viikon 7 plussaajat-pino

Kiva! =)

Voisin pikaisesti esitellä itseni ennen telkkarin äärelle menoa. Eli ennestään 1,5-vuotias poika ja nyt laskettu aika (tarkentui tänään) 7.11., siispä rv 11+1. Eka neuvolakäynti oli tänään ja sydänäänet kuunneltiin ja kaikki ok muutenkin. =) Kymenlaaksossa asutaan. Miehellä ikää 22 ja itse ensi kuussa täytän 24. Että sellainen pikaesittely. :D
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!!! kauheeta kiirettä ja stressiä päättötyön kanssa :(
JA HURJASTI ONNEA kaikille uusille odottajille! Ihanaa oli lukea teidän kaikkien juttuja monen sivun verran... pienellä viiveellä.
Mulla oli niskapoimu-ultra perjantaina. Olen nyt tasan rv 13. Pikkuinen oli hyvässä kunnossa ja niskapoimu oli normaali. Oli 5,5cm pitkä tämä jo niin kovasti vauvaa muistuttava elämän alku :) varpaat ja sormetkin sieltä jo erottui! Ihanaa, kun pahin uhka on jo ohi ja uskaltaa jo täysin rinnoin iloita vauvasta. Nyt uutisen tietääkin jo sitten lähes kaikki tutut ja tuntemattomat. Kauhee into ois jo alkaa hommata kaikkee vaatteista rattaisiin ja alkaa laittaa lastenhuonetta :) Joko te muut ootte jo noin pitkällä :) :) mies vielä hieman toppuuttelee!!
Aurinkoisia päiviä kaikille odottajille! Nauttikaamme kesän tulosta ja masun kasvusta :)
 
siiri-miina
Tosi kiva käydä näillä sivuilla =)

Olen huomannut että alavatsaa painaa kovasti ja pissa hätä on koko ajan :( ei kiva kun yölläkin saa nousta kaksi kertaa pissalle.

Teillä monilla on jo eka ultra ja neuvola käyntejäkin takana mulla taas tuntuu olevan ikuisuus 12 viikkoon asti =)

Nyt olemme viisaita eikä kerrota kenellekään tastä meen "pikkuisesta"ennen kuin kriittisemmät viikot ovat takana.

Pakko lähteä sohvalle makailemaan kun on tullut tää kesto väsy nyt kuvioihin mukaan mutta ihanaa se vaan on kun voi makailla vähän väliä ja nukkua pikkuisia torkkuja :heart:

Kaikille hyvää illan jatkoa ja masukeille myös :heart:

T- uninen siiri-miina :eek:
 
triinu
Isot onnittelut siiri-miinalle :flower: :flower: Todella hieno juttu, että pääsit näin nopeasti uudestaan meidän joukkoon =)
ja tervetuloa joukkoon muutkin uudet odottelijat!

t: triinu ja masuasukki rv 12+0
 
May-79
Ou jees!!!

Nyt viikkoja 17+1 ja kaikki hyvin. Kävin aamupäivällä neuvolassa ja -uskomatonta- mulla oli hb 132!!!!! Ilmeisesti ne Multivita 2+ tabut auttaa, kun mulla on aiemmin ollu hemppa vaan jotain 110 tai siinä kulmilla! Olo on kyllä yllättävän hyvä! Paitsi, että väsyttää yövalvomiset lasten painajaisten ja ukon kuorsauksen takia... Painoo on nyt 47.3, kun aloitin noin 43-44 painosta eli ihan mukavasti noussu 370-380 grammaa viikossa.

Neuvolassa oli joku opistkelija, joka teki kaiken ja sit epäröi sydänäänten kanssa, kun ei oikein sitä kokemusta ollut, mutta minäpä nousin reippaana tyttönä siihen pöydälle ja tuumasin, että siitä vaan kokeilemaan ja ettimään! Oli kuulkaas onnellinen opiskelija, kun sai vapaaehtoisen koekaniinin! Nyt selvis sekin, miksi liikkeet tuntuu niin heikosti: istukka on edessä ja vaimentaa potkut! Eli hyvin tuli tieto perille. ja ne sydänäänetkin löytyi etsinnän jälkeen ja vaikee niitä oli kuunnella, kun pikkunen karkas koko ajan anturin alta. Koko maha oli geelissä ja paperi tarvittiin PALJON!!! Mutta kaikki siis hyvin ja mieli korkeella. Toivottavasti teilläkin!!!

