Vihervasemmistolainen liikennepolitiikka näivettää jopa Helsingin keskustan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Helsingin keskusta tulisi viipymättä sovittaa autoilevien asiakkaiden tarpeisiin. Pyöräilevät ja ratikalla ajelevat viherhipit eivät osta juuri mitään, joten ilman autoja keskusta näivettyy pahemman kerran.

Kortteleita pysäköintikäyttöön muuttamalla sekä riittävät autoväylät rakentamalla taataan se, että Helsingin keskusta pysyy elinvoimaisena ja houkuttelevana ympäristönä.

Esimerkkiä suunnittelusta voitaisiin ottaa esimerkiksi Iowassa sijaitsevasta Des Moinesista, jonka vanha keskusta on kiitettävästi sovitettu autoilijoiden tarpeisiin: https://goo.gl/maps/8uj9pqrhCWjwSdr56 Myös monissa muissa USA:n kaupungeissa liikennesuunnittelu on erinomaisella tasolla.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Helsingin keskusta tulisi viipymättä sovittaa autoilevien asiakkaiden tarpeisiin. Pyöräilevät ja ratikalla ajelevat viherhipit eivät osta juuri mitään, joten ilman autoja keskusta näivettyy pahemman kerran.

Kortteleita pysäköintikäyttöön muuttamalla sekä riittävät autoväylät rakentamalla taataan se, että Helsingin keskusta pysyy elinvoimaisena ja houkuttelevana ympäristönä.

Esimerkkiä suunnittelusta voitaisiin ottaa esimerkiksi Iowassa sijaitsevasta Des Moinesista, jonka vanha keskusta on kiitettävästi sovitettu autoilijoiden tarpeisiin: https://goo.gl/maps/8uj9pqrhCWjwSdr56 Myös monissa muissa USA:n kaupungeissa liikennesuunnittelu on erinomaisella tasolla.
siinä ei suurta vahinkoa tapahdu jos snadin keskusta näivettyy

ei jää ikävä
 
vierailija
Mä en tarvinnut koskaan autoa Helsingin keskustassa asuessani ja töihinkin liikuin julkisilla, kuten meidän työpaikalla muutkin. Joku taisi tulla autolla, mutta hänkin tuli Lahdesta.
 
vierailija
Helsingin keskusta tulisi viipymättä sovittaa autoilevien asiakkaiden tarpeisiin. Pyöräilevät ja ratikalla ajelevat viherhipit eivät osta juuri mitään, joten ilman autoja keskusta näivettyy pahemman kerran.

Kortteleita pysäköintikäyttöön muuttamalla sekä riittävät autoväylät rakentamalla taataan se, että Helsingin keskusta pysyy elinvoimaisena ja houkuttelevana ympäristönä.

Esimerkkiä suunnittelusta voitaisiin ottaa esimerkiksi Iowassa sijaitsevasta Des Moinesista, jonka vanha keskusta on kiitettävästi sovitettu autoilijoiden tarpeisiin: https://goo.gl/maps/8uj9pqrhCWjwSdr56 Myös monissa muissa USA:n kaupungeissa liikennesuunnittelu on erinomaisella tasolla.
Tuota näivettymistä on tapahtunut pitkällä aikavälillä. Autoilijoita on siinä mielessä syrjitty Vihreiden ja Vasemmiston toimesta kun autot ovat "saastuttajia". Pysäköintitilaa on entistä vähemmän ja maksaa entistä enemmän. Liikennevalojen hölmöillä säädöillä kiusataan autoilijoita, jotka sitten seisovat valoissa joka paikassa ja matkanteko hidastuu. Eikä oikein edistä ilmastopoliittisia päämääriä seisottaa joka valoissa tahallaan autoja! Siellä on keskustassa paljon ammattimaista ajelua, firmojen henkilökuntaa bisnesvieraita roudaamista jne.

Fillaribaanoja on tehty viime aikoina niin paljon(se on ihan hyvä kyllä) ja lisää tulee ja veronmaksajat pulittaa mutta tapa jolla tuolla ajellaan alkaa olla huolestuttava eli rajua ylinopeutta monet, jalankulkijatkin vaarassa paikka paikoin.

Jos Helsingin tyyli on hävittää autot keskustan alueelta ja mahdollistaa vain pyöräilyn ja julkisilla liikkumisen jalankulun lisäksi, on todennäköistä ettei ostovoimaa riitä. Minä menen Kehä3 kauppakeskukseen ja roudaan isot kassit ruokaa perheelle, ei keskustassa ole mitään mitä tarvitsen enkä ole sinne tervetullut edes autoilevana(hybridiauto minulla muuten).

