Vihervasemmistolainen liikennepolitiikka näivettää jopa Helsingin keskustan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kertoo liian halvasta yö taksasta. Vihreille vinkiksi: Parhaiten Helsingin keskustan saa saasteettomaksi, kun ajaa loputkin asukkaat pois.
Helsingin keskusta on Suomen suosituin asuinpaikka missä on kaikkein korkeimmat hinnat. Vain pienellä vähemmistöllä talouksista on auto.

Ylipäätään koko Helsingissä vain vähemmistö talouksista omistaa auton.
 
vierailija
Helsingin keskusta on Suomen suosituin asuinpaikka missä on kaikkein korkeimmat hinnat. Vain pienellä vähemmistöllä talouksista on auto.

Ylipäätään koko Helsingissä vain vähemmistö talouksista omistaa auton.
Kertoo vain siitä, kuinka kallista autoilu on verotuksen takia ja siksi osalla helsinkiläisistä liikkuminen on sadan vuoden takaisella tasolla.
 
vierailija
Liian tiivis kerrostaloasuminen ei ole ympäristöystävällistä vaikka vihervasemmisto näin väittää. Monia asiantuntijoita Suomessa ja ulkomailla kumonnut tuon väitteen mutta se ei ahneita cityvihreitä kiinnosta. Ovat itsekin kiinteistösijoittaja joten ei ihme
 
vierailija
Liian tiivis kerrostaloasuminen ei ole ympäristöystävällistä vaikka vihervasemmisto näin väittää. Monia asiantuntijoita Suomessa ja ulkomailla kumonnut tuon väitteen mutta se ei ahneita cityvihreitä kiinnosta. Ovat itsekin kiinteistösijoittaja joten ei ihme
Suomessa on todennäköisesti maailman harvimmin rakennetut kaupungit. Aika rohkea väite persuilta väittää, että tiivistäminen nykytasolta olisi "liian tiivistä".
 
vierailija
Kävin taas keskustassa pyörähtämässä. Oli pakko. Auton sain hyvin parkkiin maan alle ja hintaa tuli se 3,5 euroa per alkava 30 minuuttia. Ihan ok. Mutta se mikä ei ole ok ja on kertakaikkisen raivostuttavaa ja syy miksi en todellakaan keskustaan mene ilman pakkoa on se, että koko infra on rakennettu jalankulkijoiden ehdolla. Mitä apua siitä hienosta maksullisesta parkkipaikasta on, jos se on kilometrin päässä sieltä mihin olet menossa? Linnuntietä matkaa saattaa tulla vain 150 metriä, mikä tosin sekin on liikaa, mutta kun keskustan parkkihallit on niin huonosti suunniteltu, haluamaansa kohteeseen ei yleensä pääse kovin suoraviivaisesti. Modernien ostoskeskusten pysäköintitilat on tavallisesti rakennettu niin, että sisäänkäyntejä on paljon ja periaatteessa liikkeeseen kuin liikkeeseen pääsee ns. oven eteen mikäli vain vapaata parkkitilaa on.
 
vierailija
Yrittäjät voivat siirtyä yrittämään ihmisystävälliseen ympäristöön pois ihmisvihamielisestä Helsingin keskustasta.
Helsingin keskusta on erittäin ihmismyönteinen. Siellä on helppo ja miellyttävä liikkua ihmisenä.

Automyönteinen se ei toki ole, mutta ihmismyönteisyyttä ja automyönteisyyttä on lähes mahdoton yhdistää yhdessä ja samassa paikassa.
 

Yhteistyössä