viikon 7 plussaajat-pino

vaavi-05, huuto.nettiä kannattaa minunki mielestä katella toppapukua kun etsii. =)

Kanttis, täälläki suursiivous tehty. Eilen ahkeroin oikein kunnolla, hyvä fiilis kun sain siivottua kunnolla. Laminaatit kiiltää puhtautta ja muutenkin... :) Eilen kävi äitini ja tänään tulee sisko tänne katsomaan Aleksia kun mennään synnärille tutustumiskäynnille.

Huh kun eilen oli ongelmia sängyssä. Jalat kipeytyivät ja suonenvedot iskivät ja ja ja. En meinannu saada orkkua sen takia, mutta tulikin sitten neljä putkeen kun jaksettiin sinnikkäästi jatkaa, hoh. Maha seksin aikana tiellä ja pahasti. Ei oikein löydy enää hyvää asentoa. :/

- Rv 34 + 2 -
 
huomenia kaikille!

tosi syksynen ilima. vettä sattaa ja tuulee.

Viblsb täällä samalaisia onkelmia ton sekstailun suhteen. :/ ja sit ku vihdoin saa orkun tulemaan, niin mulla jää niin laimeeksi, että on melkein kuin ei ois saanu ollenkaa, siis kohtu kovettuu niin kivikovaksi, että kaikki nautinto menee siihen. :headwall: että tuntuu välistä, että turhaako tässä jyystää, ku mitään ei tapahdu. :whistle: ei vaan ihan tosissaan, se on raivostuttavaa, ku haluttaa ja tekee kaikkensa ja tulos on tuo. :ashamed: ja miespolonen välillä syyttää itseänsä, että hänessä vika, ku mä en saa ja ei meinaa millää mennä jakeluun, että ei oo kyse hänestä missään muodossa vaan yksinkertaisesti tosta mahasta. :/ no, jospa se tästä taas muutaman viikon päästä helpottaa ku pääsee tästä mahasta eroon. :D

niin tosiaan, viikot sen kun vähenee. :D hullulta tuntuu ajatella, että neljän viikon päästä jo käynnistetään, jos ei sitte tuu jo ennen sitä. =) jotenki tuntuu, että mitään ei oo vielä tehny sen eteen, että vaavilla ois kiva tulla kotia, vaik emmä kyl keksi mitään sellaistakaan mitä pitäs viel tehä. tuota oon miettiny, että mitäs sille kantsiskaa pukia päälle sairaalasta kotia tuloajan automatkaksi..niinku tuoki ois suuri ongelma, ku kilsoja ei oo ku 13 sairaalasta meille..kaikesta sitä saaki itelleen "päänvaivan". :headwall: tietty jos muuta vaivattavaa ei oo, niin sittehän se käy tuokin. :LOL:

tytsy meillä edelleen sairaalassa, mutta toiveissa, että pääsis tänään kotia. tarviiki kohta lähtä kattoon, joko siel ois lääkäri käyny ja luvan antanu. =)

sieppo 35+0
 
Kanttis niin juu se työjuttu. Hitto ku tässä ketjussa aina tuntuu jäävän jotain kommentoimatta. :ashamed: Kun painaa vastaa-nappia, unohtuu jo puolet asioista. :D

Ite kehottaisin miestä miettimään asiaa siltä kannalta, että kumpi asia painaa vaa'assa enemmän vuosien kuluttua. Työt vai lapsen kanssa vietetty aika kotona. Ite vastaisin että jälkimmäinen ehdottomasti. Töitä ehtii tehdä kyllä myöhemminkin niin paljon kuin lystää. :)

Phuuh, onpas paikat kipeänä, tultiin juuri synnäriltä. Oli se tutustumiskäynti. Mukavalta paikalta vaikutti. Taidettiinkin olla ainoat uudelleensynnyttäjät siellä, en ainakaan kuullut kuin sanan "ensikertalaisia" kun kätilö kysyi että kumpaan kuulutaan. ;) Oli yllättävän pieniä synnytyshuoneita. :eek: Hämeenlinnassa oli oikein salin kokoinen ainakin se, missä yritettiin synnytellä ennen sektioon päätymistä. :)
 
Joo täällä ei tietoa pitääkö mies isyyslomaa, se ei osaa päättää.
Kun muka menettää sitten palkassa....
:(
No mulle silleen sama, mutta kai se ois kivempi ettei ois sit töiden takii niin stressaantunu,ku vauva tulee.Pitäs pienen loman siinä samalla.

