kai sitä välillä herkutella? =)

Tekis kauheesti mieli lähtee syksyiseen luontoon kävelee. (tosin ei näin öiseen aikaan) Mutta kun pelkään niitä kipeitä suppareita niin kovin, että taidan jättää väliin. Ahdistaa kun nykyään elämä on lukemista, tv:tä ja nukkumista \|O

Joh, seksiasioista otettiin tänään miehen kanssa vähän yhteen. Minä herkkänä tyttönä itkeä vollotin :ashamed: ja mies sitte hermostu. Sviddu, ollaan sitten ilman. Jaksa tapella moisesta. *itkupotkuraivari*

Mut ei vaines, jos koiran kans iltapissille ja koisimaan.. Unia, unia :wave:

-Valotzki & Nyytti 33+6 (iihan kohta vaihtuu vuorokausi nääs ;) )
 
En taho mennä neuvolaan, en taho mennä neuvolaan...
Julmia suppareita tuli aamusella, meinasin jo soittaa miehelle, että tuleppa kotia. No, onneksi loppuvat puolessa tunnissa.
Viikkoja onki nyt niin paljon, että jos synnytys alkaa, niin sitä ei yritetä enää pysäyttää. Mutta ei se ala, ihan varmana ei. Rasittaa kyllä nuo supistukset, kun kokoajan pitää olla vähän varuillaan, että tuleeko lähtö.Poika heräs vaihteeksi jo kuudelta, vaikka illalla ei tullu nukkumisesta mitään, ja yölläki heräs.
 
sieppo, iteki istun jalat levällään mieluiten. Lauantaina kun käytiin siskon kanssa messuilla yms. niin totes autossa että "sullahan naisellinen asento on", tjsp. :LOL:

Kanttis.
"Parisuhteessa alkaa ihmeesti mukavuudenhalu voittaa pitemmän päälle romantiikannälän.. "

Odotapas kunhan se vauva syntyy! :D

Valotzki, kerros sitten neuvolakuulumiset. :) Saa sitä välillä mässätä. Mulla muuten vieläkin mässyä jäljellä, kuten ajattelinkin. Mullahan oli viimeksi paino tippunut, vaikka mässäilin neuvolaa edeltävänä päivänä pikkuisen, enkä ole enää niiin kauheasti jaksanu kattoa mitä suuhuni pistän. :D

Muaki ahdistaa se, ettei voi kävellä ilman kipuja. :( Joko rupeaa supisteleen taikka muuten vain sattuu. Noh, pääseehän sitä sitten vauvan syntymän jälkeen sulattelemaan raskauskiloja, jos ne tällä kertaa vaikka lähtisivätkin. :D

haisu, kauan sulla yleensä supistukset kestää? Otankohan mie liian rennosti, kun en hätäänny vaikka muutaman tunnin supistelisikin... :/ Ehkä se on sitä, että ne ei pahene, vaan junnaa samanlaisina koko ajan. Tuntuu että olo kyllä pahenee koko ajan mitä pitemmälle raskaudessa mennään. Ei päivää ilman kipuja. No, eipä kestä enää kauaa. :)

Rv 35+0
 
V: Onnittelut kolmiviitosen johdosta! =)

Mä täällä jännään miehen puolesta, se kun on just nyt siellä haastattelussa.. Mulla on kyllä sinällään hyvä tilanne, kun aina käy joltain kantilta hyvin. Eli jos se ei pääse sinne, niin olen tyytyväinen, kun saan sen kotiin mun ja vauvan kanssa, mutta jos se pääseekin, niin saadaan talous kuntoon ja kyllähän se miehelle merkkais tosi paljon.

Tässä mietin, josko lähtisin kotona vielä käymään kerran ennen synnytystä. Jos en nyt mene, niin tuskin enää tulee lähdettyä.. Ehkä marras-joulukuun tietämissä aikaisintaan. Kuinka vanha vauvan tulee muuten olla, ennen kuin sen kanssa voi lähteä reissuun? Vai onko siitä mitään suosituksia olemassakaan..? Kaksi viikkoa, kuukausi..?

Jaahas, mulla ei taaskaan taida olla mitään todellista asiaa, joten heipsun keipsun!

-kanttis 36+3
 
Kanttis synnytyksen jälkeen tais olla 1-2 vkoa mitä suositellaan että ollaan sisällä. Mulle hoitsu sanoi kotikäynnillä että voi jo viedä parvekkeelle unille, silloin Aleksi oli muistaakseni viikon. Syntyi siis lokakuun alussa. Talvivauvoilla varmaan vähän tarkempaa kun keuhkot ei kylmää kestä heti kauhean hyvin kai... Ja omasta olosta toki myös kiinni. Ja vauvan kanssa kulkemisessa on omat niksinsä, hoitoalusta matkalle mukaan jos pitää vaippa vaihtaa ja imettämään täytyy päästä ja ja ja... No, helpostikos sitä auton vie tiensivuun hetkeksi. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2005 klo 09:41 Kanttarelli82 kirjoitti:
Miten sitten kun lähdetään synnäriltä ja joudutaan vaunuja työntämään kuitenkin sairaalasta bussipysäkille ja bussipysäkiltä kotiin..? Eihän vauva ole silloin vielä viikkoakaan! Pitää varmaan vain toivoa leutoa säätä..
Tuota olen iteki miettiny, että onhan se vauva ulkona hetken aina kun on kotiutumispäivä, että miten nuo suositukset on keksitty... Onneksi ei sentään ole kirpeitä pakkasia lokakuussa. Tuskin raitis ilma pikkuista tappaakaan, eiköhän moni ole ihan kävellenkin kotiin tullut vauvan kanssa, jos asuvat sairaalan lähellä. :D Varmuuden vuoksi ehkä kannattaa ottaa joku ohut viltti kuomun päälle (ilmaraot kannattaa toki jättää :whistle: ) taikka ihan ä-pakkauksen harso. :) Häikäisysuojana ainakin toimii jos ei muuten.
 
