viikon 7 plussaajat-pino

pirpana74 harmaana
Voi mittari, valtavasti positiivista energiaa sinne suuntaan..!!

:hug: :hug: :hug:

Toivotaan kuitenkin, että tuli vaan vanhat ikävät muistot mieleen, mutta kaikki silti hyvin, jokainen raskaushan on erilainen. Mä kyllä täällä pidän jatkuvasti niin sormet ku varpaatki ristissä meidän kaikkien puolesta, kaiken ON MENTÄVÄ hyvin, muu ei kerta kaikkiaan käy..! :heart: Lepäilehän nyt ja keräile voimia, ehkä huomenna on jo parempi päivä.. :hug:
 
Auli L
Mittari: Peukkuja! Nuo samantyyppiset kivut (kuin kerran koetut) nostaa aina pelot pintaan, se on ihan normaalia, mutta elä hätäile, se vaan pahentaa asioita ja lisää stressiä. Voimia vaan kovasti! Meillä jännätään sitä samaa... näillä viikoilla meni vuonna 2001 kesken, että nyt vaan ootetaan. Mutta positiivisuutta peliin!!!!!!! :hug:

Mulla on tänään ollu aika kurja aamu... vaikka nyt yksin olenkin kotona niin pahaolo iski... Mies teki eilen sellasta karmeeta ruokaa, ettei tehä enää ikinä!!! Oli ostanut broilerisuikaleille Tikka Masala kastiketta ja se on kyllä oikeeta myrkkyä!!!!! Aamulla menin kahvin laittamaan niin bioroskis haisi kuin tunkio ja eikös vaan okselle päässy. No, nyt on roskis viety ja purkki pesty malliksi keittiön pöydälle muistutukseksi, ettei koskaan enää sitä! Prkle. No, kyllä se tästä parantuu.

Mulla on tänään ristiäiset... kolmelta. Pikkusen jänskättää, en tiiä miksi... Jätin kurssin käymättä tänään, ettei tule kiire koko päivänä ja että kerkeen syömään kunnolla. Eilen laitoin ja silitin kansallispuvun jo valmiiksi ja kaikki ois valmiina, mutta jotenkin joku nyt häiritsee... No, se kyllä selviää viimeistään illalla.. jotain varppina tapahtuu. Toivottavasti jotain POSITIIVISTA!!!

Nyt kuulkaas syömään ja kenkäkauppaan, kun kerrankin oon yksin lauantaina kotona ja auto on käytössä! =) :D B)
 
Kanttarelli
Huomentapäivää!

Taas huomasin sekoilleeni lahjakkaasti, eli aulihan sinne reissuun oli lähdössä eikä triinu :attn: Niin että kivaa matkaa auli teidän poppoolle!

Minulla on ihan onneton nimimuisti, pahoittelen jo nyt kaikkia tuleviakin virheitä, mitä tulen varmasti tekemään nimienne kanssa. Pitäis jotenki nähdä yhtäaikaa ne teidän viestit kun kirjoittaa vastausta.. :ashamed:

mittari: nyt vain kuumavesipullo selän taakse, käperry hyvään asentoon sohvalle ja nappaa mukaansatempaava romaani hyppysiin.. *halaus* Jospa kaikki menisi kuitenkin ihan hyvin!

Meidän piti lähteä tänään kaupungille ostoksille, mutta kävikin niin köpelösti ettei ollut rahaa ylimääräisiin menoihin enää ollenkaan jäljellä :headwall: Pitänee odottaa rauhassa tuota 4. päivää, jolloin opintotuki suvaitsee saapua.. Ois kyllä ihanaa päästä töihin välillä, ei tarvis aina laskea jokaista euroa.

