viikon 7 plussaajat-pino

pirpana74
:wave:

varovasti ilmottaudun mukaan seiska vkon plussapinoon.. :heart: eilen sain haamun prisman halpistestillä ja tänään toisen mokoman apteekin omalla testillä.. ei vaan millään voi uskoa, että itse voisi todellakin olla niin onnekas että tällainen lahja meille suodaan.. eikä uskaltaisi antaa itsensä oikein iloitakaan, läheisen ystävän vasta kokema keskenmeno vkolla 10 vielä liian hyvässä muistissa.. :(

ensimmäistä tässä kuitenkin siis odoteltaisiin, 4 kuukautta yritystä takana. nyt kiertopäivä 31/30-32, malttamaton olen siis ollut.. :ashamed: ei auta kuin toivoa, että parin päivän päästä haamu muuttuisi kunnon plussaksi ja kaikki menisi jatkossakin hyvin.. :attn: eiköhän tämä tästä, kunhan ensin edes sisäistäisi asian.. :)

mahdottoman paljon onnea kaikille jo plussanneille ja muille roppakaupalla ++++säteitä alkavalle kierrolle..!! :flower: :hug:
 
Hei Pirpana! Hieno homma, onnea! :flower: Näyttää siltä, että haamut ovat sitkeässä, testasin ekan keskiviikkona ja vielä tänäänkin viiva oli vaalea, ihan selkeä kylläkin. Mutta kyllä mekin ne vahvat plussat saadaan! Malttamattomuudesta: mun tahti ollut tiistaista lähtien testi per päivä!!! :ashamed: :ashamed:

Tottahan se on, ettei vielä mikään tässä vaiheessa ole varmaa, mutta sitä suuremmalla syyllä olen ottanut ilon tästä irti! Suurin osa todetuista raskauksista kuitenkin päättyy onnellisesti. Ihanaa, onnellista odotusta siis! :hug:
 
Kanttarelli
Pirpanalle ONNITTELUT haamusta!! :flower: Eiköhän muutu melko pian vahvaksi plussaksi =)

Ai niin, kotieläimiä ei ole. Outoa ehkä, mutten koskaan ole ollut erityisen eläinrakas, johtuu ehkä allergioista :snotty: Lapsista senkin edestä :D
 
pirpana74
kiitos kalenteri ihanista lohduttavista sanoista :hug: mitä haamuihin tulee, niin toisaalta niinhän siinä ainakin apteekin omassa testissä lukee, että viivojen vahvuutta ei tule verrata toisiinsa, kaksi viivaa on plussa ja sillä sipuli ;)

kunpa voisinkin saada sulta pienen palan tuota kadehdittavaa huolettomuutta, ite kun tuppaan monesti stressaamaan ja huolehtimaan liiankin kanssa.. :attn: ensimmäisiä ajatuksia ekan haamunkin jälkeen oli, että miten ihmeessä sitä pystyisi olemaan liikaa stressaamatta töissä.. ettei menisi kesken ihan turhan stressaamisen takia..! :eek:

mites muuten, joko on muita raskausoireita ilmaantunu kuin tuota vatsan nippailua..? mä olen mielestäni tällä hetkellä jokseenkin oireeton, ne mitä oli on mennyt jo ohi. olettaisin, että olivat kenties kiinnittymisen aikoihin.. tiedä häntä. :)

nyt jos menis välillä taas vaikka pelailemaan vähän jatsia, että sais hetkeksi ajatukset vähän muihinkin asioihin.. kummasti kun tuppaavat pyörimään vähän samaa rataa.. :D

kuulumisiin!
 
