Vihervasemmisto haluaa ettet saisi pysäköidä autoasi edes omakotitalosi pihalle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Samaa mieltä. Päivääkään ei kulu etten ihmettelisi autoilijoiden avuttomuutta. Ihan hyvää se kävely tekee.
Aivan. Sinäkin voit jatkossa hakea ruokasi suoraan tuottajalta kävellen ja julkisilla. On aivan typerää autoilla ajella ruokaa kauppoihin ja kaupinkilaisten sekä taajamassa asuvien saataville.
Naurettavaa, että avuttomille pitää viedä autolla ruokaa lähikauppaan.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
mun alalla työajat on sellaiset että joko töihin meneminen tai töistä pääseminen vuorosta riippuen ei julkisella liikenteellä ole mitään herkkua. Autolla työmatka on alle vartti, julkisella liikenteellä tunnista puoleentoista ja tämä siis Helsingissä jossa muka on sujuva joukkoliikenne. Eikä aamuyöllä etenkään viikonloppuisin edes liikennevälineet kulje.
siinä on todella iso ero, joutuuko töihin heräämään neljältä vai viideltä aamulla tai onko iltavuorosta kotona klo 22.15 vai joskus klo 23 jälkeen ihan jaksamisen kannaltakin. Lisäksi tuolla jossakin Kurvissa bussin odottaminen ilta-aikaan ei ole millään tavalla turvallisuudentunnetta herättävä kokemus.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
mun alalla työajat on sellaiset että joko töihin meneminen tai töistä pääseminen vuorosta riippuen ei julkisella liikenteellä ole mitään herkkua. Autolla työmatka on alle vartti, julkisella liikenteellä tunnista puoleentoista ja tämä siis Helsingissä jossa muka on sujuva joukkoliikenne. Eikä aamuyöllä etenkään viikonloppuisin edes liikennevälineet kulje.
siinä on todella iso ero, joutuuko töihin heräämään neljältä vai viideltä aamulla tai onko iltavuorosta kotona klo 22.15 vai joskus klo 23 jälkeen ihan jaksamisen kannaltakin. Lisäksi tuolla jossakin Kurvissa bussin odottaminen ilta-aikaan ei ole millään tavalla turvallisuudentunnetta herättävä kokemus.
Aivan. Ennenkuin autoilijoita voidaan alkaa rokottaa, pitää julkisen liikenteen toimia moitteetomasti ja turvallisesti kaikkina vuorokaudenaikoina.
 
Autoilun näkökulmasta kyllä. Mutta ei muiden liikennemuotojen.

Vastaavalla tavalla automarkettialueet ja erilaiset harvaan rakennetut lähiöt ovat muiden liikennemuotojen kannalta varsin epätoimivia, vaikka ovatkin autoilun kannalta toimivia.
Nelihenkisen perheen ruokaostokset on huomattavasti edullisempaa hoitaa supermarketissa ja tehdä viikon ostokset kerralla, siinä säästää niin aikaa kuin rahaa. Kaupungin keskustoissa tällaisia kauppoja ei juurikaan ole ja lisäksi ostoksia on hankala kujettaa julkisilla. Mikäli käydään kaupassa päivittäin, kuluu siihen aikaa ja rahaa huomattavasti enemmän. Pikkukaupat ovat kalliimpia ja mukaan tarttuu aina jotain tarpeetonta.

Mikäli olen ostamassa vaatteita ym. perheeni kanssa, on ostoskeskus mukavampi, koska me voimme jättää takit säilytykseen ja käydä läpi kaupat, joista haemme tarpeelliset tavarat. Sensijaan kaupungilla joudun luikkimaan ulos ja sisään eri liikkessä käydessäni. Olen vuorotellen hikinen ja sitten taas onkin kylmä. Lisäksi joudun raahaamaan ostoskasseja julkisissa.

Kaupunkien keskustat ovat saasteisia ja haisevia keskittymiä, jossa linja- autojen pakokaasut käyvät astmaattisille keuhkoilleni. Siellä ei voi asua, koska useimpien mielenterveys kärsii epäinhimillisessä ympäristössä. Kaupungissa voi käydä, joskus.

Ennekaikkea, julkinen liikenne on melkoinen viruslinko. Näinä aikoina olen varsin onnellinen, etten joudu kulkemaan pöpökeskittymissä. Tältäkään kannalta julkinen liikenne ei ole pelkästään hyväksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu ja Echo

Yhteistyössä