Vihdoin on se mekko valmis, jonka huomenna laitan häihin.

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Viikko siinä meni ja ilman kaavoja piti väkertää, mut valmista tuli eilen illalla ja hieno kans!

Tässä linkki alkuperäiseen, jonka kuvan mukaan mekon tein:
http://www.backstreet.fi/shop/product_details.php?p=2234

Yläosan saumoihin laitoin luut, ni on jämäkämpi ja nyöritys pysyy suorassa. Punaisen tyllin tilalla on musta tylli ja vuori sekä nyöritys on tumman lila. Tänään värjään vielä hiukset tumman lilaksi. Niin ja mekko on polviin asti, eli hieman pidempi kuin tuo alkuperäinen. Täytyy miun tekeleestä laittaa kuva kunhan saan otettua. Niin ja mekon yläosa on brodeerattua kangasta, eli pieniä reikiä täys, joista se lila vuorikangas näkyy kivasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Upee mekko ja ihanan värin olet valinnu (liila) mutta mä olen niin konservatiivinen täti, etten laittas häihin :snotty:

Morsiusneito ihastu mekkooni ja ois halunnu vaihtaa :D morsiamellakin on harmaa hääpuku...

En mä sitä väriä, kun en mä oikeastaan tiedä miksi...ja tietenkin se riippuu häiden tyylistä, millaset vaatteet on ok. Mulla on itelläkin ollu musta asu häissä, joissa tiesin että morsian ei oo valkoisissa. Ja siis aivan ihana mekko tuo on!

Upee mekko ja ihanan värin olet valinnu (liila) mutta mä olen niin konservatiivinen täti, etten laittas häihin :snotty:

Morsiusneito ihastu mekkooni ja ois halunnu vaihtaa :D morsiamellakin on harmaa hääpuku...

En mä sitä väriä, kun en mä oikeastaan tiedä miksi...ja tietenkin se riippuu häiden tyylistä, millaset vaatteet on ok. Mulla on itelläkin ollu musta asu häissä, joissa tiesin että morsian ei oo valkoisissa. Ja siis aivan ihana mekko tuo on!

Juuh :) Onneks tuo morsian tietää, et mie kuljen pääasiassa mustissa ja vähäsen on joukossa lilaa tai pinkkiä tai punaista..ni sanoikin, et ei hän rupea pakottamaan ketään sen värisiin vaatteisiin, joista ei kantaja itse välitä, vain häiden takia. kaikki saa tulla omanlaisissa juhlavaatteissa :)

Kertokaas, et ku vissii laitan tuon mekon kanssa matalat balleriinakengät, joissa satiininyöritykset ja läpinäkyvillä helmillä kirjotut pienet pääkallot (pysyn ainakin pystyssä loppuillasta, toisin kuin korkkareilla ja kun ainoat korkkarit ois saappaat 8cm korolla :/ ), ni et mimmoset sukkahousut pitäis laittaa?!? Miulla kun on jaloissa tatskoja ja jos vedän niiden päälle ohkaset ihon väriset sukkikset, ni näyttää hölmöltä, mut mustat ohuet taas on kamalia, ni mietin, et mite ois ohuet ihon väriset verkkosukkahousut. Kaapista löytyis kyl mustia ja jos jonkinmoisella verkolla, mut nuo ihon väriset verkkosukkahousut saattais olla parhaimmat...vai mitä mieltä ootte?

Mä laittaisin niin ohuet ihonväriset sukkahusut, kun kaupasta löytyy, eli tatuoinnit varmasti näkyis läpi

Kyllähän ne läpi näkyy, mut hailakoina, ku ohuetkin kuitenkin peittää mustaa vähäsen...mut lähen ruokkiksella käymää Sokoksella, ni katson mitä sieltä löytyy ja koklaan noitten tatskojen päälle, et miltä näyttää :D

Alkuperäinen kirjoittaja ds:
KUVAA""""

Valitettavasti kuvaa ei ole mahdollista saada kuin vasta illemmalla, kun kotio menen. Mekko kun on kotona ja kamera myös.

Mäkin haluan nähdä. Varmaan hieno. Mäkin ompelen just parhaillaan, mut ku teen ilman kaavaa, ni ei tiiä, mitä ikin tapahtuu. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ds:
KUVAA""""

Valitettavasti kuvaa ei ole mahdollista saada kuin vasta illemmalla, kun kotio menen. Mekko kun on kotona ja kamera myös.

Mäkin haluan nähdä. Varmaan hieno. Mäkin ompelen just parhaillaan, mut ku teen ilman kaavaa, ni ei tiiä, mitä ikin tapahtuu. :xmas:

Joo miunkin pitit aloittaa tuo mekon teko ajoissa, et jos meneekin mönkään, ku ei oo kaavoja, ni kerkiää viel kauppaan, mut hyvin onnistu ja vaikka tein itseni kokoon, ni vyötärölle jäi löysää, ni onneks on tuo selkänyöritys, ni saa kursittua vähän tiukemmaks ja sit ku syönnin jälkeen massu töys, ni voipi taas löysätä...

Mut nyt ruokatauolle ja sukkiksia etsimään.

Jo on kumma, ku ei koko kaupungista löydy yhdestäkään kaupasta vaaleita verkkosukkiksia. Yks erotiikkaliike ois ja siellä varmaan olis ollu, mut en ois kerinny sinne asti ees kävelemään, ni en nyt sit tiiä, et mitä huomenna laitan jalkoihini...Ellen sit ajele kotimatkalla erotiikkaliikkeen kautta...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Tosi hieno!! Oikeestikko ei kaavoja? Millai sä leikasit kankaat, katoiksä jostain vaatteesta mallia vai mittasiksä?

Viritin nuppareilla alusvaatteisiini kiinni ympärilleni ja muotolaskoskohdat nuppareilla kiinni ja sit vaan ompelemaan. Muotolaskossaumoihin ompelin satiinivinonauhasta kujat, jonne pujotin luut. Mallia vähän katsoin netistä yhdestä mekosta ja siitäkään ei ollu ku pari jonkinlaista kuvaa, ni piti itse pähkäillä kaikki muu. Meinasin kyl mokatakin tuon, ku tajusin aikas myöhään, et miehän tarviin tuohon vetoketjun kylkeen, et saan sen edes päälleni :D Ku nyöritysosa on kiinteä selässä, eikä sitä saa niin löysälle, et pujottais mekon päälle siten...

voi luoja kun olet taitava käsistäsi! aivan upea mekko! ja erityisen hyvältä näyttää sun päälläsi, nainen ja vaate just niin samaa tyyliä kun voi olla. :) olit varmaan juhlien kaunein.

Yhteistyössä