Vihkisormuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmi"

Vieras
Mulla on tullut vihkisormuksestani KIPEÄÄ ihottumaa sormeen, ja on myös kamalan näköinen ja hiukka turvonnut. En saa sormea kunnolla edes suoristettua...
Mitähän tää on? Sormuksen olen kyllä pessyt aina silloin tällöin

Kelta- vai valkokultaa? Valkokullassa voi olla nikkeliä tai palladiumia, ja käytännössä niissä on aina jompaa kumpaa. Sekä nikkelille että palladiumille voi allergisoitua.

Onko sormissa turvotusta? Minulla tuli kamala ihottuma sormuksen alle raskausaikana ja vähän aikaa sen jälkeenkin. Nahka vaan kuoriutui sormuksen alta. En sitten käyttänyt sormusta hetkeen ja ihottuma parani. Nyt kun nakit alkaa taas olemaan entisissä mitoissaan, niin on pysynyt ihokin kunnossa.

Onko sulla sormus suurimmaksi osaksi sormessa, siis suurin piirtein yötä päivää? Sormuksen allahan on julmetusti bakteereja. Ei siihen tarvita kuin pieni ihoärsytys, niin bakteerit saa siihen kunnon ihottuman aikaiseksi. Mulla oli samantyyppistä ongelmaa, kun käytin sormusta lähes koko ajan. Nyt kun sormus ei edes mahdu vaan käytän sterlinghopeista korviketta ja sitäkin silloin kun muistan, niin ihokin voi hyvin :).

Mistään muusta korusta tai sormuksesta mulle ei oo aikasemmin tullut mitään vastaavaa, siksi tää nyt ihmetyttääkin. Ja kun aina olen tykännyt pitää paljon koruja ja sormuksia...
Sormukseni on keltakultaa.

Yhteistyössä