Vihaan malla asumista!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija hukassa
  • Ensimmäinen viesti
"Minä vain"
Mä voisin vaihtaa sun kanssas paikkaa, haluisin niin asua maalla. Rakastan olla maalla, olen asunut maalla lapsuuden. Nyt asun kaupungissa ja voin sanoa että sydämeni kuuluu maalle. Rakastan luontoa, kaikkia niitä ihania lumitöitä / haravointia ym. pihatöitä maalla. Täällä kaupungissa ei sellaisia pääse tekemään ollenkaan, joten on luksusta saada viettää lomat "kotikotona" maalla.

Vielä jonain päivänä... :)
 
ppp
Itsellä tää maalla asuminen tulee niin korvista ulos ja ärsyttää. Tämä on miehen kotitila, jota pitää eikä edes tuotanto eläimiä. Todella masentavaa. Lasten kans ei huvita mennä ulos, kun en jaksa kökkiä samalla pihalla hiekkalaatikolla tai kävellä hiekkatietä ees taas kiukuttelevien lasten. Talvella/syksyllä elämä loppuu klo 15.00 kun on pussipimeää/kuraista. Inhoan kaikkia puutarhanhoito töitä. Lähimpään pikkukylään 13 km. Ei ketään kavereita itselle eikä lapsille lähellä. Viikon kohokohta on ruokakauppa reissu prismaan...
 
vierailijaabcdefghijklm
Itsellä tää maalla asuminen tulee niin korvista ulos ja ärsyttää. Tämä on miehen kotitila, jota pitää eikä edes tuotanto eläimiä. Todella masentavaa. Lasten kans ei huvita mennä ulos, kun en jaksa kökkiä samalla pihalla hiekkalaatikolla tai kävellä hiekkatietä ees taas kiukuttelevien lasten. Talvella/syksyllä elämä loppuu klo 15.00 kun on pussipimeää/kuraista. Inhoan kaikkia puutarhanhoito töitä. Lähimpään pikkukylään 13 km. Ei ketään kavereita itselle eikä lapsille lähellä. Viikon kohokohta on ruokakauppa reissu prismaan...
Meinaatko silti elää loppuelämäsi siellä missä nyt asut? Jos, niin kannattaa yrittää nähdä hyvät asiat. Kirjoita vaikka listaa asioista, jotka on hyvin siellä. Negatiivisuus lisää negatiivisiutta. Itsellä aika sama tilanne kuin sulla. Välillä on aika raskasta ja miehen työt venyyyyy.... Mutta kyllä silti näen tässä maalla asumisessa niin paljon hyvää. Plussan puolelle menee kuitenkin.
 
vierailija
Mikä on tuo mies ei suostu ja mies sitä tätä. Mieskö on se,josta olette riippuvaisia? En ymmärrä. Olen itse eronnut ja enää en jaksaisi toisen tahdossa elää. Saan itse päättää mitä teen ja ihana vapaus kotona lasten kanssa. Älkää roikkuko toisessa. Jos toinen ei halua muuttaa ja itse haluat,niin mikä estää ja vaikuttaa ,että moni vaan on sen ukon kans,vaikka on onneton ja masentunut.
 
vierailija
Jotenkin tuntuu että nämä keskustelut polarisoituvat aina tyyliin Helsingin keskustan ja jonkun Kainuun syrjäkylän välille.

Jos asuu esim. Nurmijärven keskustaajaman liepeillä niin se ei sovi oikein kumpaankaan määritelmään.

Suomesta löytyy kaikenlaisia urbanisoitumisen asteita joista pitäisi kyllä löytää haluamansa asuinpaikka.
 
vierailija
Jotenkin tuntuu että nämä keskustelut polarisoituvat aina tyyliin Helsingin keskustan ja jonkun Kainuun syrjäkylän välille.

Jos asuu esim. Nurmijärven keskustaajaman liepeillä niin se ei sovi oikein kumpaankaan määritelmään.

Suomesta löytyy kaikenlaisia urbanisoitumisen asteita joista pitäisi kyllä löytää haluamansa asuinpaikka.
 
Mut ap:n tapauksessa mulla menisi hermo myös, jos asuisi alueella jossa on paljon hirvikärpäsiä ja itikoita.

Ap on varmaan aikalailla metsän keskellä asuva, koska esim.meillä ei hirvikärpäsiä ole koskaan, kun asutaan kylässä (peltoja ja metsää täälläkin).

