viikon 7 plussaajat-pino

piu84
HEi!

Tänään oli sitten se niskapoimututkimus. Ultrassa näky kasvanut vaavi... 3 viikkoo sitten se oli 2,5 cm, nyt se on jo 6,5 cm. Ja niskapoimut oli ihan normaali eli ei pitäis olla mitään poikkeavuuksia.

Mutta sitä minä ihmettelen et viimeksi meni kolme viikkoa myöhemmäksi rv (menkkojen mukaan oli 12+3 muistaakseni, muuttui 9+2) mutta nyt kun pitäis olla 12+2 olikin rv 13.

Et miten se tuolleen heittelehtii???

No laskettuaika ois nyt ollut 19.10 mutta ei se ruennut muuttaa sitä aikaisempaa (23.10) koska on niin lähekkäin.


Mut terkkuja ja jaksamista kaikille! Onneksi itsellä ei ole pahemmin pahaa oloa ollut! :)


 
May-79 harmailee
Marukka: JÄRKYTTÄVÄÄ KÄYTÖSTÄ SILTÄ LÄÄKÄRILTÄ!!!!!!! Nyt annat kunnolla palautetta neuvolatädille ja vaikka suoraan sen terveyskeskuksen johtavalle ylilääkärille!!! Tuommoista ei saa sanoa kellekkään! Mulla hieman vastaava kokemus ja arvaa vaan saiko se setä kuulla kunniansa... Taisin samalla kyllä saada täyden hullun paperit, mutta minun tekemisiä ja meidän päätöksiä kun ei tartte lekureitten tulle kyseenalaistamaan. Voimia sulle ja koeta olla ylempänä kuin se tyhmä lääkäri, niitä vaan joskus valitettavasti sattuu.

Onnea kaikille, joilla on NP-ultra ohi ja kaikki ok!

Ei nämä minun viikot niin valovuosien päässä ole... tiiän kyllä mitä ajattelette... minä luin teidän kirjoituksia haamuista, kun en vielä itse tiennyt odotuksestani ja teidän haamut tuntui olevan minulle valovuosien päässä!!! Eikö oo vaan jännä miten ne asiat muuttuu?

Minä kun viimeksi kävin neuvolassa ja varattiin uusi aika niin se täti vaan sanoi, että ensi kerralla ollaankin jo lähellä puoliväliä...ehkä viikko 17 ei kuitenkaan ole ihan puoliväliä... mutta lähempänä sitä kuin alkua...eikö?!

Kävin muuten tänään tarkistuttamassa sydänäänet... Kyllä ne sieltä kuuluivat, 145-150 paukutti ja kovasti melskas ja poukkoili mahassa. Kumma kyllä, en tuntenut mitään...vaikka olin jo tuntevinani liikkeet reilu viikko sitten... No, ehkä ensi viikolla jo tuntuu OIKEESTI!!! Se täti vaan oli nyt ärsyttävä... oli sellanen varatäti paikalla ja ei meinannut ottaa minua varatusta ajasta huolimatta vastaan, kun HÄNEN varauskirjassaan ei sellaista nimeä löydy!!! Aikani taistelin ja viimein pääsin 10 minuuttia myöhässä... onneksi ei tullu parkkisakkoja! En kyllä ois jääny oottelemaan sitä tätiä kahvilta, jos se ois sinne lähtenyt vielä ennen minun tarkistusta. Se nimittäin oli jo rahapussi kädessä menossa kanttiiniin päin, eikä ollu aikomustakaan tehdä muuta, onneksi sain pysäytettyä sen!

Mutta, taidan antaa huomiota tuolle rakkaalle puolisolleni välillä, kun saatiin muksut jo tunti sitten unille!!!

Mukavaa iltaa 24:n parissa ja/tai muutenkin!!!
 
Heippa kaikki!