Kanttarelli
Taas ajatus pomppii ihan miten sattuu.. Eli lapsista senkin edestä TYKKÄÄN! En siis tarkoittanut, että lapsista tulisi allergiaa tai jotain.. :D

Ja onnea Onnea ONNEA !! :flower: myös malttamattomalle haamusta!

mittari: kyllä se "haamujengikin" olisi aika osuva nimi ollut tälle meidän seiskaviikon poppoolle.. :LOL:
 
Niin siis täytän huhtikuussa 24v. ja mies loppuvuodesta 26v. Ja esikoisen alkua täällä nyt täpinöidään. Huushollista löytyy kissa ja koira joista viimeksi mainittu saattaa kokea hyvinkin mustasukkaisuutta, kun on niin kovasti nytkin mun perään.
 
pirpana74
vielä kiitoskiitos kanttarellillekin..! =) ja samalla nyt vielä sekin, että meillä taas on kyllä kissa, varsinainen vauvan korvike ;) ystävän 9kk vanha tyttö kävi kyläilemässä ja se oli meitin kisulle eka kontakti pieniin ihmisiin. vähän kyllä ihmetteli, mutta ei ainakaan ollut vihamielinenkään =) sitä olen kyllä ukolle pohtinut, että mitähän lie ajattelee sitten jos taloon tulee ihan uusi asukas, joka yhtäkkiä viekin leijonan osan meidän huomiosta.. nimittäin kuten sanottu, on se sellanen vauvan korvike, meitin pikku vaavi ja jatkuvan huomion kohde.. :D nooh, eiköhän tuo sopeudu. :) niin juu, ja ukko tyhjentää meillä nykyisin kissanpissalaatikon, ei suositella raskaana oleville.. mukavaa ;) :whistle:
 
iltaa... =) mullakin ajatukset pyörii ton masun ympärillä.....
ja myöskin pelkään että stressaan liikaa joitain asioita ja menee kesken. Toistaiseksi kaikki hyvin, massu kesti ainakin tähän asti perjantaiset itkut kun pahoitin mieleni... jospa on sitkeää laatua :D
onneksi nyt pääsen huomenna ja tiistaina keskustelemaan asiasta työpaikalla ja jospa ymmärtäisivät, että raskaus ei ole peruste lopettaa työsuhdetta... kun on joutunu käymään labrassa ja lekurilla niin eivät ole tykänneet....

ai niin, olen 26v. ja mies kohta 30v.

vointeja kaikille massuilijoille :wave:

 
Kanttarelli
Täytyy myöntää, että melkoisen stressaajan olen itsestänikin löytänyt, vaikka tavallisesti olen rauhallinen ja huoleton. Ajattelen masua lähes koko ajan, ja pelottaa että siitä on pienelle jotain haittaa :/ Toki iso osa ajatuksista on positiivisia ja onnellisia, mutta osa taas koskee kiellettyjä ruokia (joita olen ilmeisesti vahigossa syönyt) ja mahdollista tuulimunaraskautta/keskenmenoa.. Vaikka tiedän, kuten kalenteri sanoit, että suurin osa raskauksista menee hyvin, niin en voi olla ajattelematta :headwall: En vain voi itselleni ja ajatuksilleni mitään, ja sitten alkaa huolettamaan että pelkästään nämä jatkuvat ajatukset voisivat jotenkin pientä vahingoittaa..

Mutta yritetään nyt työntää ne sitkeät pelkoajatukset sivummalle ja keskittyä nauttimaan olostamme! :hug: Iloisia ajatuksia sunnuntai-iltaanne! :wave: :D :heart:
 
pirpana74
eihän tästä mun lähdöstäni meinaa nyt tulla mitään.. taitaa olla koko poppoo linjoilla.. :) muttamutta, voimia sulle mittari huomiselle, toivotaan parasta, että sieltä työnantajan puolelta nyt kaikesta huolimatta löytyisi se järjen hivenkin.. tuollainen on niin käsittämättömän pöyristyttävää nykypäivänä (vaikkakin käsittääkseni turhankin yleistä..), eihän tuollaisten työnantajien sitten kannattaisi palkata kuin yli viiskymppisiä naisia tai nuoria pojan kloppeja jos haluavat varmuudella välttää vastaavanlaiset tilanteet..! ei kai kukaan (tai ainakaan valtaosa) tahallaan hankkiudu raskaaksi ihan vaan työnantajan kiusaksi.. ja sitäpaitsi, onhan ihan mahdollista, että pystytkin hoitamaan työsi ihan siinä missä olisit pystynyt ilman raskauttakin.. sitä kun ei kukaan voi etukäteen sanoa millainen raskaudesta tulee, tiedä vaikka olisitkin juuri yksi niistä jotka ovatkin päinvastoin elämänsä kunnossa..!! :D mutta joka tapauksessa, kirjoittelehan sitten miten kävi, lykkyä tykö..!! :flower:
 
