Deleted member 149094
Onko käytettyjä oikeestaan edes saatavilla ollenkaan. . Vuosi sitten ei ollu vielPaas linkkiä 15 tonnin uuteen (käytettyjä ei ole saatavilla 700000 kpl) sähköautoon?
Onko käytettyjä oikeestaan edes saatavilla ollenkaan. . Vuosi sitten ei ollu vielPaas linkkiä 15 tonnin uuteen (käytettyjä ei ole saatavilla 700000 kpl) sähköautoon?
Se pieni ja ratkaiseva ero, mikä selittää sen miksi suomalaiset ajavat keskimäärin 12 vuotiailla autoilla, hinnaltaan 3600 euroa, eli kansakunnan köyhyys.Mut mitä eroa tossa sit on edullisimpiin pikkuautoihin? Tai no joo, sähköversio kestää pidempään!
Toki sit ku puhutaan oikeista autoista on tilanne eri.
Se pieni ja ratkaiseva ero, mikä selittää sen miksi suomalaiset ajavat keskimäärin 12 vuotiailla autoilla, hinnaltaan 3600 euroa, eli kansakunnan köyhyys.
Mun auton hinta oli muutama vuosi sitten 800 euroa, peugeot partner vm. 2006 ja voin romuttaa sen loppuunajettuna muutamien vuosien kuluttua ja olen menettänyt rahaa sen 800 euroa.
Jos tarttuisin Viheriöivien ideaan, ottaisin 30 000 velkaa, ostaisin uuden sähkärin ja maksaisin sitä takaisin pankille 10 vuotta.
Jonka jälkeen auto on samanlainen romu kuin Peugeotkin, mutta olisin kuitenkin sijoittanut sähkäriin 30 000 euroa.
Tuolla summalla saisin 30 tonnin bensakoslaa joilla voisin ajella 10 vuoden käyttöiän perusteella seuraavat 300 vuotta.
Huomaatko nyt miksi viehriöivien idea ei ole kenellekään huonotuloiselle kannattava idea.
OK, tasan ei käy onnenlahjat.Oli mullakin kakskyt vuotta vanhoja Volvoja kunnes paloi päreet siihen että jäin tienposkeen milloin yksin ja milloin neljän lapsen kanssa.
Nykyistä autoa vähentelen neljällä ja puolella sadalla kuussa ja eipä siitäkään taida omiaan takaisin tulevaisuudessa saada ku se imee ysikasia 12 litraa satasella.
Vaihtaisin!
OK, tasan ei käy onnenlahjat.
Mun koslalla on ajettu 300 000 kilsaa, ennen mun omistukseen tulemista siihen on vaihdettu taka-akselisto, joka on pösöjen murheenkryyni.
Olen ajanut autolla nyt kaksi vuotta ja huoltanut sitä öljyjen vaihdolla ja vaihtamalla lämpötila-anturin, 15 euroo.
Meni viime katsastuksesta sukkana läpi ja pakokaasuarvoiltaan kirkkaasti.
Lähti aamulla 23 asteen pakkasessa kivuttomasti käyntiin ilman kohkolämmittimen käyttöä ja olen ajanut sillä kaikenkaikkiaan 25 000 kilsaa.
EI ole kertaakaan nikotellut omistusaikanani.
Kannattaa käyttää asiantuntijaa ostaessaan käytettyä autoa ellei itse tiedä niistä mitään.
Minä käytän siihen itseäni
No varmasti juu, ja teslakauppiaat voi huoletta korottaa hintoja vaikka kuin ylös kun valtio maksaa, hitto mä oon väärällä alallaSaadaan uusi autokanta ja Suomeen töitä!
Yhtälö voi toimia Norjan kaltaisessa rikkaassa maassa, mutta ei tule toimimaan köyhien kansoittamassa suomessa.Nii siis nykyauton ongelma on vain ja ainoastaan se, että paljon kuluttavista autoista halutaan eroon ja polttoaineen hintaa nostetaan jatkuvast.
Edellisellä ysikymppisellä me ajeltiin reilut 500 000 kilometriä.
Kirjoitat asiaa.Yhtälö voi toimia Norjan kaltaisessa rikkaassa maassa, mutta ei tule toimimaan köyhien kansoittamassa suomessa.
Sähkäreiden hinnat ylittävät kuitenkin kansalaisten ostokyvyn ja vaikka rikkaat niitä aktiivisesti hankkisivatkin, käytettyjen alkaessa tulla markkinoille, niiden akut alkavat hiipua ja niidenkin hinta liikaa kansalle jolla on varaa maksaa autostaan se keskihinta 3600 euroa.
