Viihtiikö sitä kohta ottaa lapsia mukaan ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olin tänään messuilla ja itselläni oli 4v tyttö matkassa. Ja meidän takana jonossa oli kaks tiukan oloista tätiä. Ja edessä kaksi naista joilla oli molemmilla 3-5vuotiaita lapsia pari matkassa.
Yks niistä lapsista sai siinä jonossa itku/potku/raivarin. Ja tämä lapsen äiti taitojensa mukaan lohdutti,houkutteli lasta.

No nämä kaks tätiä meidän takana alotti kauheen paahtamisen. Et miksi niitä pentuja pitää joka paikkaan raahata. Ja huudattaa ja retuuttaa sit. Mä en voi niinku ymmärtää...miksi sitä pitää jne.
Toinen jatkaa- minusta on niin raivostuttavaa perjantaina käydä marketissa ku sinne raahataan ne lapsetkin matkaan ja ne vaan riehuu ja märisee. On se vaan niin ihana kulkea ku saa yksin mennä.
:o En kuullu sen enempää mut kauhee vaahtoaminen niillä kävi.
Me jatkettiin matkaa.

En sano et se lasten kans niin kivaa ja helppoa on kulkea ja mennä, mut tuntu tosi pahalta ne naisten kommenttit.
Eikö lapset saa missään näkyä saatikka kuulua.

Saa lapset näkyä ja kuulua, mutta ei siitä näystä ja äänestä välttämättä tarvitse kaikkien pitää. Ja sekin on totta, että ihan joka paikkaan niitä lapsia ei todellakaan tarvitsisi raahata mukaan.

Miksi pitää raahata joka paikkaan tuollaisia tätejä, joilla pipo kiristää noin pahasti päätä. Raivostuttavaa käydä marketissa, kun sinne raahataan tätejä, jotka vaan kiukuttelee ja valittaa. Miksi niitä tätejä pitää kiusata niin kamalasti? Eikö niitä voisi laittaa vaikka jonnekin hoitoon?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi pitää raahata joka paikkaan tuollaisia tätejä, joilla pipo kiristää noin pahasti päätä. Raivostuttavaa käydä marketissa, kun sinne raahataan tätejä, jotka vaan kiukuttelee ja valittaa. Miksi niitä tätejä pitää kiusata niin kamalasti? Eikö niitä voisi laittaa vaikka jonnekin hoitoon?

So true. :D

Tulpat korviin niille tädeille :D

pihalle semmonentäti-parkki, niinkuin on koirillekin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:

Pitää kehittää ''tätimarketti'' ja ''perhemarketti''

Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Saa lapset näkyä ja kuulua, mutta ei siitä näystä ja äänestä välttämättä tarvitse kaikkien pitää. Ja sekin on totta, että ihan joka paikkaan niitä lapsia ei todellakaan tarvitsisi raahata mukaan.

Ja sekin on totta,et jos haluaa kodin ulkopuolella liikkua niin ne lapsetkin on vaan pakko ottaa mukaan jos ei ole paikkaa minne ne jättää.
Ei siittä tarvi pitääkkään mut vähän hei sietokykyä.

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:

Pitää kehittää ''tätimarketti'' ja ''perhemarketti''

Tai lapsiparkki joka markettiin ;)

Minä olen kerran kaupan jonossa täräyttänyt yhden teini-ikäisen äidille, kun alkoi natisemaan siitä kun meidän silloinen kuopus (joka oli siis n6kk), alkoi juuri siinä kassan kohdalla vaunuissa itkemään.
En ottanut muksua sieltä pois, kun tiesin että itku loppuu heti kun pääsen vaan kärryjen kanssa liikkeelle (olin seuraavana kassajonossa), eikä huuto siis ollut mitään hysteeristä.

Alkoi hirmuinen märinä siitä kuinka on ärsyttävää kun joutuu kuuntelemaan itkua ja ties mitä.

Voin sanoa, että perkele mulla meni hermot, sanoin, että jos rouvaa noin paljon elämään kuuluvat äänet häiritsee, ei mikään estä häntä asioimasta vaikka netissä, ei silloin tarvitse tulla kauppaan kuuntelemaan ihmisten ääniä.
Nuorelle mimmillekkin tiukkasin, että kun sitten joskus mahdollisesti saat jälkikasvua, huomaat varmaan jo nyt, että minne sitä vauvaa ei kannata viedä hoitoon, ties vaikka lentää seinään kun vähän itkee.

Loppui tasan siihen se vänkytys siinä mun takana, ja kyllä muita ihmisä vähän huvitti kun ne katsoi sitä vaivaantunutta naista.

Lapsen itku aiheuttaa vieraassakin ihmisessä stressireaktion. Lapsen itkua on vieraan muutenkin inhottava kuunnella, sillä sille ei voi tehdä mitään! (Esim. ottaa lasta syliin tms.). Yrittäkää ymmärtää muitakin ihmisiä, lapsen itku aiheuttaa vaan primitiivisiä reaktioita, sillä aikuisen kuuluu suojella lasta.

Minulle ainakin hoitolaan tulee äitejä lastensa kanssa.
Siinä kyllä keksin äidin hoidon lisäksi lapsille jotain tekemistä, enkä mulkoilisi niitä lapsia tai huokailisi. Koska ei ole lapsen vika mihin äiti mukaansa tuo...
Äidistä on kiva makoilla tunti tai enemmän, mutta lapsista ei ehkä ole niin kivaa kyseisessä paikassa.
Joskus on vaan niin, että äiti ei pääse hoitolaan ilman lapsia ja olen sanonut, että saa tuoda lapsen/lapset mukana...

Kauppareissut meillä hoitaa pääasiassa mies, koska hänellä ajokortti... Joskus mennään kaksin, joskus mies menee yksin ja joskus mies menee lapsen tai lapsien kanssa kauppaan (ja hyvin menee).

Itse käyn kosmetologihoidoissa ja kampaajalla YKSIN... :D

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Lapsen itku aiheuttaa vieraassakin ihmisessä stressireaktion. Lapsen itkua on vieraan muutenkin inhottava kuunnella, sillä sille ei voi tehdä mitään! (Esim. ottaa lasta syliin tms.). Yrittäkää ymmärtää muitakin ihmisiä, lapsen itku aiheuttaa vaan primitiivisiä reaktioita, sillä aikuisen kuuluu suojella lasta.

Aiheuttaa. Mutta silti en näe syytä mennä vänkyttämään vieraalle asiasta. En ollessani lapseton enkä nyt kun itselläkin on lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:

Aiheuttaa. Mutta silti en näe syytä mennä vänkyttämään vieraalle asiasta. En ollessani lapseton enkä nyt kun itselläkin on lapsi.

Tälle peesi, ja kun se sanominen on niin v-mäistä ja napisevaa.
Jos edes voivottelisi, että ai kun toiselle tuli itku, ei ole kivaa, mutta kun jäpä jäpä jäpä, niin mulla ainakin meni hermot, eikä mun tartte tommoista ventovieraalta vaan kiltisti kuunnella, enkä kuuntele :kieh:

Yhteistyössä