viikon 7 plussaajat-pino

Huonenta kaikille!
Pääsin töihin kerta pysäytyksellä tien poskeen.. Siellä on samalla tienpätkällä monen viikon aamiaiset :x
Mä olen yrittänyt muistella oloa edellisissä raskauksissa ja verrata tuntemuksia tähän olotilaan ja miettinyt kumpaa muistuttaa enemmän, tyttöä vai poikaa. Tulin tulokseen ettei kumpaakaan, ei ollut pahaa oloa, ei päänsärkyjä.. Sukulaiset joilla on kaksoset sanoo kaikki että 24h kuvotus oli heilläkin odottaessaan tuplia. Voi kun menis äkkiä nämä viikot niin saa tietää montako masussa kasvaa ja että kaikki on hyvin. Meillä on neljät kaksoset ihan lähisukulaisilla. :whistle:

Iloista päivänjatkoa!
 
triinu
Huomenta taas!

Ja tervetuloa joukkoon Marukka!! Onnittelut raskauden johtosta!

kanttarelli82: luin sitä sun LA pohdinta ja menin iha sekaisin itsekin ;) että niikuin kuukautta aikaisemmin kun sulla?? Milloin sulla se LA on? Mulla siirtyi ja on nyt sielä marraskuun alussa. Onpa isille tulossa mukava isinpäivälahja :heart:

Meikäläinenkin on aika tiuha tahtia sitä jääkaapin ovea paukutellut. Pakko syötä parin tunnin välein, ettei paha olo iskisi. Saapi nähdä, mitä se vaaka oikein seuraavassa neuovolassa näyttää. Oma veikkaus on, että kiloja on tullut varmaankin 3-4 lisää :eek: Syön kyllä ihan kevyitä välipaloja, mutta tällä syömivauhtilla tulee pakostakin syöty päivässä paljon enemmän kun aikaisemmin. Ja meikäläiselle se paino tulee aika helposti.. Noh, jospa se paha olo helpotaisi, eikä tarvisi enää päivät pitkät sitä ruokaa puputella ;)
 
Kiitos kaikille, totesin että tähän jää koukkuun.. =)
Onko liian henkilökohtasta jos kerrotte minne menette synnyttämään. Me mennään Hämeenlinnaan. Minulle uusi paikka. Edelliset NKL ja Hyvinkää.

T. Marukka
 
Hei taas!

Otinpa vapauden nukkua pitkään ja flunssaa parannella, joten nyt syyllisyydentunnossani lyhyesti täällä... Täytyy sitten jatkaa, kun saan jotain järkevää tehtyä ja parempi omatunto palaa. :LOL: Vaikka täytyyhän tässä itsensä kunnossa pitää.

Marukka, tarrasi silmiini heti, että olet myös Hyvinkäällä synnyttänyt. Sinne olen minä nimittäin menossa. Voisitkohan jakaa vähän kokemuksiasi, vaikka synnytyksestäsi onkin jo useampi vuosi, onko OK paikka? Ei kai sentään ole mahdollisuutta mihinkään perhehuoneeseen tms.? Toisaalta en tiedä, kun asun hyvin lähellä, että onko välttämätöntä tarvistakaan, mutta kotoisat ja rauhalliset olot toivoisin synnytykseen ja senjälkeiseen aikaan - ja mahdollisuuden synnyttää muuten kuin perinteisessä makuuasennossa...

Sitten lopputyön kimppuun, vointeja tasapuolisesti toivottaa Kalenteri
 
Moikka vaan.
Hyvinkää on on jo sairaalana pieni ja kodikas. Muistelisin että siellä oli perhehuoneita jo silloin? Hyvää oli siellä myös se että äitien ohjaus ja neuvominen oli tunteita kunnioittavaa, eli henkilökunta oli erittäin mukava. Toivottavasti on vieläkin. Mulla oli nopea ja helppo synnytys, enkä ollut siellä muistaakseni kuin 2 yötä neljän hengen huoneessa. Ei jäänyt ikäviä muistoja mistään toisin kuin naistenklinikasta :( Sinne en enää haluaisi mennä, paitsi jos jotain epäillään menevän pieleen. Siellä olin seitsemäs kuuden hengen huoneessa oven ja pesualtaan vieressä, oli ennätys määrä synnyttäjiä, hoitajien lakko ja sattuipa vielä keittoviikko sille viikolle!! Tomaattikeitto ei maistunut..
Mutta kokemuksiahan on yhtä monta kuin on synnyttäjää, mulle sattui nämä kokemukset. Nyt jännityksellä odottelen Hämeenlinnaan tutustumista..