Nyt oottelen vaan rakenneultraan aikaa, ja sen saan ensi viikon keskiviikkona ja siellä taas selviää enemmän!

Peukkuja kaikille teille!!!
 
Heippati!

Tervetuloa Siiri-Miina ja Viblsp!! Jokunen sivu (kymmenkunta?? ;) ) sitten jo V. mietinkin, että milloinkahan liityt joukkoon.. Niin ja onnittelut S-M! :heart:

Mulla oli eilen toinen neuvola ja nyt kuului sydänäänet! Oikein selvästi ja voimakkaasti. Syke oli 150 ja sen kuultuaan anoppi oli varma että poika tulee.. Jostain syystä kaikki (paitsi ehkä minä) ovat varmoja siitä, että poikavauva tulossa. Hassua. Kaikki oli muutenkin ok -hb oli NOUSSUT 129:ään, vaikken ole syönyt mitään extravitmiineja/rautatabletteja ja verenpaineet oli hyvät. Paino oli tippunut 0,5 kg, mistä olin sangen tyytyväinen. Kokonaissaldo on nyt siis +1,5 kg, ja vielä tuota ehtii tulla =)

Ihanaa, että meitä täällä jo niin monta! Teidän juttuja tosi mukava lukea. Rattoisaa illan jatkoa kaikille! :wave:

-kanttis
 
Heissan!
Pikaiset kuulumiset, eli eilen oli ultra ja siellä masussa laiskotteli pikkuinen jalat ristissä :heart: Eivät oikein päässeet yhteisymmärrykseen viikkojen suhteen eli ei muuttunut la (31.10) nyt viikkoja 12+2... Taidan olla itsekin ihan pihalla viikkojen ja lasketun ajan suhteen, mutta kaipa masuasukki itse tietää millon hyvä tulla maailmaan :wave:
Hassua miten pienestä ihmisen alusta näkee jo kaikki, varpaat, nenä ja kaikki.. Pää-perämitta 6.7cm eli jalat eivät voi olla 3cm suuremmat ja siinä näkyy jo varpaat :heart:
Kiva muisto oli saada ultrasta video, jota jo kaikki sukulaiset haluaa tulla katsomaan..

Hauskaa loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille.
 
Marukka: Itselläkin olisi kova hinku päästä taas ultraan, viimeksi kaveri oli vain 3 cm =) Oulussa vain yksi ultra ja se rv 18-19, eli me saatiin aika vasta kesäkuun alkuun.. Siihen tuntuu olevan ikuisuus. Yksityiselle ei kuitenkaan enää varaa mennä :/ Mutta kuluu ne päivät kuitenkin ja kesäkuu tulee ennen kuin huomaakaan!

Hyvää torstain jatkoa kaikille!
 
Se on sitten taas viikonloppu ja yksi viikko lähempänä vauvan syntymää.. Sitä ennen saa nauttia vielä keväästä ja kesän lämmöstä - Elämä tuntuu olevan raiteillaan =)

Ihmeellinen tilanne kun vapaailta pitkästä aikaa. Ei mitään pakollista tehtävää ja olo onkin levoton. Mitähän sitä keksisi tälle päivälle? Ehkä voisin iltasella käydä lähipubissa laulamassa muutaman kappaleen, kun ison mahan kanssa ei kuitenkaan enää jaksa (ja lapsen synnyttyä varmasti intressit ihan muualla!). No, saas nähdä.. Tupakansavulla höystetyt tilat kun eivät oikein tunnu mukavalta ajatukselta. Ehkä leivon sämpylöitä ja katson tv:tä ;)

Huono olo tuntuu jääneen kokonaan taakse. Muutenkin olo energisempi ja iloisempi. Lieköhän tämä sitä hehkeää keskiraskauden aikaa.. Toivottavasti jatkuu loppuun saakka!

