vihaan mun lasta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erittäin harmaa nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erittäin harmaa nyt

Vieras
Elellän siis tällaisessa "auvoisessa" uusperhesysteemissä, johon kuuluu mun kaks lasta "maija" 10v ja "matti"7v ja meidän yhteinen lapsi "ville" melkein 3v.

Mun mies on tosi epäreilu minun lapsia kohtaan, omasta mielestään "tasavertainen", joka tarkoittaa esim., että jos minä lupaan lapsille lomalla tai vkl, että saavat valvoa vähän myöhempään, niin silloin saa "villekin". Jos isoista lapsista jompikumpi saa vaikka karkkia, "villen" pitää saada myös ja yhtäpaljon!
Isä voi lähteä "villen" kanssa viettämään "laatuaikaa" esim. uimaan tms., mutta jos minä halua lähteä "matin" tai "maijan" kanssa, niin "villen" pitää tasavertaisuuden vuokse päästä mukaan myös.
"villellä" on oikeus mennä isompien huoneisiin ja laatikoihin, purkaa tavarat ja leikkiä millä haluaa. Isompien pitää vaan kuulemma laittaa tavaransa sellaisiin paikkoihin, mistä "ville" ei niitä saa, jos haluavat pitää ne turvassa. Kun olen tästä asiasta yrittänyt keskustella, mies sanoo, että laitetaan sit lukot oviin ja aletaan elämään jokainen omassa kopperossaan lukkojen takana.
Jos "maijalle" tai "matille" tulee kavereita, heidän pitää aina ottaa myös "ville" leikkeihin/touhuihin mukaan. Jos "ville" leikkii omia leikkejään, häntä ei tietenkään saa häiritä
"ville" voi ottaa tv:n kaukosäätimen ja laittaa nupit kaakkoon, jos isommat haluavat joskus katsella ja kuunnella tv:tä "ville" riehuu ja leikkii olohuoneessa. Jos "maija" erehtyy isontamaan volyymia, tulee melko pian käsky siirty omaan huoneeseen
Listaa vois jatkaa loputtomiin ja mua on niin paljon alkanu suututtaa tuo yhden lapsen suosiminen, että oon alkanu inhota tuota lasta isänsä vuoksi, se on niin raivostuttava, piloille hemmoteltu kakara, ettei paremmasta väliä. oon välillä sanonu ihan kamalia asioita lapselle...enkä jaksa/halua olla sen kanssa tai tehdä mitään sen kanssa
Olen yrittäny jutella miehen kanssa "villen" kasvatuksesta, mutta hän on sitä mieltä, että "ville" on vielä vauva ja hän saa hyvin pitkälti tehdä, mitä haluaa ja "sitten vähän isompana" aletaan opettaa sääntöjä!!!
Olisin ihan valmis eroamaan "villen" isästä ja jättämään lapsen isälleen, saisivat elellä ihan rauhassa omien sääntöjensä mukaan...en haluis edes tavata koko pentua!!
Sekavaaa sepustusta, mut aika sekava on nyt mielialakin

Joo jätä ens kerralla noi lainausmerkit pois.Käsitin kyllä nuo nimijutut...

Joo-o.Paha juttu.
Musta olis ainoo mahis ottaa perheneuvolaan yhteys.
Kyllä tuon ikäisen pitää jo ymmärtää että lapsille on säännöt myös ikänsä puolesta.Siis tuon ikäisellä tarkoitsan nyt miestäs...

Mut hyvänen aika.
Älä lapsees pura suuttumustasi,ukkosi vikahan tuo on!!?

Hassua että mies ei näe kuinka läpinäkyvä on.Oma lapsi saa ja saa aina.

Ota videokamera käyttöön,kuvatkaa eloa ja jos miehes siitä tajuais.

Mun isä katto kerran yhtä joulufilmiä ja sanoi että onko hän oikeesti aina äänessä ja huutaa toisten päälle.
Nii-in.

Mut ota lapsi kainaloon ja pelasta se lällyiskältä.

Ymmärrän sun harmituksen.
Musta vaan alkaa tuntumaan että yhä useamman ihmisen kannattais seurustella ilman että asuvat saman katon alla perheenä. Kaikki aikuiset eikä lapset eivät sovellu uusperheeksi vaikka voivatkin viettää vapaa-aikaa yhdessä.