pirpana74 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 18:24 Kanttarelli kirjoitti:
Täytyy myöntää, että melkoisen stressaajan olen itsestänikin löytänyt, vaikka tavallisesti olen rauhallinen ja huoleton. Ajattelen masua lähes koko ajan, ja pelottaa että siitä on pienelle jotain haittaa :/ Toki iso osa ajatuksista on positiivisia ja onnellisia, mutta osa taas koskee kiellettyjä ruokia (joita olen ilmeisesti vahigossa syönyt) ja mahdollista tuulimunaraskautta/keskenmenoa.. Vaikka tiedän, kuten kalenteri sanoit, että suurin osa raskauksista menee hyvin, niin en voi olla ajattelematta :headwall: En vain voi itselleni ja ajatuksilleni mitään, ja sitten alkaa huolettamaan että pelkästään nämä jatkuvat ajatukset voisivat jotenkin pientä vahingoittaa..

Mutta yritetään nyt työntää ne sitkeät pelkoajatukset sivummalle ja keskittyä nauttimaan olostamme! :hug: Iloisia ajatuksia sunnuntai-iltaanne! :wave: :D :heart:
hmmm... tämä on tätä opettelua.. elikäs mitä kiellettyjä ruokia meinasit..? ajattelin vain, että lieköhän edes tiedän lähellekään, että mitä kaikkea sitä raskaana ollessaan ei saakaan syödä.. joiltain sivuilta luin, että pitää välttää YLETÖNTÄ kahvin juontia, tarkoittaako se siis, että voisin esim. edelleen juoda aamuisen kahvikupposeni vauvaa sillä vahingoittamatta..?? siis YHDEN kupin, se riittää mainiosti. sitten olen myös pohtinut noita ristiriitaisia nettineuvoja vitamiinilisien suhteen.. itse olen syönyt nyt 40pv eli purkillisen verran MultiTabs 2+:aa ("erityisesti raskaana oleville, raskautta suunnitteleville ja imettäville naisille), lähinnä foolihapon ja kalsiumin vuoksi. ja toisaalta yleisvire näin talvisin aina heikossa, joten ihan yleisesti senkin vuoksi.. kuitenkin yhdellä nettisivulla (nettineuvo?) kuitenkin sanottiin, ettei ylimääräisä vitamiineja tulisi syödä ensimmäisen kolmanneksen aikana.. minä kun olen ollut siinä uskossa, että nimenomaan kannattaa, ettei nyt ainakaan missään nimessä pahasta ole.. Mitähän esim. neuvolassa neuvotaan, onko kenelläkään tietoa..??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 18:42 pirpana74 harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 18:24 Kanttarelli kirjoitti:
Mutta yritetään nyt työntää ne sitkeät pelkoajatukset sivummalle ja keskittyä nauttimaan olostamme! :hug: Iloisia ajatuksia sunnuntai-iltaanne! :wave: :D :heart:
hmmm... tämä on tätä opettelua.. elikäs mitä kiellettyjä ruokia meinasit..? ajattelin vain, että lieköhän edes tiedän lähellekään, että mitä kaikkea sitä raskaana ollessaan ei saakaan syödä.. joiltain sivuilta luin, että pitää välttää YLETÖNTÄ kahvin juontia, tarkoittaako se siis, että voisin esim. edelleen juoda aamuisen kahvikupposeni vauvaa sillä vahingoittamatta..?? siis YHDEN kupin, se riittää mainiosti. sitten olen myös pohtinut noita ristiriitaisia nettineuvoja vitamiinilisien suhteen.. itse olen syönyt nyt 40pv eli purkillisen verran MultiTabs 2+:aa ("erityisesti raskaana oleville, raskautta suunnitteleville ja imettäville naisille), lähinnä foolihapon ja kalsiumin vuoksi. ja toisaalta yleisvire näin talvisin aina heikossa, joten ihan yleisesti senkin vuoksi.. kuitenkin yhdellä nettisivulla (nettineuvo?) kuitenkin sanottiin, ettei ylimääräisä vitamiineja tulisi syödä ensimmäisen kolmanneksen aikana.. minä kun olen ollut siinä uskossa, että nimenomaan kannattaa, ettei nyt ainakaan missään nimessä pahasta ole.. Mitähän esim. neuvolassa neuvotaan, onko kenelläkään tietoa..??
mä kysyin neuvolasta ja siellä sanottiin, ettei haittaa vitamiinit, suositteli erityisesti D-vitamiinia ja A-vitamiini pois... joten mulla nyt myös tuo multitabs special 2+ käytössä

