Vihreiden Osmo Soininvaara ei halua Hernesaareen edes ambulansseja, paloautoja eikä myöskään poliisiautoja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli autolla saa ajaa kunhan ei pysäköi. Soininvaaran pitäisi sitten puhua parkkipaikattomasta eikä autottomasta alueesta.
Tässä pitää tietää, että termi autoton kaupunki/-kaupunginosa/-kortteli ei viittaa mihinkään uuteen keksintöön, vaan on kaupunkisuunnitteluun liittyvässä keskustelussa jo pitkään yleisessä käytössä ollut konsepti, jolla on tietty merkityssisältö. Ja vaikka terminologia olisi uusi, fiksu ihminen kyllä ymmärtää heti uutisen lukemalla mistä on kyse. Paitsi tietenkin mikäli haluaa ymmärtää tahallaan väärin ja nillittää.
 
vierailija
Autot vievät niin järjettömän paljon tilaa kaduilla ja parkkipaikoilla, että moni sen vuoksi luulee autoilun olevan jotenkin merkittävä liikennemuoto. Todellisuudessa esim. yhdessä ruuhka-ajan raitiovaunussa kulkee yhtä paljon ihmisiä kuin sadassa autossa. Yhdessä autossa istuu keskimäärin vain 1,2 ihmistä.
Autoilu on merkittävin liikennemuoto, vaikka sä muuta väität.

"Suomalaiset liikkuvat keskimäärin 41 kilometriä vuorokaudessa. Henkilöautolla kuljetaan 72 % matkustetuista kilometreistä ja 58 % matkojen lukumäärästä, ja kevyen liikenteen osuus on 4 % matkustetuista kilometreistä ja 30 % matkojen lukumäärästä."
 
vierailija
Tässä pitää tietää, että termi autoton kaupunki/-kaupunginosa/-kortteli ei viittaa mihinkään uuteen keksintöön, vaan on kaupunkisuunnitteluun liittyvässä keskustelussa jo pitkään yleisessä käytössä ollut konsepti, jolla on tietty merkityssisältö. Ja vaikka terminologia olisi uusi, fiksu ihminen kyllä ymmärtää heti uutisen lukemalla mistä on kyse. Paitsi tietenkin mikäli haluaa ymmärtää tahallaan väärin ja nillittää.
Fiksu ihminen keksisi sellaisen terminologian ettei synny väärinymmärtämistä, ellei sitten ole tarkoitus tahallisesti johtaa ihmisiä harhaan.
 
vierailija
Tässä pitää tietää, että termi autoton kaupunki/-kaupunginosa/-kortteli ei viittaa mihinkään uuteen keksintöön, vaan on kaupunkisuunnitteluun liittyvässä keskustelussa jo pitkään yleisessä käytössä ollut konsepti, jolla on tietty merkityssisältö. Ja vaikka terminologia olisi uusi, fiksu ihminen kyllä ymmärtää heti uutisen lukemalla mistä on kyse. Paitsi tietenkin mikäli haluaa ymmärtää tahallaan väärin ja nillittää.
👍
 
vierailija
Autoilu on merkittävin liikennemuoto, vaikka sä muuta väität.

"Suomalaiset liikkuvat keskimäärin 41 kilometriä vuorokaudessa. Henkilöautolla kuljetaan 72 % matkustetuista kilometreistä ja 58 % matkojen lukumäärästä, ja kevyen liikenteen osuus on 4 % matkustetuista kilometreistä ja 30 % matkojen lukumäärästä."
Juu, mut toimiva julkinen on lähinnä hkissä ja Tampereella. En jaksa uskoa, et hkissä kuljettaisiin 72% matkoista autoilla, mitä lähemmäs keskustaa mennään.
 
vierailija
Juu, mut toimiva julkinen on lähinnä hkissä ja Tampereella. En jaksa uskoa, et hkissä kuljettaisiin 72% matkoista autoilla, mitä lähemmäs keskustaa mennään.
Valitettavasti vain pieni osa Helsingissä tehtävistä matkoista tehdään tällä hetkellä henkilöautolla. Perussuomalaisten tavoitteena on kuitenkin nostaa tämä osuus Helsingissä samalle tasolle kuin mikä se keskimäärin on Suomessa. Tähän pyritään ensisijaisesti autokaistojen ja parkkipaikkojen lisärakentamisella, kuten pyöräkaistojen muuttamisella autokaistoiksi.
 
vierailija
Valitettavasti vain pieni osa Helsingissä tehtävistä matkoista tehdään tällä hetkellä henkilöautolla. Perussuomalaisten tavoitteena on kuitenkin nostaa tämä osuus Helsingissä samalle tasolle kuin mikä se keskimäärin on Suomessa. Tähän pyritään ensisijaisesti autokaistojen ja parkkipaikkojen lisärakentamisella, kuten pyöräkaistojen muuttamisella autokaistoiksi.
Kannatan.
 
vierailija
Valitettavasti vain pieni osa Helsingissä tehtävistä matkoista tehdään tällä hetkellä henkilöautolla. Perussuomalaisten tavoitteena on kuitenkin nostaa tämä osuus Helsingissä samalle tasolle kuin mikä se keskimäärin on Suomessa. Tähän pyritään ensisijaisesti autokaistojen ja parkkipaikkojen lisärakentamisella, kuten pyöräkaistojen muuttamisella autokaistoiksi.
Kunhan pyöräilijät vaan hyväksyy sen, että tilaa pyöräilyyn on sitten mukulakivikaduille tai talojen seinillä...
 

Yhteistyössä