viikon 35 jatkot:)

Yritin jo eilen tänne kirjoitella mutta en saanut viestiä perille.
Täti on vieläkin hukassa,mutta plussaa sieltä ei kyllä tule. Tänä aamuna vielä varmistin vaikka varma olinkin kun tuo kilpparin toiminta nyt estää sen raskautumisen. Lääkärin puheista siis sen ymmärsin että sit on mahdollista plussata kun saadaan lääkkeillä se kilppari toimimaan. Kaikki muut arvot oli hyvät mitä veri- ja pisu näytteistä otettiin.  :)

HenLaille kysymyksiä:  :wave:  Miten sulla havaittiin tuo vajaa toiminta? Osasitko itse hakeutua lääkäriin vai mistä hoksasit? Mitä oireita sulle tulee jos unohdat vaikka joku päivä ottaa lääkkeen?

Meela: Mä kielsin sun tätiä tulemasta kylään,joten heitä vaan se kuppi nurkkaan piiitkäksi aikaa.  ;)  Plussaa puhaltelen.  :whistle: Mulla on kans pari kaveria joilla ois just ollu tutkimuksiin meno mutta sieltä se plussa pamahtikin juuri ennen kun ois pitäny mennä. Toivotaan näin myös siellä.  :)
 
Lauantai 16.2.2008


Annuli81..............kp 10/28-32.............yk11............1.Toiveissa
miranda-81..........kp 20/28-32..........yk7.............2.toiveissa
HenLai.................kp 21/24-33...........yk9............1.Toiveissa
meela..................kp 28/29-39...........yk11............1.Toiveissa
Piitu-Liinu............kp 31/28-30.............yk11...........2. Toiveissa



Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
 
Kiitos Piitu-Liinu kun kielsit mun tätiä tulemasta! Toistaiseksi kaikki on siltä saralta hyvin. Kyllä eilen tuntui monta kertaa hirveät menkka krampit.
P-L hienoa, että kaikki muut arvot olivat kohdallaan!

Mä testailin tänään, en voinut vastustaa kiusausta :ashamed: Tod. näk. siihen tuli viivanpaikka, siltä se ainakin vaikutti, ehkä on silti vielä aika hätäistä testailla kun ovis on aika myöhään...
 
Palasin vielä takaisin kun rupesi mietityttämään, että millä viikoilla aikaisintaan raskaus voi jo näkyä?? Kokeilin laskurilla omien tietojeni mukaan ja se sai, että jos olisin raskaana olisi 3+5? Voiko silloin jo näkyä?? Anteeksi tyhmyyteni, mutta kun ei oo koskaan päässyt kokemaan sitä ilon hetkeä B)
 
Toivotaan Meela että viivan paikka muuttuisi heleän punaiseksi. :heart: Eikös se vois jo tuolloin näkyä jos ovis on ollu noin puolessa välissä kiertoa. Esikoisen testasin paria päivää ennen menkkojen oletettua alkua ja tosi himmeesti siihen viiva sillon tuli. Mies piti hurjana mutta kyllä minä sen näin siinä.Pari päivää myöhemmin sitten vein jo selvät viivat nenän eteen ja johan uskoi. :D

Joo,täti tekee nyt tuloaan tänne,joten mulle voi jo tänään laittaa kp1 yk12.
 
Minua alkaa ihan jännittää Meelan puolesta, voikun se plussa nyt tulisi :heart: Piitu-Liinulle :hug: tädin tulon johdosta, mutta kyllä se siitä kun lääkitykset saadaan kuntoon!

Me käytiin eilen lääkärissä, ja PAS tosiaan tarkoitus tehdä ensi kiertoon. Nyt pitää vaan miettiä tehdäänkö siirto luomu-vai lääkekiertoon. Luomukierrossa tikuteltaisiin ovista ja plussan jälkeen olisi parin päivän päästä siirto.Tässä se ongelma, että siirtopäivä voi huonolla tuurilla sattua juuri viikonlopulle, jolloin menee homma taas kuukaudella eteenpäin.Lääkkeellisessä ei tarvitsisi tuollaisia miettiä, mutta joutuisi taas käyttämään ylimääräisiä hormoneja... Pitää vielä miettiä miten toimittaisiin, riippuen vähän seuraavien menkkojenkin ajankohdasta.
Tuli kyllä parempi mieli tuon lääkärikäynnin jälkeen, lääkäri oli niin positiivinen ja kannustava.

Mitäpäs muuten kuuluu Kaneliomenalle ja Elmerille :heart: Joko alkanut masu kasvaa? Entäs Annie ja Nanna?