mäkin juon aamuisin sen yhden kupposen, enkä muuta.... luultavasti se ei ole pahasta :)

Kiitos kannustuksista huomiselle :wave:
 
Hei, onnea ja tervetuloa uudet! ++++++++++
:flower: :flower:

Ajatukset ovat tänään vahvasti keskittyneet.... masuasukkiin!!! :LOL: Täytyy kyllä Pirpana sanoa, että huoletonta ei valitettavasti musta saa tekemälläkään: mielessä pyörivät kyllä jos jonkinmoiset asiat ja uhkakuvat. Toisaalta luin jostakin, että keskenmenoa ei voi saada yksin "ajattelemalla" eli stressaamalla eikä edes normaalia liikuntaa harrastamalla (kunhan ei syke nouse tuonne 140:n hurjemmalle puolelle), alkuraskauden keskenmenossa on kyllä aina takana jotain, mille ei mitään voi... Tähän ajatukseen tuudittaudun, se helpottaa jonkin verran.

Hyvä on, kohtelen kahden eripaksuisen viivan liuskojani sitten tästä lähin tasaveroisina minkä tahansa plussan kanssa ;) - kiitos myös sulle Pirpana huojentavista sanoista! Teenkö pohjat, mulla on nyt 6 kpl haamuplussaliuskoja... keräilysarja aloitettu keskiviikkona. :p On teillä yks maanikko täällä.

Oireista kun kysyitte, meinasin vielä, että listaanpa nyt kerrankin KAIKKI omani tähän (anteeksi, että viestit aina venyvät näin pitkiksi, lukekaan taas kiinnostuksenne mukaan):

- nippailu, samantyyppisiä kuin menkkakivut ja nyt muuttuneet sellaisiksi kuin mulla yleensä on kp 4 tai 5. Kipuja ollut jo pari viikkoa kohta, ennen tädin oletettua tulopäivää olivat sen verran napakat, että mulla ei ollut oikein mitään raskaustoiveita enää - vaikka testasinkin sitten
- vihlonta, tuntui navan ja lantioluun puolimatkassa, ei ole paljon ollut enää kahtena viime päivänä
- verenkiertohäiriö: vasen käsi meni sinertäväksi päivänä muutamana, kun olin kylmässä huoneessa tietsikkaa käyttämässä koko päivän! Ei varmasti suoraan liity raskauteen vaan ääreisverenkiertooni - oli aika hurjaa!!! tätä kuitenkin sisarellani ja toistui selvästi samanlaisessa tilanteessa, joten uskon, ettei mitään vakavampaa
- rinnat olivat ensin puolisentoista viikkoa vain arat, nyt lisäksi jotenkin napakamman tuntuiset ja tuntuu kuin niiden päissä olisi vähän muutosta tapahtunut
- huono olo, perjantaiaamuna kun mahasta nippaili, oli myös ensimmäinen kunnon huonoksi oloksi laskettava hetki
- jo kolmisen viikkoa sitten tuli mahaan viiva navasta alaspäin. Ystäväni sanoi silloin, että se tulee vasta paljon myöhemmin eli ei kerro raskaudesta. Oli miten oli, näin kuitenkin kävi! ;)
- vasemmasta nivustaipeesta pitkälle reiteen välillä vihloo ja "vetää"
- hajuaisti on tehostunut, miehen hengitys haisee :kieh:
- no, mielialat ovat myös menneet jonkin verran tavallista tiuhempaa siksakkia :)