Nyt sitten aamupalalle! Tuoretta leipää, voita, juustoa, kinkkua, kurkkua ja tomaattia päälle. Ja mukillinen kuumaa kaakaota :p
 
Kanttarelli
Voi ei! :headwall: :headwall: Ei se ollutkaan auli, vaan auli ainoastaan vastasi triinulle... -Pitäisiköhän mun mennä takasin nukkumaan, ja nousta tuolta vuoteesta vasta ylihuomenna.. :D :D :D
 
Moi kaikki! Jälleen kerran olen juossut pää kolmantena jalkana, ja iltaväsymys estänyt palstalla käynnin. Kaikenlaisia lopputyöhuolia olen puinut, mikä on sinänsä hyvä, että oman voinnin kuulostelu on ollut hiukan vähemmällä. Onneksi nyt on viikonloppu, ehtii taas palautua listoille! =)

Valtaisat onnittelut Suppikselle myös, kiva saada lisää porukkaa plussakehiin! :flower:

Lueskelin koko rimpsun viime käynnistäni asti, ja ensinnäkin ikävä kuulla, että Mittarilla ollut kurjat tunnelmat. :( Mikäs sulla on nyt vointi? Mulla ei keskenmenokokemuksia, mutta voin sanoa, että tuollaista Mittarin kertomaa selkäsärkyä ym. tuntemusta, että jotain tulee just ulos on ollut minullakin. Se on tosin koko ajan vähenemään päin, mutta siltikin on kummia oloja ollut. Minähän noista kipuiluista ruikutin silloin aikaisemmin täällä paljonkin, mutta rauhotti kuulla, että se on yleensä normaalia, vois kai tässä vaiheessa liittyä myös kohdun kasvamiseen? Pelottavaahan se kyllä on. :( Voimia paljon mittarille, lepuutahan nyt kun vkl on ja katsele jotain kivaa telkkariohjelmaa, vaikka ei taidakaan Tehis tulla nyt. Mun suosikkeja on reality-sarjat, onneksi tulee tänään Selviytyjät, kun jäi viimeksi jännään kohtaan! :hug:

Triinu kyseli matkustamisesta, mihin tulikin vastauksia, ja vielä lisäyksenä, että lentoyhtiöillähän on omat rajansa, kuinka pitkällä raskaana oleva saa lentää. Noihin rajoihin on kyllä tosi pitkä matka meillä vielä, ja sittenkin saa vielä pitkään lentää lääkärintodistuksen kanssa. Ei vissiin pitäisi muutenkaan lentämisen tehdä niin huonoa edes tässä tilassamme. Meikä on myös lähdössä vajaan kuukauden kuluttua lyhyelle reissulle, ihan turvallisin mielin.

Tässä Finnairin raskausaiheiset ohjeistukset (kauhean pitkä osoite):
http://www.finnair.fi/web/finnair/scripts/template_2level_white.jsp?BV_SessionID=@@@@1322244366.1109410124@@@@&BV_EngineID=ccccadddmgldijfcfjlcgeedfondglm.0&pageid=-13001

Ja asiasta 5:nteen: oli puhetta valkkarista. Mulla ei tavallista runsaampaa, mutta säikyn sitä ihan siksi, että pelkään tulevan jotain mitä ei pitäisi tulla. Jollain tavalla tunnen sen eri tavalla kuin aikaisemmin.

Herkistelyistä: olen kyllä mieletön itkupilli yleensäkin, joten en oikein osaa verrata nykytilaani tavalliseen! :LOL: Nuo urheilujutut ovat kyllä kerta kaikkiaan pahoja, koska noin periaatteessa teeskentelen, ettei suomalaisurheilijoiden pärjääminen sen kummemmin minua kiinnosta, mutta sitten kuitenkin salaa parun, kun joku heistä pärjääkin. Herkässä mielentilassa erityisen itkettäviä ovat naurettavimmat jutut, kuten jälkikäteiset hidastukset, joita joskus näytetään onnistunutta kisaa seuraavissa koosteissa. Silloin taustalla yleensä soi mahtipontinen musiikkikin. Toinen liikuttava tilanne on elämäkertaselostus, kuten esim. "tässä hiihtää voitokas NN, naimisissa, kahden lapsen isä/äiti...". Puoliso katselee jonkin verran urheilua, joten näitä sietämättömiä tilanteita tulee aina silloin tällöin. Lohdullista, että Kanttarelli on kokenut samaa ja vielä noin koomisessa tilanteessa kaupassa, koin kertomasi kovasti tutuksi! :LOL:

Oireista: täällä tällä hetkellä hyvin vähäisiä, niitä nippailuita liikkumisen ohessa muutamia kertoja päivässä. Rinnat hädin tuskin vaatteisiin mahtuvat, mikä pms:stä tuttua. Vähän viluttaa. Kaikeksi onneksi ei vielä "edo" tai miten se nyt sanotaan, kaipa tuokin edessä.

irpana, pidetään sulle peukkuja, että se selkeä plussa tulee ja lyöt laudalta mun 5+2:n! :D Mites, kerroitko ystävällesi ja miten reagoi?

