Vihti kamppailee median valheita vastaan – ahdistelluista tytöistä tehtiin valehtelijoita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä sä oikein sekoilet? Nimenomaan nuo tytöthän tässä joutuivat ikävään tilanteeseen mediamyllytyksen takia. Sen vuoksi kannattaisi jättää pahin höyryäminen poliisitutkinnan jälkeiseen aikaan, ettei käy niin kuin nyt - nimellään esiintyneet tytöt on (mahdollisesti jopa aiheettomasti) leimautuneet valehtelijoiksi. Juuri tällaisia tilanteita aiheutuu, kun mieletön vaahtoaminen aloitetaan liian aikaisin.

Mua ei erityisemmin kiinnosta joidenkin random miesten kohtalot. Mutta toivoisin malttia sellaisten rikosten käsittelyyn palstoilla, joissa on poliisitutkinta kesken. On vähän kurja juttu, että valtava mediamyllytys kaivaa esiin asianosaisten kuvat ja nimet - ja sitten jos juttu jää näytön puutteen vuoksi kesken, osa ihmisistä jää pitämään tyttöjä valehtelijoina. Osa varmasti uskoo, mutta ei ole kiva olla tunnistettavasti esillä ratkaisemattomaksi jääneen syytteen osapuolena.

Ja itse suhtautuisin ihan samoin, jos tytöt olisivat olleet itsekin maahanmuuttajia. Ei minun sympatiani ole nimenomaan suomalaisten tyttöjen puolella, vaan minua kiinnostaa yhtä lailla ulkomaalaistaustaisten tyttöjen ja naisten oikeudet. Sinäkin peräänkuulutit solidaarisuutta nimenomaan suomalaisuuden perusteella. Itse en tee sellaista rajausta. Jos tyttöjen oikeuksista puhutaan, täytyy puhua kaikkien tyttöjen oikeuksista.
Juuri näin. Koko asian pointti ja ihmetyksen aihe on se, miksi poliisi menee noin vahvasti ottamaan kantaa ja leimaamaan alaikäisiä lapsia, kun tutkinta on vielä kesken. Outoa toimintaa ja ihmettelen poliisin motiiveja.

Yhteistyössä