Vihaan vanhempiani koska he ovat persaukisia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhien lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhien lapsi

Vieras
Miksi tekivät 3 lasta kun heillä ei ole mitään jättää meille perinnöksi?asuvat vuokralla eikä heiltä jää yhtään mitään kiinteää omaisuutta.Tuntuu todella pahalta kun kaikilla muilla on vanhempia joilla on talot ja mökit ja vanhemmillani ei mitään.Onneksi ei tarvitse väkisin pitää yhteyttä.

No onpas kurjaa!

Mutta parempi noin, meille on jäämässä tulevaisuudessa talo+metsää ja tiedän jo et siitä tulee kauhea tappelu kun toiselle siskolle ei mene kuitenkaan perinnönjako mieliksi...

No oivoi sua raukkaa. Hanki itse oma omaisuutesi. Aikuinenhan (?) sinä varmaan jo olet.
Mulle ja mun sisaruksille taitaa jäädä mun vanhemmilta vaan jumalattomat velat, että mieluusti olisin sun housuissa ja ottaisin tuon "ei yhtään mitään"!

Jaa -a. Olen ainoa lapsi. Vanhempani ovat olleet aina pienituloisia, mutta saanneet kasattua omaisuutta tarkalla säästämisellä. Omakotitalo, pari autoa ja mökki.

Silti olen aina vannottanut heille: Minulle ei tarvitse jättää yhtään mitään. Kaikki mitä heillä on käytetään heidän hyväksi elinaikana. Ovatkin jo suunnitelleet muuttavansa pienempään asuntoon, vanhuksille suunnattuu. Omakotitalosta jäävällä rahalla tuetaan mahdollisia hoitoja ja kuntoutuksia jotka ovat edessä. jne jne.

Kukin on oman onnensa seppä. Tee siis ap sinä se oma onnesi. Se tuntuu muuten monasti paremmaltakin kun sen saavuttaa itse.

• Tykkää
Reactions: kookosta
Alkuperäinen kirjoittaja köyhien lapsi;26452165:
Miksi tekivät 3 lasta kun heillä ei ole mitään jättää meille perinnöksi?asuvat vuokralla eikä heiltä jää yhtään mitään kiinteää omaisuutta.Tuntuu todella pahalta kun kaikilla muilla on vanhempia joilla on talot ja mökit ja vanhemmillani ei mitään.Onneksi ei tarvitse väkisin pitää yhteyttä.

Olen samasssa tilanteessa. Tässä juuri mietin että on mukava alkaa tyhjältä pohjalta ostamaan 400k asuntoa kun vanhemmilta ei tule mitään. :( Noh, ehkä sukulaisilta tulee jotain perintöä sitten joskus (toivottavasti elävät pitkään! ovat ihania!) mutta tyhjältä on aloitettava. Onneksi on hyvä koulutus ja hyvä palkka.

Ajatelkaa niitä lapsianne kun elätte...kun teistä henki jättää niin pelkkä kuva ei pahemmin elämässä lohduta. Tämän takia esim. ASO-asuminen on naurettavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhien lapsi;26452249:
Tottakai hankin itse omaisuuteni mutta kyllä se harmittaa kun kaikkien vanhemmat jättävät lapsillee taloja,kesämökkejä yms ja auttavat muutenkin.

No ei se sulta ole pois, jos naapuri saa perintöä!! Ihan yhtä paljon sulla on omaisuutta, saa se toinen jotain tai ei.

Vilkaise nyt peiliin aika rehellisellä katseella ja mieti, miksi apu ei tunge ovista ja ikkunoista sisään...

olipa tämä provo tai ei, niin vastaanpa silti. Mun isä kuoli tammikuussa.ikävä ja suru on valtava.Äitini jäi asumaan heidän taloonsa, jonka tämänhetkinen arvo on noin 400 000 e.äitini on myös sairastanut 3 eri syöpää, ja on viimeiset vuodet käynyt hoidoissa lakkaamatta.koskaan ei voi tietää milloin on hänen aikansa lähteä, ja usko pois...se talo jää mun ja veljeni jaettavaksi, eikä sen arvo tai siitä saatava jaettava summa kiinnosta kumpaakaan pätkän vertaa.ainoa mitä haluaisimme, olisi että isä eläisi edelleen äidin rinnalla, heidän itse itselleen rakentamassa talossa.
mulla on omistusrivari, jonka mun lapset perivät.pienituloisena Yh:na en paljon materiaalista kykene heille tarjoamaan arki/normi elämässä, mutta koti on kaikilla pään päällä, ja se jää taas heidän jaettavaksi.toivon että olen osannut omani kasvattaa samalla tavalla kuin minut ja veljeni on kasvatettu, ettei kukaan olisi noin mammonan perään kuin sinä.jos olet tosissasi kirjoituksessasi, niin häpeä.ihan oikeasti,häpeä !

Olen samasssa tilanteessa. Tässä juuri mietin että on mukava alkaa tyhjältä pohjalta ostamaan 400k asuntoa kun vanhemmilta ei tule mitään. :( Noh, ehkä sukulaisilta tulee jotain perintöä sitten joskus (toivottavasti elävät pitkään! ovat ihania!) mutta tyhjältä on aloitettava. Onneksi on hyvä koulutus ja hyvä palkka.

