vihdoinki ilmalämpöpumppu tuli

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
minä vain
Alkuperäinen kirjoittaja ¿?:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
meil on Air Cool ja makso asennuksineen 410e
mites hyvin tuollanen lämmittää? kuinka ison talon? mihin pakkasasteeseen asti luvataan moitteeton toimivuus?
toimi moitteetta vielä 20 asteen pakkasessa ja riittää n.80neliöön (meillä mökillä alakerta ,ylös tulee toinen) mut hinta on tukkuhinta ja asennus omasta takaa ku ukko on kylmämestari

¿?
mites hyvin tuollanen lämmittää? kuinka ison talon? mihin pakkasasteeseen asti luvataan moitteeton toimivuus?
toimi moitteetta vielä 20 asteen pakkasessa ja riittää n.80neliöön (meillä mökillä alakerta ,ylös tulee toinen) mut hinta on tukkuhinta ja asennus omasta takaa ku ukko on kylmämestari
no sehän selittää tuon halvan hinnan! asennushan se taitaa olla kalliimpi kuin itse pumppu.

minä vain
no sehän selittää tuon halvan hinnan! asennushan se taitaa olla kalliimpi kuin itse pumppu.

mut Air Cool on kyl ihan hvä tullu juuri nyt yleiseen myyntiin eli voidaan suositella meillä kun on sukulaisillaki mökeillä ja omakotitalois semmosset ja tykänneet kaikki

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkähintainen sähkölasku teillä ennen oli?
Multako kysyit? Vastaan kuitenkin.. 2 kk lasku oli n. 200 ? syksyllä, sit asennettiin pumppu. Nyt laskut on 140 ?, vaikka onkin talvi.

Meillä panasonicin se pienempi ce-malli, riittää hyvin 78 neliön rivarin lämmittämiseen.

vieras
eikö noissa asennuksissa tarvii luvan? kummiskin niissä on sitä ainetta ja meillä ainakin piti tehdä myös sähkötöitä. ja tosi siististi on laitettu putket kulkemaan.

eikö noissa asennuksissa tarvii luvan? kummiskin niissä on sitä ainetta ja meillä ainakin piti tehdä myös sähkötöitä. ja tosi siististi on laitettu putket kulkemaan.
jos tämäkin oli mulle niin kaveri on ammatiltaan ilmalämpöpumppu-asentaja =)

b
Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
jos tämäkin oli mulle niin kaveri on ammatiltaan ilmalämpöpumppu-asentaja =)
siinä säästää kun on tuollasia kavereita:)

pettynyt
Meillä erilliset ilmalämpöpumput sekä ylä-että alakerrassa ja täytyy sanoa, että aika kova pettymys oli, kun nyt saimme viime vuoden sähkönkulutuslukeman ja yhtään ei ollut sähkönkulutus meillä vähentynyt toissa vuodesta. Eli meillä vanha rintamiestalo, jossa suora sähkölämmitys + uuni lisänä lämmityksessä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
Meillä erilliset ilmalämpöpumput sekä ylä-että alakerrassa ja täytyy sanoa, että aika kova pettymys oli, kun nyt saimme viime vuoden sähkönkulutuslukeman ja yhtään ei ollut sähkönkulutus meillä vähentynyt toissa vuodesta. Eli meillä vanha rintamiestalo, jossa suora sähkölämmitys + uuni lisänä lämmityksessä.
Käytittekö pumppua myös viilennykseen? Se vie säästöt helposti pois.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmää maksaa liikaa:
Kotitalousvähennyksen takia asennus maksaa maltaita. Tilaa ultimatemarket.com ja asenna itse.
Henkilö joka asentaa tai asennuttaa ilmalämpöpumpun ilman TUKESin toteamaa pätevyyttä, rikkoo ympäristönsuojelulain (86/2000) 108 a §:ää ja sen nojalla annettuja valtioneuvoston asetuksia 1187/2001 ja 1239/2003.

http://www.ekopower.fi/ilmalampopumput_asennus.html

Yhteistyössä