Ihanaa viikonloppua siskokullat, kertokaahan kuulumisia!

-kanttis
 
Moi!

Pikaisesti taas pitkästä aikaa paikalla! Kivaa kuulla teistä ja etenkin siitä, että Kanttiksen voinnit ovat kohentuneet - samaa tännekin odotetaan, mutta tuntuu että ehkä tämä kohta tästä... HB oli labratesteissä jo suht ok eli 119 ja tällä kertaa virtsanäytekin kunnossa - ei hätiä mitiä.

Kova vauhti on taas päällä, tänään vietän synttäreitäni ja laskettuun aikaan tasan puoli vuotta -päivää. Kivaa! :heart: Kohta mennään kirpparille törsäämään juhlan kunniaksi!

Uusi auto piti ostaa, jotta vaunut mahtuvat, ja sanoinko, että kehto on myös jo hankittu? :)

Ihanaa viikonloppua kaikille! Kirjoittelemiin, t. Kalenteri
 
siiri-miina
:flower: heippa :flower:
Täällä on ollut nyt aika hiljaista, sai oikeen hakea tätä viikon-7 plussaajia =)
Mulla on sitten huomenna se ensimmäinen ultra ja jännittää..... niiiiiiiiiin paljon!

Toivotaan että kaikki on hyvin.
Saan varmaankin tietää sitä laskettua aikaakin, kun nyt ei ole hajuakaan siitä.Mutta pienet aavistukset kyllä.

Väsyttää nykyään niin paljon varsinkin alku illasta että pakko mennä tunniksi makailemaan sohvalle että jaksaa alkaa koti hommia tekemään :heart:
Miten muut olette jaksaneet ?

Nyt nukkumaan että huomanna jaksaa taas töissä \|O \|O
T- siiri-miina
 
triinu
moikka kaikille!

Ehdin pitkästä aikaa koneelle. Töissä on ollut kiirettä ja kotonakin hommia riittää. Nyt kun huonoa oloa ei enää ole ja totaaliväsymyskin on väistynyt, on ihan mukava haravoita pihalla ja pyöriä raksalla. Meillä on olisi nyt iso projeksti päästä muuttamaan syksyllä, ennen vauvan synytmää =)

Viime viikolla kävin kertomassa pomolleni, että jään syksyllä sitten äippälomalle. Meidän nuorehko miespomo oli aika ällikällä lyöty, mutta muisti hyvät tavat ja toivottii sentään onnea :LOL: :LOL: :LOL: Hän on yleensä aika harvoin toimistolla ja koska itse jään kesäkuun alusta kesälomalle, ajattelin että on helpompi kertoa jo nytte, että hän ei saisi ihan sydäriä kun palaa kesälomalta ja meikäläinen on iso kun valaskala :LOL: Loppujenlopuksi hän suhtautui asian ihan hienosti ja positiivisesti. Oletteko jo muut kertoneet työpaikalla raskaudesta?

Huomasin tässä eilen aamulla, että pitää lähteä ostamaan isompia rintaliivejä :whistle: meikäläisen b-kuppi ritsikat alkavat näyttää päällä pikkuisilta lappubikineilta, eivätkä tunnut enää yhtään muakvalta =) eli kauppaan vaan!

Siiri-miina: tsemppia tämänpäiväiseen ultraan! Eiköhän sielä kaikki hyvin ole!!! :saint:

terkuin triinu ja "kellutin" 12+6
 
Heippa vaan pitkästä aikaa :wave: !

Täällä halaillaan pönttöä vielä parikin kertaa päivässä. \|O
Onko muilla vielä, että pitää suurin piirtein lähteä eväiden kanssa kauppaan, ettei huono olo yllätä. Parin tunnin välein pitää vähintään käydä jääkaapin ovea aukomassa. Vois jo loppua toi yökkiminen !

Siiri-Miinalle tulee täältäkin päin tsempit ultraan !


Kuu-ukko ja "masukki" rv 14+1
 
Väsymys helpottanu ja pahoinvointi menny enimmäkseen ohi. :)
Paino tippunut 2-3 kiloa, kiitos mässylakon. :whistle: Eipä se mitään, on kyllä läskejä jäljellä edellisestä raskaudesta vielä. :ashamed: Sokerirasitus edessä vielä. Nyt rv 12+1.
 