Huuto.nettiin pitääkin suunnistaa nyt kun taas muistin.
Sitä toppista ettii.

Hoitoalusen keksin tänään vauvalle äitiyspakkauksen patjaan vedin pussilakanan ja siinä on ainakin yhteen paikkaan hoitoalunen.
Vähän muovitettua froteeta alaosaan, ettei heti kastu/kakkaannu..

Ens viikolla eka äitiyspolille taas kerran vauvan kokoarvioon ja sit synnytysosastoon tutustuminen.
:)
 
vaavi-05, toivottavasti miehes päättää viettää isyysloman. =)

Suosittelen muuten laittamaan muovitetun froteen lisäksi ihan kunnon froteepyyhkeen siihen patjan päälle, pussilakanan alle vaikkas. Jos kerrankin lirahtaa, voi patja muovitetusta froteesta huolimatta mennä pilalle. Vaippaa vaihdettaessa pissat ja kakat saattavat helposti tulla ennen kuin vaippa on saatu päälle. Toimivin ratkaisu on ehkä pieni froteepyyhe (käsipyyhe) tyynyliinan sisällä; ei tarvi kaikkea heittää välttämättä pyykkiin. :)

Kerros sitten paljon on kokoa vauvalla. :)

Huh että voi ihmistä väsyttää! Klo 20-20.30 saa muksun nukkuun onneksi. Tuskin kovinkaan kauaa jaksan itekään valvoa.
 
Huomenta!

Hyvin nukuttu yö takana ja tylsä päivä edessä. No, onneksi on tämä netti.. =)

Mies menee maanantaina työhaastatteluun ja niinhän tuo meinas, että paikan ottaa jos vain saa. Enpä minä kieltääkään voi.. :/

Niin, tuossa ihmettelin jo tuonne lokakuisten ketjuun, kun nänneistä ei tihku enää mitään. Mihin katosivat onnistunutta imetystä ennakoivat pikuiset tipat.. :headwall: En kyllä edes tiedä, ennakoivatko ne oikeasti mitään. Sovitaan että ei, jookos.. ;)

Vieläkö te käytte saunassa? Musta tuntuu, että nykyään istun löylyissä jopa kauemmin kuin alkuraskaudessa. Jotenkin niin mukavaa pönöttää siellä lauteilla ja rentoutua..

Torstaita kaikille mahavalaille! :D

-kanttis 35+6 (auts! meni maha ihan kivikovaksi taas. tuntuu muuten peräsuolessa nuo supparit.)
 
Kanttis, jos maitoa ei enää tule, ei tarkoita sitä, etteikö synnytyksen jälkeen tulisi. Eihän kaikilla tule raskauden aikana tippaakaan, mutta imetys sujuu hyvin. :)

Jeeee, huomenna se paljon odotettu vapaapäivä. :) :) :) Iltapäivällä Aleksi lähtee mummilaan yöksi ja mies lähtee Vihtiin viikonlopuksi. Minä en kyllä tiiä että mitä tekisin. :LOL: Oon koittanu miettiä että mitä ei voi tehdä rauhassa/ollenkaan lapsen ollessa kotona/hereillä. Käsityöt, piirtäminen, leffan katselu + mässäily, siivous, ikkunoiden peseminen... Tai sitten nautin vain rauhasta ja hiljaisuudesta tekemättä yhtään mitään. :whistle:

Täällä supistukset tuntuu selässä tälläkin hetkellä. Inhottavaa.

Siivoilin äsken vaatekaappia ja heittelin pois vaatteita surutta. Pari retroakin löytyi, yäks. :D Pariin ä-pakkauksen vaatteeseen ehdin jo napit ommella kunnolla kiinni. Ne on ommeltu niin hemmetin huonosti alunperin. :/