Sanokaapa muuten tyhmälle, mitä tarkoittaa palstaslangisana "harmaana"? Onko se sama kuin hermostuneena tai huolestuneena?

Tällaista, kaikki asiat taas tiskille samalla kertaa! Vointeja ja ihanaa viikonloppua itse kullekin! T. Kalenteri =)
 
pirpana74 harmaana
Heipähei!

Pari sanaa taas ehdin kirjoittaa (oikeasti! ;) ), ukko kyttää koneelle pääsyä.. Mutta juu, on se mukava, että täällä on toinenkin romaanien kirjoittaja mun lisäkseni.. ja itkupilli... terveisiä vaan siis kalenterille..! :D :hug:

Harmaana tarkoittaa sitä, kun rekisteröitynyt kirjoittaja kirjoittaa syystä tai toisesta kirjautumatta sisään. Kuten minä nyt. Syynä tällä kertaa kuten niin usein muutenkin, ettei vaan jaksa nähdä sitä valtavaa (... :ashamed: ) vaivaa, että kirjautuisi sisään... :whistle: Oon ymmärtäny, että tuota harmaana käytetään ihan sen vuoksi, että jotenkin erottuisi huijareista (tosin, mikä estää huijareita tekemästä samaa...), jotka toisten nimissä kirjoittelevat puutaheinää... Olisikin mukava, että tekin kaikki vakkariharmaat (kanttarelli, kalenteri...) rekisteröisitte nimimerkkinne, niin ei pääse kukaan sikäli ainakaan huijailemaan.. Kun "mustana" kirjoittaa, niin siihen ainakin pitäisi aina voida luottaa..! :D Ja sitäpaitsi, saa profiilin luotua ja muut käyttäjät voivat halutessaan lähettää yksityisviestejäkin. :) :)

Valkkarista vielä.. Enpä mäkään nyt varsinaisesti osaa sanoa onko tuo lisääntynyt, kun muutenkin melko runsasta, mutta yhdyn tässäkin kalenterin sanoihin, että ilkeältä se kuitenkin tuntuu kun lorahtaa ja pakko päästä vessaan tarkistamaan, että tulihan varmasti vain sitä vaaratonta "tavaraa"... ;) :whistle:

Nyt luovutan välillä koneen tuolle toiselle puoliskolle ja lähen kai sitten itse vähän siivoilemaan.. jonkun kai täälläkin on jotain saatava aikaiseksi.. :D
 
Hehee, nyt ei sitten enää ollakaan harmaita! Kiitos Pirpanalle selvennyksestä, olinpa hakoteillä tuon harmaan kanssa. :)

Nyt oon surffannut puolisen tuntia etsimässä jotain kuvasarjaa, kun kerta kaikkiaan olis "pakko" saada tietää, miltä nappula näyttää juuri nyt eli hetkellä 5+6. Ei teillä mitään tietoa olisi, mistä näkisi kehitysvaiheet oikein yksityiskohtaisesti? Kaikkea sitä pitää innostua etsimään.

Lauantaille jatkoa taas! =)
 
iltaa....

kiva että kalenterikin kirjautui =) joo, tosiaan mulla tuo harmailu välillä johtuu siitä ettei pääse kirjautumaan tai sitten jostain syystä laiska oon :snotty:

tässä kävi kylässä kaksi hyvää ystävääni ja juteltiin ja naurettin jne. oli vähän rentouttavaa ja mieltä piristävää. kivut on yhä mukana... olen saanut nyt hyviä vastauksia noihin kipuihini odottajilta, joilla myös endometrioosi, eli kivut mulla johtuvat todennäköisesti siitä ikävästä endosta :( mutta helpottaa tietää että ne voi kuulua hyvänkin aikaa tähän odotukseenkin, kaikki kun on uutta mulle. olisi niin kiva kun saisi tietää heti alussa aina kaikki mahdollinen niin pelottaisi vähemmän. *auuuuuuutttts* :eek: kylläpä koskeekin :headwall: taidan vetäytyä sohvan nurkkaan ja hiljentyä...