Tylsää kuulla, että lääkärissä ja neuvolassa on Marukalle ja Maylle oltu tympeitä. :\| Minä taidan ainakin olla jotenkin niin syyllistyvää sorttia, että tuntuisi tosi ikävältä, jos lääkäri rupeaisi epäilemään ratkaisujani tai neuvolantäti ei vaikuttaisi erityisen kiinnostuneelta asioistani vaan kanttiinista. On siinä asiakaspalvelua, mutta kaipa niitä huonoja päiviä sitten sattuu... Sen verran ainutkertainen kokemus tämä odotus kuitenkin on, että toivoisi ihmisten arvostavan sitä eikä pilaavan kenenkään päivää!

En tiedä, oonko ainoa, mutta olen yleensä aina vähän hämmentynyt lääkärissä ja pelkään, etten saa kaikkia kysymyksiäni kysyttyä, jos lääkäri ei vaikuta kannustavalta ja kuuntelevalta. Sitten jään jälkikäteen helposti miettimään, onko kaikki sittenkään hyvin ja mitä jäi selvittämättä. Tänään oli hieno juttu, että mieheni oli mukana ja kyseli minunkin puolestani kätilöiltä asioita, jopa juurta jaksain, kun minä vain suu auki töllistelin ruutua. Mielestäni lääkärien pitäisi tajuta, että osa potilaista on vaivautuneita tai muuten estyneitä vastaanotolla ja yrittää vähän tulla vastaan, niin kuin moni ymmärtää tehdäkin.

Kurja kun olot vieläkin illalla aika oudot ja nyt kun eilisyön nukuin levottomasti, väsyttää niin, että taisi pyrkimyksistä huolimatta jäädä se 24:n loppu haaveeksi... Toisaalta olen oppinut ottamaan täyden ilon irti vällyjen välissä köllöttelystä! =)

Rauhallista loppuiltaa! :hug:
 
triinu
Huomenta täältäkin taas!

Marukka ja May; sitämätöntä käytöstä! Olen kans sitä mieltä, että Marukkaa sinulla kannattaisi tehdä asiasta valitus. Ei kukaan lääkäri voi sanoa odottavalle äitille näin!!!
\|O \|O \|O

Täällä alkoi aamu kakku-kahvilla kun rakkaalla miehellä on tänään syntymäpäivä. Ostin hänelle lahjaksi Vauvaoppaan miehille, näytti hauskalta, mutta kumminkin asiaa kertovalta kirjalta. Oli toinen varsin tyytyväinen.... eh-eh

Mie kävin maanantaina ostamassa ensimmäiset mammahousut =) en ole vielä käyttöön ottanut, kun lahkeet pitäisi lyhentää, mutta ensi viikolla laitan jalkaan =) Oli muuten yllättävän vaikeeta löytä siistejä työhousuja (olen kirjanpitäjä), varsinkin kun en oikein ole farkkuihminen. Mutta onneksi H&MLtä löysin yhdet ja hintakin olis varsin sopiva 29,90 ?.

Tänään menen ensimmäiselle lääkärikäynnille. Menen yksityiselle, koska lääkäri on ennestaan tuttu ja toiseksi se on paaaaaaaaaljon lähempänä työpaikkaa. Toivotavasi kuunnellaan sydänäänet ja ehkä jopa kurksitellaan pikkuista =) =) :heart:

mukavaa päivän jatkoa kaikille!
 
Hei ja kiitos myötätunnosta. :flower:

Ilta meni itkiessä ja miettiessä sen lääkärin puheita. Tänään suru vaihtui vihaksi ja soittelin omalle lääkärille ja toiselle sairaanhoitajalle, he yrittivät lohdutella ja kertoa kuinkä kys. lääkärillä on eri kultturi kuin meillä (venäläinen). Pitäisi kuulemma vain unohtaa hänen puheet ja kestittyä siihen että että kaikki on hyvin..
Ystäväni kehoittaa tekemään kirjallisen valituksen, mutta onko siitä mitään hyötyä..