Siihen kun lisätään latausongelmat, kerrostaloissa ja kaupunkien parkkiksilla, kaduvarsipysäköinnissä, ollaan jo ratkaisemattomien ongelmien kanssa tekemisissö.
No money, no funny.
Jos polttoaineen hinnankorotuksilla ja muulla autoilun kallistamisella tehdään auton pito mahdottomaksi, moni pätkätyöläinen, matalapalkka-alalla laskee ettei hänen kannata käydä työssä maksaakseen autoilukulujaan ja suhtkoth samat pätäkät saa räkimällä kämpillä kattoon.
Puhumattakaan kuljetusten hinnannousuista, jotka tottakai maksatetaan kuluttajilla, kenelläkäs muilla.
Suomen autokannan sähköistäminen on vihreä utopia joka ei tule onnistumaan muutamassa kymmenessä vuodessa, ehkä ei koskaan.
Jos sähkärit yleistyvät ja polttomoottorit katoavat, sähkön hinta tulee nousemaan tuntuvasti, sillä valtion keräämää 8 miljardia euroa autoilusta ei voi jättää keräämättä jostakin muusta kohteesta.
Laitetaanko 10 vuoden maksuajalla ja ilman korkoa tulemaan yksi sähköauto sinne teillepäin?Siiis hei! En todellakaan usko, että tällä ajatuksella saataisiin suomen autokanta paremmaksi vaan itse voisin ottaa sen valtion takaaman auton. Korotta mielellään, kiitos-
Eli jäit valehtelusta kiinni (taas).Kuukkeloi itte. Seatti oli toinen. Toista en muista.
Laitetaanko 10 vuoden maksuajalla ja ilman korkoa tulemaan yksi sähköauto sinne teillepäin?
Osarilla kun alat maksamaan, se tekee 50 000 euron autosta 416 euroa/kk+sähkön hinta, huollot ym. autoilukulut.
Mutta ajattele positiivisesti, kymmenen vuoden päästä sinulla on ihan oma sähköauto, tosin akustoltaan ajokelvoton, mutta on sinulla pihassa ainakin korttelin hienoin koirankoppi.
Jo vain laitetaan tulemaan.Mä haluan kyllä sen hieman kalliimman maasturiversion
Jo vain laitetaan tulemaan.
Ja jos rahat loppuvat kesken, otetaan maailmalta lisää jo tavaksi tulleella periaatteella.
6 miljardia lainaa, lahjoitetaan 3 huitsinnevadaan, pidetään itse kolme ja pidetään peukkuja että kaltaisesi työn sankarit ja lapsesi, ehkä myös lapsenlapsesi jaksavat painaa duunia korotettuun eläkeikäänsä saakka.
Sillä se jolla paljon on, siltä paljon vaaditaan ja sulla on pian se sähköauto.
Osta yksi, maksa kaksi.Jo vain laitetaan tulemaan.
Ja jos rahat loppuvat kesken, otetaan maailmalta lisää jo tavaksi tulleella periaatteella.
6 miljardia lainaa, lahjoitetaan 3 huitsinnevadaan, pidetään itse kolme ja pidetään peukkuja että kaltaisesi työn sankarit ja lapsesi, ehkä myös lapsenlapsesi jaksavat painaa duunia korotettuun eläkeikäänsä saakka.
Sillä se jolla paljon on, siltä paljon vaaditaan ja sulla on pian se sähköauto.
Hybridit on nyt loppu valtion sähköautotallista, mutta mä lähetän etänä yhden human androidin selvittään sulle tilannnetta tarkemmin.Mä ostan moisen heti kun niitä on taas mahdollista saada. Ni ja kun Volvosta aika jättää. *huokaus*
Tai sit otan sen volvon hybridin
Tesloilla ajettu jo 500 000 - 600 000 km ilman suurempia huoltotarpeita ja 400-500 km ajomatkan akku heikentynyt vasta 10-20%. Tesla Model 3 maksaa 50 000 euroa.Vihreät: Tesla valtion takauksella
50 000 - 300 000 ja veronmaksaja maksaa jos et itse pysty.
Keskimäärin 3 600 euron auton omistava karvahattukansa tilaa heti kun takaus saadaan. Jep.
Valehtele vähemmän.Tesloilla ajettu jo 500 000 - 600 000 km ilman suurempia huoltotarpeita ja 400-500 km ajomatkan akku heikentynyt vasta 10-20%. Tesla Model 3 maksaa 50 000 euroa.
