Vihreät haluavat entisestään kurjistaa suomalaisten elämää

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
IS

Polttoaineen hinta uhkaa jälleen nousta? Vihreiden esiin nostamalta verotukilistalta löytyy myös diesel
Vihreiden mukaan siirtymä kestävään yhteiskuntaan ei onnistu, jos verotuilla tuetaan ilmastolle haitallista toimintaa. Liikenteen osalta ympäristölle haitallisiksi tuiksi lasketaan muun muassa dieselin pumppuhintaan suoraan vaikuttava perustasoa alempi energiasisältövero.
Kuva: Touko Hujanen
JAA
Julkaistu: 16:57
Ympäristölle haitallisten verotukien poiston askelmerkeistä on päätettävä osana hallituksen kestävyyslinjauksia, linjaa vihreiden hallitusryhmä.

”Ympäristölle haitallisista verotuista on päästävä eroon viimeistään 2030-luvulle tultaessa”
 
vierailija
Vihreiden into kurjistaa kansalaisia puetaan ilmastohössötyksen valekaapuun. Sen turvin saavat vaikka mitä läpi hallituksessa. Ilmastokysymyksiä pitää tutkia harkiten ja monipuolisesti. Kannattaisi lukea esim. Eija-Riitta Korholan(alan tohtori) blogeja ja puheenvuoroja, hön uskaltaa sanoa suoria sanoja Vihreiden hölmöydestä.
 
vierailija
Itse olen iloinen, kun autoilu vähenee. Vähäautoisessa ympäristössä on paljon miellyttävämpää olla kuin runsasautoisessa. Vähemmän melua, vähemmän saastetta, vähemmän parkkikenttiä, vähemmän leveitä tilaa vieviä teitä autojonoineen, tiiviimpää asutusta, enemmän luontoa, parempi liikenneturvallisuus, turvallisempi ympäristö lapsille.
 
vierailija
Itse olen iloinen, kun autoilu vähenee. Vähäautoisessa ympäristössä on paljon miellyttävämpää olla kuin runsasautoisessa. Vähemmän melua, vähemmän saastetta, vähemmän parkkikenttiä, vähemmän leveitä tilaa vieviä teitä autojonoineen, tiiviimpää asutusta, enemmän luontoa, parempi liikenneturvallisuus, turvallisempi ympäristö lapsille.
Myös vähemmän verotuloja. Sun tulonsiirrot ovat vaarassa.
 
Tässä eräs ilta pohdin, että ois kiva jos auto-junavuoroja olisi enemmän.

Ku työmatkailuunhan nousu ei vaikuta koska tietysti nostetaan hintoja saman verran. Mut vapaa-ajalla tilanne on eri. Etenkin ku ois lähdössä pidemmälle reissulle, ni varmasti tulisi useammin käytettyä aluksi auto-junaa tai ajettua Volvo Isompaan paattiin jos suunta on länsi tai etelä.
 
vierailija
Eikö auto- ja polttoaineveroja lakkautetakaan jos persut pääsevät valtaan?
Ei.

 
vierailija
Ei.

Miten perussuomalaiset kehtaavat haitata rehellisten ihmisten liikkumista verotuksella? Moni ahkerasti työtä tekevä pienituloinen lapsiperhe ei pääse kotipihastaan pois, kun verotuksen vuoksi heillä ei ole varaa autoiluun.
 
vierailija
Dieselin verotuksella tapetaan kotimaiset rekkalinjat. sen jälkeen tulee kabotaasiliikenteellä ulkomaiset rekat hoitelemaan hommat. näiden hiillijalanjälki saadaan vihreän siirtymän myötä ulkomaisiin tilastoihin. on excel- ja powerpointspesialisteille taas hommia, kun suomalaiset saa nollapäästöiset kuljetukset.
 

Yhteistyössä