Hatunnosto lappilaisille/lappalaisille jotka on kesät siinä hyttysmeressä.
 
vierailija
Onhan ihmisiä, jotka eivät voi sietää pääskysenpesiä. He saavat sitten ne hyttyset pihalleen. Pesiä taas on vaikea tehdä niille lisää, kun ne tekevät sen itse räystäskattojen kulmaan jne. Kannattaa siis säästää kaikki ladot ym, missä niitä on ennestään. 500 sääskeä syö yksi pääskynen päivässä - laske siitä;)
 
vierailija
Itsellä tää maalla asuminen tulee niin korvista ulos ja ärsyttää. Tämä on miehen kotitila, jota pitää eikä edes tuotanto eläimiä. Todella masentavaa. Lasten kans ei huvita mennä ulos, kun en jaksa kökkiä samalla pihalla hiekkalaatikolla tai kävellä hiekkatietä ees taas kiukuttelevien lasten. Talvella/syksyllä elämä loppuu klo 15.00 kun on pussipimeää/kuraista. Inhoan kaikkia puutarhanhoito töitä. Lähimpään pikkukylään 13 km. Ei ketään kavereita itselle eikä lapsille lähellä. Viikon kohokohta on ruokakauppa reissu prismaan...
Itsellä tää maalla asuminen tulee niin korvista ulos ja ärsyttää. Tämä on miehen kotitila, jota pitää eikä edes tuotanto eläimiä. Todella masentavaa. Lasten kans ei huvita mennä ulos, kun en jaksa kökkiä samalla pihalla hiekkalaatikolla tai kävellä hiekkatietä ees taas kiukuttelevien lasten. Talvella/syksyllä elämä loppuu klo 15.00 kun on pussipimeää/kuraista. Inhoan kaikkia puutarhanhoito töitä. Lähimpään pikkukylään 13 km. Ei ketään kavereita itselle eikä lapsille lähellä. Viikon kohokohta on ruokakauppa reissu prismaan...
Ihan kuin olisin itse tämän kirjoittanut! Niin sama mullakin, kilometrejä myöten!
 
Muutin takaisin maalle monen vuoden kaupungissa asumisen jälkeen. Vuokrat kohosi yli kipukynnyksen, meluavat naapurit, ilmansaasteet ja turvallisuus ajoi takaisin kotiin. Nyt on sit omat haasteet pihan ja vuoden aikojen kanssa. Taksi hakee lapset kouluun ja ns.ulkopuolista liikennettä ei juurikaan ole. Auto on pakollinen ja isompi kauppa on 15min ajon päässä. Hyttyset lähti kun laittoi niityt matalaksi ja hirvikärpäsiä on maltillisesti. Toisinaan on tylsää mutta aina löytyy tekemistä. Lapsena toki ärsytti että kaverit asui 24km päässä ettei ihan pyörällä menty.. :) emmä täältä enää muuta pois !
 
vierailija
Minun mielestä paras asumismuoto on pienehkön kaupungin (20000-50000as) kupeessa, "maalla". Meilläkin on peltoo ja metsää ympärillä, merikin puolen kilsan päässä. Hyvät marjastus ja sienestysmaat vieressä, samoin pururata/hiihtopolku, kalastuspaikkoja, ym. Pihalla voi kasvattaa yhtä sun toista hyötykasvia ja on tilaa lasten leikkiä. Meilläkin on pihalla kokonainen jalkapallokenttä ja koripallokenttä, sekä leikkipuisto.

Iso omakotitalo ja iso oma tontti/maa-alue, samalla rahalla mitä siellä pääkaupunkiseudulla maksoi kolmio.

Tästä huolimatta peruspalvelut löytyvät parin kilometrin sisältä ja kaupunkiin on matkaa vain viisi kilometriä, jonne hurahtaa autolla muutamassa minuutissa valtatietä. Isoon kaupunkiin on kolmen vartin automatka.
(y)
 
vierailija
Minua kiinnostaisi että mitä te teette työksenne te jotka siellä maalla asutte? Ja tarkoitan nyt tällä sitä asumista ihan oikeasti maalla, ei missään vantaan kupeella.
 
Mä. Kuutamokävelyt miehen kanssa ja tähtien ihastelu lasten kanssa pakkasyönä on ihanaa. Mites muuten kaupungissa näkyy tähdet? :rolleyes:
Siellä taitaa näkyä semmonen punaruskea pilvi koko ajan.
Juu, täällä ihan vetelässä, kuten muissakin isoissa citeissä on valo ja melusaaste sitä luokkaa että terve!
Tämämpä takia kaipuu maalle, suht korpeen, on erittäin kova!:love:
Muuttaisin oitis maalle jos lapsoset olisivat isompia.
Minua ei häiritse pimeys tai se kun naapurit ja kaverit ei pyöri ringissä ympärillä!:coffee::D
 

Yhteistyössä