Nyt täytyy yrittää keskittyä työhön, mälsää kun ulkona paistaa aurinko =)

Iloista mieltä kaikille.
 
triinu
Tulin juuri lääkäristä ja kaikki oli erinomaisessa kunnossa. Lääkäri teki varmuuden vuoksi ultran, jota hän ei edes laskuttanut =) Siellä se meidän pikkuinen kellisteli =) :heart: :heart: Viime tiistaina pää-perämitta oli 3 cm ja tänään jo huimat 4,5 cm =) Kovaa vauhtia siellä masussa kasvetaan.... Viimeviikkoisen ultran mukaan tänään olisi 11+0, mutta tänpäiväsen ultran mukaan olisikin jo 11+3. ELi tulihan sieltä pikkuheitto (muistaakseni täällä joku ihmetteli, että joka ultrassa rv muuttu??) Mieskin nauroi, että LA arvioita alkaa olla jo sen verran, että tätä tahtia varmaasti joku osuu oikeseen :LOL: :LOL:

Aurinkoista keskiviikkoa toivottaa tyytyväinen Triinu ;)
 
May-79 harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2005 klo 10:16 Marukka kirjoitti:
Hei ja kiitos myötätunnosta. :flower:

Ilta meni itkiessä ja miettiessä sen lääkärin puheita. Tänään suru vaihtui vihaksi ja soittelin omalle lääkärille ja toiselle sairaanhoitajalle, he yrittivät lohdutella ja kertoa kuinkä kys. lääkärillä on eri kultturi kuin meillä (venäläinen). Pitäisi kuulemma vain unohtaa hänen puheet ja kestittyä siihen että että kaikki on hyvin..
Ystäväni kehoittaa tekemään kirjallisen valituksen, mutta onko siitä mitään hyötyä..

Nyt täytyy yrittää keskittyä työhön, mälsää kun ulkona paistaa aurinko =)

Iloista mieltä kaikille.


Ehdottomasti vaan sitä valitusta tekemään!!! Jo on senkin lääkärin aika kuulla tämän maan kulttuurista ja HYVÄSTÄ KÄYTÖSTAVASTA!!! Minun mielestä näitä asioita on hyssytelty liian kauan ja nyt nämä tälläiset ihmelääkärit pääsee jylläämään ja pahoittamaan toisten mielen ja päivän. Ei muuta kuin valitus vaan paperille ja paperi sen puljun ylimmälle toimihenkilölle. Asiasta tuskin tulee sen kummempaa haloota, pääsee se lääkäri vaan keskustelutilaisuuteen johtoportaan kanssa antamaan oman lausunnon asiasta. Minulle aikanaan postitettiin valitukseni seuraamukset, ei niistä sinänsä hyötyä ollut, mutta kerrottiin lääkärin saaneen puhuttelun ja toimintaa seurataan. Uskoo ken tahtoo, mutta asia meni silti eteenpäin. Tsemppiä!!!
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Ja Marukalle ja Maylle :hug: !! Marukka, musta sun ehkä kannattas käydä jutteleen sille töykeälle lääkärille ihan henkilökohtaisesti. Se ei itse ehkä edes tajua, miten paljon loukkasi sinua. Minulla on paljon venäläisiä tuttuja, ja olen huomannut, että ovat todella suorasukaisia!! Kysyvät palkkaa, asunnon kokoa ja vuokraa heti ensimmäisellä tapaamisella jne. mutta sellaista se vain siellä on. Kannattaa käydä siis sanomassa suoraan, että Suomessa henkilökohtaisiin asioihin ei ole tapana lääkäreiden puuttua ja että hänen sanansa todella loukkasivat. Jos jatkaa kurjaa linjaa, niin sitten vain valitusta tekemään.. Mulle kävi kans eka neuvolassa vähä hassusti, kun sielä oli ne audit-kyselyt ja kaikki, ja tyhmyyksissäni kerroin tädille rehelisesti että olen kerran marihuanaa kokeillut joskus neljä vuotta sitten. No tätihän oli ruksinut neuvolakorttiin "kyllä" siihen kohtaan, jossa kysytään huumeiden käytöstä raskausaikana.. Tulin kotiin, huomasin asian, loukkaannuin ja itkin ja soitin ko. neuvolatätille, että mitä ihmettä?? Täti kovasti pahoitteli ja laittoi uuden neuvolakortin.. Niin ja meillä siis sama LA! Ihanaa!

