Vihkisormus jokeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Viikonloppuna mies meni ja heitti vihkisormuksen jokeen. Meillä oli kova riita, molemmat humalassa, mutta en tiedä mitä pitäisi ajatella. Meillä on 11-vuotias poika ja 8-vuotias tyttö, yhteinen asunto ja asuntolaina. Mikä ihme saa miehen toimimaan noin? Saahan sitä toki uuden sormuksen ostamalla, mutta se ei mun mielestä ole täysin sama asia. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Mitä maksaisi jos palkkaisi sukeltajan etsimään sen?

Sitä sormusta ei sukeltaja löydä.

Mutta mistä tollanen kertoo?
Teidän suhteessa on vakavia ongelmia.
Todennäköisesti mies on miettinyt muutenkin oisko parempi erota.
Mutta miksi on tätä miettinyt? Ajattelee sun haluavan erota? Itse? Jommalla kummalla on 40-kriisi?

Mulla mies aikoinaan laittoi sormuksen ruuvipenkkiin ja väänsi lituskaksi. Nyt parikymmentä vuotta siitä ollaan edelleen naimisissa ja onnellisia. Ei kannata antaa yhden vihan puuskan pilata kaikkea.

Mies sukelluskurssille ja sitten on keskustelun paikka tulevaisuudesta. Näitä sormuksen viskojia lähipiirissä joitakin on ollut ja 100% alkoholi on ollut osallisena tekohetkellä.

Käsittelemättömät erimielisyydet ja puhumattomuus suhteessa on kärjistynyt erouhkailuun humalassa, kun muuten ei suuta saada auki. Näiden tuntemieni kavereiden liitot ovat olleet osalla hyviä ja kestäneet, kun ovat tajunneet puhua ja käsitellä kiusallisetkin ongelmat. Joillakin liitto on ollut myrskyisää alusta loppuun ja ero on ollut ajan kysymys. He ovat puhumattomia, jääräpäitä ja itsekkäitä parisuhteessa.

Sormus ei ole korvaamaton, mutta uuden sormuksen pitää olla merkityksellinen, kertoa sen hetkisestä rakkaudesta ja sitoumuksesta toiseen. Timantti ei varmaan pilaisi tunnelmaa :giggle:

Yhteistyössä