May 79 harmailee
Terve vaan!

Meillä ollaan ilmeisesti siinä kuuluisassa raskauden keskivaiheessa... olo on hyvä ja voima riittää. Pimut on tänään hoidossa, keskimmäinen halus jäädä äitin kanssa kotia ja mennään kahestaan tuhlaamaan lapsilisät! :LOL: Mukava välillä saada olla rauhassa yhden kanssa... suunnittelen jo illalle uimahallireissua... siis kaikkien kolmen + ukon kanssa!!! Hullua.. mutta onnistuu! :)

Maha on nyt tasoittunut raskausmasuksi, ilmeisesti ykä/kuratauti vei turhat kilot ja turvotuksen. Ruoka maistuu tajuttoman hyvin.. jos en syö ilta 10-12 välillä niin aamulla tietää saavansa migreenin ja ykän. Mutta ihmeen hyvin sitä oppii uusiin juttuihin..aiemmin ei ollu tällaista. Oottelen nyt, että kaveri laittais postissa tulemaan mammahousuja... rupee jo nuo venyvät pökät kiristämään...

Mutta nyt pitää joutua suihkuun ja ruuan laittoon, että päästään ne lapsilisät tuhlaamaan! ;) Mukavaa aurinkoista kesänalkupäivää teille kaikille!!! :wave:
 
May 79 harmailee
Niin... mulla nyt viikkoja 18 ja ultran mukaan vähän ylikin. Rakenneultraa oottelen viikon päähän... huomenna pitäis aika soitella. Liikkeet tuntuu jo reilusti ja itseasiassa eilen tunsin muutaman potkun tai kuperkeikan käteenkin!!!!!!!! Kohta pääsee muksut ja isi kokeilemaan! Ou jee.. mutta toivottavasti teilläkin alkaa pian tuntua liikkeet, se kummasti konkretisoi koko homman!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 10:14 May 79 harmailee kirjoitti:
Niin... mulla nyt viikkoja 18 ja ultran mukaan vähän ylikin. Rakenneultraa oottelen viikon päähän... huomenna pitäis aika soitella. Liikkeet tuntuu jo reilusti ja itseasiassa eilen tunsin muutaman potkun tai kuperkeikan käteenkin!!!!!!!! Kohta pääsee muksut ja isi kokeilemaan! Ou jee.. mutta toivottavasti teilläkin alkaa pian tuntua liikkeet, se kummasti konkretisoi koko homman!
Sais juu liikkeet tuntua jo, mutta eipä en ihan heti taida. ;) Muistan esikoisen potkineen todella tiuhaan... :)
 
Vappuviikkoa vauvailijat :wave:
Siiri-Miina: Kuinka pääsit jo nyt ultraan? Yksityiselle? Kerro pian terveiset! En ole vielä edes neuvolaa varannu, ultrasta puhumattakaan, Meillä päin ultra on viikoilla 10-12.
Kuu-ukko: Toivottavasti 'treffit vessassa pöntön kanssa' pian päättyisivät. Mulla ei näytä tässä raskaudessa huonoa oloa tulevankaan. *Koputtaa napakasti puuta.*
May: Ihanaa, tuo liikkeiden tunteminen. Tuskin maltan odottaa kuplintaa. Kuopus oli kyllä sellainen potkija, että toivon mieluummin esikoisen kaltaista pehmeää kieppujaa.
Triinu: Minä taas toivon, ettei kukaan työpaikalla tajuaisi ihan pian. Olen kuitenkin aika räjähtäneen näköinen, joten joku tarkkasilmäinen voisi arvatakin. Syksyllä sitten lomien jälkeen ei taatusti tarvitse enää itse ilmoittaa. Vatsa nimittäin osoittaa jo nyt pyöristymisen merkkejä! Kohtu näyttää olevan nopeasti tilanteen tasalla, niin kai se on kun edellisestä raskaudesta on vain vähän aikaa. Toivoisin kuitenkin, ettei vielä tarttis farkuistaan luopua.
Iloista vappua kaikille :flower: :flower:
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