Ja ihanaa myös se, että niin monelle kuului hyvää!! Kalenteri, Triinu ja muut onnelisesti ultrassa/sydänääniä kuunteluttamassa käyneet - onnea ja iloa! :heart: Muistan niin hyvin tunteen..

Meillä on tiistaina seuraava neuvola-aika. Lääkärineuvola siis, ja mietinkin, että miten se lääkärineuvola-aika eroaa tavallisesta?

Ostin eilen kirppikseltä mammahaalarit 2e :D Ihan himpun sais lahkeet olla pitemmät, mutta kun olkaimia vähän löysää niin avot! Varmaan jo kuukauden päästä sopivat, jos maha tätä tahtia paisuu..

Nyt taas töiden pariin!! Kirjoittelemisiin,

-kanttis
 
Nea
Huomenta...
Meillä oli eilen ensimmäinen lääkärineuvola.

Kanttarelli82: Eroaa siten, että lääkäri tekee sisätutkimuksen, painelee mahaa (tunnustelee kohdun kokoa) ja kuunteli ainakin mulla eilen vauvan sydänäänet.

Oli se kyllä ihanaa kuulla kun pikkusen sydän jyskytti hirveetä vauhtia, koko huone täyttyi siitä äänestä :) Kyllä sitä alkaa pikkuhiljaa todella uskomaan, että on raskaana.

Aurinkoista torstaita kaikille!

-nea ja pikkunen 12+6-
 
Moi kaikki!

Kuuntelen herkkää musaa ja luin viestejänne, ja siinä vaiheessa kun pääsin Nean sydämenjyskytyksiin, rupesivat kyyneleet valumaan - kylläpä taas ollaan tunteellisella tuulella! :LOL:

Vielä tuosta Marukan kohtelusta, olen työni puolesta myös ollut paljon tekemisissä venäläisten kanssa ja kieltämättä tieto lääkärisi kansallisuudesta sai minutkin toteamaan, että ahaa, siitä siis kiikastaa. Suorasukaisuus tuntuu tosiaan tietyssä mielessä jonkinlaiselta kansanluonteelta eikä välttämättä ole merkki ilkeydestä. Tuossa tilanteessa ei tietysti ole ollenkaan hyväksyttävää tuollainen käytös, ja minusta Kanttarelli oli ihan oikeassa ehdottaessaan, että jos vain millään pystyt, kävisit juttelemassa lääkärille itselleen. Uskon, että se olisi loppujen lopuksi tehokkaampaa kuin valitus, vaikka tietysti vaatii sinulta enemmän eikä välttämättä heti paikalla vaikuttaisi kannattaneen. Joka tapauksessa olen varma siitä, että susta tulee aivan upea äiti, älä ainakaan sitä jää yhtään murehtimaan! :hug:

Ihanaa, aurinkoista päivää kaikille! Toivottaa Kalenteri, joka lähtee kohtapuoliin työmaalle :)
 
Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille meille!! :wave: :flower: :wave:

Olen jo toipunut kokemastani järkytyksestä lääkärissä, kun ajatuksella mietin niitä sydänääniä =)

Auringonpaistetta kaikkien päivään! :wave:
 
Oli ihan pakko tulla teitä morjestamaan. Nyt se kuumeilu päättyi vihdoin minullakin ja joulutähti on tulossa :xmas: Teillä alkaa on kriittisimmät vaiheet ohitse, ultrat sun muut jo takana. Täällä vielä tuijotellaan Sure step-testiä tippa silmässä ja toivotaan hartaasti, että vauva pysyy matkassa jouluun saakka. Kevättä teille kaikille Kuu-ukko, Kalenteri ja muut - perässä tullaan :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2005 klo 15:17 Ametisti kirjoitti:
Oli ihan pakko tulla teitä morjestamaan. Nyt se kuumeilu päättyi vihdoin minullakin ja joulutähti on tulossa :xmas: Teillä alkaa on kriittisimmät vaiheet ohitse, ultrat sun muut jo takana. Täällä vielä tuijotellaan Sure step-testiä tippa silmässä ja toivotaan hartaasti, että vauva pysyy matkassa jouluun saakka. Kevättä teille kaikille Kuu-ukko, Kalenteri ja muut - perässä tullaan :heart:
Onnea vaan oikein paljon plussasta ja :hug: tulevasta joulutähdestä.