Eli semmoista täällä! =)
 
Kanttarelli
kalenteri: helpotti kummasti kuulla, ettei omilla ajatuksilla voi km:eek:a aiheuttaa :whistle: jotenkin sitä on muuttumassa niin vainoharhaiseksi :D

niistä "kielletyistä" ruuista vielä.. eli mitään pastöroimattomia maitotuotteita ei suositella käytettäväksi listeriariskin takia. siispä fetajuustot, homejuustot ja tuorejuustot saavat jäädä jääkaapinhyllylle. toki jos pistää vaikka lihamurekkeen sisälle ja kuumentaa, niin bakteerit kuolee. sitten salmiakkia ja lakua ei kannattas raskausaikana syödä kuin korkeintaan 50 g päivässä. syynä ainakin korkea suolapitoisuus, ja jostain olen kuullut, että lakritsajuurta olisi joskus ennenmuinoin käytetty raskaudenkeskeytyksissä, mikä voi olla ihan höpöhöpöpuhettakin.. kuten varmaan onkin! maksatuotteita ei myöskään suositella niiden korkean A-vitamiinipitoisuuden takia (rasvaliukoinen vitamiini ja siksi ylimäärätkin "varastoituu" elimistöön eikä tule pissan mukana pois kuten vesiliukoisten tapauksessa) eikä luontaistuotekaupasta ym. ostettuja "itsetehtyjä" teelajeja myöskään suositella, koska niissä voitu käyttää aineksena jotain sellaista yrttiä, joka edistää raskaudenkeskeytymistä (tämä voi myös olla ihan höpöhöpöä, tavallista pussiteetä saa ainakin ihan surutta juoda! kuten kahviakin sen pari kuppia päivässä!). purkkiherkkusieniäkin vain jos on ensin kuumentanut, juuri tuon listeriariskin takia. tässä nämä, mitä itse olen kuullut/lukenut jostain. jos jollakulla muunlaista/lisää tietoa niin ilolla otan vastaan! =)

tsemppiä mittari huomiseen! :hug:
 
Kanttarelli
Tänään löytyi uusi oire. Tai oikeasteen se ei liene uusi, mutta huomasin sen vasta (avokin kohteliaan huomautuksen herättelemänä).. eli finnit! Selkään, alaselkään ja takapuoleen ilmaantunut tällaisia mukavia kavereita.. :/ Onneksi ainakin vielä naama säästynyt :whistle: Ja onneksi ovat paikoissa, joissa puristelu vaikeaa/mahdotonta.. :D
 
Hei Kanttis ja muut!
Joo, tuosta oirelistasta olen onneksi vielä finneiltä välttynyt. Mulla yleensä naaman kukkimista estävä lääkitys eli linimenttiä ja voidetta, mutta nytpä luin lääketiedotteesta, että tuosta linimentistä pitäis vielä erikseen neuvotella lääkärin kanssa... Eli kunnes saan tuon tehtyä, olen ilman ja odottelen naaman kukintaa :\|

Sitten yksi ystäväni sanoi, että jos lihaa syö, pitäisi syödä myös naudanliha kunnolla kypsennettynä - tosin muut tutut odottajat, edes lääkärit, eivät olleet tuosta kuulleet... Kaipa se on taas se listeria tai joku, mutta yritänpä suhtautua tähän rennommin, ei sellaista kuivaa känttyä saa alas mitenkään... :LOL: Vai ootteko samaa kuulleet?

Tänään varasin neuvola-ajan - kolmen viikon päähän meni, mutta tosi ihanalta kuulosti terveydenhoitaja, odottelen tapaamista ihan!

Hyviä vointeja! :)
 

Yhteistyössä