Vihaan lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jaska"

Vieras
Niissä ei ole mitään söpöä. Jos olette eri mieltä, puolustelkaa sitten. Selittäkää mikä tekee teidän pikku Maijoista ja Yrjänistä niin ihkusöpöjä. Miksi halusitte lapsen? Ettekö ikinä mieti että mitä ihmettä nyt tulikaan tehtyä? Kuinka moni on halunnut lapsen vain siksi että saisi siitä "oman kuvajaisensa"? Mikä saa teidät jaksamaan lasten kanssa?

Kopion tekstiä toiselta foorumilta:
"En pidä lasten äänistä. En siitä kimeästä puheesta, kirkuvasta naurusta.
En pidä lasten suorapuheisuudesta. En näe mitään huvittavaa lapsessa, joka kovaan ääneen kailottaa "Tolla sedällä on iso maha"
En pidä lasten kyvyttömyydestä ottaa toiset huomioon.
En pidä lasten itsekkyydestä enkä kärsimättömyydestä. Kaikki on saatava ja kaikki on saatava HETI. Jos ei saada, huudetaan lainkaan ajattelematta muita huutoa kuuntelemaan joutuvia.
En pidä jatkuvista kysymyksistä joiden vastauksia lapsi ei kuitenkaan ymmärrä.
En pidä lasten moraalittomuudesta, tavasta valehdella pelastaakseen oma nahkansa, saadakseen haluamansa asiat ja välttyäkseen epämiellyttäviltä asioilta.
En pidä lasten kyvyttömyydestä ymmärtää tekojensa ja sanojensa seurauksia.
En pidä lasten huumorista. Eläinten kiusaaminen tai se että toiseen sattuu ei ole hauskaa.
En pidä lasten itsekeskeisyydestä, myös minulla on oikeus elää tässä maailmassa ilman että lapset olettavat minun olevan olemassa vain heitä palvellakseni."

Ah, odotan kuhisevaa keskustelua tästä. :)

[QUOTE="jaska";24367367]Niissä ei ole mitään söpöä. Jos olette eri mieltä, puolustelkaa sitten. Selittäkää mikä tekee teidän pikku Maijoista ja Yrjänistä niin ihkusöpöjä. Miksi halusitte lapsen? Ettekö ikinä mieti että mitä ihmettä nyt tulikaan tehtyä? Kuinka moni on halunnut lapsen vain siksi että saisi siitä "oman kuvajaisensa"? Mikä saa teidät jaksamaan lasten kanssa?

Kopion tekstiä toiselta foorumilta:
"En pidä lasten äänistä. En siitä kimeästä puheesta, kirkuvasta naurusta.
En pidä lasten suorapuheisuudesta. En näe mitään huvittavaa lapsessa, joka kovaan ääneen kailottaa "Tolla sedällä on iso maha"
En pidä lasten kyvyttömyydestä ottaa toiset huomioon.
En pidä lasten itsekkyydestä enkä kärsimättömyydestä. Kaikki on saatava ja kaikki on saatava HETI. Jos ei saada, huudetaan lainkaan ajattelematta muita huutoa kuuntelemaan joutuvia.
En pidä jatkuvista kysymyksistä joiden vastauksia lapsi ei kuitenkaan ymmärrä.
En pidä lasten moraalittomuudesta, tavasta valehdella pelastaakseen oma nahkansa, saadakseen haluamansa asiat ja välttyäkseen epämiellyttäviltä asioilta.
En pidä lasten kyvyttömyydestä ymmärtää tekojensa ja sanojensa seurauksia.
En pidä lasten huumorista. Eläinten kiusaaminen tai se että toiseen sattuu ei ole hauskaa.
En pidä lasten itsekeskeisyydestä, myös minulla on oikeus elää tässä maailmassa ilman että lapset olettavat minun olevan olemassa vain heitä palvellakseni."

Ah, odotan kuhisevaa keskustelua tästä. :)[/QUOTE]

Älä nyt, itekki olit junnuna.

On totta, että lasten kanssa on kärsivällisyys koetuksella, jopa päivittäin, mutta vaikka vietin pitkään sinkkuelämää, en voisi kuvitella enää elämää ilman omia rakkaita lapsiani.

Sana "vihata" on aika voimakas, varsinkin kun sanot vihaavasi lapsia. Tunnetko lapsia henkilökohtaisesti? Minkälainen olit itse lapsena? Olitko rakastettu vai koitko olevasi taakka? Mietin vain, mistä tämä "vihasi" juontaa.