:saint: matkaan !

Meillä odotettiin joulutähteä kaksi vuotta sitten. Oli ikimuistoinen joululahja, kauan odotettu käärö saada omaan syliin. Siinä se joulu meni ihmetellessä tätä suurta lahjaa.

Kuu-ukko ja masukki 12+4
 
Onnea Ametisti!! :heart: Sinä ja helmionni olettekin olleet mielessä monesti =) Lieköhän helmionnen tilanne mikä? Toivottavasti hänelläkin plussaa pian!

Mulla tänään rv 12+0 -huisia! Sukkahousut kiristää kovasti mahan päältä ja pitääkin varmaan ostaa semmoset mammasukkahousut pian. Päänsärkyä meinaa välillä olla, mikähän siihen auttaisi.. Panadolia syön vasta kun on pakko :\| Muuten ihana fiilis ja viikonloppu taas! Olen vielä kotipuolessa äitin hemmoteltavana :D Voisivatko asiat paremmin olla!

Nyt taidan herättää loput nukkuvat ja pistää isän karaokelaitteet kuntoon ;) Rentouttavaa lauantaita mahakaverit!! :heart:

-kanttis (joka näki unta rv 16:sta ja ensimmäisistä tuntuvista liikkeistä..)
 
Kiitos Kanttis ja Kuu-ukko! Helmionni jäi vielä odottamaan tammivauvaa, ja tulee toivottavasti pian perästä. Mulla kolmannen kerran sama LA (yksi niistä km) eli aika kova suhdeluku 1: 365 - tarkkoja ollaan miehen kanssa oltu :D
En olis muuten raskaustestiä edes tarvinnu. Mies sano reilu viikko sitten (eka kertaa puolitoista vuotta sitten tapahtuneen edellisen plussauksen jälkeen), että näen jo naamastas, että vauva on tulossa. Kasvonpiirteet kuulemma muuttuu selvästi. Harmi, ettei se taito toimi kuin minun kasvojen kohdalla. Voisi nimittäin mainostaa itseään 'Aconia aikaisempana'....
Kiva kuulla, että teillä sujuu odotus mukavasti. Vajaa pari kuukautta, niin maha alkaa näyttää jo 'the masulta' ja liikkeetkin tuntuvat :heart:
 
Väliaika tietoja:Kaikki hyvin ja vauva kasvaa! Pahoinvointi helpotti ja suonikohjuvaivat alkaa. Ensimmäisessä ultrassa kaikki oli hyvin, emme halunneet niskaturvotuksen mittausta. Iloista odotusta muillekin ja käyn välillä lukemassa mitä teille kuuluu. La 10.10
 
triinu
Moikka taas!

Ametisti: isooooooooot onnittelut tulevasta joulutähtestä :flower: :flower: :flower: käypä kertomassa kuulemisia!

Mulla oli aamulla toinen neuvolakäynti ja kaikki oli kunnossa =) arvot kohdalla ja vauvelin sydänäänetkin saatiin silla neuvolan koneella kuulumaan :heart: jyskytti toinen todella kiivasta tahtia :heart: Paino oli nousut kolme kiloa :eek: :eek: :eek: , mutta onneksi nyt alkaa pahaolo helpottaa, eikä tarvi enää koko ajan syödä :p Ja kun sääkin on sen verran ihana, voisin vaikka elvyttää sauvakävely-harrastuksenkin. Tekisi ainakin hyvää vähän liikkua :)