May: Olen jo parina iltana maannut tovin hiljaa ja yrittämällä yrittänyt havaita kuplintaa/hiirenjuoksua kohdussa, mutta eipä vain.. Nyt tosin vasta rv 13+4, joten saattaa vielä parikin kuukautta mennä, mutta ainahan saa haaveilla =)
siiri-miina: Miten meni ultra?? Meillä seuraava ultra vasta kesäkuussa \|O Ei millään jaksaisi odottaa niin kauaa! ;)
Kalenteri: No juu, ei ole enää paha olo eikä niin väsykään, mutta päätä särkenyt jo monta päivää peräjälkeen :/ Toissapäivänä särki niin kovasti, että oli pakko ottaa panadol ja niin näyttäis tänäänkin käyvän.. Heräsin jopa yöllä mokomaan jomotukseen/vihlontaan päässä. No, jos ei tämän pahempia kuitenkaan, niin vähällä pääsen. =)

Näin eilen yhden tutun, jolla LA 18.10 ja esikkoa odottaa hänkin. Hämmästyin hänen mahansa kokoa! Se oli melkein puolta isompi kuin omani :eek: Ilmeisesti tosi yksilöllistä tuo mahan kasvunopeus. Niin ja rintojen -triinu: mullakin kaikki vanhat b-kupin rintsikat kököttää liian pieninä kaapissa. Kyllä ne päälle saa väköstettyä, mutta tosiaan lappubikinifiiliksillä.. :D

Hyvää päivän jatkoa kaikki!!

-kanttis
 
siiri-miina
Kaikki oli hyvin eilen ultrassa :heart:
Viikkoja oli 6+6 ja tänään siis 7
Siellä se pikkuinen oli ja sykekin näkyi :heart: olen niin helpottunut
Nyt on niin kiire ettei ehdi kirjoittelemaan mutta palaan illemmalla

T-siiri-miina
 
Tänään on särkenyt päätä vain aamulla -ihanaa!! Muutenkin olo mitä mainioin.. Kävimme tyttöporukalla kreikkalaisessa ravintolassa syömässä ja ruoka oli niiiin hyvää! Pitää käydä toistekin. Sitten kun on enemmän rahaa, mitä tuhlata.. Nyt yritän säästää tukivyöhän, imetysliiveihin, kantoliinaan, rattaisiin.. Ihan ekana listalla tuo tukivyö ja kunnon mammatukisukkahousut -kuinka romanttista! Selkä tosiaan huono ja suonikohjut sukuvika, höh.

siiri-miina: Onnittelut seitsenviikoisen pienen johdosta! :heart:

Tämä pallomaha painuu petiin.. ZzZzZz Makoisia unia kaikille!

:wave:
 
Soitin juuri äsken neuvolaan ja vastaanotto oli liikuttavan ihana. Kerroin joskus aiemmin, että mulla on varmaan maailman paras terkkari: fiksu, myötätuntoinen, herttainen, rautainen ammattilainen jne. Sain ajan jo vajaan parin viikon päähän ja sitten pian ultraan, joka jännittääkin kovasti. Toivottavasti kaikki on tässä vaiheessa hyvin.
Hienoa Siiri-Miina, että sinulla oli kaikki kunnossa. Keskenmenon jälkeen huoli on varmasti vielä isompi :heart:
Olen normaalistikin kova palelemaan matalan verenpaineeni takia, mutta nyt sitä vasta paleltaakin. Tulis nyt oikeesti lämmintä tonne ulos!!
 
triinu
Siiri-miina: hieno juttu että kaikki oli kunnossa! Onnea vielä kerran pikkuisesta :flower:

Muakin alkaa taas vaihteeksi jännittää, kun huomenna aamulla olisi np-ultra. Viimeksi kun kävimme 5.4 meidän pikkuinenhan oli niin pieni, että mittauksia ei pystyty tekemään. Toivottavasti hän on nyt jo hieman kasvanut :heart: Onko muut käyneet jo np-ultrassa?

triinu ja "kellutin" 13+1
 

Yhteistyössä