Leppoisaa kevätpäivää kaikille.
 
triinu: mulla LA 28.10, tätä mieltä ovat neuvolatätit sekä ultran tehnyt lääkäri. Niin kai sitten minäkin =) ja viikkoja on nyt 10+6.

Ja täällä suunnistetaan kohti OUKS:ia kun aika tulee, eli Oulussa asutaan. Haaveena muutto kotikaupunkiin, kunhan valmistutaan.

Jaahas, pitänee rueta kokeen tekoon.. Ysien biologiaa olen nyt opettanut ja koekin pitää sitten tehdä. Eikun hommiin, kuullaan taas! Niin ja ihanaa perjantaita kaikille -tästä se viikonloppu alkaa!! :hug:

-kanttis
 
Voi elukka minua!! Kävin vielä lukemassa sun viestin triinu, ja siellähän luki 2.11 eikä 2.10... :ashamed: Mun pitää viisiin silmälasit hommata :headwall: Mutta ihanaa, että meillä LA nyt noin lähekkäin!! :D Saadan jännätä, kumpiko sitä ekana poksahtaakaan ;)
 
triinu
perjantaita taas!

mikäli kaikki hyvin menee, meidän pikkuinen syntyy Porvoon sairaalassa. Toinen vaihtoehto olisi ollut NKL, mutta päätin mennä Porvoseen: pieni rauhallinen ja ensinäkymältä viihtyisä paikka =)

meikäläinen ajatteli mennä ensi viikolla mamma-housu ostoksille :whistle: enää ainoastaan yhdet omat housut mahduvat päälle ja nekin alkavat kohta tuntua mahan päältä inhottavalta. painoa kun on muutama kiloa tullut lisää ja mahakin alkaa pikkuhilja pyöristyä. toistaseksi olen kyllä käyttänyt vähen väljempiä paitoja, ette töissä huomattaisi ;) vaikka rakas mieheni on ihan innoissaan pienestä maha-pömpöstä ja neuvoi, että "antaa vaan näkyä" :LOL: :LOL: niin, olisiko teillä hyviä vinkkejä, mistä liikkeista löytyisi kivoja housuja?

mukavaa alkava viikonloppua!
 
Sateista perjantaita.

Mä otin jo pari viikkoa sitten mammahousut käyttöön kun en töihin voinut tulla ihanissa lököverkkareissa =) ja normaaleista farkuista puuttui pala napin ja napinläven välistä?? Paino ei ole noussut kuin 1.5kg mutta se kaikki on tullut navan seudulle.. Aika mukavia ja rentoja mutta kuitenkin hyvännäköisiä mammavaatteita myy H&M ja KappAhl. Ja pääasia on että ne on edullisia!! Vannoutuneena farkkuihmisenä ostin kahdet erilaiset jälkimmäisen mallistosta.
Pahoinvointi jatkuu ja päätä särkee taas.. Ihan kuin olis kokoajan hapenpuute, ohimolla tykyttää sydämen lyöntien tahtiin :(

Viikonloppua odotellen, Marukka
 
piu84
Moikka Kaikille!!!

Olen unohtanut käydä kertoo miten se niskapoimu ultra meni silloin 22.3. Eli mentiin KAKS:lle synnytyssalille ja siellä sitten ruettiin kahtelemaan et mitäs siellä näkyy (rv menkkojen mukaan 12+3).. no olihan siellä semmonen pikkunen jolla sydän löi tuhatta ja sataa.. heilutteli pikku jalkojaan. Mutta se oli niin hirvittävän pikkunen, vain 2,5 cm eli ultran mukaan rv olikin vain 9+2. NIskapoimua ei voitukaan tehdä ja uusi aika on 12.4. Nähdään taas miten se siellä pärjää.

Laskettuaika muuttui 1.10 --> 23.10. eli reilu 3 viikkoo myöhemmäksi.