heippa hei :wave:
 
Suppis
Iltaa kaikille tasapuolisesti.

luin netistä (älkääkysykö miltä sivulta joku lääkärikeskus espoosta..) että on normaalia että alkuraskauden aikana tulee veristä vuotoa ilman mitään seuraamuksia.. jopa joka viides eli 2:lla 10:stä..

onko teillä ollut pientä siis siellasista että just huomaa että tulee verta mutta tulee kuitenkin ??

tässä hirvee huoli on .. alkkareista ei ees huomaa mutta mutta jos emätimen suulta koettaa paprulla niin tulee punaista.. haavaumia ei ole :/
no maanantai iltana käydään eka ultrassa yksityisellä niin jospa homma seleviää paremmaks toivottavasti
 
Mittari, kiva kuulla, että kaikki nyt kunnossa! Itselläkin mennyt tämä päivä kovien kipujen kanssa. Mutta haluan itsekin koko ajan uskoa, että johtuvat endosta. Tai että kohtu kasvaa. Koitetaan jaksaa kipuinemme ja nauttia muuten olostamme =)

Oireista... itselläni ei ole ollut muita oireita (kipujen lisäksi) kuin rintojen arkuus. Tänään sit satuin vilkaisemaan itseäni suihkun peilistä ja huh huh... :LOL: Nännipihat on levinneet hetkessä kamalan kokoisiksi!! Nyt alan jo uskoa, että raskaus on sittenkin totta :) Ja hormoonit hyrrää... saan kamalia naurukohtauksia :LOL: ja vastaavasti sit kyynelehdin tosi helposti!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2005 klo 20:27 tiitu78 kirjoitti:
Mittari, kiva kuulla, että kaikki nyt kunnossa! Itselläkin mennyt tämä päivä kovien kipujen kanssa. Mutta haluan itsekin koko ajan uskoa, että johtuvat endosta. Tai että kohtu kasvaa. Koitetaan jaksaa kipuinemme ja nauttia muuten olostamme =)

Oireista... itselläni ei ole ollut muita oireita (kipujen lisäksi) kuin rintojen arkuus. Tänään sit satuin vilkaisemaan itseäni suihkun peilistä ja huh huh... :LOL: Nännipihat on levinneet hetkessä kamalan kokoisiksi!! Nyt alan jo uskoa, että raskaus on sittenkin totta :) Ja hormoonit hyrrää... saan kamalia naurukohtauksia :LOL: ja vastaavasti sit kyynelehdin tosi helposti!
:D joo, kiva että on kohtalotoveri mukana... koitetaan kestää ja näytetään endolle kieltä :p
yritetään ajatella mikä palkinto tästä seuraa.... tuhiseva käärö. =)
joo, aika hauskaa seurata miten kroppa muuttuu. mulla rinnat tosi kipät ja hassun näköiset... äiti sanoo että silmistäni näkee selvästi että on raskaana B)
 
Moi!

Minä myös olen noista vuodoista monelta kuullut, että ihan tavallisia ja vaarattomia hormonimyrskyjen aikaansaannoksia pitäisi olla, kunhan on niukkaa ja ruskehtavaa. Äidillänikin oli sitä, eräällä ystävälläni oli jopa kirkasta vuotoa aika paljon alkuraskaudesta, mutta lapsi pysyi matkassa ja on nyt neljävuotias. Itse olen vielä ainakin välttynyt. Toivottavasti Suppiksen punaiset pyyhkäisyt selviävät sitten heti maanantaina! :hug:

Mittari ja Tiitu, toivotaan, että kivut päästävät otteestaan pikapuoliin! :\| Mietin muuten, minkä näköiset ovat raskaana olevan silmät... Täytyypä tutkailla peilin edessä. Ainakin meikäläisen ovat väsyneet ja alusiltaan tummat - toivottavasti yön unet auttavat!