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Lauantai 16.2.2008


Annuli81..............kp 10/28-32.............yk11............1.Toiveissa
miranda-81..........kp 20/28-32..........yk7.............2.toiveissa
HenLai.................kp 21/24-33...........yk9............1.Toiveissa
meela..................kp 28/29-39...........yk11............1.Toiveissa
Piitu-Liinu............kp 1/28-30.............yk12...........2. Toiveissa



Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
 
Päivitin Piitu-Liinu sinun tietosi. Toi on ihan totta, että miehelle ei viitsi näyttää/puhua ennen kuin on varmasti 2 punaista viivaa rinnakkain, niin skeptinen hän on. Varmaan epäilisi silloinkin vähintään salaliittoteoriaa! :LOL: Kävisipä minullakin samanlailla kuin sinun ekassa plussassa!

Mua jännittää nyt ihan hirveästi miten tässä käy... Mä tein vielä uuden herkän testin pari tuntia sitten kun en pystynyt olemaan testaamatta ja siinä näkyi hyvin vaalea, mutta kuitenkin punertava viiva. Se näkyi ihan suht ok kun testi oli juuri tehty (ei tarvinnut tihrustaa), mutta nyt kun se testi on kuivahtanut niin viivakin on todella himmeä (lue: mies ei sitä näkisi, mutta mun vaal. punaisilla silmälaseilla sen näkee). Käykö "haamuille" niin, että ne himmenee kun testi aika on ohi tai oikeastaan himmenee kun testi on kuivunut?
Testailen heti aamusti uudesta pissasta jos tulisi jotain selvyyttä. Olen itse myös skeptinen etten viitsi tosissani sanoa sitä haamuksi ennen kuin se on kiljuvan punainen! En oo sanonut siitä miehelle mitään jos se ei olekaan totta, teille vaan siskot kerron!

Lämmöt ovat olleet tänään parhaimmillaan 37.2 c. Tisut on vihdoinkin kipeät, kerkesin jo luulemaan jossain vaiheessa ettei ne edes tule kipeäksi. Muutamia kertoja on tullut valkkaria pyyhiessä, ei paljon mutta niin että olen sitä oikein kummastelut. Pissahätääkin on ollut, mutta sekin voi toisaalta johtua tästä jännittyneestä olosta.

Mutta en nuolaise ennen kuin tipahtaa eikä ooppera ole ohi ennen kuin lihava nainen on laulanut jne.. Mut kumminkin yllätetään vielä "housut kintuissa" :eek:

Annuli kyseli mun oviksesta niin mä en osaa yhtään sanoa tarkkaa päivää, laskurin mukaan se oli 4.2. (mun synttärinä + 2 seur. päivää) ovis oireita olin ainakin sillon tuntevinani. En oo tikutellutkaan yhtään, eikä mulla ole lääketiteellistä näyttöä ;)
Kyllä on inhottavaa jos sinun ovis menisi juuri viikonlopulle ja kierto ketuille... Ihanaa, että sulla on kannustava lääkäri. Kyllä se varmasti kohentaa mieltä :heart:
Oon ymmärtänyt, että monella on tärpännyt heti ekassa PASsissa, kunpa teilläkin osuisi palaset kohdalleen :heart:
En tiedä hirveästi niistä hormoneista, mutta minkämoinen juttu niissä olisi jos päädyt nyt niihin etkä luomukiertoon?
 
Vautsi Meela, nyt kuulostaa tosi hyvältä!! Varovaiset onnittelut :heart: Tulethan heti kertomaan mitä tämän aamuinen testi kertoo? Täällä yksi kademieli :D

Jos noihin hormoneihin päädyn, niitä napsitaan kierron alusta asti, ja jossain puolivälin paikkeilla tehdään siirto. Tuntuisi varmemmalta tavalta nuo hormonit, mutta mä olen valitettavasti saanut niistä kaikista tyyliin kaikki mahdolliset sivuoireet :headwall:
 
Sunnuntai 18.2.2008

Annuli81..............kp 11/28-32.............yk11............1.Toiveissa
miranda-81..........kp 21/28-32..........yk7.............2.toiveissa
HenLai.................kp 22/24-33...........yk9............1.Toiveissa
meela..................kp 29/29-39...........yk11............1.Toiveissa
Piitu-Liinu............kp 2/28-30.............yk12...........2. Toiveissa



Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
 
Tuhlasin tänään jo kaksi testiä, varmuuden vuoksi eri merkkiset! Mammaksin herkkäliuska on se josta viiva hailustui ja tänään se viiva näkyi hiukan paremmin. Oli pakko tehdä vielä acon 10 liuska ja siihen tuli ihan selvä viiva!! Se ei ole ihan niin tumma kuin kontrolliviiva, mutta sen näkee aivan selkeästi ja se on punainen. Mä en pysty edes uskomaan tätä, voiko tää olla
totta?? Ja mitä Piitu-Liinukin kertoi ystävistään jotka oli just ennen tutkimuksiin menemistä plussanneet.. mies oli aika varovainen vielä, mutta erittäin iloinen ettei tarvi mennä omia mällejä viemään laboratorioon!

