Vihdoinkin se alkaa olla ohi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sahram
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sahram

Jäsen
13.05.2011
173
0
16
Pelkäsin jo etukäteen tätä joulua muuttuneen elämäntilanteen takia; tiesin että koko päivä menee lähinnä sen miettimiseen kuinka vielä viime vuonna.. tai kolme vuotta sitten.. tai viisi vuotta sitten.. kaikki oli toisin. : /

Mutta nyt aletaan olla jo voiton puolella; lahjat jaettu, mahat täynnä.. kohta muksut painelee unten maille ja minä saan huokaista. Ohi on. Ja edelleen olen hengissä. Voinnista en tiedä mutta hengissä kuitenkin. :rolleyes:

Hienoa että pystyitte viettämään aaton sovussa keskenänne. Meillä kaikki on vielä niin uutta ja tilanne kaikinpuolin ihan sekaisin niin ei taitaisi yhteinen joulu onnistua.. ainakaan niin että jokaisella olisi hyvä ja rentoutunut olo.

Voi sua.. :(

Mä erosin lapseni isästä 6v sitten kun lapsi oli n.½-vuotias.
Alkuun tehtiin niin, että lapsi oli jouluaattona aamun ja päivän mun luona ja iltapäivän ja illan isällä ja yön sit kans.

Nyt kun lapsi jo isompi, ollaan päätetty et jokatoinen joulu. Viime joulun lapsi oli isällään, tämän joulun äidin kanssa.

On se henkisesti raastavaa ja raskasta, monesti sitä miettii edelleen mikä meni pieleen ja miten pahoja "traumoja" lapsi tästä elämäntilanteesta saa, mutta olen todennut, että ne meidän riidat olis ollu sata kertaa kuormittavampia ja pahempia lapselle. Ja nyt olen sen verran henkisesti itse kasvanut ihmisenä, että pystyn näkemään asian myös niin, että lapsella on eron myötä nyt paljon enemmän rakastavia ihmisiä ympärillään; iskän vaimo, mun mies, iskän vaimon vanhemmat, mun miehen vanhemmat, uudet sisarukset isän puolelta... :)

Tsemppiä sulle ja uskon et voin ainakin jossain määrin sanoa, et tiedän miltä susta tuntuu.. Ihanaa joulua :heart:

Tsemppiä sulle ja uskon et voin ainakin jossain määrin sanoa, et tiedän miltä susta tuntuu.. Ihanaa joulua :heart:

:hug: Tiedän että ainakin tällä hetkellä tämä ratkaisu on jo pelkästään lasten kannalta parempi. Avioeron harkinta-aika menossa joten pää on vielä ihan pyörällä jotta mitä tuleva mukanaan tuo..

Ihanaa joulua sinullekin! :heart:

Yhteistyössä