Vihkisormuksen koon valinta, mistä tietää että koko on hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ummikko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"ummikko"

Vieras
Kihlaa ei ole eikä tule, pelkkä vihki. Sormuksen koko on nyt 15, eli pienin mitä valmiina saa. Minulla on tosi hoikat sormet joihin tuo koko periaatteessa tuntuu aika oikealta (pysyy paikallaan, ei meinaa pudota, mahtuu nippa nappa pyörittämään sitä vielä (nihkeästi) sormen ympäri), mutta nivelen kohdalta sormusta saa hieman rujommin pujotella pois. Pitäisikö valita kuitenkin puolta kokoa suurempi sormus, että se menisi paremmin nivelen ohi? :/ ja mites sitten kun kädet kuulemma muuttuu vanhetessa, voiko sormus jäädä pieneksi? :D näin jostain luin. Tällä hetkellä tosin synnytyksestä kuukausi, nyt on + 10 kg ja ehkä turvotustakin vähäsen, en sitten tiedä vuoden päästä olisiko tämä juuri sopiva ja se puolta isompi sitten jo liian iso...

Pienennys kai on helpompaa kuin suurennos, vai saako näitä edes suurennettua? :O kys. sormus on valkokultaa ja käsityönä tehty. Timanttirivi on mutta toiselle puolelle jää tyhjääkin väliä.

juu, ei paras hetki valita sormusta. x)

Sormet tosiaan muuttuvat ajan myötä.

Oman kihlani sain 2007 ja vihkini 2008. Jouduin kuitenkin luopumaan sormusten käytöstä 2009-2010 väliseksi ajaksi, sillä ne eivät mahtuneet sormiini. Olin tuolloin 2 x peräkkäin raskaana ja turvotusta oli sormissa melko paljon. Kun raskaudet ja synnytykset olivat ohi, sain taas sormukset käyttööni.

Mutta tänä päivnä tilanne on jälleen se, että en voi niitä käyttää, koska ne putoavat. Ja ne siis ihan oikeasti putoavat, jos vaikka ravisutan kättä, eli olen niitä poiminut maasta (ja kaupan ostoshihnalta) kerran, jos toisenkin.

Kihlaani voi pienentää (yksi kivi), mutta ei riittävästi, jotta se olisi sopiva. Se on tällä hetkellä 2-3 kokoa liian suuri. Vihkiäni ei se sijaan voi pienentää, kivien istutuksen vuoksi. Vihki on 1-2 kokoa liian suuri. Käytössä on myös kolmas, mieheltäni saatu sormus, joka sekin on sen 1-2 kokoa liian suuri. Kun laitan nämä kaikki vasempaan nimettömään, voin käyttää sormuksia niinä päivinä, kun on esim. hellettä ja olen syönyt suolaista ruokaa, eli sormissa on turvotusta. Mutta esim. tänään tilanne on se, että eivät ne tuossa pysy ilman pikaliimaa :D

Juuri muutama päivä sitten sanoin miehelleni, että haluat uudet sormukset vasempaan nimettömään. Nämä "oikeat" vihki- ja kihlasormukset olen siirtänyt muihin sormiin, koska ne eivät tosiaan enää paikallaan pysy.

[QUOTE="ummikko";30829675]chef: voi ei :D meneepä hankalaksi! tulee miehelle kalliiksi kun joutuu ostamaan useammassa koossa sormukset että vaimo voi niitä käyttää eri tilanteissa :D[/QUOTE]

Mutta sitten kun on parit koot hankittu, niin korulippaasta löytyy aina joku, joka passa päälle :D

Kun tuo kihla kävi ensin suureksi, niin ajattelin, että se pysyy kyllä kokoa pienemmän vikin takana. Ja niin se pysyikin. Mutta enää ei pysy, kun se vihkikin on liian suuri : / Voisihan tuohon ostaa taas ns. sopivan, joka pitäisi nuo isommat sitten takanaan turvassa, mutta ne pyörivät ikävästi, jolloin kivet ovat milloin missäkin. Harvemmin kuitenkaan tuossa päällä, kuten kuuluukin. Joten se ei toimi.

Seuraavaksi haluan sormuksen, jossa kivet ovat ympäriinsä. On täten sitten aina oikeinpäin :)

Apn sormet tuskin tuosta enää kutistuu, se on melko varmaa, kun kiloja ei taida pudotettavaksi paljonkaan. Tarkoitan siis, että ei ainakaan nyt tuotaa kihlaa pienempää kannata hankkia. Ottaisin sen puoli kokoa suuremman, että menee nivelen yli, ne nivelet itsessään ei kasva eikä kutistu, jos ympärille ei tule läskiä tai turvotusta (tai läskit ei katoa). Valitse sellainen sormus, johon muutokset onnistuu. Sormusta voi hiukan suurentaa, jos se ei ole ihan kivien peitossa. Silloin sormusta ikään kuin venytetään. Kysy neuvoa kultasepänliikkeestä.

No varmasti sormet vielä pienee jos vasta kuukausi synnytyksestä, ja plus 10kg. Mutta toki jos meinaat vauvan kanssa hommata vielä vaikka toiset kymmenen kiloa lisää, nii saattaa alkaa sormus kiristää...

Sormus kannattaa olla valitessa napakka, koska ajan kanssa sormus tekee sormeen "uran", jolloin ennen sopiva sormus pyörii sormessa.
Myös sillä on väliä milloin sovitat sormusta, illemmalla sormet jo ovat turvoksissa.
Raskausaikana minäkään en pitänyt turvotuksen vuoksi sormusta....Mutta nyt menee sormus hyvin, vaikka painoa häistä se +10kg.
Mulla muuten on 14,5 se koko. Teettivät sen erikseen, mutta ei tullut mitää lisäkustannuksia sen suhteen, miehen sormus on suoraa vitriinistä samaa sarjaa.
Ota ennemmin tiukka....

Yhteistyössä