Epäiltiin että olisi jäänyt yhdet kuukautiset väliin ja sen seurauksena uusi ovulatio josta olis sitten hedelmöittynyt.

Nyt jänskättää ku olen lukenut muiden juttuja että maha on jo kasvanut... mut minä en ole huomannut mitän siihen viittaavaa... vai pidänkö vain venyviä vaatteita?!! En tiiä.

Mut sittenhän (12.4) sen näkee miten siellä jaksellaan ja kasvaako meiän vaavi yhtään.

Tervetuloa kaikille uusille!!!


-piu84-
 
Heipä hei!

Mulla maha ei tavallisiin farkkuihin enää mene.. Veikkaan että painoa tullut noin 3 kg ja niistä suurin osa navanseudulle =) Yhdet joustovyötäröiset housut olen ostanut, mutta tahtoisin vielä farkut ja lappuhaalarit. Sain vuosia sitten kaverini äidin vanhat vakosamettiäitiyslappuhaalarit :LOL: jostain 70-luvulta, ja ne oli ihan älyttömän ihanat, mutta lainasin niitä siskolleni kolme vuotta sitten ja jonnekin ne sitten katosivat :/ Sisko sanoo, ettei edes pitänyt niitä koska lahkeet oli liian lyhyet ja samaa muistelen minäkin.. No, kadonneet ovat nyt kuitenkin.

Mikäs liputuspäivä tänään on?
 
Huomenta kaikille!

Täällä paistaa pitkästä aikaa aurinko ja mielikin on ihan aurinkoinen =) Iskelmäradio soi hiljaa taustalla :D En kauheasti iskelmistä perusta (jos en inhoakaan), mutta kovana karaokefanina kuuntelen, josko oppis uusia kappaleita.. Karaokebiisit kun yleensä tuppaa olemaan tätä iki-ihanaa iskelmää :LOL: Hyvää sunnuntaita kaikille!!

-kanttis
 
Nea
Heippa vaan kaikille...
Huomenna np-ultra, sitä jännityksellä odotellaan =)
Pahoinvointi on jäänyt kokonaan pois, ihanaa! Toisaalta vähän huolestuttaa kun oireet katosivat, mutta normaalia se kai on...
Viikkoja nyt kasassa 12+1.
Aurinkoista sunnuntaita!
 
Moikka kaikille!

Kiitokset ensinnäkin Marukalle tiedoista, mitä Hyvinkään sairaalaan tulee. Rohkaisevaa kuulla, että oli mukava paikka.

Mullahan nyt tasan 12 viikkoa, tiistaina ultraääni, joka jännittää, ja la 23.10. (lyhyt tiivistys vain tilanteestani). Huonoa oloa edelleen, ehkä se tästä pikkuhiljaa kaikkoaa, vaan ei siltä tunnu... :\|

Meinasin perjantaina laittaa työpaikan kekkereihin pari kuukautta sitten ostetut housut, joita en ole aikaisemmin ehtinyt käyttää, kun lahkeet ovat jääneet lyhentämättä. Sainpa huomata, että lahkeista viis, kun ei mahan kohdalta menekään kiinni. Samanlaisia huomioita siis minullakin kuin teillä. :)

Nyt pikaiseen kävelylenkille, kun vielä on valoisaa. Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa, t. Kalenteri
 
May-79 harmailee
Moi kaikille!!!

Mittari: Voimia jatkoonkin!!! :hug: B)

Uudelle: Tervetuloa minunkin puolesta! :wave:

Nyt pitkästä aikaa kerkesin koneelle istumaan... kummasti aika vaan karkaa sairastellessa käsistä... Meille iski uusi flunssa-aalto ja nyt ukon kanssa kilpaa voivotellaan ja niistellään.

