Viherpeukalot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inhorealisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Inhorealisti

Jäsen
09.12.2005
345
0
16
Mitäs vielä vois istuttaa parvekkeelle? Vai olenko jo liian myöhässä. Haluaisin yrttejä ja ehkä jotain amppelimansikkaa tai jotain. Mitenköhän nämä menestyy parvekkeella, johon aurinko porottaa melkein koko päivän? Entä kannattaisko ostaa valmiina noi yrtit vai kasvattaa siemenestä? Kestääkö kauan, jos laittaa siemeniä, että pääsee "korjaamaan satoa"?

Mitäs muuta kivaa vois laittaa amppeliin roikkumaan? Jotain hyötykasvia, onko muuta kuin toi mansikka?

Voi yrttejä laittaa suoraan ruukkuihin tai ostaa valmiina, mutta en kyllä laittaisi oikein mitään vielä pihalle kun niin kylmä. Kesäkuun alussa olen hakenut amppelitomaatin ja mansikan ja pistänyt pihalle. Mutta se on siis mun tapa ollut :)

esim persilja, basilika ja ruohosipuli ei kestä kauan tulla siemenestä ite teen aina noin, kaks ruohosipulia oon ostanu purkissa ja istutin maahan kaks vuotta sitten, nyt on jo nousseet reilu 10cm että sain napsittua perunoiden päälle toissapäivänä. ja mansikka tykkää auringosta, muistaa kastella vaan. tomaatti sopii hyvin myös kuumalle parvekkeelle - se vaatii sit vettä kunnolla kans.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhorealisti:
Joo! Tomaatti olis hyvä. Tarvii laittaa lämpömittari parvekkeelle, mut en kyllä usko, että toisen kerroksen lasitetulla parvekkeella enää palelee?

otat vaan aluksi yöksi sisälle ja nakkaat päivällä ulos, ei palellu silloin, kesäkuun jälkeen voit varmasti jo jättää sen partsille yöksi.

Alkuperäinen kirjoittaja babyporkkana:
esim persilja, basilika ja ruohosipuli ei kestä kauan tulla siemenestä ite teen aina noin, kaks ruohosipulia oon ostanu purkissa ja istutin maahan kaks vuotta sitten, nyt on jo nousseet reilu 10cm että sain napsittua perunoiden päälle toissapäivänä. ja mansikka tykkää auringosta, muistaa kastella vaan. tomaatti sopii hyvin myös kuumalle parvekkeelle - se vaatii sit vettä kunnolla kans.

Tuosta tomaatista vielä.. ollaan joskus pitkiäkin aikoja mökillä kesällä ja ehkä amppelitomaatti ei sitten kestä kun sille ei saa niin paljoa vettä varastoon. Ehtiskö tuollaiset tavalliset tomaatit vielä kasvaa siemenestä?

Yhteistyössä