S
seuraava
Vieras
Minulla on ollut jo vuosien ajan ihmeellistä oireilua alavatsalla muutaman kerran vuodessa. Kipu alkaa yleensä tuolilta nousun tai muun äkkiliikkeen seurauksena. Eli tosi kipeä vihlaisu alavatsan oikealla puolella, aivan kuin joku lihas revähtäisi. Sen jälkeen kipu jatkuu hieman lievempänä. Joskus on vaikea oikaista itseään suoraksi asti. Vatsan painaminen auttaa vähän. Vessassa - siis pissalla - käynti sattuu tämän jälkeen aivan kamalasti, ihan niin kuin olisi hankala virtsatietulehdus. Virtsaamisen tarve ei yleensä ole tiheää eikä ole muitakaan vti-oireita. Otan yleensä särkylääkettä ja koetan rentoutua selällään maaten jos mahdollista. Oireet helpottavat muutaman tunnin sisällä.
Onko kenelläkään ollut vastavanlaista ongelmaa, ja tiedättekö mistä tämä voisi johtua?Olen miettinyt, että yleensä olen juonut aika vähän nesteitä silloin, kun oireita tulee, eli voisikohan liittyä jotenkin siihen? Onkohan mahdollista, että virtsarakkoon tai syviin vatsalihaksissa tulee joku lihasrevähdys noin vähästä? Otin asian joskus puheeksi lääkärin kanssa virtsatietulehduksen yhteydessä, mutta ei hän osannut sanoa mitään.
Onko kenelläkään ollut vastavanlaista ongelmaa, ja tiedättekö mistä tämä voisi johtua?Olen miettinyt, että yleensä olen juonut aika vähän nesteitä silloin, kun oireita tulee, eli voisikohan liittyä jotenkin siihen? Onkohan mahdollista, että virtsarakkoon tai syviin vatsalihaksissa tulee joku lihasrevähdys noin vähästä? Otin asian joskus puheeksi lääkärin kanssa virtsatietulehduksen yhteydessä, mutta ei hän osannut sanoa mitään.