vihkisormuksen hinta, mikä on kohtuus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
350€ valkokultainen, teetettynä ja rubiineilla. Mies valitsi, näin sormuksen vasta sormessani. Kuulemma hinnat vaihtelivat rajusti kultasepästä riippuen, kalleimmalla olisi saanut tismalleen samanlaisen hintaan 800€ :O

Mun sormus maksoi teetettynä 2800 euroa. Kihlasormus (teetetty samassa paikassa) muistaakseni oin 600 euroa. Ei 3000 euroa ole erityisen kallis, jos se on laadukas ja mieleinen.

[QUOTE="Mymy";30419840]350€ valkokultainen, teetettynä ja rubiineilla. Mies valitsi, näin sormuksen vasta sormessani. Kuulemma hinnat vaihtelivat rajusti kultasepästä riippuen, kalleimmalla olisi saanut tismalleen samanlaisen hintaan 800€ :O[/QUOTE]

Myös kivien laatu vaikuttaa hintaan.

Itse myös valitsin sekä kihlan että vihkin itse. Ekassa liikkeessä myyjä näytti samaa sormusta halvoilla ja kalliilla kivillä ja kun sormukset olivat vierekkäin oli ero aivan ilmeinen. Erikseen sitä ei olisi ainakaan tällainen amatööri huomannut.

Itse jouduin kuitenkin vaihtamaan liikettä, kun en halunnut tietoisesti ostaa halvempaa ja huonompaa.

Omat sormukseni olivat joulun jälkeisessä alennusmyynnissä yhteensä 1200. Toisessa timanttia, toinen sileä rinkula.

Niin ja mun mielestä 3000 e on liian kallis.

Itse sain mieheltä lahjaksi 500 e maksaneen kaulakorun kun lapsemme syntyi. Sitä katsoessaan on sekä oma äitini että anoppini lentäneet melkeen perseelleen kiukusta. Itseänikin hävetti, mutta myöhemmin oon kyllä tullut siihen tulokseen että ansaitsin sen korun, sen verran v-mäistä meininkiä piti vauvavuonna sietää. Ja pelkästään varpajaissikarit maksoivat saman verran. Niistä ei kumpikaan mummu sanonut mitään.

Itellä kihlasormus 300 ja vihki 1600. Valitsin molemmat itse. Ite kattelin halvempia, mutta mies sano että otat nyt just sen mikä miellyttää eniten kun tarkotus olis loppuelämä sitä käyttää. Miehelle hommattiin kihloihin menessä paksu sormus niin ei tarvinnu uutta hommata. Lompsa ei mikään paksu ollut, mutta oltiin sitä varten säästetty.

Itselläni on vain yksi sormus.

Laitatin siihen timantit mennessäni naimisiin. Yhteensä sormukselle on tullut hintaa vajaa 2000€.

Ostat oikean kokoisen sormuksen, niin ei se mihinkään siitä sormesta häviä :)

Kuka mihinkin haluaa rahansa laittaa!
Me halusimme panostaa itse hääjuhlaan. Eli vieraita kutsuttiin niin paljon ja just kaikki ne ihmiset jotka halusimme häissämme nähdä n.200 hlöä. Heidän kestitsemiseen sitten rahaa tietysti kului, mutta se oli meille tärkeää.
Sormus maksoi muistaakseni 330e ja ihan riittävästi mun mielestä. Itse valitsin.

miten joku sormus voi olla niin tärkeä, meille se ei ole merkannu mitään, mutta pitihän se ostaa ollaan jo vuosia myyneet ne,menkää sillä rahalla vaikka ulkomaanmatkalle

Maistraatissa mennään naimisiin, eikä juhlia kummemmin pidetä, ainakaan vielä. Matka on jo ostettu. Lähinnä kiinnosti minkä hintasta sormusta yleensä laitetaan.

Kyllä joo, voidaan laittaa vihkisormukseen 3000, kihlat maksoi n. 700/ sormus.

me ei hankittu vihkisormusta ollenkaan. Olen hoitsu enkä kuitenkaan suurimmaksi osaksi voi edes koruja käyttää joten laatikossahan se vaan olisi ollut kihlasormuksen vieressä.
mun mielestä se hinta ei ole tärkein vaan se, että on mieleisen näköinen. Kolme tonnia on kyllä korusta aika paljon, oli se millainen tahansa enkä itse laittaisi mun kuukausipalkkaa yhteen koruun. Mutta mä olenkin pihi enkä raaski ostaa edes satasen maksavaa käsilaukkua :D

Yhteistyössä