Olo on aivan hirveä, kuumetta yli 37 c (kylmä ja kuuma samaan aikaan), tekee muutenkin huonoa ja krapulaolo. Vatsalihaksissa tuntuu jotain "kiristystä". En uskalla laittaa itseäni haamuilevaksi :eek:

Annuli sinulla on vaikea valinta. Mitä mieltä miehesi on?

Lisäys: pääsin kahteen kertaan jo kyökkimään pöntölle, yäk :x
 
Mahtavia uutisia!!!!!!!! Nyt taitaa uskaltaa onnitella meela jo ihan varmasti :heart: :heart: :flower: Oon käynyt teidän kuulumisia joka päivä lueskelemassa ja alkoi kyllä täälläkin jo ihan kämmenet hikoamaan sun puolesta =) Ja kuinka ihanassa vaiheessa elämä osaa joskus yllättää - juuri ennen suurempia tutkimuksia. Kovasti tarrasukkia pienelle ja peukutuksia koko ajan vahvistuvalle viivalle :heart:

Annuli81: Hyvin voidaan ja kyllähän tuo masu alkaa jo näkymään =) Elmerin pitäisi olla jo lähemmäs pariakymmentä senttiä kohta, joten jo aika "iso" kaveri ;)
Oon käynyt vakoilemassa teidän pinoa myös lapsettomuuspuolella jatkuvasti. Tosi hienoa, että ootte järkänneet tapaamisen - hoitotilanteessa vertaistuki on todellakin vertaansa vailla, saa vaihtaa kokemuksia, fiiliksiä ja tuuletettua tunteita.
Toivon sydämestäni, että teillä PAS osuu kohdilleen ja pakkasmuruset ovat oikein vastaanottavaisella ja kiinnittyväisellä tuulella :heart: Päätös tuosta PAS tavasta on vaikea, meillä tehtiin molemmat PASsit luonnolliseen kiertoon ja toisella kerralla kävi juuri niin, että ovisplussa napsahti perjantaina. Olivat kuitenkin ottaneet alkiot sulamaan pe iltapäivästä ja siirto oli maanantaiaamuna. Tsemppiä kovasti sinne edelleen :heart: :heart:

Hirmuisen paljon plussatuulia jokaiselle!!!! Olette ihania :heart:

Rakkain terkuin, kaneliomena ja Elmeri 15+5
 
Tämä päivähän lähti käyntiin paremmin kuin hyvin. Aamulla heräsin tekstiviestiin jossa mukana tuli oikein kaunis tytön tyllerön kuva! Mun kaveri synnytti tänä aamuna potran vauvan! :heart:
Ja nyt vielä Meela kohensi lisää tämän päivän fiiliksiä! Mahtavaa!! Hypin jo ihan innoissani täällä! ONNEA MEELA!!! Huomenna vaan soittoa heti aamusta neuvolaan? =) Näinhän siinä kävi ettet edes kunnon tutkimuksiin asti ehtinyt. :D Meillekkin lääkäri tuumi että kovin monesti niin käy että ehtii ajan varata mutta sittenpäs ne menkat jääkin väliin. (meillä tosin nyt hieman toisin kävi mutta kyllä se vielä meillekkin tulee,joohan.)

Juu,yritän jo tiistaina saada tuloksia jotta sais nyt tätä asiaa eteenpäin jotta sais sit vauva-asiaa eteenpäin. Monimutkaisesti sanottuna. :D Hyviä sunnuntain jatkoja. :wave:
 
Onnea meela!!!! :heart: :heart: Tästä sen huomaa, että joskus tutkimuksiin kannattaa lähteä :D Todella hienoja uutisia näin sunnuntaipäivän iloksi!