Mukavaa tätä viikkoa kaikille!
 
siiri-miina
:heart: täällä taas :heart:
Plussa tuli viime torstaina :heart:
keskenmeno oli tosiaan maaliskuun 8päivä ja nyt jo raskaana =)
Yllätys mutta ihana sellainen :heart:
Sopiiko jos "roikun "täällä teen kanssa kun oli niin kiva porukka sillon kun 7-viikon pino tehtiin :hug:
Vielä en edes tiedä viikkojani mutta tilaan ajan ensi viikoksi ultraan niin eiköhän olla sillon viisaampia.
:heart: :lla siiri-miina
 
Hei ihanaa,

kauheasti minunkin puolesta onnea Ametistille ja Siiri-Miinalle. :flower: :hug: Kivaa saada teidät tänne.

Meillä oli toinen neuvola perjantaiaamuna, oli liikuttava tilanne se sydänäänten kuuntelu kyllä. Siellä pompotti, ja ipana liikkui niin paljon, että sitä piti oikein jahdata sillä laitteella! :heart:

Olot entisen kaltaiset, mutta kyllä tämä varmaan tästä. Väsyttääkin. Kiirettä pitää noin muuten, taas pitää lähteä syömään ja sitten ryntäämään Helsinkiin päin - tämä jatkuva kulkeminen tekee hulluksi. Lisäksi alhainen hemoglobiini vaivaa sekä toistuvasti esiintyvä valkuainen virtsassa. Jonotin aamun terveyskeskuksen labrassa, jotta saadaan nämä vaivat tutkittua, huomenna sitten puhelinajalla selvinnee enemmän.

Kävin eilen kampaajalla ekaa kertaa 11 vuoteen piristämässä itseäni, ja kyllähän se todella piristikin! =)

Hienoa viikkoa, toivottelee Kalenteri :)
 
Tottakai Siiri-Miina ja kaikki 7viikon jännääjät ovat tervetulleita pinomme pitämään yhtä. Onnea vielä odotukseen! :heart:

Mä kävin kanssa eilen neuvolassa. Kaikki oli ok: paineet kunnossa, HB jopa hiukan noussut, painokin jo noussut kolmisen kiloa, hui kauheeta ! Pieni sydänkin :heart: saatiin kuulumaan. Ihanaa kuunnella sitä "jyskettä".
Joten ei muuta kuin jatketaan masujen kasvattelua kevätsäästä nauttien ! :heart:
 
Hei kaikki :wave:

Hauskaa että meitä on täällä näin monta =) Mulla alkaa jo olo hieman helpottaa eli aamiainenkin pysyy sisällä. Päänsäryt ei vain helpota.. Huomenna ultra :heart: ja ihan jännittää.. Toivottavasti ei ole samanlainen lääkäri vastassa kuin viimex.. \|O Loppuviikosta naapurimaahan katsastelemaan juhlajuomia kesän häitä varten.. Iloisia kevätpäiviä kaikille ja lämmintä viikonloppua, en varmaan pääse koneelle vasta kuin maanantaina..

:wave: :flower: :wave:
 
Kivaa, että viikon 15 plussaajakin mahtuu mukaan. Loikin täältä joulutähtiin ja takaisin. Siiri-Miina :hug: Hienoa, että sinulla tärppäsi näin pian!

Hauskaa soitella kohtapuoliin neuvolan tätille aikaa. Mulla on ehkä maailman mukavin terkkari odottamassa ja olemme 'eronneet' kuitenkin vasta 10 kk sitten, joten kaikki on tuoreesti muistissa. Löysin kaikki paperitkin ruokavaliosta, alkoholista, rakasteluasennoista, liikelaskennasta ym. joten säästän nyt sitten kaupungilta pitkän pennin, kun en tarvitse kuin uuden äitiyskortin :D

Vaadin välitöntä säätilan lämpenemistä. Paleltaa jo muutenkin ja ulkona on lähes pakkasta! Tahtoo etelän lämpöön...
 

Yhteistyössä