Jossain taksikäytössä ehkä, mutta se ei millään vastaa auton normaalia käyttöä.Tesloilla ajettu jo 500 000 - 600 000 km ilman suurempia huoltotarpeita ja 400-500 km ajomatkan akku heikentynyt vasta 10-20%. Tesla Model 3 maksaa 50 000 euroa.
Niin ap, se linkki olisi ollut tarpeen.Etkö toope osannut taaskaan linkittää aiheeseen?
Heppatytöt ovat menettäneet sen vähäisen järkensä.Niin ap, se linkki olisi ollut tarpeen.
Tässä muutamia:
Ympäristöministeri IS:lle: Valtio voisi taata sähköauton ostajien lainoja | Verkkouutiset
Krista Mikkosen mukaan näin vastattaisiin sähköautojen kalleuteen.www.verkkouutiset.fiNäkökulma: Hallituksen liikennesekoilu on karmeaa seurattavaa | Verkkouutiset
Valtioneuvosto on ajautumassa noloon umpisolmuun liikenteen päästötavoitteiden kanssa.www.verkkouutiset.fiHallituskumppanit tyrmäävät täysin vihreän ministerin autoidean – ”Jalat ilmassa ja laukalla eteenpäin”
Keskustan ja Sdp:n eduskuntaryhmissä ympäristöministeri Mikkosen avauksesta yllätyttiin: ”Ei minkäänlaista yhteisymmärrystä hallituspuolueiden kanssa”www.is.fi”Valtio takaa Teslan ostoa? Pyhä jysäys sentään” – Keskustassa tyrmätään Mikkosen avaus sähköautolainan valtiontakauksesta
Keskustan kansanedustaja Joonas Könttä: Ympäristöministeri Mikkosen avaus uhkaa sotkea autokauppaa, jos ihmiset jäävät odottelemaan takauksia ja korkotukia.www.is.fi
Älä nyt loukkaa heppatyttöjä. Heillä sentään sydäntä ja järkeä nuoruudesta huolimatta toisin kuin eräillä. . .Heppatytöt ovat menettäneet sen vähäisen järkensä.
ÖyhÄlä nyt loukkaa heppatyttöjä. Heillä sentään sydäntä ja järkeä nuoruudesta huolimatta toisin kuin eräillä. . .
Kyllä se joillekin voisi olla hyvinkin kannattavaa, ei tosin keskivertoveronmaksajalle. Hankitaan mahdollisimman kallis sähköauto valtion takauksella, hankkiudutaan sen jälkeen maksukyvyttömäksi ja myydään sähköauto käteisellä esim. ukrainalaiselle jobbarille (mahdoton jäljittää). Vatio maksaa lainanantajalle takaamansa summan ja käteisrahat "katosivat" elinkustannuksiin...Kymmenen vuoden päästä tämän päivän sähköautotekniikka on auttamattoman vanhentunutta.
Todennäköisesti myös auton akut vaihtokunnossa (uusi akkupaketti 5000 egee, mutta 10 vuotias auto alkaa olemaan jo muulta tekniikaltaan ja pelleiltään siinä kunnossa ettei vaihto kannata)
Eli kun olet maksanut autoa 10 vuotta, pihastasi löytyy autonromu, jolla ei voi ajaa, sillä ei ole jälleenmyyntiarvoa, eikä sitä huoli kukaan edes ilmaiseksi vaivoikseen, paitsi tietenkin valtakunnallinen romunkeräyspiste, jossa siitä ei makseta mitään.
Viheriät hattarapäät tekivät tarjouksen josta kannattaa kieltäytyä
Niin, minäkin totean Helsingin vuokratasosta valittajille esimerkkinä, että muuttotappioalueiden lähiöistä voi ostaa oman kaksion 20-30 tonnilla, jos ei vaadi liikaa laatua. Se ei kuitenkaan kerro normaalista asumisen hinnasta.Miksi jätät sen tohon 50:iin? Nosta ihmeessä, kun on niin hyvä matikkapää! Hankitaan vielä enemmän vientituloja!
Äläkä usko näitä otsikkoja aina kaiken niellen.. Ehdotus koski sähköautoja, ei tesloja ja saa niitä nykysin 15tonniinkin.
Mut jos medialukutaito on tolla tasolla, en ihme jos vähän öyhötyttää.
Kaupallinen yhteistyö: Storytel