Sori lainausmerkit...
Joo, perheneuvolaan olen menossa, mut mies ei halua tulla mukaan.
Ja kyllähän mä sen tajuan, että syytön se lapsi isänsä käytökseen on, on vaan niin hemmetin rasittavaa, kun minähän täällä saan päivät pitkät korjata satoa tuon kasvatusmetodin takia, pentu huutaa kun pien elukka, jos siltä jotain kieltää.
Tuota videokameraakin oon joskus miettiny, koska mies vakaasti väittää olevansa tasapuolinen.

No, monen ennustukset käy toteen jos/kun tämä meidän uusliitto päättyy eroon!

Kaipa tuo kolmevuotias on senverran pieni vielä, että sen saa vielä "pelastettua" ettei tule ihan itsekeskeiseksi ja omahyväiseksi, mut se olis kyllä alotettava nyt eikä myöhemmin. Toisaalta sillä pienelläkin on varmaan aika paha olla, jos huomaa että olet vihainen hänelle ja sanot ilkeitä asioita ja isä taas paapoo ilman sen suurempaa syytäkään. Niin voipi lapselle kehittyä tuosta aikamoinen ongelma. Oisko perheterapia paikallaan? Menisitte sinne koko porukka???

Villellä on kurja isä. Minäkin varmaan harkitsisin lähtöä moisesta suhteesta ja villen jättämistä isälleen. Tai ehkä sitten kuitenkin pelastaisin villen mukaani, vaatisin kunnon elatuksen ja jakaisin kaikkien lasten kanssa. Voisiko perheneuvola auttaa (mutta ole varovainen, ettet syyllistä isää liian nopeasti -ei se sinne lähde jos kuvittelee saavansa nenilleen).

Voimia päätökseen!

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
älä kohdista sitä vihaa villeen vaan villen isään sillä senhän vika se on. kyllä pitää samat säännöt olla kaikilla ja voithan sinä itse niitä toteuttaa eli pistä hanttiin sille ukolle, onko sillä ainoastaa oikeus sanella miten teillä eletään?

Musta ei pidä olla samat säännöt kaikilla vaan nimenomaan iän ja luonteen mukaan.
Eli tuo 3 vee menee nukkumaan viim 21.jne.Muut voi valvoa pidempään,esim olikos se vanhin 10 vee niin la vois valvoa 22 asti ja se keskimmäinen puoli 10 illalla.

Saisivat vähän sitä omaa aikaa vanhempien noh,vanhempien(?) kanssa.Meille on ollut tosi tärkeetä vanhimman kohta 14 veen kanssa iltasella nä keskustelut kun muut jo nukkumassa.

Ja isäpuolikin mukana ollut.

Meillä uusperhe,koossa ollut jo reilu 6 vee...kai kohta 7.
Kaks yhteistä lasta,molemmilla omia/oma ennestään.

Että tiiän kyllä mitä kaikkea karikkoa tässä voi olla.
jaksuja.Ja jos ukko ei tajua niin paa pihalle toviks.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
älä kohdista sitä vihaa villeen vaan villen isään sillä senhän vika se on. kyllä pitää samat säännöt olla kaikilla ja voithan sinä itse niitä toteuttaa eli pistä hanttiin sille ukolle, onko sillä ainoastaa oikeus sanella miten teillä eletään?

Musta ei pidä olla samat säännöt kaikilla vaan nimenomaan iän ja luonteen mukaan.
Eli tuo 3 vee menee nukkumaan viim 21.jne.Muut voi valvoa pidempään,esim olikos se vanhin 10 vee niin la vois valvoa 22 asti ja se keskimmäinen puoli 10 illalla.

ehkä en nyt kuitenkaan tarkottanut hei noita sääntöjä kun esim. nukkumaanmeno aikoja.. lähinnä noita kuka saa kattoo telkkaa ja pakko ottaa leikkiin mut toista ei saa häiritä ym, jotka on selvää toisen hemmottelua ja toisten syrjimistä.