Voimia ja vointeja! =)
 
Hei, onko kukaan teistä sairastanut nytten raskauden alkuaikana? Mulla oli tässä tämän viikon kova flunssa, korkea kuume jne. Jouduin syömään paljon särkylääkkeitä (panadol ym. parasetamol) mutta nyt mietityttää, voiko ne sittenkin vaikuttaa sikiöön, vaikka ns. luvallisia ottaa raskausaikana? Kun määrällisesti niin paljon jouduin niitä syömään...
Eka neuvola sais olla jo ihan raskauden alussa! Herää näitä kysymyksiä ja epävarmuuksia niin paljon... koko ajan saa pelätä jonkun pikkujutun takia, turhaan =)
 
tiitu,

mä soitin äippäpolille kun kysyin noista lääkkeistä , vaikka niissä sanotaan että voi ottaa rauhassa raskauden aikana... sanoivat että voin rauhallisin mielin ottaa panadolia.... mulla oli sama huoli kun sattu niin ikävästi et oli pakko jotain koittaa :)
 
Vihdoin sain kirjauduttua, oli vain kanttarelli ja Kanttarelli jo varattu. Mutta nytpä on ikäkin sitten mukana =)

Mulla ei ainakaan vielä ole mitään flunssaan viittaavia oireita ilmaantunut, jospa ei tulisikaan, mutta olen kyllä kuullut että Panadolia saa rauhassa ottaa, kunhan noudattaa pakkauksen suosituksia. Tuskin siis Tiitu olet mitään haittaa pienelle aiheuttanut! :hug:

Jahas. Taidanpa lähteä käymään ulkona kun aurinko niin kivasti paistelee!


Sunnuntaita!!

Ps: Kävin kuumeilijoiden puolella ja Vibslp oli saanut myös haamun!! Toivottavasti tulee pian tänne.
:D
 
pirpana74 harmaana
auttakaa... mä tuun kai kohta hulluksi, murehdin täällä asia toisensa jälkeen yhdestä sun toisesta asiasta minäkin.. Mustakin todella hölmöä, kun ekaa neuvolakertaa pitää odottaa "niin kauan", ainakin ekakertalaiselle, kun mielessä olisi miljoona erilaista kysymystä joisin haluaisi saada vastauksen.. :( meidän paikkakunnan sivuilla luki vieläpä, että neuvolaan tulisi ottaa yhteys vasta kun raskaus kestänyt pari kuukautta eli vkosta 8 eteenpäin.. sitten eka käynti olis vkolla 10-12 ja eka ultra vkolla 13-14.. tolkuttoman kaukana ovat. Kun vielä ajattelee, että tämä raskauden ensimmäinen kolmannes kaikista kriittisintä ja tärkeintä aikaa niin juuri se sitten pitäisi neuvotonna pärjätä.. :headwall: Itse päädyin nyt sitten tämän myötä nyt ainakin siihen, että yritän varata yksityiselle ajan ensimmäiseen ultraan vkolle 8, että saa ainakin mielenrauhan sen puolesta, että siellä todella joku on ja oikeassa paikassa..

Muttamutta... eilen siis murehdin tuolla yleisemmällä puolella selkävaivoja raskauden aikana (issias todettu) ja tänään ajautunu TAAS pohtimaan noita vitamiiniasioita.. Tuolla kun taasen väittävät (ja sellaista itekin lukenut joltain nettineuvo-palstalta ja muualtakin), ettei ekan kolmanneksen aikana saisi syödä mitään vitamiinilisiä.. HEI APUA!! Ota tästä nyt sitten selvää, kun mä ainakin olen kyllä niin tampio (vissiin.. :ashamed: ), etten kyllä osaa arvioida saanko normaalista ravinnosta kaiken raskauden aikana tarvittavan... Teen vuorotyötä, joten en todellakaan syö säännöllisesti (keskimäärin 1-2 lämmintä ateriaa pvässä, joista toinen useimmiten einesateria ilman vihanneksia..) enkä välttämättä nyt niin monipuolisestikaan. Maitoa en juo, mutta käytän jonkin verran kyllä juustoa ja syön jogurttia..