Nuo kopiomasi jutut ovat niin vahvoja yleistyksiä, etten edes viitsi lähteä niitä kommentoimaan.

[QUOTE="...";24367395]Älä nyt, itekki olit junnuna.[/QUOTE]

Aika huono kortti toi, kun vihasin lapsia ja vauvoja jo silloin kun olin itse lapsi. :-P Mutsin kertomien mukaan olin muutenkin vähän erilainen kuin muut, ja olen edelleen.

Lienet ollut lapsi itsekin aikanaan. Lapsuus on elämän alkutaipale, kasvualusta, josta ponnistetaan elämään. Oppia ikä kaikki ja toisaalta lasten kasvatus sinänsä vaatii uskomattoman paljon, ettei kaikista siihen olekaan. Iso osa aikuisistakaan ei osaa hallita edes sitä omaa elämäänsä. On erittäin järkevää tunnistaa itsessään tietyt piirteet ja todellakin silloin jättää lasten teko /hoitotyö tmv.
Lapsia on toki erilaisia, huonosti ja hyvin kasvatettuja. ja sitten aikuiset ne vasta erilaisa ovatkin.

Kirjoituksesi oli ehkä (toivottavasti?) provo , mutta jos ei ollut, niin tuli tunne, että sinulla on jotain tunne elämän ongelmia. Hae apua niihin vaikka terveyskeskuksesta.

Ei lapset ole minun kuvajaisiani, vaikka vanhimmassa on paljon samaa. He tuovat iloa elämääni ja laittavat välillä näkemään asioita uusista näkökulmista. Ennen lapsia en kuvitellut että tämä olisi näin mukavaa.

En ikävä kyllä osaa eritellä tarkasti miksi he touvat niin paljon elämääni. Se on sama juttu kuin ihmissuhteissa, lemmikeissä ja elämässä yleensä, se vain tuntuu hyvältä.

se on ihmisen keskeneräisyys mistä et pidä. et pidä itsestäsikään. sinun on paha olla. olet eksynyt sisäisestä, nauravasta, kysyvästä, luovasta ja herkästä lapsesta sinussa. Aikuisetkin tekevät virheitä, sinä et taida pitää heistäkään.

Mutta älä huoli, biologiasi kertoo että sinun ei tarvitsekaan jaksaa lapsia. Sinä saat väsyä äänistä kunhan et ole itse töykeä kenellekään. Jokaisella on oikeus olla olemassa, toivottuna ihmisenä. Saada arvostusta, tulla kohdelluksia arvokkaasti. Tee se toisille sinäkin. Mutta koeta sietää lähimmäisiäsi parhaasi mukaan kuitenkaan, olivatpa he mitä ikää tahansa. Koeta olla ihminen ihmiselle.

[QUOTE="Mutsi";24367402]On totta, että lasten kanssa on kärsivällisyys koetuksella, jopa päivittäin, mutta vaikka vietin pitkään sinkkuelämää, en voisi kuvitella enää elämää ilman omia rakkaita lapsiani.

Sana "vihata" on aika voimakas, varsinkin kun sanot vihaavasi lapsia. Tunnetko lapsia henkilökohtaisesti? Minkälainen olit itse lapsena? Olitko rakastettu vai koitko olevasi taakka? Mietin vain, mistä tämä "vihasi" juontaa.

Nuo kopiomasi jutut ovat niin vahvoja yleistyksiä, etten edes viitsi lähteä niitä kommentoimaan.[/QUOTE]

Olin rakastettu ja mut on kasvatettu ihan loistavasti. Vihani juontaa siitä, että en yksinkertaisesti pidä tyhmistä pikkuihmisistä. Sinullakin on varmasti joku asia jota et voi sietää. Oli se sitten ruoka tai joku ääni.
Vihaani on selitetty hieman aloitusviestissä. Tiedän tosi monta kakaraa ja tunnenkin pari. Ehkä n. 1 heistä on täysin erilainen ja tosi mukavan oloinen, loput ovat ihan hirveitä. Just sellaisia kun kuvailtu av:ssä.

[QUOTE="superwoman";24367421]se on ihmisen keskeneräisyys mistä et pidä. et pidä itsestäsikään. sinun on paha olla. olet eksynyt sisäisestä, nauravasta, kysyvästä, luovasta ja herkästä lapsesta sinussa. Aikuisetkin tekevät virheitä, sinä et taida pitää heistäkään.