Muuten... minä olin jo tuntevinani liikkeet, mutta nyt ei tunnukkaan enää... hieman mietityttää... No, viikkoja on vasta 16, joten eipä liikkeillä ole vielä ns. kiirettä.. ainut vaan, että kun ne pirun ennakkosupparit alkaa taas vaivaamaan!!! Kohtu on jotenkin toispuoleinen... minusta tulee kohta ihan höyrypää, jos vielä mietin mitä kaikkee vois olla vialla.. neuvola on vasta 20. päivä, mutta saatan mennä tiistaina tai keskiviikkona ylimääräiselle käynnille, jos vaan tuttu täti on paikalla. Helpottais kummasti kuulla ne ihanat paukutukset. Mahan koko kyllä viittaa kaiken olevan hyvin... ehkä LIIANKIN hyvin... ;)

Jännä, miten teillä on ne lasketut muuttunut niinkin paljon...? Ei se tietysti mullekaan mikään ylläri sinänsä ole, on mullakin ennen vaihtunu la paljonkin, mutta nyt ei muuttunut kuin 2 päivällä ja sekin aiemmaksi! Eli siis miten se nyt oikein voi se haamuviiva tulla kuukautta aiemmin jos kerta kk:t on jääny väliin vai mistä nyt oikein on kyse? Voisko joku valaista minuakin!!!

Mutta kuulkaas... tsemppiä ja aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!!!
 
triinu
Mukavaa maanantaita kaikille!

Kanttis: on todellakin mukavaa, että meillä LA on niin lähekkäin, katsotaan sitten syksymällä, että kumpi pääse ensimmäisenä "hommiin" =)

Marukka: kiitos paljon housuvinkista! Taitankin tänään suunnistaa Itikseen housuostoksille. Tosiaan H&M housut näyttivät olevat ihan kohtuhintaiset. Kävin parilla mammaliikkeen nettisivulla ja haukoin vaan henkeä, kun mammahousut maksoivat noin 60-80 euroa ja lappuhaalareista pyydetiin 139 euroa!!!!! Ihan järkyttäviä hintoja......

Itse olen ollut vähän huolissaan, kun perjantaina vatsassa vihloi todella kovaa ja viime yönä en oikein saanut nukutuksi, kun navan alapuolella oli kova ja hiukan kipeä möykky. Ovatkohan jotain kohdun kasvukipuja? No onnekis mulla on keskiviikkona ensimmäinen lääkärikäynti, niin pääsen sitten sieltä kysymään, että onko kaikki kunnossa. Mitään vuotoa ei onneksi ole, että eiköhän kaikki ole kunnossa =)
Huomasin juuri kalenterista, että kylläpä sitä raskaana ollessaan joutuu lääkärillä käymään :whistle: : tällä viikolla gynelle, ensi viikolla neuvolaan ja sitä seuraavalla viikolla np-ultraan. Huh-huh..

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Triinu :p
 
Sateista päivää kaikille ! =)

Kalenteri ja piu84 meillä on la:t lähellä, sillä täällä on 24.10, joten jännäämistä riittää, kuka ekana poksahtaa. :heart:

Me ollaan menossa KSKS synnyttämään. Ihan hyvät kokemukset reilun vuoden takaa. Todella mukava henkilökunta perheosastolla.

Täällä tänään rv 12+0, pahaolo alkaa ilmeisesti pikkuhiljaa helpottamaan. Jääkaapilla on kyllä käytävä tiuhaan, ettei nälkä pääse yllättämään ja sen mukana pahanolon tunne.

Viikon pääästä maanantaina olisi sitten toinen neuvola. Mitähän se vaaka näyttää, kestääkö jouset ???

Toivottavasti aurinko alkaisi paistamaan.
Mukavaa masunkasvattelua kaikille ! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2005 klo 14:25 kuu-ukko kirjoitti:
Kalenteri ja piu84 meillä on la:t lähellä, sillä täällä on 24.10, joten jännäämistä riittää, kuka ekana poksahtaa. :heart:
Heippa taas! Kivaa kun on noin lähellä muillakin laskettuja aikoja!

Huomisaamua taas jännään: sitten mennään ultraan. Saa nähdä, miten lasketun ajan käy, mutta vielä enemmän tietysti huolehdin, että onhan kaikki varmasti kunnossa masussa. Ja vielä: jännään, että rupean ihan solkenaan parkumaan siellä liikutuksesta ja oon sen jälkeen tosi nolona! :LOL: Ois kyllä niin kovin meikäläistä!