Kaneliomena, minäkin olen sinun kuulumisiasi tiiviisti seurannut. Ihanaa että kaikki sujunut hyvin :heart: Saan myös lohtua teidän tarinasta, ehkäpä meilläkin vielä jossain vaiheessa sama tilanne =) Minä luulen päätyväni muuten noihin hormoneihin, vaikka mies toista mieltä. Ressukka saanut ilmeisesti todellakin kärsiä myös hormonien vaikutuksista, kun lääkärissäkin tokaisi että ei mitään ylimääräisiä hormoneja :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piitu-Liinu:
HenLaille kysymyksiä: :wave: Miten sulla havaittiin tuo vajaa toiminta? Osasitko itse hakeutua lääkäriin vai mistä hoksasit? Mitä oireita sulle tulee jos unohdat vaikka joku päivä ottaa lääkkeen?
Mulla testattiin yläasteen aikoihin jo ku papereista näki että äitillä on kans vajis jne. Sillon sanottiin et parin vuoden välein pitäis testeissä käydä ja sitte keväällä 2005 mulla oliki arvot muuttunu niin paljo että alotettiin koelääkitys joka sitte jatkuu edelleenki ja niin pitkään ku minä elän. Mulla oli vaikka minkälaisia oireita mutta niitä on oikeestaan ihan turha kertoo koska oireet voi olla jokaisella täysin erilaiset. No viimeks oon unohtanu vähä vajaa pari vuotta sitte ottaa lääkkeet joten en ees muista miltä se tuntu mut ei sitä yhen päivän unohusta ees hoksaa olossa koska noi lääkkeet kumminki vaikuttaa "solutasolla".

Mulla ois nyt dpo 6 joten vähä reilu viikko pitäis vielä jaksaa piinailla.

 
Kyllä mun mieltä lämmittää kun tää mun uutinen on piristänyt Piitu-Liinunkin hyvin alkanutta päivää! Varovaisin ja sekaisin mielin tässä ollaan :heart: Oireista kyllä uskon, että jotain siellä alakerrassa on tapahtumassa. Pelkään vaan niin, että se on kohdun ulkoinen tms. Niin monet kierrot on ollut kovia pettymyksiä niin alkaa väkisinkin kuvittelemaan kaikkia! Varmistustestejä taitaa kulua useampia kun niitä juuri perjantaina tuli.

Kannattaisiko sitä soitella huomenna aamutestauksen jälkeen neuvolaan? Mitenkä ne jutut siellä menee/koska tapahtuu mitäkin? Oon ihan Neitsyt näissä asioissa :whistle:

Kovasti plussasäteitä meidän pinoon kaikille! Kiva kuulla, että Kaneliomena sinulla on kaikki hyvin ja masu kasvaa!

Kiitos kaikille kannustuksesta ja tsempeistä, olen todella liikuttunut :hug:
 
meela Voithan toki soitella jo huomenna neuvolaan ja varata ajan sinne. Paikkakunnasta tosin on kiinni mille viikolle saa ekan käynnin ja mitä siellä tarkaalleen tapahtuu. Mulla oli esikoisen aikoihin rv:lla 8 eka käynti. Eka käynti on hiukan pitempi ja siellä sulle tehdään äitiyskortti, sut punnitaan, mitataan verenpaine, otetaan verikokeita ja muutenkin terkkari kyselee kaikenlaista terveyteen liittyvää. Keskustelua on paljon. Mä sain myös hirmusesti kaikkia esitteitä. Alkuun neuvolassa käydään kerran kuukaudessa. Noin rv:lla 12 on niskapoimu-ultra ja n. rv:lla 20 rakenneultra sekä joillain paikkakunnilla oliko se rv:lla 36 olis vielä yksi ultra. Tässä jotain lyhyesti ja jos jollain on jotain lisättävää ni voi lisätä . :)
 
Meela onnea onnea onnea :heart: :flower: ! Ihanaa saada sinut tuonne samaan pinoon :D ! Vastaan nyt tänne tuosta uä:stä josta kyselit... Kävin ensimmäisessä rv5+6 eikä näkyny sikiötä vielä, sikiöpussi ja ruskuaispussi olivat oikeessa paikassa. Nyt viime perjantaina rv7+1 kävin naistentautien polilla ja sielä näky meidän pieni toukka 1cm ja syke :heart: . Eli jos haluat siihe alkuraskauden ultraan niin kannattaa pari viikkoa malttaa. Minä ehdin viikon ajan lukea kaiken tuulimunista ja huolehtia.

Nyt ku ollaan kerta saatu pää auki pinossa niin kaikki nyt vuorotellen tuonne odottajien puolelle jookos =) !
 
Maanantai 19.2.2008

Piitu-Liinu............kp 3/28-30.............yk12...........2. Toiveissa
Annuli81..............kp 12/28-32.............yk11............1.Toiveissa
miranda-81..........kp 22/28-32..........yk7.............2.toiveissa
HenLai.................kp 23/24-33...........yk9............1.Toiveissa
meela..................kp 30/29-39...........yk11............1.Toiveissa




Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
 

Yhteistyössä