Vihreät haluavat ajaa Suomen armeijan alas ja jättää suomalaiset Puten käsiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Nykyisen laajuisen asevelvollisuuden ylläpito ei ole enää tarkoituksenmukaista. Pakollisesta varusmiespalveluksesta tulee pitkällä aikavälillä siirtyä valikoivuuden kautta vapaaehtoiseen malliin."

"Yleisesti hyväksytyt uhkakuvat eivät näytä edellyttävän, että Suomen tulisi ylläpitää 350 000 miehen massa-armeijaa ja yleistä asevelvollisuutta. Suomeen ei arvioida kohdistuvan minkäänlaista sotilaallista uhkaa."

 
vierailija
Mitä luulet, ovatko näkemykset muuttuneet? Varsinkin, kun Vihreät ovat nyt Naton kannalla.

Vihreiden linjaukset asevelvollisuudesta
Hyväksytty puoluehallituksessa 11.6.2010


Miksi Jussi Halla-aho ei halunnut armeijaan? Piditkö sinä armeijasta?
 
vierailija
Mitä luulet, ovatko näkemykset muuttuneet? Varsinkin, kun Vihreät ovat nyt Naton kannalla.

Vihreiden linjaukset asevelvollisuudesta
Hyväksytty puoluehallituksessa 11.6.2010


Miksi Jussi Halla-aho ei halunnut armeijaan? Piditkö sinä armeijasta?
Niin, ovatko vihreät myöntäneet virheensä? Jos vihreiden toive olisi toteutunut, Suomella ei nyt olisi armeijaa.

Halla-aho oli nuorena vihreä ja siksi intti jäi käymättä.

Minä pidin ja pidän armeijasta. Sinulta on intti käymättä ja Putte kiittää sinua siitä.
 
vierailija
Suomessa on se outo käsitys, että puolustuskyky olisi yhtä kuin se, että on mahdollisimman paljon sotilaita.

Samaan aikaan, kun armeijan riveihin on tämän ideologian ajamana pakotettu ne epäsopivatkin tapaukset niin ase- ja varustehankinnat on laiminlyöty.
 
vierailija
Niin, ovatko vihreät myöntäneet virheensä? Jos vihreiden toive olisi toteutunut, Suomella ei nyt olisi armeijaa.

Halla-aho oli nuorena vihreä ja siksi intti jäi käymättä.

Minä pidin ja pidän armeijasta. Sinulta on intti käymättä ja Putte kiittää sinua siitä.
Voit itse kysyä heiltä ja täytyy muistaa, että maailmantilanne oli tuolloin erilainen. Sitä paitsi on muitakin maita, joissa asepalvelus perustuu vapaaehtoisuuteen.

Onko Jussi myöntänyt "virheensä"? Mitä vikaa on siviilipalveluksessa? Sota-aikoinakin tarvitaan ihmisiä erilaisiin tehtäviin. Oma isoäitini esimerkiksi toimi sairaanhoitajana sodan aikana.

Hienoa, että pidit armeijasta? Etenitkö pitkällekin, jopa sotilasuraan asti?

Miksi otat esiin minun inttini?
 
vierailija
Voit itse kysyä heiltä ja täytyy muistaa, että maailmantilanne oli tuolloin erilainen. Sitä paitsi on muitakin maita, joissa asepalvelus perustuu vapaaehtoisuuteen.

Onko Jussi myöntänyt "virheensä"? Mitä vikaa on siviilipalveluksessa? Sota-aikoinakin tarvitaan ihmisiä erilaisiin tehtäviin. Oma isoäitini esimerkiksi toimi sairaanhoitajana sodan aikana.

Hienoa, että pidit armeijasta? Etenitkö pitkällekin, jopa sotilasuraan asti?

Miksi otat esiin minun inttini?
Onko niillä muilla vapaaehtousen intin mailla 1300 kilometriä rajaa Venäjän kanssa?

Kaikki intin käymättömät ovat Puten asialla, kuten sinäkin olet.
 
vierailija
Onko niillä muilla vapaaehtousen intin mailla 1300 kilometriä rajaa Venäjän kanssa?

Kaikki intin käymättömät ovat Puten asialla, kuten sinäkin olet.
On maailmassa ollut ja on muitakin uhkia kuin Venäjä. Miksi muuten vielä vähän aikaa sitten useat persut pitivät Putinia ja hänen johtamistapaansa hyvänä?

Oli vähän paha käydä inttiä, kun ei sitä ollut tuolloin naisille tarjolla. Kiitos Elisabeth Rehnin tämäkin tuli mahdolliseksi myöhemmin. Tästä keskustelimme jo jokin aika sitten, joten jääköön tämä toteamus tähän.
 
vierailija
On maailmassa ollut ja on muitakin uhkia kuin Venäjä. Miksi muuten vielä vähän aikaa sitten useat persut pitivät Putinia ja hänen johtamistapaansa hyvänä?

Oli vähän paha käydä inttiä, kun ei sitä ollut tuolloin naisille tarjolla. Kiitos Elisabeth Rehnin tämäkin tuli mahdolliseksi myöhemmin. Tästä keskustelimme jo jokin aika sitten, joten jääköön tämä toteamus tähän.
Sun pitää sit olla melkein 60 vuotta vanha jos et ole voinut käydä inttiä.
 
vierailija
Eli olisit voinut käydä intin, mutta päätit olla Venäjän asialla.

Suomen intin käy miehiä jotka eivät ennen inttiä ole jalallakaan astuneet Suomen kamaralla.
Olisinko? En tiennytkään. Olisi vissiin pitänyt jättää elämä opiskeluineen, töineen ja parisuhteineen kesken sitten, jotta sinä olisit nyt tyytyväinen. Pyydän nöyrästi anteeksi, että olin ajattelematon!

Ahaa, kiitos tiedosta.
 
vierailija
Miksi aloittaja ei ole taistelemassa Ukrainassa ukrainalaisten ja muista maista tulevien kanssa, vaan narisee mammapalstalla ja arvostelee muita asioiden tekemättömyydestä?
 
vierailija
vierailija
Puten asialla PS?

"Myös maantieteellä ja puoluekannalla on väliä. Kartalla myönteisintä suhtautuminen Venäjään on Itä-Suomessa, torjuvinta puolestaan Uudellamaalla. Puolueiden äänestäjäryhmistä erottuvat Liike Nytiä äänestävät (67 %) vahvalla Venäjämyönteisyydellään, mutta myös perussuomalaisten (48 %) ja keskustan (47 %) kannattajien suhtautuminen on keskimääräistä myönteisempää. Vihreiden kannattajat (15 %) ovat selvästi kriittisimpiä, mutta myönteinen suhtautuminen Venäjään on vähissä myös vasemmistoliittoa (22 %), RKP:tä (23 %) ja kokoomusta (25 %) äänestävien parissa. Näistä ryhmistä huomio kiinnittyy erityisesti vasemmistoliiton kannattajiin. Vielä vuonna 2004 liki kolme neljäsosaa vasemmistoliittoa äänestäneistä suhtautui Venäjään myönteisesti. Vasemmistoliiton nykyisistä kannattajista ei vastaavaa yhteyttä Venäjään enää juuri löydy."

 

Yhteistyössä