Inhottava tilanne. Mutta jos olisin sinun asemassasi pitäisin miehelle niin tiukan puhuttelun siitä kuinka lapsia ei laiteta eriarvoisiin asemiin. Jos siltikään ei muutosta tapahdu, eikä mies edes yrittäisi, niin kyllä mä valitsisin kaikkien lasten hyvin voinnin. Ei se varmasti Villestäkään mitään herkkua olla lellitty ja samaan aikaan hän tajuaa ettei äiti pidä hänestä. Uskaltaisin epäillä että suhteesi Villeen muuttuu huomattavasti positiivisempaan suuntaan ilman miestäsi.

Mutta nyt otat miehen uudelleen puhutteluun. Tsemppiä! :hug:

Järkyttävää suosimista. Alkaisin todennäköisesti itsekin vihata tuollaista pentua, vaikka järjellä tietäisin, että vika on isän (ja tottakai omani, kun olisin liian heikko pistämään hanttiin lapsen isälle, puolustamaan omia lapsiani.)

huh. ehdottaisin perheterapiaa tai jos se ei äijälle kelpaa, ottaisin eron. yrittäisin saada itselleni kaikki lapset.

sitä mieltä minäkin oon, että iänmukaiset oikeudet/velvollisuudet. Meillä ne velvollisuudet kyllä menee iän mukaan eli isommilla on esim. kotitöitä tehtävänä ym. (mikä on ihan oikein meidän molempien mielestä siis), mut ne oikeudet sit pitää olla kaikilla kolmella miehen mielestä samat!

Tuo alkaa jo vaikuttaa sisarusten välisiinkin suhteisiin tuo yhden ylenmääräinen suosiminen. Senkin mä ymmärrän, että kyllähän se biologinen lapsi on eritavalla rakas kun nuo miun mukulat, mut jotain rajaa. Ja tuo vanhimmainen alkaa jo olla aika kypsä miehen komenteluun ja villen suosimiseen, 7v ei vielä iahn ymmärrä juttuja, mut 10v ymmärtää jo hyvin. Onkin sanonu muutamia kertoja, että muuttaa isän luo kun siellä saa olla rauhassa, enkä yhtään ihmettele, jos muutaman vuoden päästä haluaakin ihan oikeesti muuttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuohan on aivan järkyttävää, että koululaiset joutuvat ottamaan joka asiasta rääkyvän ja hemmotellun pennun leikkiin mukaan, jos heillä kaveereita.

ja että huoneeseen saa mennä koskemaan toisten tavaroihin. Yök. tosi ällöttävää lelliä noin.

Mitä jos sanot, että ei mene ja et vain päästä? alat pitää kuria. mitä mies tekee?

no ainakin mua lohduttaa, että muutkin on sitä mieltä, että mies toimii epäoikeidenmukaisesti. Kyllä mä yritän pitää kuria tuolle kakaralle, silloinhan se jollain tavalla onnistuu, kun ollaan kahdestaan tai neljästään lasten kanssa, mut kun villekin jo tietää isän käytöksen, niin isän läsnäollessa jos kieltää, niin aloittaa ihan kamalan kirkumisen, johon isän kommentti on, että ei saa huudattaa villeä!! Ja varsinkin jos maija tai matti kieltää esim. tulemasta omaan huoneeseensa tai kieltää jostain muusta. Ei se mun komentamisiin juurikaan puutu

:hug: Tuntuu pahalta teidän puolesta. No, ei ehkä kuitenkaan miehesi, kuska kuulostaa melkoiselta ääliöltä. Helppo sanoa vierestä, mutta olen samaa mieltä kuin niin moni muukin. Miehen kanssa kunnon keskustelu, yhdessä terapiaan ja jos ei sittenkään onnistu, niin ukko kartanolle. Ei se ole lasten syy, jos toinen perheen aikuisista käyttäytyy typerästi. Ja tuossa teidän tilanteessa kaikki lapset kyllä tuntuisivat kärsivän. Tsemppiä.

Tuohon mitään videokameroita tarvitse. Ryhtiliike kyllä tarvitaan.

Ongelma on siinä, että yrität laittaa kuria 3-lapselle vaikka kuria tarttis itse asiassa ukkos.
Mikset SINÄ tee asialle mitään? Paa ukkos kuriin! Sanot sille ukolles et SINÄ MÄÄRÄÄT mitä SUN LAPSET - yhteensä 3 kpl - tekee ja piste. Sanot sille et minähän huudatan lastani just niin paljon kuin haluan ja sitä rataa. Koville on oltava kova.

Yhteistyössä