Rv 34 + 3
 
Suonenvedot on vähentyny, alotin nimittäin krabersaft-kuurin, ku se hemppa oli vähän huono, ja siinä on b ja c vitamiinia, joista mulla varmaan on ollu puutetta, kun tulevat lorottelun mukana ulos. Muutenki olo on heti paljon parempi.
Yritän perua maanantain neuvolaa, meille tulee perhekahvilaan vauvatavaraesittelijä(kantoliinoja, kestovaippoja, äitiysvaatteita yms. juttuja) enkä halua jäädä sieltä pois. Muutenkaan ei huvita koko neuvolaan meno, jotain tekosyitä vois keksiä, että sitä vois siirtää vaikka viikon eteenpäin, olenko kauhea?
Välillä supistelee, mutta tuskinpa tämä ulos enää tulee, ennen sitä käynnistystä, johon ei enää muuten ole kauaa aikaa.Pah, eipä mejän synnärillä olekkaan jakkaramahdollisuutta, vaikka niitten nettisivuilla niin lukiki.
 
haisu, onhan ne neuvolakäynnit kyllä rasittavia kieltämättä. Vaikka tietty hyvähän niissä ois käydä.

Kun käytiin tutustumiskierroksella synnärillä ja oltiin synnytyshuoneessa, kysyin kätilöltä siitä jakkarasta. Siellä on sellainen, jee. :) Tosin vielä pari viikkoa epävarmuudessa sen synnytystavan suhteen olen, mutta ihan kiva tietää että jos alatiesynnytys tulee, niin voi jakkaraa käyttää.

Ihme kylkikipuja ja alapäätä vihloo todella usein. Miten musta tuntuu, ettei tällä kertaa mene kyllä lasketun ajan ohi ainakaan...
 
Mulla on tänään juilinut peräsuolta. Ihan kuin ennen vanhaan menkkojen aikana.. :/ Vihloo ikävästi.

Olen pelannut puoli päivää tietokonetta. Nyt tuntuu jo siltä, että vois lähteä ulos pienelle happihyppelylle.. Suppareiden uhallakin! Parin tunnin päästä pääsee sitten saunan lauteille pötköttelemään.. =)

Mies teki tosi hyvää ruokaa -täytettyjä kalkkunapihvejä, lohkoperunoita ja wokkivihanneksia. Ai että oli hyvää! :p

haisu: Et sinä Oulusta satu olemaan? Tää haluais kans tuonne esittelyyn.. Ja neuvolakäynnit on alkanut tympimään täälläkin. Lääkärineuvola sentään jaksaa vielä innostaa.. =)

-kanttis 35+6
 
Hei hoi hauki, missäs sitä piileksitään? :wave:

Täällä viikkoja tänään 36! Jihuu! :D Iloisella mielellä valmistaudun viikonlopun viettoon.. Jos sitä vaikka sen kassin sais pakattua -viimein ;)

Mites V:n "päivä ihan itseni kanssa" sujuu? Ota nyt siitä kaikki irti ja rentoudu.. :hug: =)

Käytiin miehen kanssa kävelyllä eilen illalla (tai no klo 23-24 ..) ja oli tosi mukavaa. Juteltiin kunnolla pitkästä aikaa ja ilma oli ihana. Ei tullut edes suppareita. Tai kotona tuli muutamia, mutta eivät kävelyä onneksi tulleet kiusaamaan. Nyt tässä mietinkin, josko uskaltaustuisin kauppaan ostamaan viikonlopun sapuskat ja vähän jotain hyvää tietty. :D

Viikonloppuja mammuskat!

-kanttis 36+0
 
Kanttis ei vielä oma aika alkanut. :) Mies lähti n. tunti sitten, istuu nyt Helsinkiin vievässä bussissa ja sieltä lähtevät Vihtiin. Metallihörhöt kasautuu miehen kaverille, eli ukolla hauska viikonloppu tiedossa. :) :heart:

Poitsu on vielä kotona, äitini hakee n. tunnin kuluttua. Sitten voinkin ottaa tooooodella rennosti. :) :) :)

Hmm... Liiottelinkohan hieman mässyjen ostamisessa:

- 2 pussia sipsejä
- pussi mikropopcorneja
- chilipähkinöitä
- 8 suklaatuuttia (ei saanu yksitellen, köh)
- Pähkinäsuklaalevy
- 6 litraa limua

:LOL: Ei sitä tullu oikein kaupoissa ajateltua. :D Onneksi ei oo neuvolaa punnituksineen vähään aikaan. Tuohon vielä pitäs tavalliset suolapähkinät lisätä, mutta mies halus ne bussimatkalle, joten annoin. :) Ei voi ainakaan sanoa, etten olisi hyvin varustautunut vapaapäivään. :whistle:

Ihanaa, mies laittoi vihdoin kaiuttimet kiinni poppivehkeisiin. Joutu laittaan että sai ainoat kunnolla toimivat kuulokkeet mukaansa. ;) Täällä sitten vuorotellen soi metallimusiikki ja lastenlaulut. :D

Ohoh, unohdinpa mainita vielä pizzatkin tuohon... Eli 2 isohkoa mozzarellapizzaa. :whistle:

 
Apua mikä määrä herkkuja sulla!!! =)
Mua kyllä rupes närästämään jo lukeminenkin, odotan innolla synnytystä ja sen jälkeen voin ite pitää mässypäivän. :LOL:
Leppoisaa vapaapäivää vispilä! Mulla tulossa kanssa koko viikonloppu vapaata, isot lapset isällään ja mies töissä :wave:
Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Marukka, heheh närästää varmasti jos nuo kaikki syö. Varmaan viel ensi viikolla jäljellä. Tai ukolle krapulamässyksi kun sunnuntaina palaa kotiin parin päivän ryyppäämisen jälkeen. :D

Äiti haki poitsun äsken ja mie en tiiä mitä täs tekis. :whistle:
 
valotzki
heipsan ja hyvää viikonloppua! :)

Mukavan syksyinen ilma ulkona, taidan illemmalla lähteä koiravanhuksen kanssa lenkille :) Toivottavasti ei ala kovin supistelemaan..

Vai vispilällä vapaapäivä ja paaaljon herkkuja? *kade* Meille tulee miehen poitsu viikonlopuksi, sillä -Ah niin ihana- uhmaikä menossa.. *hengittelee syvään* :x Noo, huomenna pääsen markkinoille! :LOL:

Maanantaina ois taas neuvola, rasittaa sielläkin ravaaminen :whistle: Hyvä kai se tosiaan on käydä siellä, mutta mutta.. Ei sitä aina jaksas. Parin viikon päästä on synnärille tutustuminen, jeiij =) Ja ensimmäinen perhevalmennus-jutska. Hyvä että vähän jotain ohjelmaa, niin ei aika käy turhan pitkäksi :heart:

-valotzki ja nyytti 33+3-
 
iltoja!

kauhiat iltaväsy-tappelut nelivuotiaan kans takana..heittäyty kyl taas niin kauhian vaikiaksi poitsu, että onneksi isännällä kesti hermot, ku mulla ei ois välttis kestäny. :headwall: :D

voihan viblsp mikä määrä herkkuja sulla on. toivottavasti oma-aika kuluu rattosasti. :D

ollu taas yks "hankala" päivä, ku mahassa pusketaan tuonne alaspäin sellasella paineella, että varmaa ainaki paikat pehmenee, jos ei muuta. kävin tuos ruokakaupassa viikonlopuksi ostaan evästä ja tuntu et liikkuminen on niin vaikeeta ku joka askeleella vihlas tai kiristi tai juili tai milloin mitäkin tuonne alapäähän. ja sit ku ei näköjään riitä et se tohon eteen vaan juilis, vaan ku nyt toi pää on vallannut koko alapään häntäluusta sujuvasti eteenpäin (palijoko nyt pää vaatiikaan tilaa =) ) mut kuitenki niin että kaikki noi ärsyttävät tuntemiset tuntuu tuolla tuloaukon suulla ja sen ympäristössä. :/ vaikka missäpä muuallakaan. :kieh: sit ku ei potki ja huido tuolla mahassa niin sit supistelee. että tämmöstä päivää taas täällä. :wave: tiistaina ois mulla neuvola ja mä taas oon ihan mielellään menossa sinne. kait tällä kertaa siksi, että jospa se osais sanoa jotai jo siitä tarkemmasta käynnistys ajasta, tai voi olla että se sit vasta selviää ku 37 vkolla on se lääkärineuvola. mut kuitenki eihän siihenkää oo ku (kauhia) vajaat kaks viikkoa vain aikaa ja siittä kaks viikkoa nii sit ne ois jo käynnistämässä tätä. :eek: aika loppuu, ku hyvä ku vielä ees tajunnu, että vauva ois tulossa.