Mitenkäs teillä muilla, samanlaisia aatoksia lainkaan..? Onpas kyllä tämä nyt vaikiaaaa... :kieh:

Nyt täytyy kiirehtiä ystävän kakkukahveille... palaamisiin..!! :heart:
 
Samaan mieltä olen kanssanne, ensimmäisen neuvolakerran pitäisi olla heti kun tajuaa olevansa raskaana.

Neuvolassa teille todennäköisesti annetaan kehoitus syödä D-vitamiinia ja kalkkia esim. Minisun on hyvä valmiste.
Ja mahdollisesti myös rautaa, riippuen paljonko hemoglobiini on!!!
A-vitamiini on niitä vältettäviä.

Eiköhän noi vitamiinit, jotka on tarkoitettu raskauden ajalle, ole ihan turvallisia.

Tämmöisen tekstin löysin (http://www.nettineuvo.fi/nettineuvo/fi/07_Kysy_asiantuntijalta/04_Raskaus_ja_synnytys/0415.jsp)

Periaatteena katsotaan, että normaalista kotiruoasta tulisi saada tarvittavat vitamiinit sekä odottavalle itselleen että tulevalle lapselle.
Raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana ei suositella lääkkeiden eikä ylimääräisten vitamiinien käyttöä.

Suomessa pimeänä vuodeaikana, marraskuusta maaliskuuhun, suositellaan D-vitamiinilisää. Mikäli käytät vähän maitotaloustuotteita, niin riittävän D-vitamiinin saat, kun hankit D-vitamiinia sisältäviä kalkkitabletteja. Jos juot maitoa, niin voit valita D-vitamiinia sisältää maitoa.

Ylimääräistä A-vitamiinia ei suositella.
C-vitamiini on vesiliukoinen vitamiini eikä siitä ole mainittavaa haittaa sikiölle. Aina on noudatettava suositeltuja annostusohjeita.

Jos tunnet tarvitsevasti vitamiinilisää, niin apteekista on saatavilla erityisesti raskaana oleville kehitettyjä monivitamiinivalmisteita, jotka ovat varsin käyttökelpoisia.
Raskausajan ruokavalio-ohjeita saat esimerkiksi omalta neuvolan terveydenhoitajaltasi.

Kätilö/EnsiNeuvo24
 
heips

mua kans ottaa päähän kun eka ultra on 4.4 (rv 11) vasta, sinnehän on hirveesti aikaa :( samat jutut täällä pyörii päässä että onko siellä joku ja onko oikeassa paikassa...
vitamiineista mulla on sitä multitabsin kaks+ ja aion syödä sitä ihan normaalisti kun en saan kaikkea ruoasta kuitenkaan... sitten mulla on maitoallergia, joten mulla kans epäselvää et syönkö vielä sitten kalkkia, mut ens maanataina on eka neuvola, joten yritän kerätä itteeni sinne asti

päivän jatkoja! :wave:

 
äiti30
MOi vaan kaikille! Meillä plussattiin viime keskiviikkona ja laitoinkin viime viikolla kyselyjä, että onko kukaan tullut raskaaksi pillereistä huolimatta. Nyt kun ollaan ensi järkytyksestä selvitty, niin tuntuu hyvältä. Viimeisestä odotuksesta on kylläkin jo 8 vuotta aikaa eli mitään ei muista. Olen voinut jo pahoin, vaikka viikkoja on vasta 4+6 eli huomenna 5 täynnä. Onkohan tuo normaalia? Kun ei muista yhtään edellisistä. Minullakin vihloo alavatsaa, mutta kai sekin kuuluu asiaan. Sitä haluaisi kuitenkin varmistusta, että onko pienokainen oikeassa paikkaan jne, mutta kyllähän nekin asiat sitten joskus varmistuvat. Eli kaiken kaikkiaan ihan mukavalta tuntuu. Ajattelin kuitenkin tänään soittaa neuvolaan, kun en tosiaan muista milloin sydänäänet kuuluvat ja milloin pitää viimeistään käydä neuvolassa. Edellisistä kerroista minulle on jäänyt jonkinlainen inhotus neuvolakäynneistä, sillä aina on jotain viella, vaikka kaikki on mennyt hienosti. Toivottavasti nyt uudessa neuvolassa on erilaista. Taidan kuitenkin heti mainita asiasta, kun siellä eka kerran käyn. Mutta tsemppiä siis kaikille!!!
 