Pitäköön Vihreät keskustansa ja parantakoon maailmansa lattebaareissaan. Minä nautin elämästä kehä 1 ulkopuolella. Ja moni muukin. Autoileva.

terv. Stadin muija joka pyörittää 5 hengen ja 1 koiran taloutta
 
vierailija
Helsingin keskusta tulisi viipymättä sovittaa autoilevien asiakkaiden tarpeisiin. Pyöräilevät ja ratikalla ajelevat viherhipit eivät osta juuri mitään, joten ilman autoja keskusta näivettyy pahemman kerran.

Kortteleita pysäköintikäyttöön muuttamalla sekä riittävät autoväylät rakentamalla taataan se, että Helsingin keskusta pysyy elinvoimaisena ja houkuttelevana ympäristönä.

Esimerkkiä suunnittelusta voitaisiin ottaa esimerkiksi Iowassa sijaitsevasta Des Moinesista, jonka vanha keskusta on kiitettävästi sovitettu autoilijoiden tarpeisiin: https://goo.gl/maps/8uj9pqrhCWjwSdr56 Myös monissa muissa USA:n kaupungeissa liikennesuunnittelu on erinomaisella tasolla.
Tähän ei ole muita ratkaisuja kuin seuraavat kunnallisvaalit tänä keväänä. Vihreiden valtakauden soisi päättyvän Helsingissä. Maankäytöstä ja kaavoituksesta vastaavan ap.pormestarin johdolla on rakentaminen lähtenyt niinsanotusti lapasesta. Jo siinä määrin että viheralueet ovat vaarassa kutistua rajusti betonin tieltä! Kaupunkilaiset ovat ryhtyneet kapinaan. Monen alueen paikalliset ovat nousseet barrikaadeille, monissa kohtaa turhaan kuten Kumpulan päiväkodin kohdalla. Surullista!

Älkää nyt vaan äänestäkö Vihreitä enää. Vasemmistokin ajaa autovihamielistä politiikkaa. Kokoomus on selvästi gryndereiden puolue ja Vihreiden lähin kavreri. Demaritkin ovat minulle olleet pettymys vaikka aikoinaan se oli minulle se oikea puolue. Pitää varmaan valita nyt aivan muunlainen ehdokas, Kepu, PS, KD, LiikeNyt, tai se uusi luontopuolue vai mikä liike se nyt onkaan. Ei vielä ihan auennut, mutta muutosta kaivataan ja tolkun ihmisiä idealistien tilalle!
 
vierailija
Jos Helsingin tyyli on hävittää autot keskustan alueelta ja mahdollistaa vain pyöräilyn ja julkisilla liikkumisen jalankulun lisäksi, on todennäköistä ettei ostovoimaa riitä. Minä menen Kehä3 kauppakeskukseen ja roudaan isot kassit ruokaa perheelle, ei keskustassa ole mitään mitä tarvitsen enkä ole sinne tervetullut edes autoilevana(hybridiauto minulla muuten).
Minä asun Käpylässä ja vein tänään rahani Vantaan Jumboon. Autolla pääsi ja ilmainen pysäköinti. Tsadin vihreät voivat pitää tunkkinsa.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Tähän ei ole muita ratkaisuja kuin seuraavat kunnallisvaalit tänä keväänä. Vihreiden valtakauden soisi päättyvän Helsingissä. Maankäytöstä ja kaavoituksesta vastaavan ap.pormestarin johdolla on rakentaminen lähtenyt niinsanotusti lapasesta. Jo siinä määrin että viheralueet ovat vaarassa kutistua rajusti betonin tieltä! Kaupunkilaiset ovat ryhtyneet kapinaan. Monen alueen paikalliset ovat nousseet barrikaadeille, monissa kohtaa turhaan kuten Kumpulan päiväkodin kohdalla. Surullista!

Älkää nyt vaan äänestäkö Vihreitä enää. Vasemmistokin ajaa autovihamielistä politiikkaa. Kokoomus on selvästi gryndereiden puolue ja Vihreiden lähin kavreri. Demaritkin ovat minulle olleet pettymys vaikka aikoinaan se oli minulle se oikea puolue. Pitää varmaan valita nyt aivan muunlainen ehdokas, Kepu, PS, KD, LiikeNyt, tai se uusi luontopuolue vai mikä liike se nyt onkaan. Ei vielä ihan auennut, mutta muutosta kaivataan ja tolkun ihmisiä idealistien tilalle!
Helsingissä, kuten muuallakin Suomessa kaupunkialueilla, on aivan liikaa viheralueita. Suunnilleen joka toisen talon väliin on pitänyt jättää ainakin joku pieni ryteikkö, mikä seurauksena kaupungin asukastiheydestä on tullut todella alhainen ja autoiluriippuvaisuudesta siten suuri.
 

Yhteistyössä