noista synnytys valmennuksista tai mitä ne nyt onkaan, tuli mieleen, että määkihän oisin kait voinu käydä tutustumassa tuonne länskään, ku en oo sielä aijemmin synnyttänytkään, mutta tarviikohan tuota... kait siellä sit tapahtuma-hetkellä joku kertoo mulle mistä löytyy syötävää ja miten mää pääsen halutessani osastolta käymään pois. :whistle: :D siis mulla ahistaa ajatus maata siellä sängynpohjalla ja ei oo mitää tekemistä jne.jne.jne. yritän päästä kyl mahollisimman pian pois sieltä, just ton takia, että "tuun hulluksi" ajatuksestaki maata sielä päivätolokulla tyhjänpanttina. :whistle: :D

no, onneksippa tuota ei tarvi vielä tän enempää murehtia. :D

sieppo 35+2 ja väsyttää!!!
 
Poitsu tulee kotiin n. tunnin kuluttua, äiti juuri tekstasi. :) Ihana saada poika kotiin takaisin, yksin kotona oleminen onkin todella tylsää. :D

Chilipähkinäpussi tyhjä, pari jätskiä söin ja limua join. Puolet pizzasta meni. Eli ei sitä kauheasti jaksanutkaan mässätä. :D Tulis nyt vain sunnuntai nopeasti niin saisi miehenkin kotiin. Olihan se kiva kun ei tarvinnu miettiä muita ku itteensä, mutta hoh että aika meni hitaasti. :LOL: No, kaipa tässä hermot saivat vähän lomaa.

Rv 34+5
 
hyvää lauantai-aamupäivää kaikille!

kerranki kerkiää vähä aikaa tähänkin aikaan päivästä istuun koneella. =) heräsin jo puol seittemän ku tyttö taas yski limaa niin, että ei auttanu ku nousta ylös imemään. ja sit tietysti pojatki jo heräs siihen aikaan ja isäntä aamuvuorossa töissä, ni ainut vaihtoehto oli jäädä itekki pystyyn. :D no, nyt sit kuunnellaan joka lauantaista lasten toiverasiaa yleltä. meillä pojat tykkää kuunnella noita lauluja, joten itellekki alkaa kaikki lasten laulut olla taas nykyään suht tuttuja. :D

viblsp, mulle ois käyny varmaa ihan samoin, itekseen kun jää, niin aika ei kulu ja mitään ei saa tehtyä ku ois kerranki aikaa vain itelle. sit vaan on ja seuraa kelloa, että mitähän seuraavaksi tekis. :D ja mielissään on ku porukka tulee kotia, niin ei oo liian hilijasta ja tekemistäki taas. :) vaik sit taas viiden minuutin sisään palaa jo eka kertaa hihat siihen juonitteluun. =)

alkanu kyllä tosissaan painaan tuo maha tuonne alas. seistessä juilii, istuessa painaa ja maatessa vihloo luihin, että mitenkään ei oo hyvä. onneksi ei oo enää kauheen montaa viikkoa jälellä..ja sekin menee hirmu nopeesti ku niin palijo ohjelmaa.

ääähhh...kauhia ku alkaa supisteleen ku tässä istuu.. *ei oo sellasta tuskasta hymiötä* :kieh:

sieppo 35+3
 
Ahh, kuukausi enää jäljellä, onneksi vain. Ei tätä enää jaksaiskaan kauempaa. Tai mistä sitä tietää, jos onki liian iso mukula, niin ei sitä sitten käynnistetäkkään, vaan leikataan joskus.Kävin juomassa kauppareissulla ihanan minttukaakaon.Siinä oli varmaan miljoona kaloriaa, nyt en ainakaan uskalla mennä neuvolaan maanantaina.Mutta enpä saanu sitä peruttuakaan, kun ei se täti vastaa edes puhelinaikana. Tosi ärsyttävää.
Sieppo:Jos kiinnostaa, niin perhekahvilassa on maanantaina vauvantavaraesittelijä, kantoliinoja, kestovaippoja yms juttuja.
 
Lauantaita!

