Viikoksi ruokarahaa 15-20 euroa, mitä ruoaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vilu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vilu"

Vieras
Eli minulle tulee huomenna rahaa mutta tässä laskeskelin että pakollisten maksujen jälkeen minulle jää ruokarahaa 15-20 euroa, ehkä muutama euro yli. Jääkaapissa on tällä hetkellä pari perunaa, porkkanoita, margariinia, palvikinkkuviipaleita ja suolakurkku. Kaapeista löytyy vehnäjauhoja, mausteita, kaurapuuroa, lasagnelevyjä ja siinäpä ne oikeastaan olikin..

Itseni lisäksi minulla on koira ruokittavana, koiralle löytyy nyt kaksi lihapurkkia ja vähän raksuja.

Kertokaahan miten pärjään ensi maanantaihin! Eli halpoja ja riittoisia ruokaohjeita kehiin, kiitos :-)

Niin joo ja tuosta ruokarahasta pitää kyllä maksaa myös vessapaperi ja kuukautissuojat..

Makaroonilaatikkoa tuli natustettua melkein koko viime viikko, joten voi olla ettei se enää oikein maistu mutta tuon perunalaatikon taidan tehdä! Pitääpä heti etsiä joku hyvä ohje.
Leipää en ole kovin hyvä tekemään mutta ehkä tohtisin kokeilla sämpylöiden tekemistä..

[QUOTE="vilu";26080283]Makaroonilaatikkoa tuli natustettua melkein koko viime viikko, joten voi olla ettei se enää oikein maistu mutta tuon perunalaatikon taidan tehdä! Pitääpä heti etsiä joku hyvä ohje.
Leipää en ole kovin hyvä tekemään mutta ehkä tohtisin kokeilla sämpylöiden tekemistä..[/QUOTE]
leivät ja sämpylä tulee aikalailla samalla ohjeella, kun itselle tekee, ei ulkonäöllä väliä ole. Isänikin opetteli, eli helppoa hommaa! :D Ja täyttävää, hyvin halpaakin.

Osta perunaa, linssejä, kaalia, porkkanoita, kananmunia, tummaa tarjousleipää, maitoa, yksi viili, josta hapat lisää. Mitään erityisiä ohjeita en osaa äkkiseltä sanoa, mutta noista saa nyt vaikka mitä ja ei tarvitse olla erityisiä ruokalajeja. Keitettyjen öljyllä maustettujen perunoiden kanssa voi syödä suolalla maustettuja linssejä ja kaalisalaattia sinappikastikkeella. Helppoa, täytttävää ja maukasta. Kananmunia (halpaa proteiinia) paistettuna aamiaisella tai mieluummin terveellisiä uppomunia (jos on etikkaa). Kysy joltakin tutulta vanhoja pakastemarjoja viilin ja puuron kanssa. Yleensä tähän vuodenaikaan monet antavat pois mielellään.

Yhteistyössä