Viikkoja 36+5, joko uskaltais alkaa "ärsyttään" tätä mahaa?

  • Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
Mitä tarkoittaa "tehdä tahallisesti suppareita"?
Jos saat supistuksia normaalielämästä, kuten toiset saa (eli siivouksesta, liikunnasta, seksistä, jne) niin tottakai normaalielämää voi viettää :)
Ja jos taas tarkoitat jotain akupisteiden painelua, niin sopii yrittää, nähtäväksi jää tehoaako se :D
 
Helmi S
Samoilla viikoilla olen, ja samaa mietin. Kohtahan se vauva on jo valmis. Tosin en taida saada kyllä kovin tuntuvia suppareita aikaan, vaikka mitä tekisin. Mies ainakin on jo täystyöllistetty... :)
 
hmm. oma mielipiteeni on että: ei uskalla.

suuret/yliaikaiset vauvat/synnytykset sisältävät omat riskinsä, mutta myös ennenaikaiset synnytykset sisältävät riskejä.

ja luonto usein itse kertoo milloin aika on tai ei ole kypsä.

luethan vielä esim. googlettamalla riskejä mitä liittyy ennenaikaisuuteen tms.?

ja jaksamisia



:hug:

 
Tuskin auttaa
Mulla ainakin alko supistukset ihan itsestään ja joskus yritin voimistaa niitä ( Siis kun oli mennyt yliajalle) lenkkeilemällä, saunalla jne. En kuitenkaan saanut mitään muuta aikaiseksi, kun kipeän yön, jolloin supistuksia tuli kyllä, muttei niistä vauvaa tehty, eli tarpeeksi kipeitä pitämään hereillä, muttei niin kipeitä, että oltais päästy synnyttämään. No, kun vauva viimein synty kahden viikon yliajan jälkeen, oli just ja just yli kolmen kilon. Ajattelin, että onneksi ei syntynyt ajallaan. Elikkä, minä ainakin uskon, että vauva syntyy just sillon kun sille parhaiten sopii, ja sun kroppa on siihen valmis..
 
mamma
Rinnanpäitä hieromalla on yksi synnytys lähtenyt minulla käyntiin ja sillä konstilla saan hyvin voimakkaita suppareita, jotka hyvässä lykyssä muuttuvat säännöllisiksi...:) Lisäksi rakastelu kypsyttää kohdunsuuta ja lisää supistuksia.
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja mam2be:
sulla on samat viikot kun mullakin B) oon jo pari viikkoa lenkkeilly supistelun ja kohdunsuun kypsymisen toivossa. Siis toki olen aiemminkin liikkunut, mutta varovaisemmin.
Siis mä olen koko tän raskauden ajan liikkunu ihan normaalisti. En ole missään vaiheessa hidastanut tahtia. Oon ajanu nurmikot, käyttäny moottorisahaa, tehny klapeja, tehny ulkosaunalla vedet padasta, kantanu puukoppia ja lenkkeilly ihan normaalisti (paitsi nyt vältän asfaltilla liikkumista). Seksiäkin on toisinaan harrastettu. Ja saunomista usein.
Ei mulla ole missään vaiheessa supistellut. Nyt menossa rv33.
Milläköhän mä sit aikanani saan ne supparit aikaiseksi?
 
vieras
joo-o, et pysty itse synntytystä käynnistämään millään SSS:llä!
Jos synnytys on jo käynnissä, niin silloin sitä voi nopeuttaa noilla keinoilla. Jos ei, niin sitten vaan odottelet. Kyllä se sieltä syntyy.
 
Mulla kans viikkoja 36+3, mutta supistuksen supistusta en oo raskausaikanani kokenut, en kokenut esikoisestakaan, joka täysin yllättäen syntyikin vesien menolla rv 37+0.

Kyllähän sä voit ap yrittää =) Harvoin ne toimii, mutta jos lapsi on kypsä, niin uskon, että silloin voi jopa joku kikka toimiakin. Ei luonto epäkypsää lasta maailmaan päästä, vaikka kuinka hierois kantapäitä! =)

Mutta lähellä jo oot =) Ihanaa!
 
tiltu
ekalla kerralla koitettiin kaikki ässät ja lääkärikin koitti auttaa, mutta poika tuli vasta sitten kun halusi..

toisella kerralla tyttö syntyi 36+6 kun järkyttävän kipeitä supistuksia oli tullut 1,5 viikkoa enkä voinut nukkua..lääkärin suosituksesta yritimme kävellä ja mitä niitä ässiä nyt onkaan, jotta synnytys olisi käynnistynyt itsestään kun kohdunsuukin oli miltei 5cm auki, mutta vasta kun lääkäri pyöritteli sormiaan kohdunsuulla siihen malliin, että minä katselin tähtiä..niin synnytys vihdoinkin käynnistyi, mutta tyttö oli sitten valohoidossa vuorokauden eikä meinannut jaksaa itse syödä...

niin ja se synnytys päätettiin "käynnistää" ihan vaan sen takia, että vauvan koko oli kohdallaan ja lääkäri piti parempana alatiesynnytystä kuin sitä, että olisi odoteltu kunnes synnytys itse käynnistyy jolloin minulta olisi varmasti voimat loppuneet ja edessä olisi ollut sektio..
 

Yhteistyössä