Olipas mielenkiintoinen yö, kun alkoi supistelemaan aikasta kipeästi ja sitä jatkui ehkä jotain puolitoista tuntia. Suppareiden väli oli jotain 10 min ja kivutkin menkkakipujen luokkaa (jotka mulla kyllä aika pahoja välillä -toivottavasti ei olis enää synnytyksen jälkeen..), eli tiesin kyllä, että ei tämä vielä synny. Ja ärsytti kun oisin halunnu nukkua ja supparit aina herätti. Mutta ehkä nuo sitten pehmittelis sitä kohdunsuuta edes, ettei ihan suotta tarvinnut tuskailla.. ;) Ens perjantaina se selviää, kun on se viimeinen lääkärineuvola. Saisinkohan miehen houkuteltua sinne mukaan, ois kyllä ihan kiva.

Tässä nyt sitten mietin, että minkähän verran tuohon yölliseen supisteluun oli vaikutusta sillä, että kävimme taas illalla kävelyllä ja sitten vielä ennen nukkumaanmenoa harrastettiin seksiä? Ehkä niillä jotain vaikutusta oli (tai sitten ei), mutta korvan taakse pitää laittaa tulevia viikkoja ajatellen.. Vaikka onhan tuota juttua ollut paljonkin saunasta ja seksistä ym. mutta en kauheasti ole niille mitään painoarvoa antanut. Mutta ehkäpä niissä sittenkin jotain totuuspohjaa onkin.. =)

Minnekähän Kalenteri on kadonnut? *huhuilee*

-kanttis 36+1
 
haisu, saisi kyllä kulua aika nopeammin juu. Tukala olo on, mutta kaipa tämän kestää kun ei vaihtoehtojakaan ole. :D

Kanttis, kyllähän seksi ja liikunta saattaa supistuksia aiheuttaa. :/ Kestääkö ne mensumaiset kivut kauankin kerrallaan?

Käytiin siskon kanssa Vauva- ja tenavamessuilla. Oli muksut mukana. Aleksi onki ja sai pari lelua yms. :) Kovasti oli vanhempia lapsineen paikalla, pari kaveriakin näin siellä. Käytiin kirpparillakin, löyty 13 eurolla jotain pientä tavaraa ja vaatetta. Aleksi väsynyt, varmaan nukahtaa helposti kohta. :)
 
Kipu kesti yhtä kauan kuin supistuskin. Eli jotain minuutin/pari. Supistusten välillä vihloi vain pikkuisen tai ei ollenkaan.

Mulle oli tullut ne sijaisuusrahat tilille ja nyt olen ihan kummissani, että mitä niillä teen?? Olen jo niin ehtinyt tottua tähän joka kympin budjetoimiseen.. Kai ne vois vaan säästää, mutta ei se multa onnistu.. Katoavat sitten johonkin turhuuksiin (herkkuihin ym.) ihan huomaamatta. Jotain järkevää siis voisi nyt investoida -mutta mitä? Kyse ei siis tosin ole kuin parista sadasta, mutta se tuntuu ihmeen paljolta, ja kyllähän sillä sais vaikka mitä! =) No, siinäpä mulle pähkäiltävää..

-kanttis (just päikkäreiltä herännyt)
 
iltoja!

kanttis; mulla sama ongelma, ku ens viikolla tulossa tammikuulta asti takautuvasti hoitotuki tuosta tytöstä.. :D että mihinhän sen tuhulais, ku kerranki ois mistä tuhlata. ;) ja ku mulla sitä tulee niin paljon, että koskaa ei meikäläisen tilillä oo sellasia summia näkyny..mulla ku tahtoo noi saldot pyöriä mieluummin niin, että sataset vaan käy ja kympeissä on enimmäkseen. :kieh: jospa mää saisin vihdoinki itelle laitettua jemmaan uudet silmälasi-rahat. ei vissii vielä kannate uusia, ku oon jostai kuullu, että raskaus ja imetys saattaa vaikuttaa näköön. (muuhunkin kuin ulkonäköön :whistle: :D )

saunasta täs just tultii ja se on kumma, mistä johtuu, että ku suihkuun tai saunaan menee, niin toi pallo tuossa mahan kohalla, alkaa elää ihan omaa elämäänsä. =) siis niin hirviän myllerryksen toi ipana alottaa tuola mahassa joka kerta, että oonki miettiny, et liekkö tuo tunnistaa suihkun äänen ja tietää, et nyt on äitillä rentouttava hetki tulossa ja aattelee, et eipä suoda sille sitä. :D tai sit se ei ehkä ihan noin viisas kuitenkaa oo toi asukas. :D

sieppo 35+3
 

Yhteistyössä