huomenia!

kylläpäs tänne oliki kirjoteltu ja en yhtää enää muista kuka mitäki. :D

täällä kans yks joka "herkästi" itkee =) mutta meillä mies yleensä suhtautuu siihen tyyliin "mitä nää nyt noin pienestä märiset taas". ja sit mää itken sitä ku toinen ei tajua, miks itken ja sit mökötän puoli päivää, kunnes järki vie voiton. ja joskus tulee sit itkettyä sitäki, ku aina kaikki sanaharkat ja kahinat menee tuon saman kaavan mukaan. :eek: :)

tuosta vauvan kans reissaamisesta: meillä ollaan vissiin sen verran mukavuuden / vaihtelun haluisia, että jokaisen lapsen kohalla on "reissattu" huomioimatta sen suuremmin vauvan ikää. siis jos on tarvinu päätä "kotoa pakosalle", niin äkkiäkös tuota on pakannut porukan autoon ja huristellut milloin mihinki. vauvan varsinaisen ulkoilun suhteen oon kuitenki pidättäytyny siinä parissa viikossa sisätiloissa, jos on ollut talvi-vauva. esikko syntyi elokuussa, joten sen kans pystyi silloin aikanaan aloittaan suoraa kotiuduttua ulkoilun.

ja taas viimeyönä heräsin muutaman kerran siihen ku supisteli täälläkin kipeesti. vissii kuitenki sen verran väsynyt olin, että välit meni nukkuessa ja en sen takia ees seurannut tarkasti aikaa, miten kauan sitä kesti, mutta arvelisin tunnin-kaks niitä tulleen, mut kuitenki ei niin tiheesti, että ei ois kerenny välistä nukahtaa. huomena ois neuvola heti aamusta, mut se on "vain" normaali terkan tekemä, että se tuskin kattoo tuota kohdunsuun tilannetta. ja nyt taas tarttee lähtä pukeen poikia ulos! :wave:

sieppo 35+5
 
Tervehdys!

Onpas tullut pitkä jono viestejä eilisen jälkeen! Jännä, että monella teistä on niitä supisteluja, kun taidan olla muutaman päivän periaatteessa edellä ja silti kivuliaampia oloja on aika harvoin. Nuokin enemmän muuten kuin masun pingottumisen yhteydessä... Tjaa-a, että kun kroppansa tuntisi. :)

Kävin tänään siellä neuvolassa, pitemmittä puheitta päivän uutinen, joka on se, että varmuuden vuoksi jouduin labraan sen vesikelloihottuman ja etenkin kutinan takia. :\| Kuulostaa hiukan tutulta, mitä Sieppo ja Kanttis kuvailitte, vaikkakin mulla oikeastaan lähti kutina jalkapohjista, joissa ei vieläkään varsinaisesti näy mitään. Viime yönä olen kuitenkin valvonut ja hiertänyt noita jalkapohjia toisiaan vasten ehkä puolentoista tunnin ajan. Varpaiden ja sormien päältä ja väleistä polttelee myös mutta hiukan eri tavalla, ja noissa kohdissa on pienenpientä rakkulaa.

Saattaa olla jokin allerginen reaktio (nuohan ovat paikoissa, joissa turvotusta huomattavimmin, iho siis kuumottava ja altis kaikenlaiselle), mutta oikeastaan en kyllä tiedä mille olisin äkkiä altistunut. Siksipä nyt pois suljetaan raskaushepatoosia. :/ Kunhan ei olis lapselle haittaa. Huomenna puolenpäivän jälkeen saan tietää, miten on. Siihen saakka täytyy yrittää kortisonilla, vaikka jotenkin en oikein tiedä, auttaako se kuitenkaan, kun kaikki rasva tuntuu niin ärsyttävältä ja kuumottavalta nyt. Katsoin muuten netistä, että sitä Eloconia ei parane ainakaan ilman lääkärin määräystä ottaa raskausaikana. :( Täytynee vain yrittää olla rapsuttamatta ja hieromatta, mutta kun on niin vaikeaa!

Muuten kaikki kunnossa, painoa tällä kertaa jopa 600 g vähemmän kuin puolitoista viikkoa sitten, eli ei kun lisää jälkkäriä naamaan! :p Ei ole pää vielä kiinnittynyt, mutta terkkari varovaisesti mutta oma-aloitteisesti arvioi, ettei ehkä menisi yli lasketun ajan - ja saman tien sanoi, ettei kuitenkaan uskalla enää veikkailla mitään. Saapa nähdä, jos se hepatoosi olisi, niin siinähän tapauksessa voi olla niinkin, että käynnistetään, ainakin netistä lukemani perusteella.

Kun on rakkauselämästä ollut puhetta, niin mua kyllä oikein nolottaa ajatella meidän tilannetta. Totuus on se, että ei oikeastaan olla mitään varsinaisia sänkypainijoita muutenkaan, mutta nyt odotusaikana harrasteltu ehkä viisi kertaa, ehkä ei sitäkään. :ashamed: Onkohan meissä jotain vikaa? Toisaalta harvemmin kai kumpikaan on toista tietoisesti torjunut, jos toinen on jotain haluja osoittanut. Ei meillä tahti ole muutenkaan koskaan järin kova ollut, paitsi enintään silloin kun yrittämällä yritettiin tätä lasta.

No joo, ehkä sitten syömään taas, ja meinasin pakata sairaalakassin valmiiksi tai lähes valmiiksi tänään - onpahan sitten olemassa kun tarvii. Kaunista päivää!

T. Kalenteri =)
 

Yhteistyössä