triinu
moikka masunkasvattajat!

täällä on viikonlopun aikana käyty oikein kunnon keskustelut =) meikäläisellä kun viikonloput kuluvat raksalla, niin ei oikein koneelle pääse :/

kiitosket kaikille hyvistä matkantoivotuksista! soitin perjantaina neuvolaan ja sieltäkin oltiin sitä mieltä, että matkalle vaan! maitohappobakteereja kehotetti syömään ja nauttimaan aurinkosta ja levosta :)

ja sain samalla varattu sen ekan neuvolankin, se on 15.3, heti matkan jälkeen. onneksi lähdemme matkalle ei käy aika pitkäksi odottellessaan neuvolaan pääsyä. nyt pitäisi vielä varata aika ultraan.

herkistelystä: meikäläselläkin hyppivät tunteet laitasta toiseen. ostin uuden vauva-lehden ja aina välillä kyynel tipahti, kun lehteä luin :snotty: mies luule kohta, että olen ihan sekaisin :LOL: :LOL:

oireista: valkovuotoa edelleen ja nippailua, rinnat todella arat. ja väsyttää: iltapäivä ilmän nokosia, ei tule enää kuulonkaan ;)

mukavaa maanantiana kaikille!
 
triinu
nyt on se eka neuvolakin varattu, sain ajan vasta 5.4 :/ kyllä pitää vielä odottaa, että pääse katsomaan, onko kaikki kunnossa ja pikkunen oikeassa paikassa..

ultrasta vielä: en ole ikinä ultrassa käynyt ja ymmärrykseni mukaan ensimmäinen ultra tehdään emättimen kautta?! mitä se niikui käytänössä tarkoittaa? enemmänkin mieheni puolesta kyselen, hän kun haluaisi tulla mukaan ja voisin häntä vähän henkisesti etukäteen valmista (että eipä pyörittelläkään konetta mahan päällä). ja kait mies voi tulla mukaan ultraan? unohdin sen kysyä, kuin äitipolille soitin ... :snotty:
 
Auli L
Moikka!

Ne ristiäiset meni ihan hyvin ja itse sankari otti asian tyynesti, nimeksi tuli Aliisa. Kaunis nimi minusta! =) :heart: Lähettiin sitten iltamenoihin, minä tietenkin kuskina.. No, porukkaa oli niin paljon, että piti ajaa monta kertaa sama lenkki. :p :/ Mutta eipä siinä mitään. Tulin kotia vasta aamu viideltä ja siltä se kyllä tuntuikin, en suosittele kellekkään! :/ :kieh: Olo oli tosi turvonnut ja kipeä. Maha turposi liiasta istumisesta ja veden juonnista... päätä särki ja nukuin koko eilisen. :eek: Väsymys iski niin tajuttomana sunnuntaina, että heräsin vasta puol yheltä ja menin yheltä takaisin unille. Illalla viiden seutuun alkoi vasta elämä voittamaan... tai oikeestaan vieläkin on jotain seurauksia siitä illasta. :( En siis lähe toiste noin pitkäksi aikaa iltamenoihin. Oppia ikä kaikki.

Meillä olisi ylihuomenna se neuvola... jospa ne sieltä antaisivat sen ultra-ajan... Mulle ei oo puhuttu mitään koko ultrasta. :/ No, tottapahan tuokin asia selviää ajallaan. Toivotaan.

Mutta nyt on miehen talviloma menossa, joten palailen kotitöiden pariin ja alamme ns. viettää sitä laatu aikaa perheen kesken... ;) Käytännössähän se on tappelua ja yhden lisä jäsenen hoitamista... Mutta onneksi loma kestää vain viikon... :kieh: :LOL:

Aurinkoista päivää kaikille!!!!!! B) :wave:
 

Yhteistyössä