Vihertävä virtsa ja raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täh

Vieras
Pitäisikö huolestua? Voiko kieliä jostain? Googlailin ja palstatietona löytyi, että vitamiinivalmisteet voisivat aiheuttaa... raskausvitamiineja oon kyllä syönyt, mutta niin oon tehnyt jo pitempään eikä aiemmin ole sama vaiva vaivannut.

Virtsan väriin voi vaikuttaa myös syömiset. Esimerkiks jos syöt punajuurisalaattia tmv, voi virtsa olla oranssia / melkein pinkkiä jne.

Ootko syönyt jotain mistä tuo väri vois johtua? Ja onko se virtsa siis koko ajan vihertävää vai yhden kerran vaan ollut?

No soittaisin nyt ihan ensin synnärin päivystykseen, siellä ne osaavat kertoa.

Voisin kuvitella että jotkut ruoat voivat värjätä... mutta en tiedä.

Voiko olla tulehdus? Protenuria?

Niin, en oo kyllä syönyt mitään tavallisesta poikkeavaa.. oon syönyt pastaa, kirjolohta, porsaansuikaleita, perunaa, omenaa, tomaattia, kurkkua, maitoa, viiliä...
Jotenkin korkea kynnys soittaa, kun en oo kuullut että tällainen vaiva voisi raskausaikana kieliä jostain, esim. raskausmyrkytyksestä. Ja pari kertaa vasta tullut nyt iltapäivän aikana...
mutta huomenna kai se pitää soittaa, jos sama jatkuu. Ei ihan normia kuitenkaan.

[QUOTE="Hmm";29977683]Syötkö rautaa?[/QUOTE]

Siinä raskausajan monivitamiinivalmisteessa on lisättyä rautaa.. 20 mg per tabletti

Niin ja tuo lapsivesijuttu pelottaa, koska valkovuoto on runsasta... mutta on se minusta silti valkovuotoa. Äh, niin korkea kynnys soittaa... ku kerran kysyin yhtä juttua, niin sanottiin vaan että älä murehdi... niin ei sitten viihtis turhaan, yhtenään soitella.

Mulla ainakin vitamiinit värjäsi virtsan ihan sellaiseksi neonvihreäksi. Ylimääränen, imeytymätön vitsku siis vain poistui ja tilanne tasottui kun vähensin tablettien syömistä. Söin siis monivitamiinin lisäksi B-vitamiini valmistetta. Elli voi ihan johtua syömistäsi vitamiineista tms. Mutta kyllä mäki kehottaisin olemaan yhteydessä synnärille/neuvolaan ihan jo oman mielenrauhasi vuoksi. Kaikki on varmasti hyvin :)

Toivottavasti ap sai mielenrauhan..
Eiköhän johdu vitamiineista kun muillakin on sama kokemus ollut?
Sellainen asia tuli kyllä mieleen.
Että koirallani oli munuais-vika ja siihen kuului vihertävä virtsa.

Ja muuten, synnärille on aika turha soitella vielä näillä viikoilla,
ap ei ole vielä heidän asiakas.

Kuumimmat

Yhteistyössä