Mutta älä huoli, biologiasi kertoo että sinun ei tarvitsekaan jaksaa lapsia. Sinä saat väsyä äänistä kunhan et ole itse töykeä kenellekään. Jokaisella on oikeus olla olemassa, toivottuna ihmisenä. Saada arvostusta, tulla kohdelluksia arvokkaasti. Tee se toisille sinäkin. Mutta koeta sietää lähimmäisiäsi parhaasi mukaan kuitenkaan, olivatpa he mitä ikää tahansa. Koeta olla ihminen ihmiselle.[/QUOTE]

Hahahaha, totta on ainoastaan se että en pidä monesta aikuisestakaan ihmisestä. Pidän itsestäni oikeastaan aika paljon. Minun ei ole paha olla, enkä ole eksynyt. Olen luovempi kuin moni lapsi yhteensä ja olen myös herkkä.
En pura tätä vihaani lapsien vanhempiin henk. koht tai lapsiin itseensä. Pari kertaa olen räyhännyt kun tyhmät penskat ovat tulleet rääkkäämään koiranpentuani.

[QUOTE="jopas";24367444]No johan itsellesi palstan löysit. Toivottavasti sinulla ei ole omia lapsia. :)[/QUOTE]

Siksi tämä onkin loistava paikka tulla keskustelemaan asiasta, koska saan vähän erilaisia mielipiteitä ja toivottavasti myös hyviä perustelujakin. Valoja päälle, tietenkään mulla ei oo omia lapsia eikä tuu koskaan olemaankaan! :D

[QUOTE="jaska";24367430]Olin rakastettu ja mut on kasvatettu ihan loistavasti. Vihani juontaa siitä, että en yksinkertaisesti pidä tyhmistä pikkuihmisistä. Sinullakin on varmasti joku asia jota et voi sietää. Oli se sitten ruoka tai joku ääni.
Vihaani on selitetty hieman aloitusviestissä. Tiedän tosi monta kakaraa ja tunnenkin pari. Ehkä n. 1 heistä on täysin erilainen ja tosi mukavan oloinen, loput ovat ihan hirveitä. Just sellaisia kun kuvailtu av:ssä.[/QUOTE]

Haluttu , rakastettu ja hyvin kasvatettu lapsi ei kasva aikuiseksi , joka tuntee kuten sinä nyt kirjoitat. "vihaat lapsia" tuo kertoo kyllä aikamoisesta tunneelämän ongelmasta, mutta ihan miten vain. suosittelen, että menet ihan jo itsesi takia jonnekin juttelemaan.

• Tykkää
Reactions: Joxu
[QUOTE="jaska";24367450]Siksi tämä onkin loistava paikka tulla keskustelemaan asiasta, koska saan vähän erilaisia mielipiteitä ja toivottavasti myös hyviä perustelujakin. Valoja päälle, tietenkään mulla ei oo omia lapsia eikä tuu koskaan olemaankaan! :D[/QUOTE]

Hyvä.

[QUOTE="vieras";24367415]
Kirjoituksesi oli ehkä (toivottavasti?) provo , mutta jos ei ollut, niin tuli tunne, että sinulla on jotain tunne elämän ongelmia. Hae apua niihin vaikka terveyskeskuksesta.[/QUOTE]

Haha, tavallaan provo koska Kaksplus ja tiedän että täällä mammat suuttuvat heti. Sitä hainkin. Mutta tää on ihan mun oma mielipide lapsista eikä mulla oo tunne-elämän ongelmia. Tutkittu on. ;-) Enkä muuten ole ainoa tämän mielipiteen kanssa. Tälläisellä palstalla näitä minunkaltaisiani kun ei ole pahemmin, ja oliskin outoa jos olisi. :D

[QUOTE="jaska";24367450]Siksi tämä onkin loistava paikka tulla keskustelemaan asiasta, koska saan vähän erilaisia mielipiteitä ja toivottavasti myös hyviä perustelujakin. Valoja päälle, tietenkään mulla ei oo omia lapsia eikä tuu koskaan olemaankaan! :D[/QUOTE]

Hyvä että olet ymmärtänyt ettet tee lapsia. Itse en sitä tajunnut ja kyllä tämä elämä on nykyään kärsimystä kun ei lapsista pidä.

[QUOTE="vieras";24367451]Haluttu , rakastettu ja hyvin kasvatettu lapsi ei kasva aikuiseksi , joka tuntee kuten sinä nyt kirjoitat. "vihaat lapsia" tuo kertoo kyllä aikamoisesta tunneelämän ongelmasta, mutta ihan miten vain. suosittelen, että menet ihan jo itsesi takia jonnekin juttelemaan.[/QUOTE]

:''DdddDD Tekstisi kertoo minulle, että sinulla on ollut ongelmia koulunkäynnissä.

