Vihdoin valmistuin ja olen kesästä saakka ollut töissä! Mihin lasten kanssa kesälomalle? Budjetti jotain 2000...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ei niin tarkka toi budjetti. Voi mennä vähän yli 2000e:kin kaikkineen, mutta siihen pitää saada ruoatkin ym.
Lapset ei ole päässeet reissaamaan, koska yh-äitinsä on ollut köyhä opiskelija. Viime keväänä valmistuin ja olen nyt sen jälkeen ollut töissä. Lomaakin on kertynyt ensi kesäksi! :)

Vain Virossa olemme tähän saakka lasten 6v ja 7v kanssa käyneet.

Ystävä ehdotti, että jos menisimme Ruotsiin niin he pääsis tulemaan mukaan (hän ei edelleenkään ole edes sen vertaa "rahoissaan" kuin minä). Ruotsissa olis Astrid Lindgrenin puistoa ja eläintarhaa ja huvipuistoa ja voisi yöpyä jossain kivassa paikassa. Olla siis pidempään kuin normi laivaristeilyllä.

Mietin myös Bulgariaa (suht edullinen), Espanjaa, Kreikkaa tms.

Mitäs suosittelisitte ekaksi matkaksi lasten kanssa? Ruotsissa ois se etu et saata seuraa...

Mä lähtisin sinne Ruotsiin, kun olis matkaseuraa. Mä en oo aurinkokohteiden ystävä....
Me lähdetään 7v. kanssa Pariisin Disneylandiin heinäkuussa, viime kesänä oltiin Tanskassa Legolandiassa.

[QUOTE="vieras";27987481]Mä lähtisin sinne Ruotsiin, kun olis matkaseuraa. Mä en oo aurinkokohteiden ystävä....
Me lähdetään 7v. kanssa Pariisin Disneylandiin heinäkuussa, viime kesänä oltiin Tanskassa Legolandiassa.[/QUOTE]

Kiitos. Ruotsia mietitään kovasti, mutta toisaalta itseäni huvittaisi mennä johonkin vähän kauemmmas kun en ole koko aikuisikänäni päässyt käymään. Lapset haluais Ruotsiin, koska heillä olisi siellä seuraa samanikäisistä kavereistaan (ystäväni lapset siis) ja haluavat laivalle.

ap

Ehdottaisin kreikkaa. On kivempi kohteena kun bulgaria tms ja kun nyt kerrankin olisi rahaa mennä kauemmaksi, niin käyttäisin sen mahdollisuuden. Jos haluat lapsille seuraa, niin katso esim finnmatkojen suosittelemia lastenhotelleja. Tosin pikkuhotellit pienemmissä kohteissa on enemmän aitoa kreikkaa. Nuo lastenhotellit on vähän sellaisia massapaikkoja. Kannattas laskea tonni käyttövaraa perille.

[QUOTE="Vieras";27987610]Sitten vaan Ruotsiin ja lähdet kauemmas lomalle yksin tai aikuisseurassa.[/QUOTE]

Noh, en ole yksinään/aikuisseurassa lähdössä mihinkään. Tehdään se ainoa reissut koko perheen kanssa. Mutta ehtii sitä sitten tulevina kesinä lisää. :)

Ehdottaisin kreikkaa. On kivempi kohteena kun bulgaria tms ja kun nyt kerrankin olisi rahaa mennä kauemmaksi, niin käyttäisin sen mahdollisuuden. Jos haluat lapsille seuraa, niin katso esim finnmatkojen suosittelemia lastenhotelleja. Tosin pikkuhotellit pienemmissä kohteissa on enemmän aitoa kreikkaa. Nuo lastenhotellit on vähän sellaisia massapaikkoja. Kannattas laskea tonni käyttövaraa perille.

Kuulostaa kivalta tämäkin! :)

t. ap

[QUOTE="vieras";27987481]Mä lähtisin sinne Ruotsiin, kun olis matkaseuraa. Mä en oo aurinkokohteiden ystävä....
Me lähdetään 7v. kanssa Pariisin Disneylandiin heinäkuussa, viime kesänä oltiin Tanskassa Legolandiassa.[/QUOTE]

Noi Tanska ja Pariisi kuulostaa myös tosi kivoilta!

ap

Mites joku allinclusive? Jos ette ole paljon reissanneet niin se on ainakin helppo lapsiperheelle :) toki ne on kalliimpia mutta sitten taas budjetointi helpompaa kun ei tarvitse ruokarahoja laskeskella..