Ajatelkaa niitä lapsianne kun elätte...kun teistä henki jättää niin pelkkä kuva ei pahemmin elämässä lohduta. Tämän takia esim. ASO-asuminen on naurettavaa.

Olen todellakin samaa mieltä,aivan turha tehdä lapsia jos heille ei ole mitään jätettävää aikoinaan.

[QUOTE="vieras";26452278]olipa tämä provo tai ei, niin vastaanpa silti. Mun isä kuoli tammikuussa.ikävä ja suru on valtava.Äitini jäi asumaan heidän taloonsa, jonka tämänhetkinen arvo on noin 400 000 e.äitini on myös sairastanut 3 eri syöpää, ja on viimeiset vuodet käynyt hoidoissa lakkaamatta.koskaan ei voi tietää milloin on hänen aikansa lähteä, ja usko pois...se talo jää mun ja veljeni jaettavaksi, eikä sen arvo tai siitä saatava jaettava summa kiinnosta kumpaakaan pätkän vertaa.ainoa mitä haluaisimme, olisi että isä eläisi edelleen äidin rinnalla, heidän itse itselleen rakentamassa talossa.
mulla on omistusrivari, jonka mun lapset perivät.pienituloisena Yh:na en paljon materiaalista kykene heille tarjoamaan arki/normi elämässä, mutta koti on kaikilla pään päällä, ja se jää taas heidän jaettavaksi.toivon että olen osannut omani kasvattaa samalla tavalla kuin minut ja veljeni on kasvatettu, ettei kukaan olisi noin mammonan perään kuin sinä.jos olet tosissasi kirjoituksessasi, niin häpeä.ihan oikeasti,häpeä ![/QUOTE]

Hyvä sinun on jeesustella.Sulle jää puolet eli 200 ooo euroa ja rivari lapsillesi ymmärtäisit
paremmin jos sinulle ei jäisi vanhemmiltasi mitään.

Höh. Jospa he ovat sijoittaneet teihin lapsena niin paljon.? ovat olleet kotona ja huolehtineet teistä, antaneet aikaa ja rakkautta. kustantaneet kalliita harrastuksia.

Miehen vanhemmilla on omaisuutta mutta heillä ei ole varaa syödä, pottuja keitetään kattilallinen ja myöhemmin lämmitetään kuoriperunat niin että laitetaan kiehuvaan veteen uudestaan kertaalleen jo keitetyt.

jamitä hyötyä perinnöistä on kkun ihmiset elävät noin 80-vuotiaaksi? ei kukaan silloin enää rahaa tarvitse, omat lapset jo isoja. ja mahdollisesti hoidot jne maksvat, ei mua ainakaan kiinnosta onko perintöjä tulossa vai ei.

[QUOTE="höh";26452297]Höh. Jospa he ovat sijoittaneet teihin lapsena niin paljon.? ovat olleet kotona ja huolehtineet teistä, antaneet aikaa ja rakkautta. kustantaneet kalliita harrastuksia.

Miehen vanhemmilla on omaisuutta mutta heillä ei ole varaa syödä, pottuja keitetään kattilallinen ja myöhemmin lämmitetään kuoriperunat niin että laitetaan kiehuvaan veteen uudestaan kertaalleen jo keitetyt.

jamitä hyötyä perinnöistä on kkun ihmiset elävät noin 80-vuotiaaksi? ei kukaan silloin enää rahaa tarvitse, omat lapset jo isoja. ja mahdollisesti hoidot jne maksvat, ei mua ainakaan kiinnosta onko perintöjä tulossa vai ei.[/QUOTE]

No eivät todellakaan sijoittaneet meihin lapsena yhtään mitään.

[QUOTE="vieras";26452313]Minkä asioiden vuoksi rakastat vanhempiasi? Vai onko tuo omaisuusasia ainoa, joka merkkaa?[/QUOTE]

En todellakaan rakasta vanhempiani.Meitä 3 lasta ja oikeastaan kukaan ei käy heitä
tapaamassa.Sisarillani sama syy kuin minulla.Siellä vuokra-asunnossaan yksin viettävät
aikaansa.Hautajaiset toivottavasti maksaa heille sossu ei varmasti me lapset haluta
niitä kustantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhien lapsi;26452279:
Olen todellakin samaa mieltä,aivan turha tehdä lapsia jos heille ei ole mitään jätettävää aikoinaan.

No paljonko on riittävästi? paljonko tässä nyt pitää jättää jos meillä on 2 lasta?

Alkuperäinen kirjoittaja köyhien lapsi;26452329:
En todellakaan rakasta vanhempiani.Meitä 3 lasta ja oikeastaan kukaan ei käy heitä
tapaamassa.Sisarillani sama syy kuin minulla.Siellä vuokra-asunnossaan yksin viettävät
aikaansa.Hautajaiset toivottavasti maksaa heille sossu ei varmasti me lapset haluta
niitä kustantaa.

Kumpihan oli ensin muna vai kana?

Alkuperäinen kirjoittaja köyhien lapsi;26452329:
niitä kustantaa.

Harvoin ihmisill pahaa toivon, mutta sulle nyt ei ainakaan mitään hyvää voi toivoo... :O

Yhteistyössä