[QUOTE="jaska";24367430]Olin rakastettu ja mut on kasvatettu ihan loistavasti. Vihani juontaa siitä, että en yksinkertaisesti pidä tyhmistä pikkuihmisistä. Sinullakin on varmasti joku asia jota et voi sietää. Oli se sitten ruoka tai joku ääni.
Vihaani on selitetty hieman aloitusviestissä. Tiedän tosi monta kakaraa ja tunnenkin pari. Ehkä n. 1 heistä on täysin erilainen ja tosi mukavan oloinen, loput ovat ihan hirveitä. Just sellaisia kun kuvailtu av:ssä.[/QUOTE]

No ei siinä mitään sitten. Eihän kaikkien maailmassa tarvitse "lisääntyä", ja luoja tietää, että maailmaan syntyy liikaa lapsia huonoihin oloihin, ihan meidän rakkaassa kotimaassakin. Lasten käytös voi olla aikuisista monesti raivostuttavaa, mutta jos kasvatuksessa on onnistuttu edes niin, että perusasiat ovat kohdallaan, perheen arvot kohdallaan, lapset voivat ja ovatkin varsin rakastettavia. Mutta ei niitä kaikkien tarvitse rakastaa, kunnioittaa kyllä. Ihan samalla tavalla on kunnioitettava eläimiä ja tämän opetan myös omille lapsilleni. Eläimiä ei rääkätä, eikä muita ihmisiä vahingoiteta. Aikuisetkin rääkkäävät eläimiä, kuten tiedät, lapsia voi sentään vielä opettaa olemaan tekemättä niin, entäs ne lukuisat aikuiset, jotka tekevät pahaa eläimille? Pahantekijöitä, sairaita ihmisiä, sanon minä.

[QUOTE="Mutsi";24367492]No ei siinä mitään sitten. Eihän kaikkien maailmassa tarvitse "lisääntyä", ja luoja tietää, että maailmaan syntyy liikaa lapsia huonoihin oloihin, ihan meidän rakkaassa kotimaassakin. Lasten käytös voi olla aikuisista monesti raivostuttavaa, mutta jos kasvatuksessa on onnistuttu edes niin, että perusasiat ovat kohdallaan, perheen arvot kohdallaan, lapset voivat ja ovatkin varsin rakastettavia. Mutta ei niitä kaikkien tarvitse rakastaa, kunnioittaa kyllä. Ihan samalla tavalla on kunnioitettava eläimiä ja tämän opetan myös omille lapsilleni. Eläimiä ei rääkätä, eikä muita ihmisiä vahingoiteta. Aikuisetkin rääkkäävät eläimiä, kuten tiedät, lapsia voi sentään vielä opettaa olemaan tekemättä niin, entäs ne lukuisat aikuiset, jotka tekevät pahaa eläimille? Pahantekijöitä, sairaita ihmisiä, sanon minä.[/QUOTE]

Sen takia jokaisen äidiksi haluavan pitäisi käydä jokin pitkäkestoinen lapsenkasvatuskoulu ja hankkia lapsiajokortti. Tosiaan, on niitä hyviäkin vanhempia ja kuten sanoin, tiedänkin yhden. :)

[QUOTE="jaska";24367478]:''DdddDD Tekstisi kertoo minulle, että sinulla on ollut ongelmia koulunkäynnissä.[/QUOTE]

No tunne-elämän ongelmasta kertoo tämäkin kommenttisi, takertuminen jonkun kirjoitusvirheeseen...katkera olet, mutta sitä et myönnä eli antaa olla.

[QUOTE="jaska";24367464]Haha, tavallaan provo koska Kaksplus ja tiedän että täällä mammat suuttuvat heti. Sitä hainkin. [/QUOTE]

Miksi "mammojen" (sana, joka ärsyttää, itse en ole "mamma", olen äiti) pitäisi aloituksestasi suuttua ja miksi haluat heidän/meidän suuttuvan? Sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja elämänvalintoihisi, samoin meillä äideillä. Toisten kunnioittaminen täytyy vain muistaa, eikös?

[QUOTE="jaska";24367508]Sen takia jokaisen äidiksi haluavan pitäisi käydä jokin pitkäkestoinen lapsenkasvatuskoulu ja hankkia lapsiajokortti. Tosiaan, on niitä hyviäkin vanhempia ja kuten sanoin, tiedänkin yhden. :)[/QUOTE]

Mutta isiksi haluavien ei tietysti tarvitse käydä mitään... Jepjep.

Yhteistyössä