[QUOTE="Vieras";27987717]Mites joku allinclusive? Jos ette ole paljon reissanneet niin se on ainakin helppo lapsiperheelle :) toki ne on kalliimpia mutta sitten taas budjetointi helpompaa kun ei tarvitse ruokarahoja laskeskella..[/QUOTE]

Juu, voisi olla tosi hyvä idea! :)

Kreikka tai Turkki. Jos pääset lähtemään lasten kanssa jo toukokuun lopussa, pääset tosi edullisesti johonkin all inclusive paikkaan. Kreikkaa suosittelen, esim. Kreetaa. Siistiä ja puhdasta, ruoka hyvää.

Tuossa onkin miettimistä. Me olemme olleet perheenä Astrid Lindgren Världissä, se on oikeasti aivan mielettömän upea paikka. Tykättiin siitä erittäin paljon, ja Kolmårdenissa on käyty myös monena kesänä siitäkin tykätään kovasti.

Me olemme käyneet noissa paikoissa, koska meidän 5 henkisen perheen budejtti ei ole riittänyt etelänmatkoihin. Olemme vuokranneet mökin molemmista paikoista kaikilla mukavuuksilla ja tykänneet noista reissuista. Jos lähtisitte Ruotsiin, menisittekö autolla?

Teidän budjettinne riittäisi varmasti myös Turkin tai Kreikan lomaan. Niistä olen tykännyt myös itse paljon, ja suosittelen myös niitä lämpöisesti.

Katsoin ihan huvikseni finnmatkoilta että toukokuun loppupuolella all inclusive, hotelli aquamarine egyptissä n. 1500e/ 3hlö. Sivuilta kannattaa katsoa ihan lähtöpäivän mukaan all inclusive hotellit kaikissa kohteissa. Halvempiakin on :)

Minä lähtisin Ruotsiin, jos tilanteesi on siis parantunut sillä tavoin, että seuraavan kerran reissuun päästään nopeammin kuin 10 vuoden kuluttua? Matkaseura painaisi ja lapset varmasti tykkäisi Ruotsin reissusta nyt, mutta muutaman vuoden kuluttua joku etelän loma kiinnostaisi heitä enemmän.

Me lähdettiin viime kesänä äkkilähdöllä Kreetalle, Malemeen. Viikon matka kahdelle aikuiselle ja yhdelle leikki-ikäiselle maksoi 950e. Meillä oli apartementos-huone, eli tilava ''makuuhuone-osio'', josta käynti parvekkeelle, pieni olkkarin/ruokailutilan tapainen huoneiston keskellä ja heti sisään tultaessa keittiöseinä ja kph, jossa oli pieni saunakin :D Keittiössä oli varusteina liesi, jääkaappi, kahvinkeitin ja vedenkeitin, sekä astioita, kattiloita ja pannu. Tehtiin siellä aika paljon ruokaa, ainakin aamu- ja iltapalat.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä tekisin näin;27987868:
Minä lähtisin Ruotsiin, jos tilanteesi on siis parantunut sillä tavoin, että seuraavan kerran reissuun päästään nopeammin kuin 10 vuoden kuluttua? Matkaseura painaisi ja lapset varmasti tykkäisi Ruotsin reissusta nyt, mutta muutaman vuoden kuluttua joku etelän loma kiinnostaisi heitä enemmän.

Aika samoilla perusteilla valitsisin myös Ruotsin. Jos siellä ei lapset kerran koskaan ole käyneet, niin onhan sekin kokemus siinä missä joku kaukaisempikin. Kyllä se kuuluu melkein yleissivistykseen ainakin kerran lapsuudessa käydä Junibackenit ja Kolmårdenit jne katsastamassa. Lisäksi voisi olla helpompaa aloittaa matkustelu lähempää ja vielä kaveriseurassa kuin suoraan jonnekin kauemmas vieraampaan kulttuuriin.

Lähihoitajan liksoilla ei rellestetä. Menkää tuonne
Link.aspx

Yhteistyössä