Näin untakin ultrasta jokin aika sitten. Ipanalla ei siinä näyttänyt olevan hätää, mutta kuten unet usein ovat, tämäkin oli kertakaikkisen sekava, ja olimme siinä mieheni kanssa tosi tyytymättömiä ultraan ihan siksi, että kaikki oli ollut niin älyttömän sekavaa emmekä saaneet mitään tolkkua mistään. Voi kun ei sen kummempaa valittamisen aihetta huomenna olisi kuin mahdollinen sekavuus, itkuherkkyys tai joku muu arkipäiväinen. 12+1 ovat nyt nämä kovin hitaasti kasvavat lukemat, ja ajattelen, että jos ultra ok, sitten lakkaan hermoilemasta... vaikka ei kyllä taida niin helposti käydä!

Joka tapauksessa rentouttavaa iltaa täältä toivottelee Kalenteri
 
May: Nuo viikot joilla sinä jo porskutat, tuntuvat tällä hetkellä olevan valovuosien päässä! Voi kun oliskin jo noin pitkällä.. =) Niin kovasti tässä huushollissa jo liikkeitä odotellaan, vaikka ainakin kuukausi siihen vielä taitaa mennä, ellei reilusti enemmänkin. Mulla nyt rv 11+2. Toisaalta, viikoilla 4-6 tuntui nuo yli kympin viikotkin ihan ikuisuuden päässä olevilta ja tässä sitä ollaan ;)

Kalenteri: Mulla ainakin helpotti hermoilut ekan ultran jälkeen ihan älyttömästi. Toivottavasti teilläkin menee kaikki hyvin ja saatte ainakin jonkinlaisen sielunrauhan! :hug:

Niin ja asiasta seuraavaan -eilen tuli ensimmäinen oksennus! Ihan ennen nukkumaanmenoa alkoi etomaan hulluna ja sieltähän se mehujäätelö sulassa sovussa sämpylän kanssa löysi tiensä pönttöön. Hämmästyttää, että tässä vaiheessa vasta eka oksennus :/ Siis onkohan tavallistakin, että tässä vaiheessa vasta alkaa etomaan ihan tosissaan? Luulis, että se alkais heti alussa jos ois alkaakseen.. No, jospa sse oli vain jokin yksittäinen stressiyrjö :whistle:

Mahan kasvun huomaan housujen lisäksi nukkumaan mennessäni. Nukun aina kyljelläni kippurassa ja nykyään reidet osuu mahaan, kun oikein kippuralle menen. Ennen ei ole näin käynyt :D

-kanttis
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2005 klo 17:21 Kanttarelli82 kirjoitti:
May: Nuo viikot joilla sinä jo porskutat, tuntuvat tällä hetkellä olevan valovuosien päässä! Voi kun oliskin jo noin pitkällä.. =) Niin kovasti tässä huushollissa jo liikkeitä odotellaan, vaikka ainakin kuukausi siihen vielä taitaa mennä, ellei reilusti enemmänkin. Mulla nyt rv 11+2. Toisaalta, viikoilla 4-6 tuntui nuo yli kympin viikotkin ihan ikuisuuden päässä olevilta ja tässä sitä ollaan ;)

Kalenteri: Mulla ainakin helpotti hermoilut ekan ultran jälkeen ihan älyttömästi. Toivottavasti teilläkin menee kaikki hyvin ja saatte ainakin jonkinlaisen sielunrauhan! :hug:

Niin ja asiasta seuraavaan -eilen tuli ensimmäinen oksennus! Ihan ennen nukkumaanmenoa alkoi etomaan hulluna ja sieltähän se mehujäätelö sulassa sovussa sämpylän kanssa löysi tiensä pönttöön. Hämmästyttää, että tässä vaiheessa vasta eka oksennus :/ Siis onkohan tavallistakin, että tässä vaiheessa vasta alkaa etomaan ihan tosissaan? Luulis, että se alkais heti alussa jos ois alkaakseen.. No, jospa sse oli vain jokin yksittäinen stressiyrjö :whistle:

Mahan kasvun huomaan housujen lisäksi nukkumaan mennessäni. Nukun aina kyljelläni kippurassa ja nykyään reidet osuu mahaan, kun oikein kippuralle menen. Ennen ei ole näin käynyt :D

-kanttis
Hei ja kiitokset rauhoitteluista Kanttikselle! :) Jospa sitten helpottais huomenna.

Totta kyllä, minusta myöskin tuntuivat nykyiset viikot olevan jossain määrättömän matkan päässä, kun alkutaivalta tehtiin... Ja nyt sitten nuo lähemmäs 20-viikkoiset ovat loputtoman etumatkan päässä ja sanotaan 7-viikkoiset vielä aivan alussa. =)

Toivottavasti Kanttiksen sämpylä-mehujää-yhdistelmä jää ainutkertaiseksi esteettiseksi nautinnoksi. Minäkään en ole juuri oksennellut, mutta ensimmäinen laatta tuli muistaakseni kasiviikolla. Sen jälkeen olivat muutamat lauantait ja keskiviikot riskipäiviä, mutta viimeisimmästä oksennuksesta on jo viikkotolkulla. Olot eivät ole varsinaisesti parantuneet kyllä, todellakaan. :\| Ehkä pikemminkin olen oppinut selviytymään niiden kanssa ja syömään niin, ettei huono olo iskisi niin rankasti - vaikka kyllä se tulee silti. Luulenpa, että osa meistä on vain "huonompia" oksentelijoita. Kälyni kertoi ystävästään, jolla oli odotusaikana tapana pitää junassa istuessaan sylissä paperipussia, johon hän sitten aika tiuhaan yökkäili. Siinä oli muille matkustajille hupia - ja odottajalla selityksen paikka. Eipä tuokaan toisaalta kivaa olisi.

Taidanpa alkaa tehdä matkaa Tarjoustaloon shoppaamaan, yhtä rattoisaa iltaa teillekin! =)
 
Nea
Aurinkoista tiistaita!
Eilen oltiin np-ultrassa ja siellähän se pikkunen oli kovassa vauhdissa, potki ja heilutteli käsiä =)
Oli mielettömän ihanaa nähdä että kaikki oli ok. Rv 12+2 muuttui 12+3.
Huomenna sitten neuvolalääkäri ensimmäistä kertaa.

-nea ja toukkis 12+4-
 
Hei Kanttis, ihan samat viikot 11+3 täällä tänään ja lokakuu on ikuisuuden päässä..
Tänään lääkäri ja toivottavasti LA ei siirry kovasti. Sydänääniä odotetaan meitin perheessä kovasti =)
Pahoinvoiville myötätuntoni, oma oksenteluni on siirtynyt polttavaan närästykseen ja huimaukseen..??? Päänsärkyäkään ei ole ollut muutamaan päivään..

Silti lippu korkealle kaikki, pahoinvointi palkitaan B)
 
Tervehdys kaikki!

Hienoa, että Nean ultrassa oli kaikki kunnossa! =)

Justiin tultiin meidän ultrasta, ja sama juttu: kaikki ok! =) Laskettu aika pysyi entisellään, eli 23.10., ja nyt mennään viikkoja 12+2, kuten olin itsekin laskenut. Pikkuinen sätki kovasti, taisi riehaantua tutkimuksesta. Pää-perämitta oli 5,7 cm. Meiltä kysyttiin seerumiseulonnasta, mutta jätimme väliin, koska niskaturvotus oli hyvin vähäistä eikä vammaisuus vaikuttaisi siihen, miten lapseen suhtautuisimme. Lapsen isä, mieheni piti minua kädestä koko ajan ja oli onnellinen, että oli tullut mukaan leffaan. :heart:

Upea kokemus, vaikka tutkimus kyllä tuntui minusta vähän inhottavalta. Kätilöt olivat mukavia ja kertoivat tarkasti, mitä ruudulla näkyi.

Hienoa päivää, toivottelee Kalenteri =)
 
Hei kaikille!

Käytiin kuuntelemassa hyvin hentoiset sydänäänet mutta kuului kumminkin. Lääkäri oli vain erittäin ikävä, sain todella huonon kohtelun! Sairastin masennusta syksyllä ja nyt tämä lääkäri arvosteli kovasti kykyäni tulla äidiksi nyt kun siitä liian vähän aikaa.. Kyseenalaisti miestäni ja suhdettamme..?? Olin hieman päästäni pyörällä, ihme etten vaipunut koomaan samantien uudestaan. :'( :'(

Onneksi kuitenkin masussa ainakin sydän lyö ja mieheni on suuri tukeni =)

Kaikesta huolimatta oikein rentouttavaa illan jatkoa kaikille. :flower:
 

Yhteistyössä